Gepakt met vuurwerk

Kamikaze volgens mij moet jij je eigen teksten eens terug lezen. je hebt kritiek op mensen met illegaal vuurwerk, en eigenlijk alles wat met illegaal te maken heeft. En vervolgens zeg je zelf dat je illegaal vuurwerk afsteekt in het verleden, en er mee gepakt bent, en er niets van hebt geleerd, dus doe je het nog steeds,?? ander had je er wel wat van geleerd. Ze hebben een naam voor dat soort mensen. En Nederland zit er vol mee, wel vloeken op de buurman ter wel je zelf geen haar beter bent, met andere woorden zit daar niet het probleem, teveel op een ander letten en klagen en niet in de spiegel kijken.

De enige die daar interesse in hebben zijn de dienaren van de wet. Die kunnen er grof aan verdienen.

Of de samenleving daadwerkelijk leefbaarder wordt? Dat is maar de vraag. Voorlopig wordt er zeer nadrukkelijk gewerkt vanuit scenario-denken. Dit zorgt ervoor dat de samenleving minder flexibel en dus dynamisch wordt. Anders gezegd: meer intolerantie.

Ook goed nieuws voor mensen die het product 'tolerantie' verkopen. Ik geloof dat ene Arno dit product verkoopt. Maar dat was al langer duidelijk, hij zaait intolerantie om zijn eigen product 'tolerantie' te kunnen verkopen. Tegelijkertijd heeft hij het gelijk aan zijn zijde, want de stad Rotterdam is door de extreme verrechtsing volledig naar de kl0te geholpen.
Arno spiegelt de intolerantie gewoon en draait de rollen om. Een volledig onleefbare stad waar haat, afgunst hoogtij viert. Arno maakt slechts gebruik van de situatie.

Dus René, als jij maar blijft roepen om meer handhaving van regelgeving, dan vraag ik mij iets af.
Waar leidt extreme verrechtsing in jouw regio (Twente)toe?

Ik blijf steeds maar roepen dat ik de traditie wil behouden!
Illegaal vuurwerk en te vroeg afsteken werkt de traditie naar de knoppen.
En natuurlijk het slopen wat met elk soort voorwerk kan.
Daarom ben ik van mening dat als we ons aan de regels houden dat de traditie dan zal blijven en zeker langer dan zoals we nu doen.

Kamikaze volgens mij moet jij je eigen teksten eens terug lezen. je hebt kritiek op mensen met illegaal vuurwerk, en eigenlijk alles wat met illegaal te maken heeft. En vervolgens zeg je zelf dat je illegaal vuurwerk afsteekt in het verleden, en er mee gepakt bent, en er niets van hebt geleerd, dus doe je het nog steeds,?? ander had je er wel wat van geleerd. Ze hebben een naam voor dat soort mensen. En Nederland zit er vol mee, wel vloeken op de buurman ter wel je zelf geen haar beter bent, met andere woorden zit daar niet het probleem, teveel op een ander letten en klagen en niet in de spiegel kijken.

Makkelijk hè, aannames maken?
Ik zeg dat ik niet geleerd heb door de straf. Dat zegt niet dat ik nogsteeds hetzelfde doe. Heb erna nog zeker illegaal afgestoken, maar ben de laatste jaren wel meer bezig met de hobby zelf in stand houden. Dat houd dus ook in niet meer vroegtijdig afsteken en geen illegaal meer.

Conclusies trekken zonder het volledige verhaal te kennen is makkelijk. En ook voor dat soort mensen hebben ze een naam. En ook daar zit Nederland vol mee.

Daarom ben ik van mening dat als we ons aan de regels houden dat de traditie dan zal blijven en zeker langer dan zoals we nu doen.
Iemand die het snapt! Om deze traditie in zijn geheel te behouden zullen we ons (meer) naar de bestaande regels moeten vormen. Al is het maar om te zorgen dat de "haatgroep" geen argumenten meer heeft.

En als mensen nou legaal vuurwerk eerder afsteken? Is dat dan wel goed?
Wordt er dan géén overlast veroorzaakt?

Traditie behouden is één ding. De manier waarop mensen traditie willen behouden is een tweede.
Laten we stellen dat de rest van Europa liberaler wordt. Is reeds een feit op verschillende gebieden.

Wil je dan de Nederlandse regels blijven hanteren? Of zie je meer heil in een betere aansluiting bij Europa?

Laatst bewerkt:
En als mensen nou legaal vuurwerk eerder afsteken? Is dat dan wel goed?
Wordt er dan géén overlast veroorzaakt?

Traditie behouden is één ding. De manier waarop mensen traditie willen behouden is een tweede.
Laten we stellen dat de rest van Europa liberaler wordt. Is reeds een feit op verschillende gebieden.

Wil je dan de Nederlandse regels blijven hanteren? Of zie je meer heil in een betere aansluiting bij Europa?

Al het vuurwerk vroegtijdig afsteken is verkeerd legaal of illegaal.
Dus jij zegt dat we europa moeten volgen?
Oke nemen we Belgie.
Geen enkele Belg mag zonder vergunning vuurwerk afsteken.
Duitsland is het vuurwerk een stuk minder mooi.
Oostblok is het vuurwerk ook een stuk minder of je moet het illegaal kopen of prof.
Dus ik weet niet wat jij probeert duidelijk te maken maar wij Nederlanders hebben het juist goed voor elkaar qua regelgeving alleen wij willen altijd meer en we willen altijd over het randje dat is het probleem!

Kamikaze je doet maar lekker wat jij wil, ik hou op met deze discussie, jij het jouwe ik het mijne.
Ik ben van mening dat legaal of illegaal niets uitmaakt met betrekking tot de overlast, mits je je aan de wettelijke afsteek tijden houdt. Ik heb jaren lang alleen maar illegaal de lucht in gejaagd en daar heeft niemand last van gehad, nee sterker nog dat vond iedereen helemaal super, het was nergens zo druk als bij mij op het plein, laatsten jaar ongeveer 200 man, nu is het legaal geworden en is er niemand die komt kijken, dat zegt al genoeg. Als je gewoon normaal doet met vuurwerk illegaal of legaal is er niets aan de hand.

En als je niet kunt wachten tot 31 dec zijn er zat plaatsen te vinden waar je zonder iemand tot last te zijn iets kan uitproberen, maar als je het binnen de bebouwde kom doet vraag je er om legaal of illegaal. Kortom het ligt aan je zelf als iemand er last van heeft en dat er praat van komt.

Laatst bewerkt:
Al het vuurwerk vroegtijdig afsteken is verkeerd legaal of illegaal.
Dus jij zegt dat we europa moeten volgen?
Oke nemen we Belgie.
Geen enkele Belg mag zonder vergunning vuurwerk afsteken.
Duitsland is het vuurwerk een stuk minder mooi.
Oostblok is het vuurwerk ook een stuk minder of je moet het illegaal kopen of prof.
Dus ik weet niet wat jij probeert duidelijk te maken maar wij Nederlanders hebben het juist goed voor elkaar qua regelgeving alleen wij willen altijd meer en we willen altijd over het randje dat is het probleem!

Dat klopt Rene alleen als je een Europa hebt wil dat ook zeggen dat ze in België geen vergunning meer nodig hebben, in Duitsland omhoog moeten met der sas inhoud, en dat Italië en Spanje naar beneden gesteld moeten worden, en de Oostblok landen regels moeten gaan krijgen omtrent vuurwerk, want daar is het nu wie geld heeft kan alles kopen. Maar wie bepaalt dan wat de midden weg is.???

Je kan het hem natuurlijk ff vragen via pm

Je denkt dat me dat serieus veel uit maakt?
Nee dus.. Hoe vaak zie ik "jullie" nou? 1 á 2 keer per jaar maximaal het overgrote deel, dus wat men van me denkt na me één keer gezien te hebben zal me bijzonder weinig doen :wink:

Schijnbaar wel..
Of er staat een reden waarom te rest niet komt.

Annyway, ik denk dat je het met die foto's zal moeten gaan doen.

dit zijn wel alle foto' die ik op dit moment tot mijn beschikking heb... ik heb m'n dossier van justitie nog steeds niet ontvangen. ik neem aan dat zij wel alles op beeldmateriaal hebben...

dit zijn wel alle foto' die ik op dit moment tot mijn beschikking heb... ik heb m'n dossier van justitie nog steeds niet ontvangen. ik neem aan dat zij wel alles op beeldmateriaal hebben...

Nogsteeds geen dossier van justitie... Achja, ik ben niet anders gewent van ze. Als ze je moeten hebben zijn ze er als de kippen bij, maar de afhandeling gaat tergend traag altijd.

Nogsteeds geen dossier van justitie... Achja, ik ben niet anders gewent van ze. Als ze je moeten hebben zijn ze er als de kippen bij, maar de afhandeling gaat tergend traag altijd.

Ik heb het dossier verdeeld over 2 mappen, gekregen van mijn advocaat, ruim voor het proces. Het staat nu al een paar maand in de kast en mijn proces begint pas na de zomervakantie waarschijnlijk.

Back
Bovenaan