Geelse Kanaalfeesten 2009

Wat een domper zeg, dat ik hier 5 uur voor heb moeten reizen, Zelfs de Deventer kermis afsluiting was veel mooier.. ik had er veel meer van verw8.
er zouden ongeveer 1100 salutes in de finale zitten ik heb er miss 150 gezien :/ en ook geen 2000+ shells miss maar 400 :s, anyway respect voor de bouwers en jammer dat het zo moest aflopen.
Groetjes.

Dit was toch flink balen zeg, werd met flinke kater wakker.

Fouten kunnen gemaakt worden, maar toch erg jammer dat systeem gister niet goed werkte. Het is natuurlijk een goeie leer, maar wel een hele hele dure leer. En niet te vergeten de naam die hier mee beschadigt wordt van Orginal.

Ik wil nog even speciaal die achterlijke ******* van gister bedanken, die het feestje willen verzieken door vuurwerk af te steken tussen het publiek. Zulke mensen verpesten het echt voor ons vuurwerkliefhebbers. het is maar goed dat ik niet weet wie dat had gedaan....

*Kevin*
7klapper
Vuurwerkland-Steenbergen
Vincer
Oerendhard
Golddiger
Henn
3307
Fred(moontan)
Lev-He(Peter)

Jeko(Jeroen)
Ruben
Omepje(Wesley)
Pyroteamzuid
Pyroteamzuid@andreas
Pyroterror
Subarufreak
Monsterking
Maxxpower
Kees
Dahustla
Vwtune
Pyromaniac
Damianus

Nielsniels
Fred 810
Rick-oisterwijk
Pyro-rola
Denjo
Pieter
Maikel89

Louis

plus pyromaniac21 heb ik dus gezien

maar lees net ook al dat Berlijn erg tegen viel dus of je Original heet of Hanabi..............

Gelukkig viel niet alles tegen in Berlijn.
in 3 dagen hebben we heeel wat mooie showtjes gezien.
maar moet toegen dat de hanibi bommen tegen vielen.
achteraf bleken we toch de 600mm bommen gezien tehebben op een afstand van ongeveer 2 kilometer. vandaar dat met ging twijfelen. afstand vond ik zelf veels te ver weg.

Over Geel kan ik niet oordelen , ik heb die show niet gezien.
alleen de verhalen telefonisch gehoord en gelezen op vwc en fpm.
een show bouwen doe je niet 1-2-3. daar komt heel wat bij kijken.
heel veel respect voor de bouwers die heel wat uren in het veld hebben staan te bouwen. voor hen is dit natuurlijk een veel grotere teleurstelling.
en uiteraard voor de mannen van original ook.

Hier in Berlijn kan ik geen beelden afspelen op de computer van dit hotel.
Maar vanavond ben ik weer thuis en zal dan zeker naar de beelden kijken van Geel.

De demo was wel leuk, leuke stukjes vuurwerk voor bij zien komen, jammer van de profshow waardoor ik toch een beetje teleurgesteld naar huis ging. En dan sta je om half 2 ook nog bijna een half uur in de file, maar ik was niet de enige uit geel die daar in stond :p

Laatst bewerkt:
Even een vraagje over een product van de consumentenshow: Welke pot was dat met fluit naar knal? Die was wel erg leuk namelijk:D

Als ik nou al die verhalen en de film zie ben ik even blij dat ik niet geweest ben zeg, heb een geweldige nacht gehad die ik niet voor geel had willen missen, wat zonde dat dit allemaal zo is gelopen, zeker respect voor de bouwers die keihard door hebben moeten werken, maar voor mij iniedergeval geen Geel volgend jaar...
Iedereen verheugte zich op deze show er is ontiechelijk veel beloofd en dan is het nog zo gelopen erg zonde!
Ik ben benieuwd waarom het zo is gelopen...

achteraf bleken we toch de 600mm bommen gezien tehebben op een afstand van ongeveer 2 kilometer.

Pff ook lekker zeg, achterlijke afstand, snap dat de veiligheid belangrijk is maar dan kennen ze net zo goed dichterbij een 12 inch bom schieten. Mooi dat derrest wel is meegevallen!

Laatst bewerkt:
Vraagje; Heeft iemand misschien de consumentenshow op video staan? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Cameo

Vraagje; Heeft iemand misschien de consumentenshow op video staan? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Cameo

Ik heb hem die op film staan , maar moet nog even kijken of die wel goed gelukt is omdat ik recht in de rook stond. zal hem komend uur online gooien.

Cameo

Sorry Nick, ik heb deze express niet gefilmd omdat mij het wel handig leek om bij de consumentenshow mijn camera even scherp te stellen. Pyromaniac heeft de consumentenshow volgensmij wel vastgelegd, hij zal hem denk ik wel online zetten:wink:.

EDIT: Een aantal waren me voor.

Laatst bewerkt:

Cameo

Lev-He (Peter) heeft alles gefilmd, dus ook de consumentenshow
Ik vrees dat die film later op de dag online komt.
Wesley en Peter hebben mij eerst van Geel naar huis gebracht en toen moesten ze weer terug. Ik denk dat die jongens nog liggen te pitten.
Volgens mij zij ze door de extra lange reis pas om 04.00 uur thuis gekomen

Weet ik Nick.
De consumentenshow was overigens wel zeer de moeite waard en het geeft aan dat Original gewoon goed en gevarieerd vuurwerk in huis heeft.
Het beoordelen van de individuele producten tijdens de demo was niet eenvoudig omdat het geen echte demo maar een show was.

Weet ik Nick.
De consumentenshow was overigens wel zeer de moeite waard en het geeft aan dat Original gewoon goed en gevarieerd vuurwerk in huis heeft.
Het beoordelen van de individuele producten tijdens de demo was niet eenvoudig omdat het geen echte demo maar een show was.

als je weet hoe bepaalde producten eruit zien dan kan je makkelijker oordelen.
dan denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat je al filmpjes eens gezien hebt.
ik heb zat filmpjes gezien van de thundering heaven, maar dat ze zo lekker gingen heb ik nu pas zelf kunnen ervaren.
een product als dat pik je er dan wel makkelijk uit, terwijl dat met die pijlen een stuk moeilijker was om te doen

De demo, zeer mooie producten voorbij zien komen en het schoot erg snel door.
Ik had een lijst met producten, maar kon op een gegeven moment niet meer bij houden waa ze nou waren.
Pijlen vond ik wel erg gaaf zo een keer te zien, gaf een mooi beeld.

Ja, de prof show is al genoeg over gezegd.
Het is inderdaad niet de show geworden waar iedereen zo naar uit heeft gekeken.
Vond het erg jammer dat ik de waterbommen, stepper's en girandola's niet heb gezien.
Wel veel mooie bommen gezien, die af en toe met een flinke hoeveelheid de lucht in werden geschoten.
Echter heb ik wel veel falling leave bommen gezien.
De salute's op het einde waren erg lekker, ook al gingen ze niet allemaal, het ging lekker.

Waarom zijn er nou altijd mensen die hun eigen vuurwerk mee moeten nemen? Op een gegeven moment zag ik een Circo Blitz? die in de lucht werd gegooid en die kwam dus weer de kant van het publiek en daar uit elkaar knalde.
We kunnen allemaal wel zo hard schreeuwen dat er in Nederland te veel regels zijn, maar door de gene die dit zoort dingen doen wordt het voor ons verpest.
Dit vond ik nog het meest stoorende van de avond!

Laatst bewerkt:
tja , er is al veel gezegt , in dit topic , dus daar heb ik nog weinig aan toe te voegen .

erg erg zonde dat de prof show zo verkeerd liep , de hele voorkant deed niks , daardoor geen girandola's en steppers .
de salute finale deed het maar gedeeltelijk , en de volgorde van de rest van de show klopte voor geen meter .
erg jammer , allemaal .

maarja niks aan te doen he , als de schietsystemen weigeren .

consumenten show vond ik ook weinig aan eerlijk gezegt , de pijlen waren daarbij wel erg mooi , maar de potten hadden erg kleine en simpele effecten vond ik .

de sfeer was wel erg gezellig .

de foto's zijn trouwens grotendeels niks geworden , met mijn groothoek (17mm) kreeg ik het maar half in beeld , mischien dat ik toch nog 3 a 4 plaatjes online zet , maar meer is de moeite echt niet waard .

Laatst bewerkt:
tja , er is al veel gezegt , in dit topic , dus daar heb ik nog weinig aan toe te voegen .

erg erg zonde dat de prof show zo verkeerd liep , de hele voorkant deed niks , daardoor geen girandola's en steppers .
de salute finale deed het maar gedeeltelijk , en de volgorde van de rest van de show klopte voor geen meter .
erg jammer , allemaal .

maarja niks aan te doen he , als de schietsystemen weigeren .

consumenten show vond ik ook weinig aan eerlijk gezegt , de pijlen waren daarbij wel erg mooi , maar de potten hadden erg kleine en simpele effecten vond ik .

de sfeer was wel erg gezellig .

het verschil is dat het consumentenvuurwerk voor veel leveranciers bedoeld was, die stonden recht voor het vuurwerk en dan is de afstand minder groot dan wanneer je schuin staat he. Daarnaast was de afstand voor het schieten van potten wellicht te groot ja, maar voor de pijlen was die afstand zeer noodzakelijk.

sfeer was wel erg gezellig ja

Back
Bovenaan