Gepakt met vuurwerk

Je hebt maar geluk dat er tot nu toe niks in de media is verschenen. Wel vervelend dat je altijd van die apenverhalen krijgt en dan vooral in een dorp.
Als ik dit lijstje zo zie is het maar goed dat je nooit brand hebt gehad:p
Een huiszoekingsbevel is trouwens wel intressant om een keer te zien..

Even over je werk? Bedoel je dat ze op je werk helemaal van niks weten?

Dat lijkt mij persoonlijk niet zo verstandig, god weet komt daar ooit eens iemand met het verhaal "zeg moet je nou eens horen, die ghoost die bij jullie werkt..."

Je had in ieder geval een erg indrukwekkende verzameling! Er zitten zeker een paar magnifieke artikelen tussen, ik ben benieuwd of je er nog foto's van krijg.

Vooral die zwarte Japanse shell wekt mijn interesses, ik heb al verschillende keren het internet afgezocht naar Hirayama Fireworks, maar het enige wat ik is een soort van folder over daylight vuurwerk uit 83 http://http://www.liveauctioneers.com/item/5947681

Wat ik mij ook erg afvraag, als je zo'n geweldige verzameling hebt. Kom je dan nooit in de verleiding er van af te steken?

Groeten!

Even over je werk? Bedoel je dat ze op je werk helemaal van niks weten?

Dat lijkt mij persoonlijk niet zo verstandig, god weet komt daar ooit eens iemand met het verhaal "zeg moet je nou eens horen, die ghoost die bij jullie werkt..."

Je had in ieder geval een erg indrukwekkende verzameling! Er zitten zeker een paar magnifieke artikelen tussen, ik ben benieuwd of je er nog foto's van krijg.

Vooral die zwarte Japanse shell wekt mijn interesses, ik heb al verschillende keren het internet afgezocht naar Hirayama Fireworks, maar het enige wat ik is een soort van folder over daylight vuurwerk uit 83 http://http://www.liveauctioneers.com/item/5947681

Wat ik mij ook erg afvraag, als je zo'n geweldige verzameling hebt. Kom je dan nooit in de verleiding er van af te steken?

Groeten!

ik had misschien iets duidelijker moeten zijn... op m'n werk weet iedereen op kantoor er gewoon van. de 150 jongens die voor ons werken echter niet. mijn directeur zei ook dat mijn toekomst hier afhing van het feit of het uit zou komen of niet...
die japanse shell zou misschien best een daylight shell kunnen zijn, want er was een sticker van een parachute opgeplakt! je krijgt er wel een foto van te zien, want de japanner heb ik toevallig WEL op foto!

en ik kom echt niet in de verleiding om wat af te steken. bij mij was het juist andersom... ik zou het zonde vinden!

tja... over zonde gesproken...

ik had misschien iets duidelijker moeten zijn... op m'n werk weet iedereen op kantoor er gewoon van. de 150 jongens die voor ons werken echter niet. mijn directeur zei ook dat mijn toekomst hier afhing van het feit of het uit zou komen of niet...
die japanse shell zou misschien best een daylight shell kunnen zijn, want er was een sticker van een parachute opgeplakt! je krijgt er wel een foto van te zien, want de japanner heb ik toevallig WEL op foto!

en ik kom echt niet in de verleiding om wat af te steken. bij mij was het juist andersom... ik zou het zonde vinden!

tja... over zonde gesproken...

Oke dan licht het inderdaad een stuk anders ja! Verwacht je nog dat het naar buiten gebracht word? Meestal zijn mediaberichten zoals deze lang niet zo interessant meer na 1 januari.. Een krant is vrij selectief:wink:

Ja zonde, wat is zonde. Ik ben van mening dat de kunst van vuurwerk toch de uitwerking is! En het blok, pijl, shell whatever enkel de verpakking.

Maar dat is jouw mening, en daar wil ik je niet vanaf brengen natuurlijk:)

Ik ben benieuwd naar de foto:)

Groeten en succes nog!

nou ghoost,

als je nou je baan kwijtraakt, weet ik wel een vacature als vestigingsmanager van een detacheringsbedrijf in zuid-oost brabant, die nog steeds niet is ingevuld. pm je cv maar

poe man, een hele beste vracht maar vooral ook met hele mooie aparte dingen zeg! :D
Jammer dat je er niet van kunt genieten, maar gelukkig voor jou dat het (nog) niet in de media is gebracht.....

ik vind dat je nogal raar doet over media aandacht... Wees blij dat je niet in de krant of op TV komt.. of zou je dat juist leuk gevonden hebben ofzo? In het dorp waar je woon wordt al genoeg geroddeld .. ik denk dat je die media aandacht maar beter zo kunt laten vind je ook niet

die zwarte shell waar hier over gesproken wordt volgens mij is dat deze?

DSC00133.JPG

:)

inderdaad, daat is de shell, yokohama dus... ik dacht hirayama... whatever...
staat er meer info over die shell op pyroworld? zo ja, dan lees ik het graag! heb je toevallig een linkje?

maaruh Redbaron, als je terugleest, lees je toch duidelijk dat ik BLIJ ben dat het niet in de media komt, omdat ik o.a. anders m'n baan kwijtraak??

hoe kom je erbij dat ik raar doe? graag een reactie...

ghoost.

maaruh Redbaron, als je terugleest, lees je toch duidelijk dat ik BLIJ ben dat het niet in de media komt, omdat ik o.a. anders m'n baan kwijtraak??

hoe kom je erbij dat ik raar doe? graag een reactie...

ghoost.

Ik las het heel anders.. alsof je teleur gesteld was dat er niet eens een kranten berichtje verscheen over je inbeslagname. En dat vond ik raar:)

Op verzoek heb ik nog wel een hi-res foto van die shell voor je.. heb je in ieder geval nog een soort van aandenken :wink:

Ik las het heel anders.. alsof je teleur gesteld was dat er niet eens een kranten berichtje verscheen over je inbeslagname. En dat vond ik raar:)

Op verzoek heb ik nog wel een hi-res foto van die shell voor je.. heb je in ieder geval nog een soort van aandenken :wink:

haha nee man, ik ben super blij dat er niks is verschenen. anders krijg ik WEER een spervuur van commentaar van m'n sociale netwerk over me heen...

en die foto krijg ik graag van je! ik heb er zelf nog eentje op m'n oude telefoon staan... die upload ik ook wel even!
heb je die shell zelf ook in handen gehad trouwens?
was een prijzig gevalletje...;)

thanx alvast!

ghoost.

Nee hoor.. Yokohama is een stad die is vast gegroeid aan Tokio:wink:. Waarschijnlijk de stad waar de fabriek stond of staat.

Op de rode band rechts onder staat "Hirayama Imperial Firework"

Wat ik me nog wel het meest afvraag is of dit nou echt allemaal vernietigd wordt... Waarschijnlijk wel maar kunnen ze dat dan niet "schenken" aan een pyrotechnisch bedrijf in Nederland! De springen een gat in de lucht!

Groeten!

Laatst bewerkt:
Inbeslaggenomen goederen zoals autos, boten, electronica die worden nogal eens door dienst domeinen te koop aangeboden via een veiling. Ik weet niet of dat ook gedaan wordt met vuurwerk. Volgens mij wordt dat allemaal vernietigd

vuurwerk wat door de politie inbeslag genomen kleiner dan 25 kg,
wordt in de politiewagen gemikt zonder enige vorm van classificering en naar het bureau gebracht, op het bureau wordt het geclassificeerd en wordt daar bewaard totdat het vervoerd wordt door mensen die daar gecertificeerd voor zijn en naar het regio opslagpunt gereden, geschikt voor 250 kg1.4 opslag (hier wordt ook 1.1/1.3 ingegooid en er ligt in december wel eens meer als 250kg)
vuurwerk wat door de politie inbeslag genomen tussen 25kg en 250 kg, wordt ter plaatse geclassificeerd en evt. verpakt en gaat direct naar de regionale opslag.
vuurwerk meer dan 250kg
Wordt rechtstreeks door domeinen opgehaald en naar locatie ulicoten gebracht, daar staat de 1 of andere mega vuurwerk bunker:wink:

wat er dan precies mee gebeurd weet ik eigenlijk niet, meeste inbeslag genomen rommel drugs etc. wordt verbrand bij AVR maar ik meen dat die geen vuurwerk mogen vernietigen.

gegoogled: (bron lexius.nl)
8. Domeinen slaat het inbeslaggenomen vuurwerk op in afwachting van vernietiging, dan wel vervreemding of teruggave.

(vroeger werd dit schijnbaar wel eens doorverkocht voor dumpprijzen om te besparen op de vernietigingskosten maar ik kan hier geen betrouwbare bron voor vinden)

EDIT: politie/parket/om of wat dan ook is eigenaar van het vuurwerk ook al staat het bij domeinen, vervreemding betekent dat domeinen dan eigenaar wordt van het vuurwerk.... en dus de mogelijkheid krijgt tot doorverkopen...

Laatst bewerkt:
(vroeger werd dit schijnbaar wel eens doorverkocht voor dumpprijzen om te besparen op de vernietigingskosten maar ik kan hier geen betrouwbare bron voor vinden)

“Voor de overige 2300 kilo legaal vuurwerk” zegt de Zwolse persofficier, Greive, “gaven wij de domeinen opdracht dat aan te bieden aan bonafide groothandelaren. Die mochten een bod doen en de hoogste bieder mocht het kopen, voor ongeveer een gulden per kilo.”

nb

nb

“Voor de overige 2300 kilo legaal vuurwerk” zegt de Zwolse persofficier, Greive, “gaven wij de domeinen opdracht dat aan te bieden aan bonafide groothandelaren. Die mochten een bod doen en de hoogste bieder mocht het kopen, voor ongeveer een gulden per kilo.”
zal me ook niets verbazen in dit corrupte tering land:angry:

zal me ook niets verbazen in dit corrupte tering land:angry:

Nou, nou. Zo vreemd is dat toch niet? Als ze het moeten slopen kost het ze een hoop geld en is er een hoop verspilling. Waarom niet verkopen aan bedrijven die er wel mee om kunnen gaan? Hebben ze weer wat kosten van de inval/recherche terugverdient en die bedrijven hebben goedkoop producten.

Ik zou het eerder zonde vinden als ze het vernietigen.

Back
Bovenaan