[Funke NL] Bengalfeuer Mix

Ze waren leuk maar mis dan toch de enorme crackling finale.
Ben namelijk de geisir caliber c gewend deze raad ik dan ook absoluut aan.
Maar pas wel op want er komt een iets wat grotere crackling wolk uit dan de big balls

Enorm veel van afgestoken, we hadden er 250 uit mijn hoofd. Wat een kwaliteit zeg, super gaaf spul. Op een gegeven moment hebben we met 5/6 man als een gek lopen stoken met die dingen in zo kort mogelijk tijd, geweldig moment.

Had 3 pakjes, maar waren er 2 teveel. Zijn wel mooi, dat zeker. Maar na 1 pakje had ik ze wel gezien :)

Ik vond ze erg fraai hoor! Een stuk of 15 pakjes binnen een paar minuten tegelijkertijd weg gefakkeld, heerlijk was dat. We hadden er ook nog wat gedaan tijdens de schemering. Dan komen ze ook wel erg goed tot hun recht, moet ik zeggen. :D

Ontzettend gaaf product waarbij alleen de blauwe variant in meer dan de helft van de gevallen niet goed afging, maar als een soort mine eruit schoot. Ontzettend gaaf toen we met zijn allen het kruispunt op gingen en een stuk of 100 stuks tegelijk afstaken. Één grote kleurenzee. Gaaf!

Prachtige dingen dit, vond het perfect spul voor tussendoor of erbij naast de fonteinen die stonden te knetteren. Kwaliteit hiervan was echt goed, mega fel, kleuren helder. Alleen het omvallen door de druk is wat irritant, want als ze dan richting jou liggen en dus in de rook komen te liggen, is het hele effect weg.
Dikke rookbommen ook, mooi spul, volgend jaar zeker weer.

PXL_20201231_232502452.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtige producten inderdaad. Echt pure kwaliteit. Ik werd het andere Cat. 1 spul, m.u.v. de Funke spullen, snel zat, maar deze komt er volgend jaar gewoon weer bij. Enorm felle kleuren en toch een redelijk lange brandtijd met zeer veel rookontwikkeling, wat deze jaarwisseling ook mooi bleef hangen.:) De blauwe variant had er wel iets meer moeite mee viel mij op.

20210101_211539.jpg

De kleuren zijn lekker fel en ze roken goed. Leuk om een keer te hebben gehad. De volgende keer ga ik wel voor de Geysir Kaliber C, daar zit nog een leuke finale bij.

Heb er zelf wat knetterlint aan gehangen, zodat ik maar 1 lontje aan hoefde te steken en allen redelijk tegelijk aangingen en ze op deze manier wat verder uit elkaar kon zetten.
Dan door laten lopen naar achteren met een mini finale voor het Geysir Kaliber C effect.:wink:
(Heb ze wel op een voetje gelijmd).

Vond deze heel erg tof! Heb nog in ieder geval een heel pakje liggen voor volgend jaar en volgensmij ook nog een stuk of 3 losse.
Ga denk ik volgend jaar de Geysir Caliber C ook erbij nemen (zoals meerdere al aangaven). Zat voor dit jaar ook al in de planning, maar helaas.

Heb er zelf wat knetterlint aan gehangen, zodat ik maar 1 lontje aan hoefde te steken en allen redelijk tegelijk aangingen en ze op deze manier wat verder uit elkaar kon zetten.
Dan door laten lopen naar achteren met een mini finale voor het Geysir Kaliber C effect.:wink:
(Heb ze wel op een voetje gelijmd).

Dat verder uit elkaar had ik ook gepland, maar de tapematch gaf iets meer steekvlam dan gepland waardoor eigelijk het hele project tegelijk ging en ik daardoor deze bengals niet meer terug kon zien;

Wat een leuke dingen zeg!
mooie vlam, wel jammer dat ze niet allemaal even fel zijn.

maar wat een kwaliteit :)

Gisteren een pakje afgestoken tussen de weilanden.
Mooie dingen, de wat hardere wind was geen probleem.
Geel vond ik erg mooi en voor de rest lekker fel allemaal.

Ik heb het al meerdere keren gezegd en met mij nog veel meer forumleden, maar wat is de Bengalfeuer Mix toch geweldig. Kwaliteit van de bovenste plank en dat voor slechts 6 euro. Echt ongekend dat men dit binnen de regels van het cat. 1 vuurwerk op de markt weet te brengen. Wel heb ik ervoor gekozen om elke keer 1 doosje tegelijk aan te steken met alle 5 de kleuren tegelijk. Dit vond ik nog spectaculairder, zeker aangezien dit artikel het klapstuk van de avond was.

Zelfs overdag kwamen deze nog erg goed uit de verf, al is het in het donker natuurlijk nog net iets mooier en intenser. Wat ik wel jammer vind, is dat er geregeld 1 of 2 omvallen als ik een rijtje van 5 neerzet. Dit verpest dan toch een beetje het beeld. Gelukkig had een maat daar wat op gevonden en hebben we gretig gebruik gemaakt van het Bengalfeuer rekje. Eenmaal thuis nog een keer een pakje tussen 2 houten balken ingeklemd, maar toch viel de rode in het middens alsnog om. Volgend jaar ook maar zo'n houder maken want dat is echt ideaal. De rode, groene en gele vind ik het mooist. De blauwe is van alle pakjes die ik heb afgestoken, toch wel elke keer de mindere, ondanks dat het wel helder blauw licht is. De vlam is wat minder groot en minder intens qua licht en ook wil de blauwe nog wel eens kleine beetjes effect naar buiten spuwen, zoals op het filmpje is te zien.

Ook de buren in de straat vonden dit artikel geweldig. Vooral de enorm felle en heldere kleuren konden ze erg waarderen. Het weer was er natuurlijk ook perfect voor, want na zo'n pakje stond de hele straat blauw van de rook.

Kortom, dit artikel is echt een blijvertje in de collectie en wil dit jaar zeker weer een paar pakjes hebben.

Screenshot_20210102-205414_Video Player.jpg

Screenshot_20210102-211420_Video Player.jpg

20201231_141501.jpg

Screenshot_20210103-131649_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-131357_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-131544_Gallery.jpg

Screenshot_20210104-204201_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie foto's en beelden!
Waren echt toppertjes jaa!:D
Ikzelf wel wat meer betaald doordat er een behoorlijke run op kwam en ze bijna nergens meer waren (8 euro per pakje), maar waren het zeker waard!
Achteraf wel zonde dat ik zoveel betaald heb, want waarschijnlijk worden ze dit jaar een stuk goedkoper!:frusty::bonk: Maarja, ik heb er van genoten!:D

Back
Bovenaan