Geelse Kanaalfeesten 2009

Bouwers, respect voor jullie harde werk, het was veel belovend, maar helaas liep het even anders.

Wij zijn ook teleurgesteld thuisgekomen.
Ben ook erg benieuwd naar het verhaal hierachter.

280km rijden was dit zeker niet waard.

Inderdaad, de show liep niet helemaal zoals het hoorde maar ondanks dat nog leuke bommen gezien en vooral de salute's deden het erg goed. Kan best zijn dat dit aan het Explo systeem lag dat Original nog niet zo lang gebruikt. Volgende keer beter, nu hebben ze misschien daar wat ervaring mee mogen op doen.

Ik ben nu mijn film aan het renderen en ik denk dat ik hem morgenvroeg als ik tijd heb online zet, nog even geduld dus:wink:.

EDIT: Film is nu aan het uploaden in HD op Youtube.

Laatst bewerkt:
Ja de show was wel erg kort maar die 11 min waren wel super :D
Volgend jaar beter !!! :wink:

Die salutes wat ze nog haden afgestoken waren wel super :)
Had toch even pijn aan de oren er van :D

Inderdaad, de show liep niet helemaal zoals het hoorde maar ondanks dat nog leuke bommen gezien en vooral de salute's deden het erg goed. Kan best zijn dat dit aan het Explo systeem lag dat Original nog niet zo lang gebruikt. Volgende keer beter, nu hebben ze misschien daar wat ervaring mee mogen op doen.

Ik ben nu mijn film aan het renderen en ik denk dat ik hem morgenvroeg als ik tijd heb online zet, nog even geduld dus:wink:.

Ja klopt ! idd die Explo syteem was kapot denk ik !
Ik hoor de dat van iemand dat het afschiet kasje het niet meer deed !
een 5e van de shell voor de show zijn niet afgestoken :cry:

Volgend jaar beter :wink:

Is een stuk meer dan 1/5 de niet afgegaan hoorde ik. Wat een domper was de profshow zeg, valt weinig anders van te maken.

Consumenten show was wel erg leuk gedaan en het was ook erg gezellig. het bier smaakte ook goed gelukkig. Toch een erg leuke avond gehad!

mvg

Vond het een leuke consumenten show :), maar van de prof show had ik toch iets meer verwacht... Hoop dan ook een uitleg van wat er was misgegaan :), net als de anderen.
Verder was het wel gezellig, buiten het feit om dat ik nog bijna een circoblitz in mijn gezicht geslingerd kreeg ... :angry:

Gr kvf

wat ik hoorde is dat er door de gemeente geen single shots en girandolas meer geschoten mochten worden. Wat er verder mis ging horen we vast nog wel van de betrokkenen. Dat er veel misging was goed te merken. 2 keer kwamen dezelfde beelden voorbij die eigenlijk tegelijk hadden moeten gaan van de 2 posten. 2 x watervallen 2x falling leaves en lantaarns. Ik leef mee met de mensen van original, wat jammer dat het zo is gegaan.

Hierbij mijn film van de Geelse kanaalfeesten, de pauze's heb ik er even tussenuit geknipt want dan kijkt het iets makkelijker:wink:. Helaas heb ik ondanks mijn groothoek lens niet alles erop kunnen krijgen vanwege de afstand. Klik op HD om de film in betere kwaliteit te zien.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:bye:

Laatst bewerkt:
Het heeft de mannen van Original niet meegezeten gisteren.
Ik kon na afloop in een gesprek met Lesley en Ramon duidelijk merken dat ook zij zwaar teleurgesteld waren over het verloop van de show.
En dat geldt natuurlijk ook voor de mensen die twee dagen druk zijn geweest met de opbouw van de show.
Uit de eerste reacties blijkt dat de vermoedelijke oorzaak van het niet slagen van de show is gelegen in het feit dat er computerproblemen waren ontstaan door vocht.

Het was gelijk in het begin van de show al te merken dat er iets niet goed zat.
Er zaten veel te lange pauzes in de show. De beloofde waterbommen,girandola,s,steppers zijn allemaal blijven staan, ik denk dat meer dan de helft niet is afgegaan.
Van hetgeen er overigens wel is afgegaan sprak vooral het gouden thema mij aan en de red lanterns.

Jammer voor ons was ook dat de beloofde rondleiding op de schietlocatie geen doorgang kon vinden. De Dienst Springstoffen gaf geen toestemming hiervoor in verband met een te grote opslag van vuurwerk en om de veiligheid van mensen te kunnen waarborgen.

Verder heb ik mij uitstekend vermaakt in zowel de VIP tent als daarbuiten.
Weer een heleboel mensen gezien en gesproken.
En die gezelligheid er omheen maakte voor mij de dag gisteren dan toch wel goed.

wat ben ik blij dat ik dan niet zo vroeg thuis ben weggegaan, ik had dit al weer verwacht.
de consumentenshow was erg leuk, jammer van de nieuwe producten maar dat is goed opgelost. maar de profshow, ik kon wel bijna huilend naar huis.. dit is niet iets waar ik heel de middag voor wil staan wachten.. ook totaal geen applaus oop het einde zegt genoeg denk ik.

er werden flink wat bommen geschoten maar niet zoals alles gepland was, geen waterbommem, girandola's, steppers en andere speciale dingen volgens mij is zeker de helf blijven staan heb ook totaal niet op 3 posities hetzelfde kunnnen waarnemen, en van een echte opbouwende finale was ook totaal geen sprake vond ik. opeens werden er een hoop salutes in de lucht gejagen en dat was het dan, niemand wist of het afgelopen was en iedereen keerde teleurgesteld naar huis.
waar ik het nog erger mee te doen heb ik de mensen die naar berlijn wilden gaan maar omdat geel dichtbij was toch maar voor geel hebben gekozen omdat dit veel goeds beloofde.
ik weet zelf ook nog niet of ik volgend jaar weer zal gaan, ik ben zelf een lieverhebber van original maar dit was gewoon slecht.. nouja ik hoop dat ze de oorzaak hier kunnen neerzetten dat zal een hoop duidelijk maken, ze hebben hun best iig gedaan en als de computers van niet meewerken houd het snel op.

Erg jammer dit had me er zo op verheugd opzich wel mooie dingen gezien
aleen niet in de hoeveelheden die ik verwacht had was er al wel een beetje bang voor toen het onderweg regende naja volgende keer beter

Met 6 vuurwerk liefhebbers naar België toe, dat is me nog eens wat:bonk:

We gingen eerst Zena in Olen. Navigatie aangezet en hoppa rijden met de auto.
Eenmaal waren we bij wegen die niet onderhouden waren aangekomen en wisten we dat we bij België zaten.
De navigatie stuurde mij irritant door allerlei dorpjes, waar andere verkeersregels gelden volgens mij:bonk:
Ineens waren we er nog 1 km vanaf of zo, werd ik naar een dood lopend pad gestuurd bij een tankstation.:bonk:
Na 5 min verkeerd rijden waren we dan eindelijk aangekomen op industrie gebied. Na een paar keer de borden niet gezien te hebben, stonden we alweer bij Zena.

Ik vond het kleiner dan ik op foto's gewend ben, maar wel een hele uitnodigende winkel.

Even wat rondgekeken en een bestelling gemaakt.

1x Hawk Report
1x chainthunder 60
1x Corsairs

Totaal 46 euro en tot mijn grote verrassing lag daar ineens een pakje Toffee vlinders van 9 euro bij onze bestelling.
Dat was blijkbaar een cadeautje voor ons, ik snapte er niks van. Hoe kun je nou met zo'n minimum bedrag al een cadeau krijgen.
Afijn, ik kan jullie zeggen dat de vlinders erg goed klappen:)

Afscheid genomen en naar Geel gereden. Ook weer eens problemen met de navigatie, we werden bij kemeldijk aan het begin van de straat stopgezet, dat zou onze eind plek zijn.
Even gevraagd bij een soort van supermarkt in het klein en het was de straat uitrijden, links en meteen weer rechts. Gelukkig wist die meneer van de winkel het gelukkig wel. (lekkere snoepjes trouwens daar)

Ja daar stonden we dan al om half 5.
Wat te doen als het regent he. Toen waren we even wat kraampjes voorbij gelopen en ben ik kersen gaan kopen. Heerlijke kersen daar:p
Ik heb de nodige tentjes nog gezien bij het water en de nodige vesten van Original Fireworks.

Oke de show:

Consumentenvuurwerk: Erg goed in elkaar gezet, mooi gala aan producten en ik moet zeggen dat het vuurwerk er nog goed uit zag voor die maximale 250 gram wat ze mogen gebruiken!
Die crackling chrysanthium was me toch erg sterk, geweldig breed effect zo. En dan zeker bij zo'n kanaal. Prachtig blok, oeps nee een pot:wink:

Prof show: De eerste salutes lieten al van zich horen :)
Eenmaal was de show aangebroken en werden er heel veel mooie shells ontstoken. Vooral dat gouden effect (bijna in het begin) was erg mooi.
De salutes waren erg lekker, heerlijk om dat te voelen op je borst.
Maar waar waren die 1100 salutes?
Oke een foutje in de show, shit happens.

Toch weer een ervaring rijker, zowel met vuurwerkshows als qua autorijden.

Oh ja, mooi dat ik nog even Moontan mocht meeten en Omepje:wink:

ik vond het wel mooi maar net als velen anderen had ik toch meer verwacht
en dat is dan toch een beetje teleurstellend.
de cosumenteshow was trouwens wel goed te doen vooral de crackling chrysanthium
zoals denjo al zij was erg mooi.

Het is echt jammer dat de grote show totaal niet goed is verlopen.
naar horen zeggen was er 75% niet afgegaan door een computerstoring dankzij vocht problemen. Volgens de brandweer mocht er door veiligheids redenen niet handmatig verder geschoten worden.

Hopelijk zal de volgende shows van Original niet meer zo verlopen!!

verder vond ik de consumenten show er zeer leuk eruit zien.

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet ben gegaan.

En met alle respect voor iedereen die er aan heeft meegeholpen want ik had het velen gegund, was het dan ook niet allemaal een beetje te veel van het goede?

Spijtig voor iedereen, maar lees net ook al dat Berlijn erg tegen viel dus of je Original heet of Hanabi..............

We zitten nu allemaal wel te zeuren ( incl me ),maar toch wil ik de organisatie even bedanken, want zij hadden het natuurlijk ook anders gewild. En de consumenten show was leuk, en er was een leuke sfeer :)...

Gr kvf

ps: De gouden regens waren mooi zeg :D

Respect voor de bouwers!

alleen ja jammer dat de rondleiding niet doorging en dat het niet vermeld werd op internet we kwamen rond 19:00 aan bij de opbouw voor rondleiding waar we te horen kregen van Ward & Fire Fox dat het niet doorging?

jammer! als we eerder wisten waren we pas rond 21:00 uur aangekomen,,

consumenten show begon ruim half uur later was nog te licht maar neem aan dat men wel wist dat het om 22:00 uur nog licht was? dan moet men de show planning ook niet aangeven dat het consument om 22:00 is :rolleyes:

consument show was wel mooi flink wat pijlen de lucht in.

verder de prof show begon ook later dan 23:00 uur toen het begon flinke lading shells de lucht in kwamen mooie producten naar voren maar je zag al vrij snel dat het niet goed ging veel lange pauzes en geen thema en logica in de planning van de prof show.

de salute finale was super maar je zag ook dat het niet alles was.. maar toch was mooi om te zien.

was echt jammer dat de schietsysteem niet werkte.. maarja dat is risico met electronisch apparatuur dat kan wel eens kapot gaan doe je niks aan?

verder heb wel gefilmt zal vandaag of morgen de film online zetten.

Zo dan, 2 dikke vette blaffers in 3 dagen,tja, als je alles van te voren zou weten, dan had ik het vliegtuig naar Tarragona gepakt voor een heerlijk Italiaans stukje natuurgeweld.

Back
Bovenaan