[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een klote nieuws heeft vuurwerk liefhebbend Nederland vandaag ontvangen. Een vuurwerkverbod. Gelukkig wel met het vertrouwen dat we volgend jaar gewoon kunnen verkopen en uitleveren. Laten we daar dan ook uit vanuit gaan guys. Wij willen alle freaks, liefhebbers, medewinkels, importeurs en andere gerelateerde bedrijven bedanken voor alle inzet om het verbod te voorkomen. Ook hier zagen we vele freaks die zich echt maximaal hebben ingezet. Respect.

de afgelopen periode
Waar wij de afgelopen weken op alle fronten probeerde te strijden tegen het verbod, hebben wij zoveel slijk over ons heen gekregen. En waarom? Wij hebben tot nu toe de wettelijke regels gevolgd. En dat blijven we doen. Het is niet noodzakelijk om hier uit te leggen dat vuurwerk onder 'speciaal goed' valt, waarbij net zoals bijvoorbeeld het online bestellen van delivery food en het boeken van een vakantie, andere regels gelden dan bij het bestellen van een computer, broek of een zakdoek. Dus het werkt niet zo dat een bedenktijd van 14 dagen ingaat bij afhalen. Die gaat in na het bestellen van het vuurwerk, of tot het vuurwerk is uitgegeven. Je kunt niet op 4 januari terug met je vuurwerk om geld terug te vragen omdat je bijvoorbeeld niet in de mist kunt stoken of dat het regende en je geen zin had om nat te worden. De situatie is nu anders en erg uniek. Dus hier wordt nog e.e.a. voor uitgezocht. Hier komen wij dan per e-mail ook bij iedere klant persoonlijk op terug.

We kregen veel vragen over onze voorwaarden. De voorwaarden die op het moment van het plaatsen van een bestelling gelden, zijn leidend voor jou. We veranderen uiteraard nooit voorwaarden met terugwerkende kracht. Op de freaksite stonden andere voorwaarden dan op www.bredavuurwerk.nl.

En ja, wij hebben vaak meegedacht met freaks als ze in vervelende situaties terechtkomen maar ergens moet je de streep trekken, zeker na wat wij allemaal over ons heen hebben gekregen.

Uitspraken over imagoschade e.d. vinden wij zeer kwalijk, zeker omdat men in ons topic berichten zijn geplaatst die vol foutieve argumenten stonden. Helaas heb je altijd een kleine groep waarbij je zaken nooit goed kunt doen. Gelukkig hebben we 1000den tevreden klanten die weten wat wij over hebben voor de vuurwerkliefhebbers. En zij weten ook dat wij het vervolg van dit verbod conform de regels zullen afhandelen.

De komende periode
Willen jullie ons a.u.b. niet overspoelen met maitljes, belletjes, appjes en pm's. Er is voor de winkeliers en importeurs nog een hoop niet duidelijk. Dus we kunnen ook nog niet op de vragen antwoord geven. Wij zorgen ervoor dat we alles conform regels zullen afhandelen. En via e-mail houden we alle klanten, die dit jaar iets hebben besteld, per e-mail op de hoogte. Dat geldt ook voor de afhandelingen. Dus gun ons en de andere winkels tijd om alles te regelen, dan zorgen wij voor een goede afhandeling.

Maak over ons bedrijf a.u.b. geen zorgen. Wij blijven wel bestaan. Al is het, net als voor jullie, voor ieder vuurwerk gerelateerde bedrijf een zware en vervelende periode.

Hierbij ook het verzoek om geen discussie op te voeren over de wettelijke regels, voorwaarden, daar zijn andere topics voor.

Dank voor jullie begrip.

Heb respect voor elkaar! En laten we uitkijken naar het volgende seizoen!

Met vriendelijke groet,

Team Bredavuurwerk

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom hebben jullie er eigenlijk voor gekozen om jullie voorwaarden per 1 oktober te wijzigen en gedane bestellingen te verschuiven naar volgend jaar? Hiermee zijn jullie vooralsnog een uitzondering op de regel.

Duidelijk verhaal! Mijn bestelling mag gewoon worden doorgezet, anders bestel ik het toch weer in de freak op 3 januari (bij wijze van).

