Gepakt met vuurwerk

Al dat geklaag, de arrestaties, boetes, repressie, regelgeving, is allemaal het gevolg van overbevolking.
Steeds meer mensen die te dicht bij elkaar wonen geeft afgunst en scheve blikken.
Hard rijden op een lege snelweg is geen probleem, in een woonwijk wel.
Vuurwerk schieten in de polder is geen probleem, in een stad wel.
Hardrockers, punkers, ravers op een afgelegen plek is geen probleem, in een dorpje angstige mensen die de alarmlijn bellen.
Vuurwerk door het jaar heen zou geen probleem hoeven zijn maar meestal is het dat wel omdat deze burgelijke maatschappij intolerant is, vol onbegrip zit en opgehokt zit als kippen, met als gevolg stress en naar elkaar pikken.

had het zelf allemaal niet beter kunnen verwoorden.. je hebt helemaal gelijk..
teveel mensen bij elkaar afgunst niet normaal gewoon.. mult-culti samenleving een groot fiasco etc etc...

had het zelf allemaal niet beter kunnen verwoorden.. je hebt helemaal gelijk..
teveel mensen bij elkaar afgunst niet normaal gewoon.. mult-culti samenleving een groot fiasco etc etc...

Wat is er een fiasco aan dan?

Dé multiculti onder de honden heet 'pitbull'. Waarschijnlijk het sterkste soort dat er is. Juist doordat het een mengelmoesje is...

Wat is er een fiasco aan dan?

Dé multiculti onder de honden heet 'pitbull'. Waarschijnlijk het sterkste soort dat er is. Juist doordat het een mengelmoesje is...

Toch heb ik zelf liever een orginele mastino,voor de rest helemaal mee eens mixen in deze context zorgt voor sterkte

Kamikaze Het ligt niet aan het vuurwerk, legaal of illegaal het ligt aan de gene die er mee om gaat. Als je illegaal vuurwerk wil afsteken is dat geen probleem, als je maar houd aan de tijden die er voor zijn om vuurwerk af te steken. 80% van de Nederlanders weten niet eens of het legaal of illegaal is. Maar als je het weken of maanden voor dat het mag gaat afsteken, ja dan weet mijn grootmoeder nog wel dat het illegaal is. Als iedereen wat legaal vuurwerk overhoud van oud op nieuw en die opstoken ergens in nov krijg je ook niets anders dan klachten over illegaal vuurwerk, ter wel het legaal is.
Het verbod hangt niet samen met illegaal vuurwerk, niet iedereen is het zelfde. Er zijn er zat die gewoon netjes wachten tot dat het mag, ook al is het illegaal.

Makkelijk om je te verschuilen achter anderen. En achter het te vroeg afsteken. Maar geloof me, veel mensen weten wel degelijk wat illegaal is, zeker als het om het deel gaat dat de overlast geeft; knalvuurwerk.
Let's face it, ook dat helpt niet mee aan het imago van vuurwerk. Tuurlijk zijn er meerdere factoren, maar het geluids- en drukniveau van illegaal vuurwerk brengt ook overlast met zich mee.

Heb jij nou z''n bord voor je kop of haat jij illegaal vuurwerk en alles wat er mee te maken heeft. Wat ik iedere keer wil zeggen is dat als je op 31 Dec je vuurwerk afsteekt is er niemand die daar problemen mee heeft.ook niet met illegaal.
Al knalt het harder of is het groter. Overlast word veroorzaakt door het te vroeg afsteken van vuurwerk, welk vuurwerk dan ook. Dat krijg je zelfs voor elkaar met klasse 1 vuurwerk.

En mensen die met vuurwerk bezig zijn zien het verschil misschien maar een leek ziet het niet, blokken worden steeds groter, knallen gaan steeds harder. Blokken die je vroeger in België moest halen kan je nu gewoon in Nederland halen,dus een gewoon iemand weet het verschil niet, of je moet shell's gaan schieten dan zullen ze het wel zien. Maar dan nog zijn er mensen die niet weten of het wel of niet mag. Maar volgens mij is het aan dovenmans oren want jij hebt persoonlijk iets tegen illegaal vuurwerk.

Het ligt aan de persoon. Wij staan de hele dag op 1 en dezelfde plek en we hebben nergens last van. Zolang we niks slopen of zuipen en weet ik het wat dan komen de agenten af en toe even kijken hoe het gaat. Is er een melding dan moeten we weg.
Maar wij kennen die agenten dan ook best goed.
In grote steden is het gewoon moeilijker. Het platteland volgens mij helemaal een walhalla... alleen daar hoor je de klappen niet lekker. Ik denk dat mijn stookplek echt perfect is.

En mensen moeten eigenlijk niet zo klagen en juist van geluk spreken dat we nog wat mogen. En dat we niet weer afhankelijk worden van een bedrijf die shows gaat schieten ofzo. Want het hoort bij een stukje vrijheid. En dat vergeet iedereen.

Er is geen einde!!!!
Eerst waren het de nitraten en vlinders uit Belgie en nu is de Cobra al niet meer hard genoeg.
Ik ben het eens met Dikkeeric op oudjaarsdag zullen er niet veel mensen klagen als je verstandig omgaat met vuurwerk en niks sloopt en de boel netjes weer opruimt.

Heb jij nou z''n bord voor je kop of haat jij illegaal vuurwerk en alles wat er mee te maken heeft. Wat ik iedere keer wil zeggen is dat als je op 31 Dec je vuurwerk afsteekt is er niemand die daar problemen mee heeft.ook niet met illegaal.
Al knalt het harder of is het groter. Overlast word veroorzaakt door het te vroeg afsteken van vuurwerk, welk vuurwerk dan ook. Dat krijg je zelfs voor elkaar met klasse 1 vuurwerk.

En mensen die met vuurwerk bezig zijn zien het verschil misschien maar een leek ziet het niet, blokken worden steeds groter, knallen gaan steeds harder. Blokken die je vroeger in België moest halen kan je nu gewoon in Nederland halen,dus een gewoon iemand weet het verschil niet, of je moet shell's gaan schieten dan zullen ze het wel zien. Maar dan nog zijn er mensen die niet weten of het wel of niet mag. Maar volgens mij is het aan dovenmans oren want jij hebt persoonlijk iets tegen illegaal vuurwerk.
Die vraag kan ik ook jouw kant op stellen. Het enige wat ik zeg is dat illegaal vuurwerk OOK voor overlast zorgt.
Waarom? Voornamelijk omdat het harder knalt. En harde knallen worden gewoon niet gewaardeerd. Zo simpel is het.

Ik heb persoonlijk niets tegen illegaal vuurwerk, maar ben me dondersgoed bewust dat het wel degelijk overlast geeft. Dat besef schijnt voor sommige mensen moeilijk te zijn..

En voor jou is het nogal moeilijk te begrijpen dat vuurwerk niet de overlast is maar de gene die het aansteekt, als je het in de kast laat liggen heeft er niemand last van illegaal vuurwerk. Het zal toch echt aangestoken moeten worden voordat er iemand last van kan hebben, die gene die hem aansteekt kan dat doen op 12 nov maar kan het ook doen op 31 dec om 10 uur, als hij voor de laatste kiest 31 dec heeft er niemand last van want de mensen verwachten vuurwerk en knallen.

En als je nu nog zegt dat illegaal vuurwerk de overlast veroorzaakt, moet je lekker je kop in het zand laten zitten. Of GroenLinks aanklagen, die willen namelijk prof shows gaan geven op 31 dec, dat is het zelfde vuurwerk waar jij het over hebt, alleen dan heeft iemand anders het in handen. En heet het geen illegaal meer maar het blijft wel het zelfde vuurwerk. Alleen kiezen zij er voor om het 31 dec te doen om 12 uur, Daar hebben volgens jou mensen last van.

Als ik een snellen wagen heb en ik hou me er mee aan de snelheid heeft er niemand last van, maar als ik iedere keer met 100 door de straat kom hebben mensen er wel last van. Wat een k*t wagen zeg dat hij zo hard rijd. ?????????

Die vraag kan ik ook jouw kant op stellen. Het enige wat ik zeg is dat illegaal vuurwerk OOK voor overlast zorgt.
Waarom? Voornamelijk omdat het harder knalt. En harde knallen worden gewoon niet gewaardeerd. Zo simpel is het.

Ik heb persoonlijk niets tegen illegaal vuurwerk, maar ben me dondersgoed bewust dat het wel degelijk overlast geeft. Dat besef schijnt voor sommige mensen moeilijk te zijn..

Knalden Nederlandse salutecakes niet harder dan die uit België?
En de pijlen niet harder dan die uit Duitsland?
Nederlandse single shots ten opzicht van die uit België en Duitsland?

Ik mis toch echt wat nuances in je verhaal over illegaal vuurwerk.

Als je het vuurwerk zou liberaliseren, zou er dan nog sprake zijn van 'illegaal' en 'legaal' vuurwerk? Oké, je zal grenzen moeten stellen aan wat je verkoopt en aan misbruik. Maar zou liberalisering in dit geval niet leiden tot minder juridisch gezever en zou men dan niet meer taakgericht op ernstige vormen van misbruik kunnen concentreren?

En voor jou is het nogal moeilijk te begrijpen dat vuurwerk niet de overlast is maar de gene die het aansteekt, als je het in de kast laat liggen heeft er niemand last van illegaal vuurwerk. Het zal toch echt aangestoken moeten worden voordat er iemand last van kan hebben, die gene die hem aansteekt kan dat doen op 12 nov maar kan het ook doen op 31 dec om 10 uur, als hij voor de laatste kiest 31 dec heeft er niemand last van want de mensen verwachten vuurwerk en knallen.

En als je nu nog zegt dat illegaal vuurwerk de overlast veroorzaakt, moet je lekker je kop in het zand laten zitten. Of GroenLinks aanklagen, die willen namelijk prof shows gaan geven op 31 dec, dat is het zelfde vuurwerk waar jij het over hebt, alleen dan heeft iemand anders het in handen. En heet het geen illegaal meer maar het blijft wel het zelfde vuurwerk. Alleen kiezen zij er voor om het 31 dec te doen om 12 uur, Daar hebben volgens jou mensen last van.

Als ik een snellen wagen heb en ik hou me er mee aan de snelheid heeft er niemand last van, maar als ik iedere keer met 100 door de straat kom hebben mensen er wel last van. Wat een k*t wagen zeg dat hij zo hard rijd. ?????????
Uiteraard is het de persoon die het doet. Maar illegaal geeft daadwerkelijk meer overlast dan legaal. En ook te vroeg afsteken mag van mij echt flink meer aangepakt worden. Ook omdat het overlast geeft. En de personen die het verzieken mogen van mij ook echt goed aangepakt worden (dat was mijn eerste standpunt ook; even teruglezen misschien?).
Als al die kwaden stukken minder worden, zal de acceptatie van vuurwerk (hopelijk) weer groeien. Daar gaat het me vooral om.

Knalden Nederlandse salutecakes niet harder dan die uit België?
En de pijlen niet harder dan die uit Duitsland?
Nederlandse single shots ten opzicht van die uit België en Duitsland?

Ik mis toch echt wat nuances in je verhaal over illegaal vuurwerk.

Als je het vuurwerk zou liberaliseren, zou er dan nog sprake zijn van 'illegaal' en 'legaal' vuurwerk? Oké, je zal grenzen moeten stellen aan wat je verkoopt en aan misbruik. Maar zou liberalisering in dit geval niet leiden tot minder juridisch gezever en zou men dan niet meer taakgericht op ernstige vormen van misbruik kunnen concentreren?

Sommige Nederlandse "Salutecakes" zijn inderdaad harder, maar het verschilt maar een fractie aangezien we beide in dezelfde regelgeving zitten; Categorie 2 cakes. Dus op de 'illegale' In Shock na, zal daar weinig verschil in zitten.
Over de pijlen kan ik me niet uitlaten, maar kwa single shots zijn wij eigenlijk het enige land waar deze in veelvoud te koop zijn (mede door de grote hoeveelheid merken). Maar van wat ik weet schelen ze niet met de Belgische alternatieven. Duitsland heeft alleen maar sier singleshots zover ik weet, dus dat is niet eerlijk vergelijken.

Het probleem van vuurwerk liberaliseren is dat je alsnog grenzen op moet stellen, en daarmee dus alsnog (een vorm van) legaal en illegaal houdt. Dus wat dat betreft denk ik dat het weinig uithaalt eigenlijk.

"Uiteraard is het de persoon die het doet. Maar illegaal geeft daadwerkelijk meer overlast dan legaal. En ook te vroeg afsteken mag van mij echt flink meer aangepakt worden. Ook omdat het overlast geeft."

Illigaal zal vast meer overlast geven dan legaal. Maar dat is omdat het nooit legaal gemaakt is in NL. Als vanaf het begin 100 gram grond salutes legaal waren. Was er wel weer wat anders "illigaal" en niet in orde.
Heb je niet door dat mensen alleen maar klagen op basis van de wet? En niet eens echt kijken naar wat ze willen. Zonder de "wet" heeft niemand meer wat te zeggen... Ik vind het diep triest hoe sommige mensen graag klagen over dingen. Puur om gelijk te krijgen.

Uiteraard is het de persoon die het doet. Maar illegaal geeft daadwerkelijk meer overlast dan legaal. En ook te vroeg afsteken mag van mij echt flink meer aangepakt worden. Ook omdat het overlast geeft. En de personen die het verzieken mogen van mij ook echt goed aangepakt worden (dat was mijn eerste standpunt ook; even teruglezen misschien?).
Als al die kwaden stukken minder worden, zal de acceptatie van vuurwerk (hopelijk) weer groeien. Daar gaat het me vooral om.

Sommige Nederlandse "Salutecakes" zijn inderdaad harder, maar het verschilt maar een fractie aangezien we beide in dezelfde regelgeving zitten; Categorie 2 cakes. Dus op de 'illegale' In Shock na, zal daar weinig verschil in zitten.
Over de pijlen kan ik me niet uitlaten, maar kwa single shots zijn wij eigenlijk het enige land waar deze in veelvoud te koop zijn (mede door de grote hoeveelheid merken). Maar van wat ik weet schelen ze niet met de Belgische alternatieven. Duitsland heeft alleen maar sier singleshots zover ik weet, dus dat is niet eerlijk vergelijken.

Het probleem van vuurwerk liberaliseren is dat je alsnog grenzen op moet stellen, en daarmee dus alsnog (een vorm van) legaal en illegaal houdt. Dus wat dat betreft denk ik dat het weinig uithaalt eigenlijk.

Je zegt in deze post dat de salutecakes van Nederland en Belgie in de zelfde categorie zitten, evenzo mag dit aangenomen voor de MV Thunder van Lesli in Duitsland.

En dan zeg je dat het vergelijken van single shots niet eerlijk vergelijken is?

Grenzen stellen is iets dat je altijd zult moeten blijven doen. En daarnaast handhaven op een correcte manier. Door de regels omlaag bij te stellen, zorg je voor een situatie dat er steeds meer strafbaar zal zijn. Als dat het geval is, zorg je er direct voor dat er steeds meet handhaving (repressie) nodig is. Liberaliseren levert niet alleen meer vrijheid op, maar zou in sommige gevallen ook kostenbesparend moeten zijn. Echter, liberaliseren op het verkeerde vlak kost de samenleving juist veel geld. Denk maar aan de vrijgave van de energiemarkt en de zorg.

In dat opzicht lijkt juist het huidige rechtse beleid met betrekking tot doorgeslagen regelgeving, zeker ook op pyrotechnisch vlak, het effect te sorteren dat exact het tegenovergestelde bereikt wordt van wat bedoeld was: een verkapte vorm van protectionistische maatregelen.

Vanuit die context bekeken zou je kunnen stellen dat de discussie rondom een vuurwerkverbod misbruikt wordt om de Nederlandse markt te beschermen.

"Uiteraard is het de persoon die het doet. Maar illegaal geeft daadwerkelijk meer overlast dan legaal. En ook te vroeg afsteken mag van mij echt flink meer aangepakt worden. Ook omdat het overlast geeft."

Illigaal zal vast meer overlast geven dan legaal. Maar dat is omdat het nooit legaal gemaakt is in NL. Als vanaf het begin 100 gram grond salutes legaal waren. Was er wel weer wat anders "illigaal" en niet in orde.
Heb je niet door dat mensen alleen maar klagen op basis van de wet? En niet eens echt kijken naar wat ze willen. Zonder de "wet" heeft niemand meer wat te zeggen... Ik vind het diep triest hoe sommige mensen graag klagen over dingen. Puur om gelijk te krijgen.

Foute redenering, illegaal geeft niet meer overlast omdat het illegaal is. Illegaal geeft meer overlast omdat het over het algemeen harder knalt en/of gevaarlijk is. Dat het daardoor "toevallig" ook illegaal is, is bijzaak.

Alleen maar om gelijk te krijgen niet zozeer. Meer om de vuurwerkliefhebber even wakker te krijgen dat we wat strenger naar onszelf te kijken. Feit is dat onze hobby gewoon steeds meer "gehaat" wordt en dat we daar op welke manier dan ook wat aan moeten doen. Of dat nou is met "positieve propaganda" of door ons zelf beter te gaan gedragen (op welke relevante manier dan ook) of door weet ik veel wat. Maar feit is dat er iets moet gaan gebeuren, anders is een vuurwerkverbod binnen 5 jaar reëel groot ineens.

Je zegt in deze post dat de salutecakes van Nederland en Belgie in de zelfde categorie zitten, evenzo mag dit aangenomen voor de MV Thunder van Lesli in Duitsland.

En dan zeg je dat het vergelijken van single shots niet eerlijk vergelijken is?

<<even het tweede stuk weggeknipt omdat dat gewoon klopt>>

De vergelijking van single shots is in principe eerlijk te maken, qua regels dan. Maar in Nederland kennen we een hele serie van prut tot echt super dingen en zowel knal als sier als basis. België kent maar 2 of 3 soorten knalsingleshots en een paar (grote) siersingleshots. En Duitsland heeft volgens mij (op die van Lesli na) helemaal geen knal singleshots.
Meer in dat opzicht bedoelde ik dat vergelijken niet helemaal eerlijk is (/kan zijn).
Siervuurwerk knalt in principe namelijk zachter dan vuurwerk specifiek gericht op de knal. Nederland is dan nog wel met België te vergelijken, maar met Duitsland minder, om de simpele reden dat ze er (volgens mij) geen echte knal single shots hebben (nogmaals; op de "Nederlandse" Lesli single shots na).

Dan hebben wij daar allebei een andere kijk op Kamikaze. Ik vind toch echt dat de media al vanaf het begin graag onderwerpen bij mensen erin praat om angst rond te zaaien. En het is niet alleen vuurwerk maar ook andere dingen. Ik denk juist wel dat de wet ervoor zorgt dat veel dingen mensen angstig maakt. Ze moesten eens weten wat ze aten, of inademen elke dag. Daar kan ik nog wel een boek over schrijven. Maar NEE, de FDA heeft besloten dat E nummers niet schadelijk zijn. Dus is er niks aan de hand. Snap je een beetje wat ik bedoel ?
Je kunt ook naar mensen toegaan als ze te harde dingen stoken en het gewoon vragen of ze weg willen gaan, dan ben je ook niet afhankelijk van de overheid en lost je het zelf op. Beide kanten hebben er dan lol van, de stokers geen boete en jij geen last meer. Prima toch ?
En dan heb je inderdaad rotte appels die er schijt aan hebben. Dan moet je maar een keertje de politie bellen.
Misschien maakt het onze hobby nog negatiever... maar los van dat zullen mensen altijd zoeken naar iets. En vooral de media, dan is het wel weer een verkeerde opslagplaats of een verkeerd stuk vuurwerk..
Ik kijk persoonlijk altijd uit waar ik iets stook. Maar om nou ermee te stoppen voor die paar rotte appels. Dan word het ook hoog tijd op een alcoholverbod met oud en nieuw. Want dat is naar mijn mening het nummer 1 probleem met de jaarwisseling !!

We moeten ons gewoon aan de regels houden en illegaal is nu eenmaal illegaal.
We mogen 1 dag lekker stoken en daar moeten we gewoon genoegen mee nemen en niet voor of na de tijd nog vuurwerk gaan afsteken.
Blijven veel mensen dit toch negeren dan is het een kwestie van tijd dat het verbod er komt.

Dan hebben wij daar allebei een andere kijk op Kamikaze. Ik vind toch echt dat de media al vanaf het begin graag onderwerpen bij mensen erin praat om angst rond te zaaien. En het is niet alleen vuurwerk maar ook andere dingen. Ik denk juist wel dat de wet ervoor zorgt dat veel dingen mensen angstig maakt. Ze moesten eens weten wat ze aten, of inademen elke dag. Daar kan ik nog wel een boek over schrijven. Maar NEE, de FDA heeft besloten dat E nummers niet schadelijk zijn. Dus is er niks aan de hand. Snap je een beetje wat ik bedoel ?
Je kunt ook naar mensen toegaan als ze te harde dingen stoken en het gewoon vragen of ze weg willen gaan, dan ben je ook niet afhankelijk van de overheid en lost je het zelf op. Beide kanten hebben er dan lol van, de stokers geen boete en jij geen last meer. Prima toch ?
En dan heb je inderdaad rotte appels die er schijt aan hebben. Dan moet je maar een keertje de politie bellen.
Misschien maakt het onze hobby nog negatiever... maar los van dat zullen mensen altijd zoeken naar iets. En vooral de media, dan is het wel weer een verkeerde opslagplaats of een verkeerd stuk vuurwerk..
Ik kijk persoonlijk altijd uit waar ik iets stook. Maar om nou ermee te stoppen voor die paar rotte appels. Dan word het ook hoog tijd op een alcoholverbod met oud en nieuw. Want dat is naar mijn mening het nummer 1 probleem met de jaarwisseling !!

Even onderverdeeld in 5 stukjes weer;

Dat begrijp ik al te goed, en dat wil je inderdaad niet weten. Zeker niet in de randstad, wat daar kwa verontreiniging in de lucht hangt. Of de wetten direct zorgen voor angst betwijfel ik, maar het zou inderdaad goed kunnen.

Probleem; zelf vragen doen mensen over het algemeen niet. Want "daar hebben we de politie voor". Mensen zijn bang geworden. Waarom? Wellicht door al die wetten, regels en de media. Maar zelf vragen zit er niet meer in
En als de politie dan gebeld wordt krijg je een straf waar je 9 van de 10 keer toch niets van leert (of je moet het wel héél bont maken). Zelf ook ervaring mee. 4 uur taakstraf voor te vroeg illegaal vuurwerk afsteken. Heb ik er wat van geleerd? Nop, niet van die straf in ieder geval. En straf is bedoeld om iets af te leren, en dat gebeurd echt niet met de huidige straffen.

Speciaal stoppen met afsteken door die groep hoef je echt niet te doen. Maar het is misschien wel iets om over na te denken. Nu heeft het "zeur-volk" namelijk wel degelijk een poot om op te staan; overlast, vervuiling, schade, slachtoffers enzovoort. Als we dat met zijn alle minder kunnen maken, verliezen ze argumenten en stellen we het vuurwerkverbod verder uit.

Helaas is een alcoholverbod niet te handhaven. Mensen kopen dan (ruim) van te voren gewoon drank, en drinken het binnen op. En gaan dan bezopen naar buiten, waar toch geen agent is die blaastesten gaan doen. En dan weer; als je gepakt wordt, is de straf zodanig laag dat je er tóch niets van leert..

We moeten ons gewoon aan de regels houden en illegaal is nu eenmaal illegaal.
We mogen 1 dag lekker stoken en daar moeten we gewoon genoegen mee nemen en niet voor of na de tijd nog vuurwerk gaan afsteken.
Blijven veel mensen dit toch negeren dan is het een kwestie van tijd dat het verbod er komt.

De enige die daar interesse in hebben zijn de dienaren van de wet. Die kunnen er grof aan verdienen.

Of de samenleving daadwerkelijk leefbaarder wordt? Dat is maar de vraag. Voorlopig wordt er zeer nadrukkelijk gewerkt vanuit scenario-denken. Dit zorgt ervoor dat de samenleving minder flexibel en dus dynamisch wordt. Anders gezegd: meer intolerantie.

Ook goed nieuws voor mensen die het product 'tolerantie' verkopen. Ik geloof dat ene Arno dit product verkoopt. Maar dat was al langer duidelijk, hij zaait intolerantie om zijn eigen product 'tolerantie' te kunnen verkopen. Tegelijkertijd heeft hij het gelijk aan zijn zijde, want de stad Rotterdam is door de extreme verrechtsing volledig naar de kl0te geholpen.
Arno spiegelt de intolerantie gewoon en draait de rollen om. Een volledig onleefbare stad waar haat, afgunst hoogtij viert. Arno maakt slechts gebruik van de situatie.

Dus René, als jij maar blijft roepen om meer handhaving van regelgeving, dan vraag ik mij iets af.
Waar leidt extreme verrechtsing in jouw regio (Twente)toe?

Mensen zouden elkaar persoonlijk meer moeten aanspreken op hun gedrag maar dat is mijn levenservaring die spreekt.

Puberen is van alle tijden; vroeger gooiden jongens ruiten in, nu steken ze grote knallers af, hoe kleiner hun pikkie, hoe groter de knallers.

Wat we niet moeten willen is nog meer onspectie door handhavers.

Back
Bovenaan