Gepakt met vuurwerk

Even ter duidelijkheid. Ik heb hier thuis een 6" buis staan. Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden vlak na O&N in de buurt gevonden aan een paaltje (vast met tape). Deze heb ik er vervolgens afgehaald, mee naar huis genomen en omgespoeld. Deze staat nu echt puur ter decoratie op mijn kamer. Hiervoor zouden ze me dus kunnen aanhouden? :shocked:
Nee hoor. Ik ken zelf iemand (ook een liefhebber) die een compleet rek met drie buizen als paraplustandaard gebruikt. Zonder de omstandigheid van shells is het niet verboden deze buizen in je bezit te hebben. Het wordt uiteraard anders als er in je huis ook shells liggen. Maar dat is logisch. De crux zit 'm dus in de context of de omstandigheid.

Cameo

Goh, Wat een ramp zeg.

Toen ik gepakt ben, Ben ik ook overal op in gegaan. Zeker toen er dingen gezegt werden die niet waar waren. (Nitrate cake zou 1.1 zijn e.d.)
En geloof me, Dat is mijn straf zeker niet ten goede gekomen!
Denk goed na, Want met eigenwijs zijn kom je er écht niet beter vanaf!

P.s. De kick om een lontje aan te steken is er zeker niet minder om geworden!!!;)

Veel sterkte,
Gr Ward.

je moet de juiste weg zien te vinden tussen eigenwijs doen, en met keiharde feiten aankomen...:D

Heb alle posts gelezen in het topic en ik moet zeggen dat het me verbaasd en ik onder de indruk ben over het feit hoe goedgemutst je erin staat en ik denk dat dit ook echt wel van invloed zal zijn op het geheel!
Heb ik dan ook veel respect voor want je kijkt niet tegen een boete van enkele honderden euros aan mochten ze hun wil krijgen.
Denk ook dat de cops wel inzien dat het hier om een heel ander soort vuurwerker gaat dan sommige handelaars.
En het hier puur om het genieten van de hobby gaat...
En hopelijk zal dit ook ten gunste zijn van hoe algemeen tegen vuurwerk wordt aangekeken zijn je weet maar nooit!
En ik zou inderdaad zeggen heel veel succes en blijf scherp want je zit op een goed punt merk ik wel :wink:
Succes ermee en we horen denk ik graag hoe het verder verloopt!

Groetjes

Hey jongen, ik ben jammer genoeg ook gepakt!
Gevaar van het vak hé.
Succes met alles kerel, ik vind het erg jammer dat de echte freaks die wél weten hoe je met vuurwerk om moet gaan op deze manier genaaid worden.
Ik heb de agent van het vuurwerkteam meteen even laten weten dat zn kennis van shells toch niet zo goed is, vond die niet leuk! :)

De straf die ik krijg is nog niet bekend, gaan maaaanden over heen is mij verteld, waarschijnlijk een strafblad en een gigantische boete, misschien zelfs gevangenisstraf.

De gebruiker ''Richard3332'' is een agent, opgepast.(waarschijnlijk van het vuurwerkteam)

Laatst bewerkt:
Sterkte de komende tijd, hopelijk verloopt alles een beetje soepel.
Toch altijd jammer, dat freaks die weten waar ze mee bezig zijn toch erg hard worden aangepakt.
Denk dat het belangrijk is dit ook duidelijk te maken tijdens de rechtzaak. Dat je goed weet waarmee je mee bezig was.
Enkel is vaak het grootste probleem de opslag:(.

Dat geloven ze vast niet, aangezien er vast meer mensen zijn geweest die dit zeiden, natuurlijk kan je het vertellen.

Sterkte aankomende tijd!

Hey jongen, ik ben jammer genoeg ook gepakt!
Ik weet dat jij daar niks aan hebt kunnen doen, maakt ook niets uit.
Gevaar van het vak.
Succes met alles kerel, ik vind het erg jammer dat de echte freaks die wél weten hoe je met vuurwerk om moet gaan op deze manier genaaid worden.
Ik heb de agent van het vuurwerkteam meteen even laten weten dat zn kennis van shells toch niet zo goed is, vond die niet leuk! :)

Ik kwam thuis van het ziekenhuis, en in mn huis stonden 3 agenten, met al het vuurwerk al beneden.
De straf die ik krijg is nog niet bekend, gaan maaaanden over heen is mij verteld, waarschijnlijk een strafblad en een gigantische boete, misschien zelfs gevangenisstraf.

