[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier ook al enkele jaren een bestelling geplaatst en tot dit jaar nooit problemen gehad en zeer tevreden.
Maar nu hier een plaatselijk verbod is ingesteld enkele maanden geleden wordt ik behandeld als een oud stuk vuil. Ik had verwacht dat Breda toch wel goed en correct met zn klanten omgaat.. NOU NEE.
Er wordt niet gereageerd. En als er wordt gereageerd word er gezegd dat ze niet meer reageren op mij. Voortaan gaat het via onze advocaat wordt er gezegd. En dat na een vriendelijke mail van mij met de reden van annulering.. En dat was al een aantal maanden voordat er een landelijk verbod is ingesteld.

Ik volg het forum al enige tijd en wat mij opvalt bij Breda. Dat is een hele slechte service als het gaat om wijziging, annuleringen, aanpassingen enz... Het gaat hier meestal niet om de kleinste bestellingen dus mijn inziens mag daar best wat moeite voor worden gedaan om ons tevreden te houden en mee te denken in oplossingen. Ooit van service gehoord!! Als er iets verkocht kan worden gooien ze de site open en reageren ze hier dagelijks. Freaksite idem. Toen het verbod er was hoefde niemand bang te zijn dat ze hun geld niet terug zouden krijgen als er volgend jaar weer een verbod zou komen. In de hoop dat zoveel mogelijk mensen hun bestelling doorzetten.
Waarom worden degenen die de bestelling hebben geannuleerd dan niet gewoon netjes terugbetaald als jullie zoveel in kas hebben zoals wordt gezgd. Net als alle collega's ook doen. Iedereen wordt weer genegeerd zoals we van Breda nu wel gewend zijn als je hebt geannuleerd.

Een ding is voor mij zeker NOOIT MEER BREDA

@bredavuurwerk
heb afgelopen week zelf maar n mail gestuurd tot op heden niks vernomen
bestel datum was 1 okt
factuurnr. 2694
mailadres is bij U bekend
hoop snel iets te horen
BVD

Ik heb hier ook al enkele jaren een bestelling geplaatst en tot dit jaar nooit problemen gehad en zeer tevreden.

Een ding is voor mij zeker NOOIT MEER BREDA

Ja dit dus, altijd dik tevreden geen problemen dikke plus voor jullie Breda. Dan dit jaar een, voor iedereen, uitzonderlijke situatie en dan is het dikke *** voor jullie Breda en dan ook nog met een net nieuw aangemaakt account. Beetje lafjes. Misschien wilt Breda eerst die gigantische compensatie van de overheid afwachten om te kijken hoe hard zij genaaid worden, misschien niet helemaal eerlijk maar volgens mij begrijpelijk.

Ja dit dus, altijd dik tevreden geen problemen dikke plus voor jullie Breda. Dan dit jaar een, voor iedereen, uitzonderlijke situatie en dan is het dikke *** voor jullie Breda en dan ook nog met een net nieuw aangemaakt account. Beetje lafjes. Misschien wilt Breda eerst die gigantische compensatie van de overheid afwachten om te kijken hoe hard zij genaaid worden, misschien niet helemaal eerlijk maar volgens mij begrijpelijk.

Oke maar als ze de compensatie af willen wachten, wat is er dan mis met dit richting je klant te communiceren? Waarom geen reactie? Ik heb namelijk exact hetzelfde met een andere winkel dus niet BREDA. Maar reageren niet. Ik heb nog wel even wat geduld gezien de situatie, maar nogmaals is het teveel gevraagd om een reactie te geven...nee toch? En aub begin niet over veel mails die ze binnenkrijgen want dat heb ik dagelijks in mijn werk.
Maar goed geef ze nog even en anders ga ik langs, want laten we eerlijk zijn niemand accepteert dat je kan fluiten naar je geld of wat voor regeling dan ook.

Hij is niet de eerste die zich hier uit over de klantvriendelijkheid van Breda hé.. de manier van communiceren is soms vrij fel en dat is zonde. Dat gaat ten koste van je draagvlak en dat zie je.

Consumenten of winkeliers die in vervelende situaties gaan schemeren met advocaten vind ik ook een beetje triest. Er wordt hier op het forum gepredikt dat wij als consument een beetje begrip voor winkeliers moeten hebben maar ik vind dat dat mes aan twee kanten snijd.

ik heb dit al een aantal jaar gezegt . goede winkel alleen communicatie is hier echt het slechtste van alle winkels ,en nog erger ze leren er niet van . maar als je mail, belt of hier op het forum iets van zegt dan is er altijd wel een smoes of ze zeggen zelfs dat het niet klopt wat je zegt . en nog erger hier op het forum worden ze ook nog de hand boven het hoofd gehouden als je als jaren lang forum lid een kritische noot hebt , ze klagen daar over bij de mod's en krijg je als lid gewoon een ban aan je broek .

ik hoop voor iedereen dat ze eruit kunnen komen met breda vuurwwerk .

Eindelijk een teken van leven. Jammer dat ze zich niet aan de wettelijke regels houden zoals ze zelf aangeven graag te willen doen.

Screenshot_20201218-234642_Email.jpg

Succes Bredavuurwerk het is niet niks wat jullie dit jaar voor de kiezen krijgen.. Ik hoop echt van harte jullie weer te mogen zien op de freakmiddag en afhaaldagen aankomend jaar. Hopelijk zonder al te veel sneeuwval en een volle zaak! :p
Ik kan me nu al verheugen op de rondleidingen door de bunkers en quiz die middag! Hopelijk aankomend jaar back 2 normal:)

Eindelijk een teken van leven. Jammer dat ze zich niet aan de wettelijke regels houden zoals ze zelf aangeven graag te willen doen.

Bekijk bijlage 58810

Nogmaals, welke wettelijke regeling? wat is het wetsartikel waaruit volgt dat binnen een termijn terugbetaald moet zijn? Er zijn namelijk veel winkels die de compensatie afwachten en dan iedereen terugbetalen. Ik wil graag weten in hoeverre dit inderdaad strijdig is met de wet. Jij zegt dat steeds maar zonder verwijzing naar het betreffende artikel. Het is echter wel handig om dat te weten voor iedereeen denk ik.

Geen idee wat 'veel' winkels is maar de berichten die ik volg heeft iedereen terug betaald of is reeds bezig om dat dit jaar nog af te ronden.

Volgens Bredavuurwerk ben ik eigenaar van mijn gekochte vuurwerk en hebben hun het alleen in bewaring.
https://hermanides-advocaten.nl/wanneer-wordt-u-eigenaar-van-een-gekocht-product/

Tevens is het wettelijk geregeld dat bij annulering binnen 14 dagen moet worden terug betaald.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/p...ling-na-annulering-bij-webwinkels-modebranche

Breda heeft mij, ondanks dat de 14 dagen herroepingsplicht allang verstreken is, de mogelijkheid gegeven om mijn bestelling te annuleren. In principe geld de 14 dagen vanaf het moment dat ik die keuze maak, dat was 21 november. Dat Breda wil wachten tot de deadline van 1 december verstreken is kan ik mijzelf ook goed voorstellen en heb daar begrip voor en zal die datum ook niet vasthouden. Als ik echter meermaals contact probeer te zoeken en 0 reactie krijg vanuit hun kant en pas na een maand via een algemene mail moet lezen dat ze wel kunnen uitbetalen maar het gewoon nog niet willen om de compensatie af te wachten (zo lees ik het) dan stuit mij dat tegen de borst. Gezien de houding van Breda in eerdere (verwijderde) berichten concludeer ik dat hun vanuit ondernemers kant zeggen dat ze zich aan de wettelijke regels houden maar de klant gewoon volledig negeren. En ik ben niet de enige die geen contact met hun kan leggen en er zo over denkt. Ik heb een maand moeten wachten tot er weer eens wat berichtgeving kwam van hun kant.

Geen idee wat 'veel' winkels is maar de berichten die ik volg heeft iedereen terug betaald of is reeds bezig om dat dit jaar nog af te ronden.

Volgens Bredavuurwerk ben ik eigenaar van mijn gekochte vuurwerk en hebben hun het alleen in bewaring.
https://hermanides-advocaten.nl/wanneer-wordt-u-eigenaar-van-een-gekocht-product/

Tevens is het wettelijk geregeld dat bij annulering binnen 14 dagen moet worden terug betaald.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/p...ling-na-annulering-bij-webwinkels-modebranche

Breda heeft mij, ondanks dat de 14 dagen herroepingsplicht allang verstreken is, de mogelijkheid gegeven om mijn bestelling te annuleren. In principe geld de 14 dagen vanaf het moment dat ik die keuze maak, dat was 21 november. Dat Breda wil wachten tot de deadline van 1 december verstreken is kan ik mijzelf ook goed voorstellen en heb daar begrip voor en zal die datum ook niet vasthouden. Als ik echter meermaals contact probeer te zoeken en 0 reactie krijg vanuit hun kant en pas na een maand via een algemene mail moet lezen dat ze wel kunnen uitbetalen maar het gewoon nog niet willen om de compensatie af te wachten (zo lees ik het) dan stuit mij dat tegen de borst. Gezien de houding van Breda in eerdere (verwijderde) berichten concludeer ik dat hun vanuit ondernemers kant zeggen dat ze zich aan de wettelijke regels houden maar de klant gewoon volledig negeren. En ik ben niet de enige die geen contact met hun kan leggen en er zo over denkt. Ik heb een maand moeten wachten tot er weer eens wat berichtgeving kwam van hun kant.

Dank voor de toelichting. Eigenaar van het vuurwerk ben je pas na levering.

Of de 14 dagen termijn geldt in een situatie als deze is de vraag. er is geen sprake van de standaardsituatie. Hoe dan ook, ze gaan kennelijk gewoon terugbetalen.

Het is voor iedereen een kutsituatie door onterechte en ondoordachte besluitvorming van overheidswege. Daar ligt de bron van alle ellende.

Precies Bridge, jouw laatste zin vat het prima samen. Ik hoop van harte dat de liefhebbers Breda Vuurwerk wat meer de tijd gunnen om zaken te regelen. Ik had zelf een aantal bestellingen, waarvan ik bij 1 heb gekozen voor terugbetaling, en de andere 2 bestellingen heb ik laten staan.

Ook de manier waarop... bij normale open en eerlijke communicatie had het voor mij anders geweest. Maar het is mij een raadsel dat het overal netjes geregeld was behalve hier, niet verwacht van zon toch erg mooie zaak. Gelukkig hebben we nog 365 dagen om het te laten bezinken

Normaal heeft deze manier van handelen niet veel goeds te betekenen . Ik denk niet dat de overheid flink zal vergoeden. Ik hoop maar dat het goed komt anders ziet het er ook voor de "doorschuivers" niet rooskleurig uit ondanks dat Breda beweerd dat het financieel goed gaat. Maar ja laatste keer er zijn een stuk betrouwbaardere freaksites. Fijne jaarwisseling :yes:

Ik snap de frustraties van de mensen wel, maar Breda mag toch zelf kiezen hoe ze handelen. Omdat andere winkels hun zaken op hun manier regelen hoeft toch niet te betekenen dat Breda het ook zo moet doen. Naja, ik hoop dat iedereen nog een beetje een leuke dag heeft en genoeg stookt! Verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan