(Freakactie 2021) Haokan Vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap enorm goed dat team Haokan (momentee) niet de financiële middelen heeft om iedereen direct terug te betalen. Een deel van het geld dat mensen hebben uitgegeven, zal waarschijnlijk uitgegeven zijn aan inkopen, transportkosten etc etc… Dit is natuurlijk wel het risico van een vuurwerk winkel, alleen wat niet kan dat kan niet. Ze kunnen jouw producten die ze hebben ingekocht niet terug brengen naar de importeur zodat ze jouw geld terug krijgen. Dan zou Haokan indirect alle goederen van de klant over moeten kopen, waar ook zij vervolgens niks mee kunnen.

Echter wat Haokan wel zou kunnen doen, is de mensen die echt niet willen doorschuiven toch uitbetalen, en een dringend verzoek doen aan de klanten om alsnog hun bestelling door te schuiven om Haokan niet om te laten vallen.
 
vorig jaar nog persoonlijk te horen gekregen dat als er weer een verbod zou komen ik me geld trg zou krijgen. nu is de toon idd heel anders....raar
 
Nog een extra presentje dan maar.��

Ja natuurlijk, het is bijna sinterklaas zeker.
Ik neem aan dat je dit toch niet serieus meent, aangezien Haokan voor het tweede opvolgende jaar geen inkomsten heeft terwijl de vaste lasten gewoon doorlopen. Waar moet het geld vor een tweede cadeau uberhaupt vandaan komen als je twee jaar inkomsten mist.
 
Wat mij betreft mag het 1e cadeau er wel vanaf als volgend jaar gewoon doorgaat.... Liever dat Jo het kan verkopen dan dat ik het tussen de hoop ergens keer weg stook.
 
Er is echt een wereld van verschil tussen diverse winkeliers en hoe deze omgaan met zowel de geldstroom als de communicatie rond het verbod. Ik merk hier, maar bijvoorbeeld ook bij Orthen dat de nadruk vooral ligt op de onmogelijkheden. Dan krijg je meteen jeuk als klant zijnde. Er zijn ook winkeliers die direct communiceren dat iederen het geld terugkrijgt (dit staat apart), maar dat de practische uitvoering even op zich zal laten wachten. Wellicht met beide dezelfde uitkomst, maar met een compleet ander gevoel.

Ik ben blij dat ik hier niets besteld heb. Waar ik dat wel heb gedaan, wordt aan een oplossing gewerkt en vertrouw ik volledig op een goede afloop.
 
Er is echt een wereld van verschil tussen diverse winkeliers en hoe deze omgaan met zowel de geldstroom als de communicatie rond het verbod. Ik merk hier, maar bijvoorbeeld ook bij Orthen dat de nadruk vooral ligt op de onmogelijkheden. Dan krijg je meteen jeuk als klant zijnde. Er zijn ook winkeliers die direct communiceren dat iederen het geld terugkrijgt (dit staat apart), maar dat de practische uitvoering even op zich zal laten wachten. Wellicht met beide dezelfde uitkomst, maar met een compleet ander gevoel.

Ik ben blij dat ik hier niets besteld heb. Waar ik dat wel heb gedaan, wordt aan een oplossing gewerkt en vertrouw ik volledig op een goede afloop.
Uiteindelijk heb ik dat idee ook, echter heb ik hier wel wat besteld. Ik zou het fijn vinden als ik gewoon me geld terug krijg i.p.v. te moeten afwachten of het volgende jaar nog wel door gaat. Als het verbod alsnog definitief is kan je fluiten naar je geld (althans zo komt het nu over hier)
 
Uiteindelijk heb ik dat idee ook, echter heb ik hier wel wat besteld. Ik zou het fijn vinden als ik gewoon me geld terug krijg i.p.v. te moeten afwachten of het volgende jaar nog wel door gaat. Als het verbod alsnog definitief is kan je fluiten naar je geld (althans zo komt het nu over hier)

En daar gaat het om. Hoe het overkomt.
 