De gebruiker ''Richard3332'' is een agent, opgepast.(waarschijnlijk van het vuurwerkteam)

nee toch kerel, jij ook? mede door mij denk je?

ik spreek jou persoonlijk nog wel ff moatie, maar hoe weet je dat van die richard dan?? liquideren die gast

nee toch kerel, jij ook? mede door mij denk je?

ik spreek jou persoonlijk nog wel ff moatie, maar hoe weet je dat van die richard dan?? liquideren die gast

Je pc en telefoon is doorzocht he...
Maar ik denk dat het wel goedkomt, toch?:D
We spreken elkaar nog.:p

Even en tip aan iedereen, Maak een screenshot van je foto's, plaats ze niet zomaar op het internet, plaats nooit persoonlijke informatie over jezelf op het internet, ook geen e-mails, en nooit collecties.
Ze lezen overal mee, niet alleen op AVP en VWC etc, maar ook op andere sites waar gewoon 1 topic over vuurwerk loopt, meestal is dit juist makkelijker om mensen te pakken omdat ze vaak op dat soort sites meer over zichzelf loslaten.:)

Je pc en telefoon is doorzocht he...
Maar ik denk dat het wel goedkomt, toch?:D
We spreken elkaar nog.:p

Even en tip aan iedereen, Maak een screenshot van je foto's, plaats ze niet zomaar op het internet, plaats nooit persoonlijke informatie over jezelf op het internet, ook geen e-mails, en nooit collecties.
Ze lezen overal mee, niet alleen op AVP en VWC etc, maar ook op andere sites waar gewoon 1 topic over vuurwerk loopt, meestal is dit juist makkelijker om mensen te pakken omdat ze vaak op dat soort sites meer over zichzelf loslaten.:)

Dat roep ik al jaaaaren dat dat zo ontzettend lomp en dom is om je collecties te fotograferen en ze op het internet te dumpen. Hoe meer je je zelf blood geeft op het Internet. Hoe makkelijker je ze het in feite maakt. logisch ook. Met een foto of video presenteer je ze het immers op een presenteer blaadje. En daar maken ze graag gebruik van.

Ook jij ontzettend veel succes met wat er nu waarschijnlijk komen gaat. Hoe zijn ze bij jou terecht gekomen? en wat is er zo onder andere gevonden?

En filmpjes van je vorig oud en nieuw, moet je daar ook mee oppassen?

Ik vroeg me af of dat ook kwaat kon.

Btw, best erg om te horen dat je gepakt bent ( vooral met zulk speciaal spul, en het is al je 2e keer. )

Dat roep ik al jaaaaren dat dat zo ontzettend lomp en dom is om je collecties te fotograferen en ze op het internet te dumpen. Hoe meer je je zelf blood geeft op het Internet. Hoe makkelijker je ze het in feite maakt. logisch ook. Met een foto of video presenteer je ze het immers op een presenteer blaadje. En daar maken ze graag gebruik van.

Ook jij ontzettend veel succes met wat er nu waarschijnlijk komen gaat. Hoe zijn ze bij jou terecht gekomen? en wat is er zo onder andere gevonden?

Ik dacht dat het wel meeviel hoeveel ze alles in de gaten houden op het internet, maar het tegendeel is gebleken.

Bedankt, het is mijn 1e aanraking met de politie voor vuurwerk, dus ik hoop dat ze me een beetje heel laten.:shocked:
In mn vorige posts staat hoe ze bij mij zijn terechtgekomen.
D'r zijn oa shells, cobra's, squalo's, supervlinders, ontelbare vlinders/nitraten en nog veel meer andere rotzooi gevonden.
Ben benieuwd of het in de krant komt, daar kan je waarschijnlijk alles nalezen.

Ps, even een lachertje tussendoor.
Ze hebben ook zo'n 10kg aan sterretjes/trektouwtjes/partypoppers meegenomen,
waarschijnlijk zodat het nieuwsitem d'r wat stoerder uitziet, kunnen ze weer 10kg bijtellen he!
Duitse potten zijn ook meegenomen, aangezien die gevaarlijker zouden zijn omdat d'r geen Nederlandse instructie voor het afsteken op zit(:cry::cry:).
Owja en met nitraten ontzet je muren, wist ik niet, bedankt.
De straat is weer wat veiliger, gefeliciteerd jongens en dame!(i know you're reading this)

Laatst bewerkt:
En filmpjes van je vorig oud en nieuw, moet je daar ook mee oppassen?

Ik vroeg me af of dat ook kwaat kon.

Btw, best erg om te horen dat je gepakt bent ( vooral met zulk speciaal spul, en het is al je 2e keer. )

Dat kan inderdaad. Immers je legt een strafbaar feit, het afsteken van illegaal vuurwerk, vast op video. Als dat op je video's te zien is.

en tegenwoordig kunnen ze best wel veel met videos. Kijk maar bij de rellen in Hoekvan Holland. Een paar youtube videootjes is voldoende om je ofwel te herkennen, dan wel meteen op te pakken. En terecht in dit geval.

Inderdaad, Youtube wordt ook helemaal doorgespit.

Je zit op internet, niet met vrienden op de bank.
Op allerlei sites zit gewoon recherche.

Succes jonge, je zal het hard nodig hebben.
Jammer dat er zulke spullen zijn vergaan, maar je zegt zelf dat je weet dat je fout zat.
Hou ons op de hoogte!

ik heb het topic doorgelezen, ben verbaasd en teleurgesteld dat er zulke dingen gebeuren..

ik zag trouwens dat iemand zei dat elke keer maar 2 nieuwe berichten zijn, dat is bij mij ook altijd ookal ben ik een paar dagen niet op vwc geweest.

betekent dit dat mijn account ook in de gaten word gehouden???

als ze mij aan screenen zijn is dat totaal nutteloos want ik heb lekker toch geen illegaal:D

Ik snap niet dat mensen nu nog verbaasd zijn dat je helemaal gecontroleert wordt. Natuurlijk! Wij betalen duizende belastingcentjes per jaar en daarvan gaan ze "rechecheurs" inhuren die kinderen en jong-volwassen gaan nakijken op het internet of ze ergens een illegale "vuurwerkbom" zien en dan die kinderen kunnen pesten.

Feitelijk is het ook gewoon kinderen pesten, want van hun eigen leeftijd kennen ze niet aan. Dan worden ze bang, Cor van Hout bijvoorbeeld heeft jaren lang heel Nederland kunnen terroriseren en gaat er nog met een lange neus de wereld af. Daar waren ze bang voor die "rechecheurs" maar een liefhebber die een paar shells bezit kunnen ze met groot macht wel aan.

Enfin,

Je moet nooit je tegenstander onderschatten. Je moet er vanuit gaan dat ze de hele dag achter je aan kennen lopen. Het zijn flikkers dus kijk goed achterom, voor je het weet heb je het hangen.

Ook met invallen, ik begrijp het niet. Zet je vuurwerk niet ten toon op je slaap kamer ofzo. En als je het wel doet zorg dat dat het dummies zijn. Pak het netjes zin zet het op zolder. Pak je oude lego en flikker dat er over heen. Lijkt het net lego dozen. Als ze dan invallen kan je alles laten zien. Of ze een legobak omkiepen? Zeker de meeste hier op het forum want die kunnen het allemaal zo weg zetten in 1 doos. Of in een afvalbak met afval erover heen op de logeerkamer bijvoorbeeld. Doe er dan geen banenschillen bij ;) :)

@ Ghoost:

Ik neem aan dat je nu wel gevanisstraf krijg. Ben je je daar wel al van bewust? En hoeveel gevolgen gaat dat hebben op je relatie, werk en ouders? Als je al een geld boete krijgt, krijg je een flinke 1000+ Dat is dan de eerste jaren geen oudjaar. Ik hoop voor je dat het mee valt.

Ik snap niet dat mensen nu nog verbaasd zijn dat je helemaal gecontroleert wordt. Natuurlijk! Wij betalen duizende belastingcentjes per jaar en daarvan gaan ze "rechecheurs" inhuren die kinderen en jong-volwassen gaan nakijken op het internet of ze ergens een illegale "vuurwerkbom" zien en dan die kinderen kunnen pesten.

Feitelijk is het ook gewoon kinderen pesten, want van hun eigen leeftijd kennen ze niet aan. Dan worden ze bang, Cor van Hout bijvoorbeeld heeft jaren lang heel Nederland kunnen terroriseren en gaat er nog met een lange neus de wereld af. Daar waren ze bang voor die "rechecheurs" maar een liefhebber die een paar shells bezit kunnen ze met groot macht wel aan.

Enfin,

Je moet nooit je tegenstander onderschatten. Je moet er vanuit gaan dat ze de hele dag achter je aan kennen lopen. Het zijn flikkers dus kijk goed achterom, voor je het weet heb je het hangen.

Ook met invallen, ik begrijp het niet. Zet je vuurwerk niet ten toon op je slaap kamer ofzo. En als je het wel doet zorg dat dat het dummies zijn. Pak het netjes zin zet het op zolder. Pak je oude lego en flikker dat er over heen. Lijkt het net lego dozen. Als ze dan invallen kan je alles laten zien. Of ze een legobak omkiepen? Zeker de meeste hier op het forum want die kunnen het allemaal zo weg zetten in 1 doos. Of in een afvalbak met afval erover heen op de logeerkamer bijvoorbeeld. Doe er dan geen banenschillen bij ;) :)

@ Ghoost:

Ik neem aan dat je nu wel gevanisstraf krijg. Ben je je daar wel al van bewust? En hoeveel gevolgen gaat dat hebben op je relatie, werk en ouders? Als je al een geld boete krijgt, krijg je een flinke 1000+ Dat is dan de eerste jaren geen oudjaar. Ik hoop voor je dat het mee valt.

Als ze gaan zoeken doen ze het goed.
Ze hebben mn broer zn kamer grondig doorgespit, en geloof mij nou maar, daar is het een grote ranzige teringbende.:D

Damn ik heb echt met je te doen man:shocked:. Ik ben afgelopen week ook de sjaak geweest, ze hebben alles meegenomen:frusty: Ik stap vanaf nu definitief van het illegale vuurwerk af, het brengt gewoon teveel risico's met zich mee. Het is het echt niet meer waard. Ik vind het echt een ***land worden vol met zakkenvullers die niks anders te doen hebben en al hun energie in vuurwerkzaken en verkeersboetes te steken. Gelukkig had ik geen zwaar 1.1g vuurwerk ofzo, wordt hopenlijk halt verwijzing. De kinderbescherming moet het daar eerst over hebben omdat dit de 2e keer is. Ik ben trouwens genaaid door een annonieme tip..:angry:

sterkte, Johnno

Ze zijn weer vollop bezig merk ik zo, hoor opeens van meerdere mensen dat ze gepakt zijn. Ik weet precies hoe jullie je voelen, ben morgen precies een jaar geleden gepakt met vuurwerk, en ik had 1.1G vuurwerk enzo. Nog niks van gehoord, en het was me 1e keer dat ik in aanraking ben geweest met de politie.

Ik vind het zwaar kl*te voor je maar aan de andere kant is dat het risico van het ''vak''.
Jij kijkt er (vind ik) nuchter en realistisch tegen aan maar er staan ook verhalen tussen van gasten die hier een beetje zielig gaan doen.
Als je zo nodig illegaal vuurwerk wilt hebben dan moet je ook de consequenties aanvaarden en onder ogen zien. (mocht je gepakt worden)
De politie doet ook gewoon hun werk (ongeveer), en je hoeft ook niet van een doorsnee agent te verwachten dat ze voldoende verstand van vuurwerk hebben. Dat behoort immers niet tot de opleiding.
Ik vind het wel jammer dat ze dan gaan doen alsof ze er heel veel verstand van hebben...

Maar nogmaals het is kl*te dat je gepakt bent, en al helemaal met zulk mooi spul.
Ik hoop dat je straf meevalt, succes verder

Back
Bovenaan