Gekste ervaring met vuurwerk

Dit:
movie

Verder heb ik een keer een heftige brandwond opgelopen omdat een babypijltje tegen mijn sok aanvloog, sok vatte meteen vlam en was moeilijk te doven, na veel geklop ging het uit en was er een lelijke brandwond, nu is dat veranderd in in liteken. Erg rot zeker als je er zelf niks aan kan doen.

dit vind ik nou een perfect voorbeeld voor al die mensen die het leuk vinden om zo'n ding uit hun hand te schieten. je zou er maar een tussen hebben zitten die een productie fout heeft... dat gaat vingertjes kosten!

een romeinse kaars die ontplofde in me hand
grondbloemen die knalde

een heel pak baby pijltjes zonder lontjes

Een romeinse kaars moet je ook niet in je hand houden, dat is vragen om ongelukken!
Net als grondbloemen en babypijlen, gewoon volgens de gebruiksaanwijzing afsteken.

(kleine edit gedaan omdat ik het verkeerd verwoord had)

Wat ik ook keer erg vond was tijdens oud en nieuw dat ineens 2 ambulances stopte voor een huis verderop in de straat bij een maat van mij. Vermoede dat het ook een hartwagen was, geen idee wat daar aan de hand was verder. Maar wij hadden ineens allemaal geen zin meer om vuurwerk af te steken.

Verder eigenlijk weinig gekke dingen meegemaakt, wel eens een pijl gehad die niet omhoog ging ofzo, maar niks geks. Ben ook 1 keer goed weggekomen met dat er iets hards net onder mijn ogen terecht kwam en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat het was, maar had wel mijn vuurwerkbril op dat moment op! Had daardoor alleen een klein schrammetje net onder die bril, dus ik weet wat ik volgens jaar weer op doe :D

Laatst bewerkt:
wacht effe, voor alle duidelijkheid..: jij beweert dat een stuk vuurwerk een auto van de weg heeft 'geblazen' ? HAHA

Nee ik beweer het niet op die manier, misschien beetje verkeerd verwoord.
Maar weet je wat een beetje wind of zuiging al met een "rijdende" auto kan doen?
Kan zijn dat dit een schrikreactie was de bestuurder in kwestie natuurlijk met zon klap dichtbij je auto.
Ik kom hier niet om onzin te vertellen hoor, heb wel betere dingen te doen.
Kan het niet navragen aan de bestuurder in kwestie, maar het zag er allemaal wel vaag uit.

@ Mats, het zou me juist enorm verbazen als je dat niet voelt op het moment dat je aan het rijden bent. Enige wat ik op dat moment me bedacht, dat het gekkewerk is zo met dat soort vuurwerk om te gaan.

Laatst bewerkt:
ik denk dat die bestuurder op t laatste moment gezien hebt dat daar iets ging ontploffen en toen maar effe opzij is gegaan.
Gaat me neit vertellen dat een 901 een auto van de weg drukt.

Bij mij was het toch wel toen ik een minicake gekocht had.

Ik heb nog gedacht van 'het waait wel, maar die valt toch niet om'.
Nou dit was wel het geval. Het vloog me om de oren :p

Of dat ik en mijn makker een babypijltje afstaken, over de grond. Het pijltje vloog richting een auto, maar ging er tot onze opluchting onderdoor. Helaas vloog ie wel bij de overnuren tegen het raam aan... Die gelukkig niet thuis waren.

Greetz

Toen ik een jaar of 11 was 6 pakjes van 12 babypijltjes besteld (dat kon toen nog), maar 6 sloffen gekregen. Man, er kwam geen eind aan...

haha, ik ken dat. Hierzo had ik een x 10 pakken gekregen ipv 1. Waarom weet ik nog steeds niet want heel mijn bestelling klopte behalve die 9 extra pakken. Misschien verkeerd gekeken ofzo in de haast aangezien daaronder 10 thunderkings stonden.
Uiteindelijk heb ik 9 pakken in de vuurton gegooid wat nog een heel spektakel was.

Nog een leuke: maat van me had een CT 500, haalt hij dat ding uit de verpakking en liggen alle knallers los op de grond. Man, moest je zijn gezicht zien. Hij wilde even de knaller van de straat hebben, maar het werd 1 grote flop.

En dat jaar was sowieso niet het jaar van de matten.
Ik pak wat later een 20K rol(geloof ik) van Broekhoff, ik rol hem uit zoals het hoort. En toen ging alleen de lont af en niet de rotjes. Alle lontjes waren nog in tact, alsof ze nat waren en niet wilden branden. Toen stond ik raar te kijken, en lach mijn maat in een scheur.

Laatst bewerkt:
uhmh een pak grond bloemen (40) knalden harder dan binkies maar zonder efect dat was cool! had 4 pakjes 2 er van knalden en een euro per pakje.. en romeinse kaars had fluit efect..

Heel goedkoop potje van ongeveer 5euro schoot ineens alles in een keer (nee dat hoorde niet) Was echt waanzinnig effect en dat voor 5euro haha. Ook gehad bij de romeinse kaarsen van proline die 5shots schoot er meerdere tegelijk was ook erg leuk om te zien:D

Raarste ervaring was denk ik dat me pa een romijnse kaars aanstak waar vervolgens een lichtkogel via de zijkant er uitschoot via een gat wat er eerst niet zat?? En vervolgens een gat in de jas van me pa brande:S opzich best geluk gehad dat ie hem snel uit kon doen..

Laatst bewerkt door een moderator:
zat nog wat filmpjes van vorig jaar te kijken, zie ik ineens weer een rocket boom pijl waar de stijgmotor van haperde. Pijl ging toen een klein stukje omhoog, stopte met sissen, de pijl kwam een beetje horizontaal naar beneden en de stijgmotor begint weer. Vliegt die pijl zo tegen de dakkappel van mijn buren aan en ontploft hij in de tuin. Gelukkig waren ze niet thuis, maar ik vond het niet zo vet. Stel dat er ineens brand uitbreekt. Filmpje kan ik misschien nog wel een x online zetten en plaatsen.

Wel een paar, vuurpijlen van Scapino aansteken stond steel in de brand en brak in 2 stukken alles is goed gegaan. En lawinepijl afsteken stond een harde wind dus jas ervoor stond in een cola fles met water niet zwaar genoeg natuurlijk. En toen aansteken snel weg maar jas kwam tegen fles aan en fles lag op geprobeerd overeind te zetten viel weer om toen ging die af door de tuin en in het grasveld er was een mooi gat in het gras. (Ik was het zelf niet) Maand geleden grondbloem afsteken ging goed toen knalde die uit elkaar hoort natuurlijk niet zo ging wel 5 meter de lucht in kwam bijna tegen m'n gezicht aan.

Ik heb wel is een asian thunder zonder druk gehad, dan ligt het balletje wat normaal gesproken in de lucht knalt vlak naast je voeten.

Mijn eerste bericht! ^^

Ik heb vorig jaar gehad dat een cake van het Palm assortiment eerst alles mooi afschoot en toen iedereen dacht dat het ding klaar was ontplofte de hele pot, wat een oorverdovende knal gaf.

Super ruig, ookal ben ik niet van het knalvuurwerk, maar het was wel erg gevaarlijk.

een vuurpijl van the pack, die heel langzaam opsteeg en horzontaal wegschoot.
Ook een pot van supreme 5 die hele tijd rammelde en vervolgens omviel en steeds draaide richting de deur. vervolgens duwde ik me moeder weg en dook ik naar binnen. Het crackling effect ontplofde boven mijn hoofd.

hmm, niet bepaald gekke ervaringen megemaakt, behalve soms vuurpijlen die raar deden...
of een knock out die ik aanstak en binnen 1 a 2 sec. al ontplofte.. terwijl het lontje nog lang en origineel was.. was wel schrikken zat er bijna nog met 'me hoofd boven'..

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan