Tweeledig
Tweeledig
Zaterdag vol verwachtingen heengereden al had ik nog nooit eerder de show gezien van de Geelse kanaalfeesten, dus ik moest afgaan op de enorme aantallen shells die werden genoemd, de steppers, girandola's en de bizarre salute finale.
Dat er geen rondleiding was , was nog geen al te grote ramp. Jammer, maar ik hoop dat er nog een filmpje online komt van het schietterrein voor de show. Ook al ging de show niet goed, dan nog wil ik graag de aantallen zien.
Om 20.00 een BBQ-tje ontstoken. De karbonade's, satespiezen en moten zalm werden genuttigd precies voor de plek waar de mensen van Original nog hard bezig waren om de laatste hand te leggen aan de waterbommetjes en ander vuurwerk voor aan de waterkant. Dat beloofde veel!
21.45 was het eten op, en kon de BBQ geblust worden.
Perfect op tijd om de consumentenshow te aanschouwen.
Het showtje was leuk, maar de beelden gingen hier en daar nog wel wat dwars door elkaar heen. Zeker voor winkeliers die een schietlijst hadden was dit erg verwarrend. Tip: Schiet de volgende keer 1 voor 1 de producten weg. Duurt wel iets langer, maar dan begin je gewoon op tijd... Dan weten de winkeliers precies wat ze in huis halen. Leuk waren vooral de Horsetail (die niets met een horsetail te maken heeft), 7-bang rockets, de crackling Chry, pijlenbarrages, fluitpotjes met silver tail, de M85 en de thundering heaven's.
Daarna het wachten op de profshow. Eerste aankondiging was een vage salute, die gelukkig werd gevolgd door 2 echte salute's (Jorge)
Daarna zag een paar beelden, maar na 5 minuten begon het al wel erg rommelig over te komen. Voor de grap zei ik nog tegen m'n broer: Zou de schietcomputer zijn volgelopen met water?
Wel zag ik erg mooie bommen, Waterval, veel goud, lampionbommen, multisalute shells en de fantastische falling leaves bommen.
Na een paar minuten begonnen er een horde 2,5 salute's te raggen, die na een paar seconden al zweeg om gevolgd te worden door een paar shells.
Toen was het stil. Nog een pauze? Huh, een paar mensen beginnen te zwaaien met hun lichten... Dan zal het wel afgelopen zijn. een waterig applaus volgde.
In de auto werd ik tijdens de terugreis een beetje ziek. Te hooggespannen verwachtingen denk ik, maar dat mag toch wel?
Ik heb wel genoten, maar toch viel het tegen... Original kan veel beter. dat weet ik zeker.
Groot respect voor de bouwers en organisatie! Zij hebben keihard gezwoegd om er iets moois van te maken.
Hoe zuur moet het wel niet zijn om een dag bezig te zijn met het beeld aan de waterkant, wat dan 's avonds in z'n geheel niet afgaat.
Ik kan me er alleen een voorstelling van maken, maar ik denk dat er hartgrondig is gevloekt...
Wel vind ik het iets te makkelijk om het te wijten aan een schietsysteem.
Electronica moet je altijd goed beschermen tegen vocht, en dan kom je met partytenten, tafels en iets meer tijd al een heel eind.
Als je een nieuw systeem hebt, moet je volgens mij ook altijd zorgen dat je back-up achter de hand hebt.
Hoe vaak is het systeem van tevoren getest?
Als je niet 100% zeker bent van je zaak ga dan alsjeblieft met de hand schieten. Dat gaan alles tenminste sowieso, al is timen dan veel lastiger.
Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik meld me alvast aan als vrijwilliger aan voor volgend jaar. Original, PM me maar als jullie denken me te kunnen gebruiken.
Original, verder niets dan lof dat jullie dit soort dingen toch proberen. Dit getuigt van ondernemerschap en vooral van ballen (4")!!!
-- The only way is up --