Garden of Eden

Hoe kun je het quickmatch het beste openmaken dan? Gewoon een beetje scheuren aan beide kanten? Want ik ben bang dat als je gaat knippen je een vonk zou kunnen krijgen...

Gebruik zelf een anti statische kniptang,dat is wel zo veilig.
Maar heb begrepen dat mark met een filmpje bezig is dan kom je er wel uit.:D

Ik kijk daar (met vele andere onervaren vuurwerkliefhebbers) naar uit. Voornamelijk om te kijken of ik het juiste idee heb gekregen van de eerder geposte foto's en uitleg elders op dit forum.

Hey Jeroen, ding blijft toch nog wel even in 't assortiment hè. Zit hier in de tentatieve planning voor 2014-2015 whaha :cool: of je moet ondertussen met een nóg betere box op de proppen komen :idea: :D

Heb hem vanmorgen in elkaar gezet. UIt de doos halen en in de lengte achter elkaar zetten ABC dan DEF in tegengestelde richting. Op die manier zitten alle lonten aan de buitenkant. Scheur het lont voorzichtig door het papier van de cake tot je beneden uitkomt dan van de reserve schuin het visco eraf knippen door het quickmatch en dan schuif je daar het visco van de volgende cake volledig in, vastzetten met een tapje of ti-wrap.

Hier is het filmpje dan:

Ik heb zelf de cakes nog goed vastgemaakt aan elkaar met glasvezel tape zodat ze stevig in de doos zaten. Over het quickmatch knippen/snijden etc. ik heb dit bewust uit de film gelaten heb het zelf met een schaar gedaan maar het veiligste is inderdaad een anti statische tang of iets dergelijks. Ik hoop dat het duidelijk is maar als er vragen zijn beantwoord ik ze graag. Het belangrijkste is dat je het quickmatch goed afdekt en dat je het reservelont aan het hoofdlont verbind.
PS. Ik ben helemaal niet verkouden hoor :wink:

Ik wil dus helemaal niemand aansporen dit te doen aangezien het verboden is en niet veilig!

Laatst bewerkt:
Volgens mij ben je een beetje verkouden.....Natterman???
Bedankt voor het filmpje. Ik heb er zeker wat aan!

Even aan de kenners, wat is volgens jullie de beste manier? in de doos door middel van quickmatch (en moet je deze dan inpakken in aluminiumfolie? ) of in de lengte?

thnx alvast

Even aan de kenners, wat is volgens jullie de beste manier? in de doos door middel van quickmatch (en moet je deze dan inpakken in aluminiumfolie? ) of in de lengte?

thnx alvast

Ik denk dat de makkelijkste manier is zoals ik het heb gedaan in het filmpje (vorige pagina) of ipv het quickmatch afknippen visco op visco plakken en dan weer in de doos.

Super video, markHE
Thx
Omdat ik newby ben op dit gebied een vraag: waarom knip je tussen A en B de groene lonten helemaal af, en doe je dat bij B naar C niet?

En als ik het goed gezien heb doe je tussen A+B en E+F een stuk karton, plus om de hoek van E, nergens anders?

Laatst bewerkt:
Super video, markHE
Thx
Omdat ik newby ben op dit gebied een vraag: waarom knip je tussen A en B de groene lonten helemaal af, en doe je dat bij B naar C niet?

En als ik het goed gezien heb doe je tussen A+B en E+F een stuk karton, plus om de hoek van E, nergens anders?

Ik was even aan het kijken welke manier het makkelijkste was het maakt verder niet uit aan de snelheid of je het afknipt of het lont eruit peutert.

Dat karton is om vonkoverslag te voorkomen op die plekken komen 2 verbinbingen dicht bij elkaar, om te voorkomen dat ze elkaar aansteken heb ik dat karton er tussen gezet. Bij de andere verbindingen zijn er geen 2 vlakbij elkaar. Bij C > D heb ik het lont wat meer naar het midden gelegd en toen pas vast gemaakt zodat het lont van C die van B niet raakt. Maar je zou voor de zekerheid nog een stuk karton tussen B en C kunnen doen.

Laatst bewerkt:
van b naar c legt hij ook wel de quickmatch op elkaar, net als bij de rest, en karton tussen a+b en e+f zit er tussen om vonkoverslag te voorkomen. daar komen de lonten nl tegen elkaar zonder karton ertussen en zouden cake e en f gelijk met b afgaan

haha je was me net voor mark :D

Dat karton is om vonkoverslag te voorkomen op die plekken komen 2 verbinbingen dicht bij elkaar, om te voorkomen dat ze elkaar aansteken heb ik dat karton er tussen gezet. Bij de andere verbindingen zijn er geen 2 vlakbij elkaar. Bij C > D heb ik het lont wat meer naar het midden gelegd en toen pas vast gemaakt zodat het lont van C die van B niet raakt. Maar je zou voor de zekerheid nog een stuk karton tussen B en C kunnen doen.

Was ff peuteren. En inderdaad, heb tussen B en C ook nog karton gedaan. Bedankt voor de info. Was wel zwaar beuren om ze alle 6 weer in de doos te krijgen.:bye:

Back
Bovenaan