Gepakt met vuurwerk

Gelukkig had ik geen zwaar 1.1g vuurwerk ofzo, wordt hopenlijk halt verwijzing. De kinderbescherming moet het daar eerst over hebben omdat dit de 2e keer is. Ik ben trouwens genaaid door een annonieme tip..:angry:

sterkte, Johnno

De kinderbescherming? Hoe oud ben je dan wel niet?

Wat ik vooral jammer vind is dat justitie de 'terroristen wetgeving' gebruikt om andere overtredingen/vermoedelijke overtredingen te bewijzen. Als Hirsch Ballin(?_), toen der tijd, de providers niet had overtuigt om data van iedere gebruiker voor meer dan 3 jaar op te slaan, zouden er denk ik minder opgepakte freaks nu zijn. Misschien is het een idee om een bepaald topic te posten waarbij wordt uitgelegd hoe je makkelijk je IP adres onzichtbaar kan maken. Hiermee wordt de gemiddelde freak iets meer 'beschermd' voor de grote jongens zal justitie wel meer moeite doen.

iig sterkte Ghost...

De kinderbescherming? Hoe oud ben je dan wel niet?

Personen onder de 18 worden beschouwd als ''kind''. Als je voor de 2e keer wordt gepakt voor vuurwerk, dan komt de kinderbescherming om de hoek kijken. Ze kijken bijvoorbeeld naar hoe mijn thuissituatie is. Als die slecht is (gelukkig niet zo) kan ik voor de rechter komen. Als zij vinden dat mijn thuissituatie goed is krijg ik waarschijnlijk een halt-verwijzing. Ze willen kijken waarom ik nog een keer word gepakt voor vuurwerk (omdat het simpelweg zo mooi is). Ik zit trouwens in de 4e klas, dus reken maar uit.

Niet dat dat veel zegt, je kan een klas overhebben geslagen, je kan een keer zijn blijven zitten, vroege leerling, etc etc.

Alleen haltverwijzing? Ik zou toch denken dat je minimaal een boete krijgt.

Het is best mogelijk dat je als jeugdige bij jeugdzorg langs moet wanneer je in aanraking komt met politie. Vaak gaat dit grotendeels over een gepaste straf.

Ik denk dat ook dit weer eens een signaal is dat wanneer je je graag bezig houdt met bepaald vuurwerk je goed op je hoeden moet zijn.

Zo te zien had je het een en ander opgeslagen. Blijf positief hoe moeilijk het ook klinkt, dit is beter dan het hele spulletje was ontploft. Verder erg veel sterkte ermee !

Heb je eigelijk al nieuws binnen?

Succes met de zaak, en ik hoop dat de agent toch nog een beetje een goed hart heeft en de foto's stuurt en niet alleen beloftes maakt en ze dan niet nakomt.

Personen onder de 18 worden beschouwd als ''kind''. Als je voor de 2e keer wordt gepakt voor vuurwerk, dan komt de kinderbescherming om de hoek kijken. Ze kijken bijvoorbeeld naar hoe mijn thuissituatie is. Als die slecht is (gelukkig niet zo) kan ik voor de rechter komen. Als zij vinden dat mijn thuissituatie goed is krijg ik waarschijnlijk een halt-verwijzing. Ze willen kijken waarom ik nog een keer word gepakt voor vuurwerk (omdat het simpelweg zo mooi is). Ik zit trouwens in de 4e klas, dus reken maar uit.

dat zegt niks want ik ben 14en ik zit in de 3de klas maar er zijn er 3 uit mn klas al 16:bonk:

Laatst bewerkt:
Wat ik vooral jammer vind is dat justitie de 'terroristen wetgeving' gebruikt om andere overtredingen/vermoedelijke overtredingen te bewijzen. Als Hirsch Ballin(?_), toen der tijd, de providers niet had overtuigt om data van iedere gebruiker voor meer dan 3 jaar op te slaan, zouden er denk ik minder opgepakte freaks nu zijn. Misschien is het een idee om een bepaald topic te posten waarbij wordt uitgelegd hoe je makkelijk je IP adres onzichtbaar kan maken. Hiermee wordt de gemiddelde freak iets meer 'beschermd' voor de grote jongens zal justitie wel meer moeite doen.

iig sterkte Ghost...

Jup maar denk niet dat ze dat hier 'willen'.
alsnog proxies zijn te backtracen dus pakken ze je alsnog.

Gast, dit zuigt echt zo erg he.. Ik leef mee, echt. Ik hoop dat je er nog 'licht' vanaf komt, ivm met de hoeveelheid en grootte van het vuurwerk dan.. :frusty:

Jammer man:(
En ben jij dit jaar van plan nog vuurwerk te kopen?
Desnoods een beetje Nederlands ofzo
en dit is ook weer een reden dat ik me niet met illegaal vuurwerk bezig hou.
Groeten

helaas hebben ze mij ook te pakken gehad :(.
half 7 s'ochtends uit me bed geligt, hele huis omsingeld, 15 man politie en nog een hoop poppenkast erbij.
hetgeen wat ze meegenomen hebben ;
63 shells, 901, titanova's, cobra's, BSC en It boms.
Gelukkig was ik bezig met een rek voor 50 X 901 die ze ook gezien hebben, dus een aanklacht voor handel kunnen ze niet hard maken (ben ook geen handelaar)
Exacte hoeveelheid in KG's weet ik niet, maar het zat zo rond de €1500.
3 dagen vastgezeten en al me telefoon/msn gegevens etc. hadden ze idd ook allemaal.

zwaar maar dan ook zwaar k*ote dus.

jij in ieder geval sterkte maar ik denk dat de straffen niet mild zullen zijn voor ons.
ik ben zelf 22 zonder strafbald, dus daar zal (hoop ik) rekening mee gehouden worden.

@jord87

Inderdaad hele poppenkast:shocked: Was het echt een AT team die binnenkwam? Zou wel erg heftig zijn, ze doen net of je een heel meth-lab in je huis hebt staan ofzo.:shocked: Weet je trouwens ook al hoe ze je hebben gepakt?

gr. Johnno

@jord87

Inderdaad hele poppenkast:shocked: Was het echt een AT team die binnenkwam? Zou wel erg heftig zijn, ze doen net of je een heel meth-lab in je huis hebt staan ofzo.:shocked: Weet je trouwens ook al hoe ze je hebben gepakt?

gr. Johnno

nee, was geen AT.
wat mensen van KLPD en lokale agenten vooral.
ze haddden volgens mij gehoopt dat ze aan mij een grote handelaar zouden hebben, maar dat ging niet op (helaas voor hun).

op de vraag hoe ze bij mij kwamen kreeg ik het antwoord "doet er niet toe"

nee, was geen AT.
wat mensen van KLPD en lokale agenten vooral.
ze haddden volgens mij gehoopt dat ze aan mij een grote handelaar zouden hebben, maar dat ging niet op (helaas voor hun).

op de vraag hoe ze bij mij kwamen kreeg ik het antwoord "doet er niet toe"

Jammer man, join the club!
Echt balen dat ze juist de freaks die d'r mee om weten te gaan oppakken.

Ze hoopte bij mij ook meer te vinden, hele dozen met Cobra 6 e.d had die het over, nja.:bonk:

@jord87:
hebben wij wel eens contact gehad in het verleden? ik ken je zo niet volgens mij...

@gizmo: dozen vol cobra is pure bluf. ze hebben alleen ons mailverkeer gezien en wat daarin stond stelde natuurlijk vrij weinig voor...

@allen:

Ik ben NET terug van het politiebureau. ik moest een afstandsverklaring tekenen waarin precies stond wat ik allemaal had. aan de hand daarvan wordt proces verbaal opgemaakt. helaas mocht ik geen copy van die papieren op dit moment, maar kan ik ze t.z.t. opvragen via mijn advocaat.
Ik kreeg tevens te horen dat morgen of overmogen (na 2,5e week) het nieuws via de pers verspreid wordt. als ik het heb gelezen zal ik het hier wel plaatsen.
zal wel een hele happening worden met shell's tot 8"...:(

*edit: ik kreeg nog te horen dat ze bij het VROM erg blij waren met mijn computer! degenen die het aangaat, pas op!

wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dus dat iedereen die contact had met Ghoost z'n voorraad snel moet verplaatsten. Erg griezelig, dit soort situaties iig.

Back
Bovenaan