Wat ik eerder al schreef, als ze nu niet kunnen terugbetalen en er komt een definitief verbod, dan kunnen ze dat volgend jaar al helemaal niet. Nogmaals, ik heb begrip voor ieders situatie. Ook ik heb vorig jaar de mail gehad dat als er een verbod komt je je geld terug krijgt. Vandaar dat ik moeite heb met: "Graag niet allemaal gaan mailen/appen of bellen want ik kan geen uitzonderingen maken voor wat betreft toch het geld terug te storten". Ik ben het eens met Mr.unknown (en anderen), dat ook ik liever mijn geld terug zie. Sorry. En wat geld betreft, wat voor de 1 al snel veel geld is kan voor de ander weinig zijn. Niet iedereen verdient hetzelfde, dus voor wat voor bedrag je ook hebt besteld, het blijft een uitgave waar je 2 jaar lang geen plezier aan beleefd.
 
Ik ken deze winkelier verder niet en ik kan zeker begrip hebben voor de situatie maar ik vraag me toch wel af of een winkelier wel eenzijdig mag bepalen dat er geen geld terug gegeven wordt. Volgens mij moet dat vooraf (voordat je koopt) al aangegeven worden. Dan heb je als koper geen poot om op te staan. Nu zouden de normale rechten en plichten gelden. Dat het niet de winkelier zijn schuld is dat er niet uitgeleverd mag worden heeft volgens mij geen invloed hierop. Of misschien wel, maar hierop kan ik online niets vinden.

Toevoeging:
(Via radar website gevonden)

Als een bedrijf je bestelling niet kan leveren door het coronavirus is er sprake van overmacht. 'Je hebt dan recht om je geld terug te krijgen, maar je hebt geen recht op een schadevergoeding', aldus het Juridisch Loket.
 
En wat te doen als er geen of amper geld is om terug te geven? Ik ben geen boekhouder van vuurwerkverkopers maar kan me wel voorstellen dat de papieren werkelijkheid en praktijk kunnen verschillen.
 
En wat te doen als er geen of amper geld is om terug te geven? Ik ben geen boekhouder van vuurwerkverkopers maar kan me wel voorstellen dat de papieren werkelijkheid en praktijk kunnen verschillen.
Heel simpel dreigt dan een faillissement.
Wat een gedoe ook allemaal.
 
Goede vraag. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het geld gebruikt is voor andere dingen.
Maar dat is wel een losstaand iets wat in de basis niets wijzigt aan de 1e plicht.


Als er simpelweg geen geld is dan kan je bij de rechtbank een faillisement aanvragen, zoals hierboven ook gezegd.


Alleen zal je dan alsnog naar je centen kunnen fluiten, de grote partijen (banken en belastingdienst) hebben als eerste recht op achterstallig geld.


In dit specifieke geval ben ik van mening dat iedereen er bij gebaat is om het doorzetten naar volgend jaar te accepteren. Maar als er volgend jaar weer een verbod is, speelt hetzelfde probleem (wellicht dan nog groter omdat er in de tussentijd nog meer nieuwe verkopen zijn gedaan)
 
Laten we niet op de zaken vooruit lopen over een ecentueel verbod vsn volgend jaar.
Ik zie mensen over een faillisement praten. Kom op nou zeg. Team Haokan heeft jarenlang met de beste deals en de beste klantenservice hun vuurwerk verkocht. En ze maken echt niet veeel winsr in de freakactie. Een beetje begrip tonen kan toch geen kwaad?
 
Laten we niet op de zaken vooruit lopen over een ecentueel verbod vsn volgend jaar.
Ik zie mensen over een faillisement praten. Kom op nou zeg. Team Haokan heeft jarenlang met de beste deals en de beste klantenservice hun vuurwerk verkocht. En ze maken echt niet veeel winsr in de freakactie. Een beetje begrip tonen kan toch geen kwaad?
Het was een antwoord op een vraag.

Heb al eerder aangegeven dat ik het bizar vind dat mensen enkele uren/dagen na een verbod al om hun geld vragen. Geef ondernemers gewoon de kans om dit te verwerken, opties uit te werken en ook zaken uit te zoeken of af te wachten.
 
Beste vuurwerkliefhebber,

CAT1 VUURWERK OPHALEN PIJNACKER
Op zaterdag 27 november van 11.00 t/m 15.00 uur kan iedereen die een bestelling in de winkel in Pijnacker heeft gedaan zijn cat1 vuurwerk uit zijn order op komen halen.
LET OP bijkopen of omruilen van je order in cat1 is niet mogelijk.
Dit is omdat in Pijnacker alleen de goederen liggen die in een bestelling zitten en geen extra voorraad heeft voor verkoop.
Wil je toch cat1 vuurwerk kopen of evt je bestelling om willen zetten in cat1 dan kan dat in Oisterwijk.

CAT1 VUURWERK OPHALEN ROOSENDAAL
Op zondag 28 november van 12.00 t/m 15.00 uur kan iedereen die een bestelling in de winkel in Roosendaal heeft gedaan zijn cat1 vuurwerk uit zijn order op komen halen.
LET OP bijkopen of omruilen van je order in cat1 is niet mogelijk.
Dit is omdat in Roosendaal alleen de goederen liggen die in een bestelling zitten en geen extra voorraad heeft voor verkoop.
Wil je toch cat1 vuurwerk kopen of evt je bestelling om willen zetten in cat1 dan kan dat in Oisterwijk.

CAT1 VUURWERK VERKOOP OISTERWIJK
De winkel Oisterwijk wordt geopend voor de verkoop van cat1 vuurwerk.
Iedereen die een bestelling in Oisterwijk heeft gedaan kan ook zijn cat1 uit zijn order op komen halen.
Wil je liever je bestelling omzetten in cat1 dan kan dat ook, dit is ook voor bestellingen uit Pijnacker en Roosendaal.
Verder kan iedereen cat1 vuurwerk komen kopen (zo lang de voorraad strekt)
De winkel is open op:
2e Kerstdag van 13.00 t/m 17.00 uur
27 t/m 31 dec. van 11 t/m 17.00 uur.

Verder wil ik nu al iedereen bedanken voor de begripvolle berichten ivm de afhandeling van de bestellingen.
Natuurlijk is niet iedereen het er mee eens maar dat is ook begrijpelijk, ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen in de vorige nieuwsbrief.
Daarnaast wil ik wel mededelen dat als de staatssteun binnen is ik zal proberen om het met iedereen naar behoren af te handelen.

Met vriendelijke groet,
Jo de Laat
Haokan Fireworks.

Dat laatste verwijst naar degene die vergoedt willen worden.
Dus wachten de staatsteun af, zijn alleen voor afgelopen jaar nog niet volledig gecompenseerd dit kan nog wel eens lang gaan duren.
Denk dat doorschuiven net zo lang duurt
al met al slechte zaak in deze
 
Het was een antwoord op een vraag.

Heb al eerder aangegeven dat ik het bizar vind dat mensen enkele uren/dagen na een verbod al om hun geld vragen. Geef ondernemers gewoon de kans om dit te verwerken, opties uit te werken en ook zaken uit te zoeken of af te wachten.
Die opties hebben ze dus al uitgewerkt, zo blijkt. En geld terug hoort daar dus niet bij.

Dan kan je het terugvorderen, want je hebt er gewoon recht op. Beetje redelijke termijn er op zodat de ondernemer elders nog wat centen kan verdienen en klaar.

Werkt dat niet? Rechtsbijstand is geduldig, en als het om serieus geld gaat is een gang naar de rechter ook nog mogelijk.

Er zijn opties zat om je recht te halen. Het kost alleen weer zo ontzettend veel tijd en energie...
 
ik vind ook dat je gewoon moet terugbetalen..
is misschien kort door de bocht maar dit hadden ze vorig jaar ook al.
het is leuk om constant bij te kopen om je voorraad aan te vullen maar je moet ook in je achterhoofd houden dat er weer een verbod kan komen wat dus nu het geval is zodat je in ieder geval een groot gedeelte terug kan betalen als de klanten daarom vragen...
ik zit er helaas aan vast maar bestel nooit meer wat bij deze toko.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan