Gepakt met vuurwerk

Oei, 2de keer dus.

Maar waaom had je het nog thuis liggen als je al eens bent opgepakt?

edit:

dinsdag opgepakt en dus vandaag of gister pas vrij?

ik wist echt geen andere plek, en het was iets van mij persoonlijk. ik wil dus niemand anders in gevaar brengen of risico laten lopen. m'n vrienden wisten wel ongeveer wat ik had, en die hoefden het ook niet zo nodig in huis te hebben haha.

gisteravond kwam ik thuis. dinsdagochtend half 8 opgepakt. volgende leuke verassing gisteren was dat m'n huisbaas de sloten heeft vervangen haha. dus was gezellig vannacht bij pa en ma :cry:

ik wist echt geen andere plek, en het was iets van mij persoonlijk. ik wil dus niemand anders in gevaar brengen of risico laten lopen. m'n vrienden wisten wel ongeveer wat ik had, en die hoefden het ook niet zo nodig in huis te hebben haha.

gisteravond kwam ik thuis. dinsdagochtend half 8 opgepakt. volgende leuke verassing gisteren was dat m'n huisbaas de sloten heeft vervangen haha. dus was gezellig vannacht bij pa en ma :cry:

Ja dat krijg je dan ook nog, je wordt eruit gezet. Edit even je 2de regel. Dat werkt misschien in je nadeel. Niemand heeft gevaar gelopen. En die dingen dummifeceren? Ja het is allemaal achteraf gepraat heb je nu ook niets aan.

Sterkte met de komende tijd. :sad:

Dit komt wel hard aan, vind het moeilijk om te lezen dat een die-hard freak is opgepakt, en daardoor ook nog in de shit komt. Maarja het blijkt maar weer is dat het allemaal niet legaal is wat we doen, ookal vergeten we dat zelf weleens...

Sterkte!

Lelijke situatie man. Is natuurlijk niet niks wat je had. Helaas loop je dit risico eenmaal je dit spul in je bezit hebt. Vroeg of laat ben je de sjaak.
Ik wens je veel sterkte in dit proces, wat je vast nodig zult hebben.

Ik vind als jij een boete krijgt wij hier op het forum een fons voor je moeten oprichten. Als iedereen daar een tientje naar je opstuurt kan jij de boete betalen. We moeten elkaar helpen! De eventuele gevangingis straffen en strafbladen kennen we verder ook weining aan doen.

QUOTE]

Zou je dan voor mij ook een fonds willen oprichten zodra ik voor ben geweest? Zou ik erg op prijs stellen van jouw en de freaks.

Sjemmie :yes:

als jij ook 100 kilo in je bezit krijgt waar anderen alleen maar van kunnen dromen, dan kan je van mij wel 100 euro krijgen. plus foto's, die jullie ook van mij zullen krijgen zodra ik ze heb!

Zo dan! dat is niet misselijk waar je mee bent gepakt kerel. Niet het minste vuurwerk als ik zo eens lees. 160kg 1.1 (netto?) is geen kleine hoeveelheid. Mag ik eens vragen hoe ze zo bij je zijn gekomen? Want ik lees dat je in 2004 dus ook al eens gepakt bent. En dus hoop\denk ik dat je wel wat voorzichtiger bent geworden met de gang van zaken om aan je vuurwerk te komen?

Ik ga toch wel een beetje vrezen dat je een pittige rechtszaak zal krijgen met een toch wel hoge straf aangezien het niet de eerste keer was. Veel sterkte er mee in ieder geval kerel.

Zo dan! dat is niet misselijk waar je mee bent gepakt kerel. Niet het minste vuurwerk als ik zo eens lees. 160kg 1.1 (netto?) is geen kleine hoeveelheid. Mag ik eens vragen hoe ze zo bij je zijn gekomen? Want ik lees dat je in 2004 dus ook al eens gepakt bent. En dus hoop\denk ik dat je wel wat voorzichtiger bent geworden met de gang van zaken om aan je vuurwerk te komen?

Ik ga toch wel een beetje vrezen dat je een pittige rechtszaak zal krijgen met een toch wel hoge straf aangezien het niet de eerste keer was. Veel sterkte er mee in ieder geval kerel.

tja, wist ik maar precies hoe het zat kerel. ik heb een pseudo-emailadres genomen, ander telefoonnummer, maar ze komen er hoe dan ook achter hoor. ip-adressen, vanalles kunnen ze tegenwoordig.
en ja, er hebben ook mensen in het circuit over me gepraat wat ik begrepen heb...
in mijn geval hadden ze al zoveel bewijs, dat als ze niks konden vinden, ze me toch vast konden zetten. buiten-heterdaad om ofzo noemden ze dat. en als ik niet zei wat er was gebeurd met al het spul dan hadden ze me in hechtenis genomen, zonder pardon. en niemand hoeft nu te roepen 'zonder bewijs kan dat niet!!' want het kan dus wel, want ik heb de papieren gezien. in mijn geval gold: voorhanden hebben (gehad) is schuldig. de bestellijsten hadden ze namelijk gezien. dat is echter indirect bewijs, maargoed.
ik hoop zelf op een dikke werkstraf plus boete eventueel. zitten heb ik eigenlijk niet zo veel zin in, maarja, dikke kans dat ik daar niet onderuit kom...

ja een simpele bestellijst is niet voldoende. Maar zo ik uit je verhaal begrijp hebben ze meer (indirect) bewijs van je gevonden. Zoals msn gesprekken, mails, telefoontap. ja dan wordt het allemaal wel even flink serieuzer.

Heb je ze zelf naar je voorraad vuurwerk geleid? of hebben ze dat ook zelf gevonden? Overleg in ider geval goed met je advocaat over de te volgen stappen. En maak (hoe stom het misschien ook mag klinken) gebruik van de fouten die ze eventueel maken bij het classificeren en het benoemen van de stukken vuurwerk die ze hebben inbeslaggenomen. Daar worden nogal eens flink wat fouten meegemaakt.

Ik snap, met andere dingen(boeken), heel goed de kick om aan bijzondere dingen te kunnen komen, die in je bezit te hebben en dan (misschien) ook nog te genieten. En jij had wat bijzonders zeg, jemig! Zwaar *****n dat je ermee gepakt bent, maar ja; gevaarlijk (en zwaar illegaal) ís het natuurlijk gewoon wel. Dat wist je.

Mooi hoe je het reilen en zeilen van het geheel hier met ons deelt, dank je.

Heel veel sterkte met de verdere gang van zaken, ik ben bang voor je dat het behoorlijk pittig zal worden...

Ok, dit laat je dus achter je en je gaat genieten van de festivals. Kan het consumentenvuurwerk je niet ook nog wat plezier geven?

ja een simpele bestellijst is niet voldoende. Maar zo ik uit je verhaal begrijp hebben ze meer (indirect) bewijs van je gevonden. Zoals msn gesprekken, mails, telefoontap. ja dan wordt het allemaal wel even flink serieuzer.

Heb je ze zelf naar je voorraad vuurwerk geleid? of hebben ze dat ook zelf gevonden? Overleg in ider geval goed met je advocaat over de te volgen stappen. En maak (hoe stom het misschien ook mag klinken) gebruik van de fouten die ze eventueel maken bij het classificeren en het benoemen van de stukken vuurwerk die ze hebben inbeslaggenomen. Daar worden nogal eens flink wat fouten meegemaakt.

leuk dat je erover begint. ik heb zo'n 10 verhoren gehad, en ik elk verhoor is (bewust door mij) gesproken over die dingen waarmee een shell wel eens wordt aangeduid...;) snap je me? maar die dingen zijn juist legaal omdat je daar de shell in doet! ik noem het woord juist niet want misschien breng ik de cops op het idee om het te veranderen.
het gaat er echter om hoe het in de aanklacht komt te staan... da's nog ff afwachten dus! ik hoop dat ze dat woord gebruiken waarmee een shell vaak wordt verward want dan heb ik gewoon een kans!

@ Richardus: ik kan me met elk stuk vw vermaken, maar dit jaar sla ik maar even over denk ik... denk dat de kick van het aansteken van een lontje nu iets kleiner is dan normaal :)

Houd er rekening mee dat het geen waar jij nu over spreekt gezien kan worden als een hulpmiddel bij het afschieten van vuurwerk. En dat is wel degelijk strafbaar om te bezitten als men kwaad wil :wink:

Houd er rekening mee dat het geen waar jij nu over spreekt gezien kan worden als een hulpmiddel bij het afschieten van vuurwerk. En dat is wel degelijk strafbaar om te bezitten als men kwaad wil :wink:

haha ja maar ik sta toch echt liever voor de rechter voor een 6" hulpmiddel dan voor een 6" meerslagen :p

damn is lees het nu pas en ook met veel verbazing.....
Wat jij allemaal in je bezit had waren toch echt de pareltjes zeg! Daar kan een freak die shells schiet alleen maar van dromen :D
Sterkte de komende tijd en hopelijk kun je alsnog een btje genieten van oud & nieuw dit jaar....

Indrukwekkend verhaal ghozer,

Hopen dat het meevalt voor je, ik hoop ook dat je nog een beetje kan genieten dit jaar. Ben wel reuze benieuwd naar die bijzondere artikelen.

Goh, Wat een ramp zeg.

Toen ik gepakt ben, Ben ik ook overal op in gegaan. Zeker toen er dingen gezegt werden die niet waar waren. (Nitrate cake zou 1.1 zijn e.d.)
En geloof me, Dat is mijn straf zeker niet ten goede gekomen!
Denk goed na, Want met eigenwijs zijn kom je er écht niet beter vanaf!

P.s. De kick om een lontje aan te steken is er zeker niet minder om geworden!!!;)

Veel sterkte,
Gr Ward.

Even ter duidelijkheid. Ik heb hier thuis een 6" buis staan. Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden vlak na O&N in de buurt gevonden aan een paaltje (vast met tape). Deze heb ik er vervolgens afgehaald, mee naar huis genomen en omgespoeld. Deze staat nu echt puur ter decoratie op mijn kamer. Hiervoor zouden ze me dus kunnen aanhouden? :shocked:

Back
Bovenaan