Geelse Kanaalfeesten 2009

Zijn er toch nog mensen die met een fotocamera het schietterrein over zijn geweest (ondanks dat de rondleiding niet door is gegaan)???

Ik heb daar niemand over gehoord.
De jongens die aan het opbouwen waren hebben wel foto's gemaakt zag ik.
Er zullen vast enkele foto's online komen.

zo dat was me het weekendje Geel ook wel weer :p
alles zat ook een beetje tegen,eerst al gewoon iets meer dan 3 uur moeten rijden erg druk en files.
om half 3 was ik bij de kampeerplek snel de tent plaatsen
en wachten tot de grote show.
het weer zat ook totaal niet mee elke keer regenbuien:sad:
en toen kwam de show dat was gewoon 1 grote teleurstelling
was er even goed ziek van,er was na afloop gewoon ook een hele nare sfeer.
maargoed die dingen kunnen gebeuren het was niet anders.
respect voor de bouwers!! en volgendjaar gaat het gewoon wel weer top worden.

verder heb ik mij prima vermaakt op de camping(erg gezellig)en VIP tent.
prima geregeld.

Nu is het wachten op de eerste ongecensureerde versie.
Michael ik wacht je bijdrage af zodat we allemaal nog kunnen zien wat er fout ging.

Tevens wel mooie bommen werden er gebruikt. En het potje Horse Tail is erg mooi

Peter, Lev-he, jouw filmpje geeft fouten aan bij mij. Kan het in ieder geval niet openen

Laatst bewerkt:
Nu is het wachten op de eerste ongecensureerde versie.
Michael ik wacht je bijdrage af zodat we allemaal nog kunnen zien wat er fout ging.

Tevens wel mooie bommen werden er gebruikt. En het potje Horse Tail is erg mooi

Peter, Lev-he, jouw filmpje geeft fouten aan bij mij. Kan het in ieder geval niet openen

zet de film toch maar alleen geknipt online,, heb al net gezien dat de films dan te groot worden in ruimte.. richting 6gb en ander richting 12gb.. beetje erg te groot....

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of het altijd aan het weer ligt of aan een technische storing,ik lees net ook op een ander forum dat er dingen niet aangesloten waren?
Ben getuige geweest dat de laatste 3 shows van L&F alleen maar goed zijn geworden in Emmerich,de show vorig jaar in Emmerich kreeg een bak onweer en stortbuien over zich heen en toch kwam er een mooie show uit!
Deze eigenaar van het vuurwerkbedrijf werd verguisd op het forum.

De profshow viel inderdaad tegen, maar er zaten wel bepaalde bommen bij die toch wel mooi waren. Bijvoorbeeld die met de parachuutjes eraan, de crackling palmtree's, en vooral de watervalbommen. De salutes deden het, ondanks dat het er wel meer moesten zijn neem ik aan, toch wel leuk. Helaas gaat een show ook weleens verkeerd, maar blijft toch ***** als je een flink stukkie gereden heb.

De gelijkenis met de eerste show in Emmerich (L&F) is groot.
Inderdaad werd Hayo Wolff met de grond gelijkgemaakt (niet door mij overigens, ik heb de show niet gezien) toen de eerste show in Emmerich zwaar tegenviel omdat daar toen ook meer van de helft van het vuurwerk was blijven staan.

Ik denk dat de mannen van Original meer krediet bij het publiek hebben vanwege hun grote bekendheid en populariteit bij de liefhebbers.

Overigens kom ik in deze thread ook eerlijke en teleurstellende reacties over de show tegen.

Eerlijk gezegd heb ik dat ook gehoord, dat er te weinig tijd was om alles op te bouwen. In vergelijking met de show in nijmegen, waar de bouw 5 dagen van duurt, is deze show met 2 dagen opbouw natuurlijk wat korter.

Weet niet of er hier bekenden zijn met het EXPLO systeem, maar het schijnt een erg goed systeem te zijn, zonder alteveel problemen.

Buiten dat, waren de bommen die wel geschoten werden heel gaaf, zaten echt mooie stukken tussen. De finale was echt snoeihard! alleen wat kort.

Nog steeds alle respect voor de bouwers, planners enzovoorts... Hoop dat de show binnenkort herhaald wordt.

Eerlijk gezegd heb ik dat ook gehoord, dat er te weinig tijd was om alles op te bouwen. In vergelijking met de show in nijmegen, waar de bouw 5 dagen van duurt, is deze show met 2 dagen opbouw natuurlijk wat korter.

Weet niet of er hier bekenden zijn met het EXPLO systeem, maar het schijnt een erg goed systeem te zijn, zonder alteveel problemen.

Buiten dat, waren de bommen die wel geschoten werden heel gaaf, zaten echt mooie stukken tussen. De finale was echt snoeihard! alleen wat kort.

Nog steeds alle respect voor de bouwers, planners enzovoorts... Hoop dat de show binnenkort herhaald wordt.

Qua omvang was de show in Geel naar mijn mening groter dan Nijmegen dus 2 dagen? Ga er maar aan staan!
In Nijmegen schiet men volgens mij met Explo,L&F schiet met Explo en ook Rohan?
Maar goed als niet alles aangesloten is dan gaat het ook niet af.
Dat er mooie bommen tussen zaten maakt het alleen maar erger die komen op deze manier helemaal niet tot hun recht.
Natuurlijk petje af voor de bouwers, maar organisatie of uitvoering?Gebrek aan ervaring met (hele)grote shows?Wie zal het zeggen?:wink:

Toch was het het dagje uiteindelijk wel waard, het had alleen geweldige dag geworden als aan alle verwachtingen werd voldaan. We hebben een hoop mensen ontmoet en weer gezien.

zoals ik al zei , was ik niet helemaal tevreden over het resultaat , maar de volgende 3 foto's zijn nog redelijk genoeg om online te zetten .

088.jpg

106.jpg

107.jpg

Bouwers, respect voor jullie harde werk, het was veel belovend, maar helaas liep het even anders.

Wij zijn ook teleurgesteld thuisgekomen.
Ben ook erg benieuwd naar het verhaal hierachter.

280km rijden was dit zeker niet waard.

Het kan ook zijn dat het door de regen komt, al weet ik niet of er gisteren regen is gevallen in Geel. Ik ben er niet de hele dag geweest, ik was er om 22.00u.
Maar ik moet wel zeggen dat ondanks de menigen die het een beetje teleurstellend vonden, dat ik nooit een vuurwerkshow van dergelijk kaliber heb gezien met op het laatst die vele salutes achterelkaar. Maar ja het is maar net wat je gewend bent.
Ik had er die 205 km rijden er wel voor over gehad om dit mee te maken.

Witte Reus, het kan idd ook gewoon door de regen komen, laten we het dan maar hierop houden, daar discussie geen zin heeft.

Ik weet niet of je het verhaal kent dat geschreven door arjan uitman, bijvoorbeeld op het vuurwerk belgie forum en op die van het vuurwerkmuseum geloof ik, maar dat schepte echt hoge verwachtingen! Het klonkt gewoon zelfs bizar!

Als je er dan staat, ook in de regen, en het is niet zoals je verwacht had is het teleurstellend, daar doe je niets aan.

Wel leuk trouwens dat er van die idioten waren die zo nodig hun eigen meegebrachte vuurwerk door het publiek moesten laten vliegen. Ik zag het voor me gebeuren, dat vond ik toch wel link en sfeerverpestend.

Ja dat heb ik ook gezien, ik stond er nog geen 10 meter vanaf. Nu waren dat nog niet eens zo'n hele harde knallers, maar goed.
En dan te bedenken wat er kan gebeuren als bonte en rietveld hun zin hadden gekregen met hun achterlijke regeltjes. Daar moet je helemaal niet aan denken, want zo gaat dat in Nederland.

Dit was toch flink balen zeg, werd met flinke kater wakker.

Fouten kunnen gemaakt worden, maar toch erg jammer dat systeem gister niet goed werkte. Het is natuurlijk een goeie leer, maar wel een hele hele dure leer. En niet te vergeten de naam die hier mee beschadigt wordt van Orginal.

Ik wil nog even speciaal die achterlijke ******* van gister bedanken, die het feestje willen verzieken door vuurwerk af te steken tussen het publiek. Zulke mensen verpesten het echt voor ons vuurwerkliefhebbers. het is maar goed dat ik niet weet wie dat had gedaan....

Precies! Dat soort gasten die het nodig vinden om vuurwerk het publiek in te gooien die verkk alles. Ik heb dat ook gezien gisteren en ik stond er nog geen 10 meter vanaf. In het kanaal gooien dat soort idioten.
Maar dat krijg je en dan nog veel erger nog als in het ergst denkbare scenario onze 2 groene vijanden hun zin krijgen. Maar gelukkig zo als het er nu naar uit ziet zal het zo'n vaart waarschijnlijk wel nooit lopen.

Back
Bovenaan