Ook mijn bestellingen gedaan in Januari en uiteraard zie ook ik het liefst het geld terug in plaats van schuiven naar volgend jaar. Maar laten we een ieder de tijd gunnen om e.e.a. uit te zoeken gezien de vele onduidelijkheden welke nu nog heerst. Ik hoor het wel en Bredavuurwerk, medefreaks, veel succes de komende periode.

Persoonlijk had ik ook liever gezien dat ik mijn geld terug kreeg. Helaas heeft Breda, in tegenstelling tot de andere freakwebsites, ervoor gekozen om het geld in eigen zak te houden en volgend jaar uit te leveren. Opzich begrijpelijk, aangezien het ondernemers zijn. Echter in combinatie met een compensatie wel vreemd.

Daarnaast is het voor freaks onduidelijk of volgend jaar wel uitlevering zal plaatsvinden. Vandaar niet gek dat freaks geld terug verwachten.

Persoonlijk had ik ook liever gezien dat ik mijn geld terug kreeg. Helaas heeft Breda, in tegenstelling tot de andere freakwebsites, ervoor gekozen om het geld in eigen zak te houden en volgend jaar uit te leveren. Opzich begrijpelijk, aangezien het ondernemers zijn. Echter in combinatie met een compensatie wel vreemd.

Daarnaast is het voor freaks onduidelijk of volgend jaar wel uitlevering zal plaatsvinden. Vandaar niet gek dat freaks geld terug verwachten.

Ondanks ons verzoek om rustig te blijven, begrijpen we in deze extreem vervelende en nare situatie dat jullie hier toch vragen stellen, maar:

We gaan alle puzzelstukjes op z'n plaats leggen en nogmaals we komen (net als vele andere freakwinkels zeggen) binnenkort met meer duidelijkheid. We proberen het zo goed mogelijk af te handelen.

Wat betreft de compensatie is het echt maar de vraag wie (winkel en/ of importeur) wat terugkrijgt.

Maar geef het wat tijd.

Ook ik heb een flinke bestelling staan bij breda.
Maar ik wacht liever even af waar ze zelf mee komen.
Op zich zou ik er geen probleem mee hebben als de bestelling naar volgend jaar verzet word,maar.....stel dit verbod is stiekem toch niet eenmalig...wat dan.

Gezien mijn beroep kan ik dit inderdaad ook bevestigen maar laten we alle heren even de tijd gunnen om alles om een rij te zetten. Het is pas vandaag uitgesproken en bij iedereen is de frustratie hoog. Op basis van het advies wat ze zullen inwinnen zal het uiteindelijk als volgt uitkomen is mijn gevoel: 1. Geld terug. 2. Voucher volgend jaar (met/zonder evt. bonus iets) 3. Uitleveren over de grens.

Maar nogmaals, ik denk dat het beste is als we met zijn allen minstens een week een stap terug doen en hierna bekijken waar elke winkel mee komt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een idee voor Breda, in plaats dat mensen massaal het geld terug willen, ze aan te bieden het een jaar te laten staan en in ruil hiervoor dan straks bij het afhalen een leuke vette cake erbij te doen. Want iedereen behoort enigszins gecompenseerd te worden, niet alleen de importeur en winkelier, ook de consument.

Breda Vuurwerk heeft meerdere malen uitleg gegeven en vermeld dat ze de tijd nodig hebben om alles te regelen en te zorgen voor een goede afhandeling. Zo ook vandaag. Bij elke vuurwerkliefhebber loopt de emotie nu hoog op, maar gun ze de gevraagde tijd.

Sterkte met alles team Bredavuurwerk,mijn bestelling mag gewoon blijven staan tot volgend jaar, geen enkel probleem. Laat jullie niet gek maken door een kleine groep gelegenheidsfreaks.
Ik heb liever dat jullie mijn vuurwerk bewaren en daardoor jullie hoofd boven water kunnen houden. Jullie zijn al genoeg geraakt door het Corona virus.
Nogmaals sterkte

Vind het heel bijzonder hoe sommige mensen hier en in andere topics reageren hierop. Het hele jaar staan freakwinkels klaar voor de freaks, jaar in jaar uit. Allemzal willen we de laagste prijs en de beste service want hey wij zijn freaks. Sommige winkels, bredavuurwerk ook, organiseren freakmiddagen en avonden met uiteraard een drankje en een hapje, bingo en andere spelletjes waarmee uiteraard weer gratis vuurwerk te winnen valt. Allemaal zijn we aanwezig bij deze geweldige winkel want ja gratis shit en prachtig assortiment tegen meer dan redelijke prijzen en acties. Ik las hier laats een post waarin iemand zei "zolang je als klant maar in de pas loopt is het goed" maar dat mes snijdt aan 2 kanten dacht ik zo. Je kan als winkel 25 jaar de beste, goedkoopste en meest klantvriendelijke winkel voor freaks zijn. Met de beste oplossingen komen wanneer er een keer iets niet goed gaat met een bestelling zelfs wanneer je dat als winkel niet hoeft.de allerbeste prijzen bieden die je kan, want laten we eerlijk zijn bredavuurwerk is zo een winkel. Als er dan iets uitzonderlijks gebeurt als dit jaar en je, ook door teleurstelling, even niet reageert zoals de heren freaks dat willen ben je in 1 klap onbetrouwbaar, schoften, een k*t winkel en we zullen eens juridisch kijken hoe we kunnen krijgen waar we "recht" op hebben. Bloedzuigers, het kost ons freaks 0 euro, we kunnen het vuurwerk gewoon een jaar later ophalen. Weet je wel hoeveel kosten een zaak als bredavuurwerk maakt om alles waar we al jaren van profiteren waar te kunnen maken? Het is voor iedereen een uitzonderlijke zaak maar nog voor het lijk koud is staan daar de aasgieren om de botten van de toch al in de kosten schietende freakwinkel kaal te plukken. Profiteurs, geef een zaak op zijn minst de tijd en de kans met een oplossing te komen. Ook ik heb hier bestellingen gedaan en die mogen van mij blijven staan tot volgend jaar, kost mij verder niets. Dan kom ik het volgend jaar halen maar dan wil ik wel een biertje en een bitterbal. Succes met deze onderneming mannen!

Nou nou, ben het met je eens dat we hier met elkaar uit moeten komen maar laten we nu stoppen met winkeliers die dit soort acties opzetten de hemel in te prijzen.
"Ze hoeven het niet te doen". Nee precies, het hoeft niet. Maar ze doen het wel dus er wordt gewoon brood verdient. En dat wordt ook zat gewaardeerd in woorden en in bestellingen denk ik zo.

Dat de discussie hier nu zo oplaait lijkt mij niet meer dan logisch omdat Breda zelf daar een voorschot op heeft genomen zoals ik al eerder zei.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt en dit gewoon de eerste emotie is en het wat tijd kost. Het is zoals Jordi terecht zegt de eerst emotie nu maar er moet wel ruimte zijn dan te delen.

Laten we hopen dat we er met z'n allen uitkomen en alles volgend jaar dubbel en dwars inhalen!:biertje:

Mensen die zo makkelijk roepen van laat maar lekker staan tot volgend jaar, vergeten één ding. Het betreft hier wel vuurwerk freaks en wat wilt een freak? Juist, vuurwerk afsteken! De meeste van de freaks spenderen bijna al hun spaargeld, iig hebben een maximale budget en kunnen niet meer uitgeven dan een bepaald bedrag. Wat als die freak geen geld meer heeft maar bijvoorbeeld wel straks in Duitsland wilt gaan stoken? Dan kan hij niet omdat het geld al is uitgegeven aan vuurwerk. Lijkt mij dan logisch dat hij het geld terug wilt. Vergeet niet dat men 40 miljoen wilt compenseren, het meeste zo niet alles gaat naar de importeurs. De importeurs moeten dan op hun buurt ook het vuurwerk terugnemen van de winkeliers en hen ook het geld teruggeven. 40 miljoen is best wel veel, voldoende om de kosten eruit te krijgen maar ook deels compensatie voor gederfde inkomsten. Het kan toch ook niet zo zijn dat er winst wordt gemaakt met die compensatie. Dus, wanneer iemand het geld terug wilt dan moet men het teruggeven. Vergeet niet er is ook zoiets als een wettelijk leveringstermijn.

Mensen die zo makkelijk roepen van laat maar lekker staan tot volgend jaar, vergeten één ding. Het betreft hier wel vuurwerk freaks en wat wilt een freak? Juist, vuurwerk afsteken! De meeste van de freaks spenderen bijna al hun spaargeld, iig hebben een maximale budget en kunnen niet meer uitgeven dan een bepaald bedrag. Wat als die freak geen geld meer heeft maar bijvoorbeeld wel straks in Duitsland wilt gaan stoken? Dan kan hij niet omdat het geld al is uitgegeven aan vuurwerk. Lijkt mij dan logisch dat hij het geld terug wilt. Vergeet niet dat men 40 miljoen wilt compenseren, het meeste zo niet alles gaat naar de importeurs. De importeurs moeten dan op hun buurt ook het vuurwerk terugnemen van de winkeliers en hen ook het geld teruggeven. 40 miljoen is best wel veel, voldoende om de kosten eruit te krijgen maar ook deels compensatie voor gederfde inkomsten. Het kan toch ook niet zo zijn dat er winst wordt gemaakt met die compensatie. Dus, wanneer iemand het geld terug wilt dan moet men het teruggeven. Vergeet niet er is ook zoiets als een wettelijk leveringstermijn.

Winst maken met de compensatie gaat never nooit niet gebeuren. Daarnaast is er door winkels en importeurs flink geïnvesteerd niet alleen in vuurwerk maar ook in softwaresystemen, bunkercomplexen e.d. Dus het is totaal niet vanzelfsprekend dat alle euro's die men heeft omgezet ergens in een potje zit. Daarbij is het echt totaal nog niet duidelijk wie wat krijgt. Als wij en andere winkels op een compensatie moeten wachten, dan heeft dat uiteraard ook resultaat op de afhandelingen van de orders. Maar nogmaals wij doen er echt alles aan om het goed af te ronden en proberen met iedereen tot een goede oplossing te komen. We hopen echt dat iedereen beseft dat het geen kwestie van "click and play" en alles is afgehandeld.

Jouw idee van belonen met doorschuiven, nemen we zeker mee in de puzzel.

Laatst bewerkt:
Voor mezelf gesproken heb ik mijn spaargeld in vuurwerk gestoken en heb ik andere dingen uitgesteld ik wacht rustig af, maar heb wel een voorkeur. Niemand kan in de portomonee en situatie van een ander kijken en dus ook niet oordelen. Degene die bereid zijn hun bestelling te laten staan is super maar voor degene waar dat niet gaat lijkt me dat er ook een optie bedacht moet worden. Maargoed, alle vertrouwen ik wacht af en zie het wel verschijnen

Hele lastige discussie met eigenlijk alleen maar verliezers als je het mij vraagt. Wat bij mij vooral meespeelt is de onzekerheid over volgend jaar. Hadden we maar 100% garantie dat je volgend jaar weer gewoon kunt stoken. Dan mogen alle bestellingen gewoon blijven staan van mij. Maar daar gaat het dus mis. Er zijn vele vermoedens dat het tijdelijk verbod omgezet wordt in permanent. Eerlijk gezegd zie ik dat volgend jaar nog niet gebeuren maar uitsluiten kan ik het zeker niet. En alsof dat nog niet genoeg onzekerheid is heb je ook nog te maken met de verboden per gemeente. Helaas lees ik in mijn lokale krantje ook steeds meer berichten over verbieden van vuurwerk... Tja... En dan is er ook nog iets met Corona en de economie, onzekerheid maakt mensen gek. Dat is wel duidelijk, slechts een enkeling maakt er handig gebruik van en hoeft zich vervolgens nooit meer zorgen te maken over geld. Rare wereld leven we toch eigenlijk in. Zo nu terug naar bed en opnieuw wakker worden en hopen dat het toch allemaal een nachtmerrie bleek :cry:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan