Gepakt met vuurwerk

@jord87:
hebben wij wel eens contact gehad in het verleden? ik ken je zo niet volgens mij...

@gizmo: dozen vol cobra is pure bluf. ze hebben alleen ons mailverkeer gezien en wat daarin stond stelde natuurlijk vrij weinig voor...

@allen:

Ik ben NET terug van het politiebureau. ik moest een afstandsverklaring tekenen waarin precies stond wat ik allemaal had. aan de hand daarvan wordt proces verbaal opgemaakt. helaas mocht ik geen copy van die papieren op dit moment, maar kan ik ze t.z.t. opvragen via mijn advocaat.
Ik kreeg tevens te horen dat morgen of overmogen (na 2,5e week) het nieuws via de pers verspreid wordt. als ik het heb gelezen zal ik het hier wel plaatsen.
zal wel een hele happening worden met shell's tot 8"...:(

*edit: ik kreeg nog te horen dat ze bij het VROM erg blij waren met mijn computer! degenen die het aangaat, pas op!

wordt vervolgd

Klopt!
En toch waren ze teleurgesteld over wat ze gevonden hadden...:p
Ik zal binnenkort ook nog wel een keertje langs het politiebureau moeten gaan om te tekenen.:frusty:

Werd er nog een reden gegeven dat je geen kopie mocht maken? Vindt het namelijk raar aangezien je het wel van ze mag tekenen. Als je het tekend ga je er tenslotte mee akkoord en zij houden het officiele document.

Hoe waren overigens de noteringen en formuleringen van de goederen, gedetaileerd?
Toch niet bepaald de zaken waar je het liefst mee bezig bent.

Werd er nog een reden gegeven dat je geen kopie mocht maken? Vindt het namelijk raar aangezien je het wel van ze mag tekenen. Als je het tekend ga je er tenslotte mee akkoord en zij houden het officiele document.

Hoe waren overigens de noteringen en formuleringen van de goederen, gedetaileerd?
Toch niet bepaald de zaken waar je het liefst mee bezig bent.

Wat een poppenkast allemaal jongens. Sterkte aan ieder, hopelijk valt het allemaal mee. De jongens werken nu overuren in december. Dus ieder die nu nog wilt handelen/kopen wees extra voorzichtig! Maar laten we wel zijn echte fans hebben de spulletjes al binnen en wachten stilletjes af tot oudjaar!

ik mocht die papieren niet mee naar huis omdat het verboden is voor die rechercheur om stukken aan mij te geven voordat een officier van justitie ze heeft ingezien. ik kan het hele dossier wel ontvangen als ik een datum voor mijn rechtzaak heb. daar zitten ook foto's bij. niet van alle shell's apart, maar jullie hebben er wel een goed beeld bij.

de afstandsverklaring zag er als volgt uit:
De shell's worden betiteld als 'mortieren'. hier ruik ik een kansje tijdens de rechtzaak als jullie begrijpen wat ik bedoel ;).
aangezien ik ruim 120 unieke shell's qua merk en formaat had, was het moeilijk voor die lui om alles te identificeren. waar ze konden hebben ze elke shell apart gepakt m.b.t. merk, formaat, effect en identificatienummer.
op het eind hadden ze er geen zin meer in volgens mij, want de hebben de effecten en merken na de eerste 50 gewoon weggelaten. alleen of ze cillindrisch of spherisch zijn, plus de diameters bij elkaar geplaatst.
Ik had ook 20 verschillende salutes maar ik kon er maar 3 terugvinden tussen de papieren. de blitzknallbomben van o.a. zink (650 en 650-1), wagner pyrotechnik, epm cillinders, jorge import, pirotechnica padre pio, blaeser flash salute's, lidu thunderstorm's en peanut's e.d. stonden alleen op diameter gelukkig.

Alle zinkpijlen (ik had er 2 van elke pijl) zijn betitelt als lawinepijlen (met een subkopje 'bomberaketen' (905 t/m 930), maar ze stonden dus allemaal wel onder lawinepijlen.

Alle knallers zijn puur op basis van formaat gepakt. dus de lengte en diameter.

De blokken staan genoteerd met merk, aantal shot's, aantal lonten en bruto gewicht.

Wel grappig dat ze de Giant Maroon's als fontijn hebben betitelt haha. stumperts...

bij vragen, trek maar aan de bel! vind het belangrijk iedereen zo goed mogelijk te informeren. wellicht ben ik het een en ander vergeten.

greetings

Dat ziet er allemaal niet zo best uit. Het feit dat ze mortieren hebben opgeschreven kan in je voordeel werken. Maar de rechter kan op basis van de fotos en wat hij opleest uit het dossier ook dat soort fouten compleet links laten liggen. Ik bedoel het is nogal wat, wat ze bij je gevonden hebben.

Shells die betiteld worden als mortieren is een vormfout, dacht ik. En kun je daardoor niet vrijgesproken worden?

Bedankt ghoost, voor het beantwoorden van mijn vraag. Toch blijf ik het een rare regeling vinden. Lijkt alsof ze bang zijn dat je een voorsprong kunt maken in je verdediging tijdens het proces.

Succes met het vervolg en hopelijk valt er het een en ander te ontkrachten. Je goed gaan praten heeft geen zin voor een officier lijkt me. Maar aangeven dat er zaken niet kloppen als bijvoorbeeld die zink pijlen lijkt me wel goed, aangezien de lawinepijl niet bepaald een goed naam heeft bij OM.

Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.

Shells die betiteld worden als mortieren is een vormfout, dacht ik. En kun je daardoor niet vrijgesproken worden?

Vormfouten zijn (voor zover ik weet) fouten als in;

Het niet hebben van een huiszoekingsbevel en toch binnen vallen.
Het aftappen van telefoontjes zonder daar toestemming voor te hebben.
Het afluisteren van telefoontjes met de advocaat.
etc.etc.

Dit is geen vormfout zoals ik die ken. Hoogstens zal de straf met wat geluk lager uitvallen omdat de aanklacht verkeerd omschreven is. Ook kan hij proberen aan te tonen dat hij in ieder geval wel wist waar hij mee bezig was, wat eventueel ook kan leiden tot een iets lagere strag. Maar goed, deze tijd is het gewoon slecht om gepakt te worden. Grote kans dat je met zo'n vangst lekker als voorbeeld genomen wordt.

Sterkte in ieder geval.

@jord87:
hebben wij wel eens contact gehad in het verleden? ik ken je zo niet volgens mij...

@gizmo: dozen vol cobra is pure bluf. ze hebben alleen ons mailverkeer gezien en wat daarin stond stelde natuurlijk vrij weinig voor...

@allen:

Ik ben NET terug van het politiebureau. ik moest een afstandsverklaring tekenen waarin precies stond wat ik allemaal had. aan de hand daarvan wordt proces verbaal opgemaakt. helaas mocht ik geen copy van die papieren op dit moment, maar kan ik ze t.z.t. opvragen via mijn advocaat.
Ik kreeg tevens te horen dat morgen of overmogen (na 2,5e week) het nieuws via de pers verspreid wordt. als ik het heb gelezen zal ik het hier wel plaatsen.
zal wel een hele happening worden met shell's tot 8"...:(

*edit: ik kreeg nog te horen dat ze bij het VROM erg blij waren met mijn computer! degenen die het aangaat, pas op!

wordt vervolgd

In ieder geval niet via dit forum..
maar de wereld kan klein zijn........

Erg jammer om te horen dat je gepakt bent, vooral ook omdat jij wist waar je mee bezig was en veel andere mensen niet, die met zulk soort spul levensgevaarlijk zijn. Maarja, veel sterkte!

Vormfouten zijn (voor zover ik weet) fouten als in;

Het niet hebben van een huiszoekingsbevel en toch binnen vallen.
Het aftappen van telefoontjes zonder daar toestemming voor te hebben.
Het afluisteren van telefoontjes met de advocaat.
etc.etc.

Dit is geen vormfout zoals ik die ken. Hoogstens zal de straf met wat geluk lager uitvallen omdat de aanklacht verkeerd omschreven is. Ook kan hij proberen aan te tonen dat hij in ieder geval wel wist waar hij mee bezig was, wat eventueel ook kan leiden tot een iets lagere strag. Maar goed, deze tijd is het gewoon slecht om gepakt te worden. Grote kans dat je met zo'n vangst lekker als voorbeeld genomen wordt.

Sterkte in ieder geval.

Ja precies en verder zullen ze ook niet kijken. Alleen de gevaren klasse telt. Ze gaan echt niet per shell oordelen hoeveel straf je ervoor krijgt. Het wordt gewoon x aantal kilo's in gevaren klasse 1.1. Dat is zoveel boete met zoveel gevangenisstraf onder het mom dat je de buurt in gevaar hebt gebracht. 1,1 is vuurwerk maar ook een vliegtuigbom. Beetje vreemd maar zo werkt het helaas.

Krijg je gevangenis straf voor het in bezit hebben van 1.1G vuurwerk?

Dat zou wel kunnen ja. Ik ben vorig jaar gepakt met explods en cobra 6 en heb 200 euro boete gehad. Die smeris zei wel dat ik er 2 weken celstraf voor kon krijgen. Ik was toen nog 17

Krijg je gevangenis straf voor het in bezit hebben van 1.1G vuurwerk?

Ja, zeker als het niet de eerste keer is. Ligt wel aan de hoeveel uit maar cobra's vergelijken ze met HANDGRANATEN. Ja hoe verzinnen ze het maar als je dus echte handgranaten thuis hebt liggen krijg je ook gevangenisstraf. Dat lijkt me nog enigzins logisch, ik zou ook niet een wapen arsenaal naast me in de schuur hebben willen liggen. Alleen zien Politie en Justitie het verschil niet tussen vuurwerk en explosieven. Ja en tegen zoveel domheid kan je niets beginnen :frusty: :frusty: :frusty:

Niet terecht dan, want cobra's verspreiden geen scherven en granaten wel. Totaal verschillende gevarenklasses.

Laatst bewerkt:
Gevangenis straf zal wel mee vallen, dat is alleen voor de grotere handelaren die vaker de fout in gaan.
met een paar honderd kilo en 1.1G eisen ze miss wel een paar maanden maar dat is dan voorwaardelijk. verder een geld boete en taakstraf.
zelfs als ze onvoorwaardelijk eisen word dat vaak niet opgelegd.

Als je kijkt naar de uitspraken zie je niet zo heel vaak celstraffen opgelegd worden.

Als je bijv. gepakt bent met illegaal vuurwerk. Je straf zal zijn zoveel boete en zoveel voorwaardelijk. Maar als je dan in tussentijd wéér gepakt word, voordat je de boete en hoeveel voorwaardelijk gehoord hebt, moetje dan wel 2 maanden zitten als dat bijv. het voorwaardelijke was?

Klopt, verder hangt het af wat de proeftijd is die aan de voorwaardelijke straf hangt.

Krijg je bijvoorbeeld 2 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van 2 jaar, dan betekent dat dat wanneer je binnen die 2 jaar weer de fout in gaat, je alsnog die 2 maanden gevangenisstraf moet uitzitten.

Het kan overigens ook in financiële aard, want met boetes kan je ook een deel voorwaardelijk krijgen.
Bijvoorbeeld 2.000 euro waarvan 1.200 voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.
Dat betekent dan dat je 800 euro direct moet betalen en wanneer je binnen een jaar weer de fout in gaat, de rest (1.200 euro) alsnog moet betalen.

Back
Bovenaan