(Freakactie 2021) Haokan Vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilde de bestelling sowieso al laten staan. Hou het maar goed droog voor volgend jaar maar weer. Sterkte en succes in deze moeilijke tijd.

Bestelling laten staan was ik al van plan. Ben alleen het vertrouwen in de overheid kwijt en benieuwd wat er volgend jaar weer is.

Helaas weet ik nu al dat ik volgend jaar met oud en nieuw moet werken, dus kan ik helemaal geen vuurwerk afsteken. Het was al een wonder dat ik voor een tweede keer vrij kon krijgen dit jaar. Begrijp heel goed dat dit moeilijke tijden zijn, maar ik kan het vuurwerk volgend jaar niet ophalen....

Ik wilde de bestelling eigenlijk ook al doorschuiven dit jaar, maar toch kan ik begrijpen dat mensen het hier niet mee eens zou vooral omdat we vorig jaar een mail kregen waar duidelijk in stond dat als er weer een verbod zou komen iedereen het geld terug zou krijgen. 43A8BE85-1202-432B-A6CC-45240FFF52D1.jpeg

het is zoiezo moeilijk voor alle winkeliers....maar als men om welke reden dan ook het niet door kan schuiven naar volgend jaar...moet je gewoon uitbetalen.
winkelies hebben er niet om gevraagd maar klanten ook niet.

En niet iedereen wilt zijn geld terug dus ik denk dat het wel goed gaat komen...
ik kan het ook niet doorschuiven om persoonlijke redenen en het is een hoge rekening...
ik wacht rustig af en zie wat er gaat gebeuren.....
ik ga er van uit dat het nestjes afgehandeld gaat worden.

het is zoiezo moeilijk voor alle winkeliers....maar als men om welke reden dan ook het niet door kan schuiven naar volgend jaar...moet je gewoon uitbetalen.
winkelies hebben er niet om gevraagd maar klanten ook niet.

En niet iedereen wilt zijn geld terug dus ik denk dat het wel goed gaat komen...
ik kan het ook niet doorschuiven om persoonlijke redenen en het is een hoge rekening...
ik wacht rustig af en zie wat er gaat gebeuren.....
ik ga er van uit dat het nestjes afgehandeld gaat worden.

Hier ben ik het mee eens. Niet slechts de winkeliers zijn de dupe, ook de klanten.

Daarnaast heeft Haokan vooraf aangegeven alle bestellingen netjes terug te betalen bij een eventueel verbod. Dan is het geplaatste tekstje (zie post bakker023) op de website niet enkel onjuiste informatie, maar ook een vorm van misleiding geweest.

Ik gun Jo en Haokan alle goeds, maar deze beslissing na slechts één dag, vind ik veel te voorbarig en niet de juiste.

Ik voel met alle vuurwerkwinkels en mede vuurwerkfanaten mee. Ook ik heb bestellingen staan bij 4 winkels. Ik heb echter het geluk dat van de 4 er 3 bereid zijn uit te betalen. Vandaar dat ik een vraag heb voor Jo. Als volgend jaar het vuurwerk helemaal in de ban gaat, kan er dan wel uitbetaald worden? Want als het nu niet kan (wat ik tot op zekere hoogte kan begrijpen) en het verbod wordt definitief, waarom zou het volgend jaar dan wel kunnen?

Als er definitief een vuurwerkverbod komt moet de overheid de vuurwerkwinkels uitkopen.
Maar dat is alleen bij een definitief vuurwerkverbod

Als er definitief een vuurwerkverbod komt moet de overheid de vuurwerkwinkels uitkopen.

ze moesten nu al bijna meer dan een jaar op hun geld wachten en dat was een schijntje...dus als het volgend jaar definitief is zullen sommige failliet gaan en heb je als klant niks nada noppes....

Dit soort dingen moet je niet zo hard roepen, klopt namelijk niet.
De overheid is helemaal niet verplicht om ondernemers bij een verbod 100% schadeloos te stellen. Zullen ze ook niet gaan doen.

Ik voel met alle vuurwerkwinkels en mede vuurwerkfanaten mee. Ook ik heb bestellingen staan bij 4 winkels. Ik heb echter het geluk dat van de 4 er 3 bereid zijn uit te betalen. Vandaar dat ik een vraag heb voor Jo. Als volgend jaar het vuurwerk helemaal in de ban gaat, kan er dan wel uitbetaald worden? Want als het nu niet kan (wat ik tot op zekere hoogte kan begrijpen) en het verbod wordt definitief, waarom zou het volgend jaar dan wel kunnen?
ik heb letterlijk hetzelfde, uiteindelijk pis je dan allemaal naast de pot en zie je je geld niet meer terug lijkt het..

Ik begrijp het ongenoegen van iedereen na dit vervelende nieuws. Maar gaan jullie nou echt moeilijk doen over een paar centen die je 2 jaar geleden betaald hebt? Jo heeft al 2 jaar geen salaris en inkomsten en jullie durven zielig te gaan doen? Als je het geld niet kan missen had je in 2019 geen bestelling moeten plaatsen, was het vuurwerk wel uitgeleverd was je geld ook de lucht in gevlogen. Laten we met zn alle alle winkeliers steunen die weer inkomsten (lees salaris) mis lopen en gewoon rustig afwachten wat er volgend jaar gebeurt.

Ik begrijp het ongenoegen van iedereen na dit vervelende nieuws. Maar gaan jullie nou echt moeilijk doen over een paar centen die je 2 jaar geleden betaald hebt? Jo heeft al 2 jaar geen salaris en inkomsten en jullie durven zielig te gaan doen? Als je het geld niet kan missen had je in 2019 geen bestelling moeten plaatsen, was het vuurwerk wel uitgeleverd was je geld ook de lucht in gevlogen. Laten we met zn alle alle winkeliers steunen die weer inkomsten (lees salaris) mis lopen en gewoon rustig afwachten wat er volgend jaar gebeurt.

pardon? jij verdiend misschien wel knaken zat maar dat doet niet iedereen...en ze hebben jaren gouden tijden gehad en zat verdiend dus doe nou niet of ze niks hebben dat slaat nergens op.
En een paar centen? wij zitten al boven de 3000...jij heb misschien een geldboompje en kan een paar 100 missen...maar als jij een tv besteld van 3000 en het feestje ga niet door zeg jij dan ook...ah joh laat maar zitten....

Het is een beetje dubbel allemaal.
Enerzijds wil je t de winkel niet te moeilijk maken en je goodwill tonen.
Anderzijds is dit het tweede jaar op rij en wil ik ook het liefst mijn geld terug.
Iemand met een bestelling van €100-200 euro staat er ook heel anders in dan degenen die voor €500-1000 besteld hebben. Ik wil mn bestelling best laten staan, maar had het netter gevonden om straks na de compensatie te kijken of het financieel mogelijk is de klanten ook de optie 'geld terug' te bieden. Wanneer blijkt dat dit na de beloofde compensatie financieel absoluut niet mogelijk is tja, dan is het niet anders en heb ik alle begrip.

pardon? jij verdiend misschien wel knaken zat maar dat doet niet iedereen...en ze hebben jaren gouden tijden gehad en zat verdiend dus doe nou niet of ze niks hebben dat slaat nergens op.
En een paar centen? wij zitten al boven de 3000...jij heb misschien een geldboompje en kan een paar 100 missen...maar als jij een tv besteld van 3000 en het feestje ga niet door zeg jij dan ook...ah joh laat maar zitten....

Ik zeg niet dat ze het geld mogen houden, ik heb alleen wel begrip voor de situatie. Laat ik voorop stellen dat de winkeliers op de freakacties echt heel weinig verdienen en ze dus niet bakken met geld hebben. Het gaat bij mij echt niet om een paar 100 euro, ook niet om slechts 3000 euro en nee ik verdien geen bakken met geld. Het geld heb ik 2 jaar geleden al betaald dus waarom zou ik het nu ineens nodig hebben.

Ik zeg niet dat ze het geld mogen houden, ik heb alleen wel begrip voor de situatie. Laat ik voorop stellen dat de winkeliers op de freakacties echt heel weinig verdienen en ze dus niet bakken met geld hebben. Het gaat bij mij echt niet om een paar 100 euro, ook niet om slechts 3000 euro en nee ik verdien geen bakken met geld. Het geld heb ik 2 jaar geleden al betaald dus waarom zou ik het nu ineens nodig hebben.

Om alsnog ergens andere vuurwerk te kopen voor de jaarwisseling. Ik snap die reacties wel hoor!

Ik heb besteld met de toezegging van hoakan bij een verbod geld terug. En dan krijg je ineens zo'n mail. Gelieve niet te reageren....kom op zeg. Emotie is hoog bij Jo maar ook bij ons. En ja dan hebben wij recht om te reageren. Ik ben zeer teleurgesteld hoe de schuld wordt afgeschoven. Ik heb betaald voor een product in een bepaald jaar (volgend jaar is voor mij anders)wat niet geleverd kan worden. Vuurwerk is een tijd/periode product en dan gaat Jo nu eenzijdig bepalen dat mijn bestelling doen doorgeschoven wordt naar volgend jaar. Ik dacht t niet. Ik ben erg teleurgesteld in de toon van de email

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan