[Freakactie 2021] Valkvuurwerk/ vuurwerkperdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, als ik lees dat men 70K moet ophalen voor de rechtszaak dan is het wel klaar. Nog los van het feit dat die rechtszaak hoogst waarschijnlijk niet gewonnen wordt. Men heeft wel andere dingen aan hun hoofd in den haag en dat zal de rechter ook vinden.
Dat mag de rechter vinden, maar dat doet niet ter zake als het kortgeding daadwerkelijk plaatsvindt.
Hij moet (en zal) zich buigen over de zaak en een afweging op basis van de aangedragen feiten maken.

Maar ik las ook de 70k... ik vond 50k al rijkelijk hoog ingeschat, maar 70k lijkt me helemaal onhaalbaar, tenzij ergens een suikeroompje opstaat. Dat de freaks nu op 28k zijn uitgekomen vind ik al heel wat. Maar meer dan verdubbelen? Dat wordt lastig zat.

Ben bang dat die ook volgen……daar is het nog slechter als hier met besmettingen.
In sommige Duitse media wordt het al wel aangehaald, maar heb (zelf) nog geen serieuze signalen gelezen. Al lijkt het wel logisch, ook gezien de cijfers, dat het ook daar in die richting gaat...
Ik zou er dan ook niet te hard op rekenen dat Valk zomaar via Duitsland alsnog gaat uitleveren.
Bovendien kan deelstaat NRW ook zelf nog een strenger beleid gaan voeren, mocht het niet landelijk worden geregeld.

Dat mag de rechter vinden, maar dat doet niet ter zake als het kortgeding daadwerkelijk plaatsvindt.
Hij moet (en zal) zich buigen over de zaak en een afweging op basis van de aangedragen feiten maken.

Maar ik las ook de 70k... ik vond 50k al rijkelijk hoog ingeschat, maar 70k lijkt me helemaal onhaalbaar, tenzij ergens een suikeroompje opstaat. Dat de freaks nu op 28k zijn uitgekomen vind ik al heel wat. Maar meer dan verdubbelen? Dat wordt lastig zat.

In sommige Duitse media wordt het al wel aangehaald, maar heb (zelf) nog geen serieuze signalen gelezen. Al lijkt het wel logisch, ook gezien de cijfers, dat het ook daar in die richting gaat...
Ik zou er dan ook niet te hard op rekenen dat Valk zomaar via Duitsland alsnog gaat uitleveren.
Bovendien kan deelstaat NRW ook zelf nog een strenger beleid gaan voeren, mocht het niet landelijk worden geregeld.

Die 70k is makkelijk haalbaar als de winkeliers en importeurs mee doen. Als het grote gros van de winkeliers (zijn er 750 misschien?) 100 euro inlegd dan ben je er al. 100 euro is toch peanuts voor een winkel. En wsl ook nog aftrekbaar van de belasting als gift.

Denk ook dat Valk dit nog even afwacht, wat ik kan begrijpen ook. Daarna zien we wel verder.

Had allang op de 50k moeten zitten dan als ze er allemaal zo achter staan, vele handen maken licht werk. Mag toch niet aannemen dat het gros van het geld van freaks afkomstig is.

70k? Wat zijn ze allemaal van plan?
Gaan ze ook nog een lobby starten?
Voor alleen juridische kosten is 70k absurd veel.

een kort geding tegen de staat kost zo'n 2 tot 3000 euro, een rechtszaak zo rond de 7500 euro.
ik weet dus niet waar ze die 50.000/70.000 euro aan kosten vandaan halen.

een kort geding tegen de staat kost zo'n 2 tot 3000 euro, een rechtszaak zo rond de 7500 euro.
ik weet dus niet waar ze die 50.000/70.000 euro aan kosten vandaan halen.
Dit dus. Ik heb een kleine donatie gedaan. Maar ik mis in het hele verhaal wel een opzetje van de plannen en een onderbouwing van de kosten. Ik kan me voorstellen dat dit veel mensen wel tegenhoud om wat te doen.
Vooralsnog lees ik wat grote woorden, wordt het streefbedrag enkele keren verhoogd maar mist er een plan en onderbouwing.

Maar goed, dit is gewoon het VWPD-topic.

@SubaruFreak... Hopelijk kunnen we dit topic weer beperken tot VWPD, zijn jullie al bezig met de opties? Of wachten jullie een eventueel kort geding af?

Ik las hier net op het forum dat Huisman vuurwerk al terug heeft betaald. Dat is vlot.... maar geeft tevens aan dat zij niet in een afsteek meer geloven.

Nee, daar gelooft niemand meer in denk ik. Ik geloof ook echt niet dat een rechter het weer terug draait.

Ik geloof er ook niet meer echt in. Had nog wat hoop voor het kort geding maar de opbrengst valt mij vies tegen. Zegt naar mijn mening genoeg over de meeste winkels hoe graag ze nog willen verkopen.. maar dat heeft weer niets met Valk vuurwerk te maken.
Hopelijk kunnen wij de bestellingen dit jaar wél afhalen in duitsland!

Nee, daar gelooft niemand meer in denk ik. Ik geloof ook echt niet dat een rechter het weer terug draait.
Rechter mag geen partij kiezen dus als aangetoond word (en dat kan volgens mij) dat de winst wat betreft zorgcapaciteit te verwaarlozen is dan kan het best goed aflopen. Maar bang bang dat er geen kort geding komt..

Rechter mag geen partij kiezen dus als aangetoond word (en dat kan volgens mij) dat de winst wat betreft zorgcapaciteit te verwaarlozen is dan kan het best goed aflopen. Maar bang bang dat er geen kort geding komt..
Vergeet niet dat de rechters in Nederland best veel links georientereerd zijn.

Geen. Schijn. Van. Kans.
Overheid kan heel makkelijk aantonen dat druk op de zorg ontzettend groot is en elk slachtoffer er een te veel is.
Dit ga je op echt niet winnen.

@Subaru, sorry voor m'n eerdere uitingen, ik was wat gefrustreerd, sterkte in het afhandelen en de klap verwerken, zie een bericht wel tegemoet :)

Net mail gekregen van vwpd, geen Duitsland optie, wat ik snap. Doorschuiven of geld terug waarbij ze met klem verzoeken te kiezen voor de optie doorschuiven, wat ik ook snap. Maar ja, ik heb bijna 1500 in bestelling en wie zegt mij dat het volgend jaar wel door gaat? Dan denk ik toch liever geld terug en naar België.... ik denk er nog even over na.:rolleyes:

Oow ik heb nog geen mail gezien, dan moet dat nog komen… ik schuif het gewoon op naar volgend jaar, daar doe je een Valk ook nog een plezier mee, zij hebben wederom een jaar hard gewerkt. Ik ga er van uit dat het verbod verdwijnt zodra de pandemie onder controle is. Het kabinet kan het gewoon niet maken om zonder Corona-redenen er weer een verbod doorheen te krijgen. Dat dit over meerdere jaren wel aan zit te komen is een ander verhaal…

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan