Gekste ervaring met vuurwerk

In wat voor zin bedoel je precies?

Romeinse kaarsen, als ik die aanstak vielen de ballen er allemaal tegelijk uit aan de onderkant.

een fluit pijl die niet floot maar knetter knal en glitterde.
nee alle gekheid op een (vuurpijl) stokje.
ik zelf heb niet echt hele gekke dingen mee gemaakt!

ja 1x de gold palm gekocht voor 30e van elite town (heel mooi zoals hij hoord te gaan)
maar toen ik um aanstak kwamen er peonys uit.
tja dat was het wel zo

Ik heb wel iets heel grappigs , maar ook zeker gevaarlijks meegemaakt vorig oud en nieuw.

We waren beetje moe, het was een uur of 3 s'nachts en we hadden nog wat cake's over. Dus wij pakte een Master Li potje, Lesli vuurwerk , en we zetten hem neer. Dus we staken de cake af, en toen zag ik opeens, dat hij onder een boom stond! Dus wij rennen voor leven en de bombettes vlogen ons om de oren.

http://www.vimeo.com/2715225

Een keer een Hapiness afgestoken, maar in de plaats van de gebruikelijk fontein, klapte hij uit elkaar met een knal vergelijkbaar met een .... ricasso oid. Was wel vet toen :D

Allen babypijlen met fluit van mij knalden harder als een strijker.
VOnd dit erg jaar opengebroken en wat zag ik er was geen gaatje om het vuur te laten ontsnappen en er zat flash in!

Toen ik een jaar of 14 was en druk bezig was met astro's afsteken.
Denk een astro weg te gooien en de aansteker weer in mijn jaszak te doen (waar de rest van de astronauten in zat).
Kijk ik de astro na blijkt het mijn aansteker te zijn (had dus de brandende astro in mijn zak gedaan en visa versa)...
Affijn, ik heb nog nooit zo snel een jas uitgedaan, die daarna met het vuil mee kon.

Ik heb als enige "rare" wel eens een heel pak grondbloemen gehad die heel even opkleurde en vervolgens een aardig harde knal gaven (a la titanium thunder)
ennuh philippe .. in babypijltjes met fluit zit altijd een witpoeder, alleen is dit naar mijn weten GEEN flash maar whistlemix

cake die omvalt en zet ik ff recht. Maar er was net een bombette afgeschoten dus ik wist niet dat die daar lag. Ineens kwam ik met grote gaten in mijn jas vrolijk daar vandaan lopen. Gelukkig niks op mn huid of gezicht gehad.

Explod afsteken en die gaat precies af als er een undercover auto langs rijd. Volgens die agent waren de cd's van het dashboard gevallen.

Illegaal vuurwerk van een agent die ik ken krijgen met de opmerking: "maak het even veilig onschadelijk en laat het hier eens lekker knallen. Dit stelt niet veel voor.":bonk:

Maat van me gooide een zwarte doos nitraat neer en die ontplofte 20 centimeter van een echtpaar. Kwamen ze achter mij aan terwijl ik niets bijhad en alleen een peuk in mn handen had.

2 astro's teglijk aansteken en maar denken dat er 1 brand. De 2e ging dus in mn hand af. Sindsdien ook maar voorzichtig ondanks dat nederlands vuurwerk niet veel kan doen is het neit fijn.

Dit was het ongeveer.

Ik denk wel dat van een paar jaar geleden toen de lift van een leuk 10sh potje het niet deed. dus die bombettes vlogen 10cm de lucht in, toen weer op de grond en toen knalde ze...
Wel een grappige ervaring, er is verder niks fout gegaan, we hadden voldoende afstand maar ik bedenk me nu wat als dat met 2" salute shells gebeurd? nou dan kun je het wel schudden denk ik =p

Nou, toen ik 7 ofzo was, was ik op Oudjaarsavond bij goeie kennissen.
mijn ouders waren altijd heel voorzichtig, dus ik had nog nooit zelf vuurwerk afgestoken.
later die avond kwam die kennis bij me (en zijn zoon die 1 jaar ouder is)wij kregen allebij een zakje losgepeuterde Ladycrackers, ik moest me ouwe beloven dat ik ze eerst zou neerleggen voor ik ze aanstak.
heb ik natuurlijk niet gedaan, op een gegeven moment komt me pa bij ons staan dus ik ging heel vorzichtig doen (alsof ik ze de heletijd al neerlegde) dus hij kwam achter me staan toen ik een Ladycracker op de rand van een plantenpot legde.
hij keek zegmaar door mijn benen heen om te kijken of ik voorzichtig deed, dus ik steek dat ding aan maar toen die afging schoot hij zo naar achter tegen me pa`s voorhoofd:D

Laatst bewerkt:
wat leuk dat iedereen zulke gekke ( eigenijk best grappige ) soms pijnlijke ervaringen heb gehad .

zelf heb ik niet zoveel geks meegemaakt behalve dat een aansteeklont binnen 3 seconden op was :S . ik vond dat best wel creepy.

en ik had een keer een romeinse kaars in de grond gestoken. maar deed hij het niet goed ofzo maar toen werd het een vette rookbom :P

Een keer een Hapiness afgestoken, maar in de plaats van de gebruikelijk fontein, klapte hij uit elkaar met een knal vergelijkbaar met een .... ricasso oid. Was wel vet toen :D
Dit is hier ook al een aantal keer gebeurt, toch wel gevaarlijk die hapinessen

Wij dachten vorig jaar wel even 2 vlinders tegelijk af te kunnen steken. De eerste aan en die schoot vervolgende de 2e vlinder in de lucht die ook aan ging. Best gevaarlijk! Daarom ook nooit meer aan die shit. En in 2001 hadden we wat illegaal vuurwerk uit de fabriek uit Enschede, 2 flinke buizen met 5 schoten als romeinse kaars die hele straat en omgeving verlicht, buurman (politie) komt langs om ook even mee te genieten:)

Wij wonen op een boerderij, dan heb je die koeien dus in de schuur staan met daar achter zo'n rooster waar de stront doorheen gaat. Ik denk dat ik vijf was ofzo, toen kwam ik met een sterretje de schuur in op ouderjaarsavond, toen stak ik dat sterretje in die roosters, maar dat zit helemaal vol met amoniakgas.. BOEM.
Halve schuur in de fik.. Heel mn hoofd verbrand, weg waren mijn wenkbrouwen :p
Maarja, ik rustig naar binnen gelopen en tegen mijn moeder gezegd: 'De schuur staat in brand.'

Echt raar om mee te maken, schuur is gewoon heel gebleven, want mijn vader was op tijd met de brandblussers enzo. Ik moest in ieder geval wel even naar de dokter die avond.

Nooit echt veel rare dingen mee gemaakt. Wel gevaarlijke dingen, zoals de kleine single shots die omvallen en recht op mensen afvliegen. Pijlen die niet de lucht in gaan. En soms ook leuke productie fouten net als de Ceasar die in 1 salvo alles de lucht in schoot, best wel waard voor die prijs haha.

Nja ook een keer wel iets grappigs meegemaakt maar ook pijnlijk. We waren in de tuin stiekem vuurwerk af aan het steken want er was niet meer thuis. Dus wij steken babypijltjes af en we kijken naar de lucht van "waar is hij?" en toen voelde ik mijn been een beetje heet worden en stond mijn sok in de fik. Hij was dus blijkbaar in mijn lange broek geschoten en zo in mijn sok aan branden. Het was erg pijnlijk en heb er nu nog een erg vies litteken aan over gehouden. Maar ik kan er nu wel voort om lachen ik heb mijn lesje ook geleerd.

goed het was oudjaars avond mooi zonnetje koud en wolk vrij
nou even later had ik trek in een mac snack
dus we liepen zo eventjes verders en tja om een rotje in de tunel te gooien vet cool toen der tijd!
ja mooi ik zeg zo tegen me maatje geef is vuur goed (niet wetende dat die mafkees haha vuurwerk in zn jas had) een vonkje sloeg zoooow zn jas in hehe gingdie met een brandende jas over het gras rollen tja tis *** om te zien maar moest er wel om lachuhh omdatie zo dom was om zn jas niet laten uit fikken.
beter die jas dan zn leven zeg ik zo maar
en dat ik een madness kreeg bij de intratuin in voorschoten
die spontaan beneden kapot klapte:|
zonde van dat gratis vuurwerk potje

Een vuurpijl die na ongeveer 3 meter horizontaal vloog weer recht omhoog ging en een soort kurkentrekker maakte. Volgens mij was deze niet zo goed uitgewogen, verder geen problemen met deze pijlen. En een pak kanonslagen die meer een holle plof maakten dan een normale knal.

Ik heb een paar jaar geleden een keer een pakket meegekregen vanuit de winkel en toen we thuis alles eruit aan het halen waren kwamen we erachter dat het een dummy pakket was. Dus terug gegaan naar de winkel en daar een nieuw paket mee gekregen. Heel fout natuurlijk, gelukkig dat ik toen al zo nieuwschierig was naar vuurwerk anders sta je daar om 12 uur met je dummys.

Back
Bovenaan