[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap de frustraties van de mensen wel, maar Breda mag toch zelf kiezen hoe ze handelen. Omdat andere winkels hun zaken op hun manier regelen hoeft toch niet te betekenen dat Breda het ook zo moet doen. Naja, ik hoop dat iedereen nog een beetje een leuke dag heeft en genoeg stookt! Verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe:)

Oneens, ik heb alles tot de bodem uitgezocht en het is gewoon in strijd met de wet. Die onzin argumenten over "wij hebben het ingekocht jullie zijn eigenaar" is gewoon onzin. Er is 1 regel die geld, en dat is dat breda niet kan uitleveren en dat ze dus niet aan hun overeenkomst met de klant kunnen voldoen. Bel eens naar juridisch loket, consuwijzer etc en doe je verhaal, dan zul je dit als antwoord krijgen.
Daarnaast kun je ze hierna een redelijke termijn geven om alsnog aan hun afspraken te voldoen (die termijn betreft doorgaans om en nabij de 2 weken). Echter is dat bij wet niet mogelijk, dus kunnen ze deze dingen niet nakomen. Daarvoor kun je bredavuurwerk in gebreke stellen, aangezien de klant niets met het verbod of dergelijke te maken heeft. De klant koopt een product, de handelaar kan niet leveren dan is het heel simpel en gewoon geld terug.

Maar zelfs na ingebrekestelling kunnen ze niet reageren bij bredavuurwerk. Als je een zaak opzet win je deze gegarandeerd maar dhr vd horst en zn denken dat niemand dat doet voor de bedragen die hierin omgaan omdat een zaak doorgaans duurder is als de order. Dat geeft ze hier vrij spel om de regels niet na te leven, schijt te hebben aan de wet en gewoon hun eigen plan te trekken.

Cees vd horst heeft diverse bv's en kan deze zomaar laten ploffen en een doorstart maken. En wat gebeurd er dan met de doorschuivers die ze zo dankbaar zijn? Juist... die kunnen lekker ff fluiten naar dr zuurverdiende geld. Exact wat dhr Cees vd horst mij telefonisch vertelde.

Bedankt Bredavuurwerk, pure oplichting wat jullie doen.

Cees vd horst heeft diverse bv's en kan deze zomaar laten ploffen en een doorstart maken. En wat gebeurd er dan met de doorschuivers die ze zo dankbaar zijn? Juist... die kunnen lekker ff fluiten naar dr zuurverdiende geld. Exact wat dhr Cees vd horst mij telefonisch vertelde.

Bedankt Bredavuurwerk, pure oplichting wat jullie doen.

Als dit klopt verandert het de zaken wel, op een negatieve manier.

Het zou wat zijn als hij deze maand ons vuurwerk weer gaat verkopen terwijl hij nog niet terugbetaald heeft:frusty:

Denk niet dat dat zomaar gaat gebeuren. Veel freakzaken zullen sowieso gaan afwachten totdat er wat meer duidelijk is over komende jaarwisseling.

Wat denken jullie hier op het forum te bereiken met klagen? Als ik daar een volledige aanbetaling had uitstaan en via mail en telefoon van het kastje naar de muur word gestuurt. Dan zou ik er even langs gaan om het er onder 4 ogen even over te hebben.

Het is absurd om 100 procent aan te betalen voor iets wat je misschien over 12 maanden krijgt. Het is totaal niet realistisch om er van uit te gaan dat we weer terug gaan naar de oude situatie. Aan de ene kant kunnen we over 12 maanden nog steeds in lockdown zitten, je gemeente kan het verbieden en het totaal verbod is heel dichtbij.

Ik denk niet dat deze discussie op het forum iets voor jullie oplost.

Succes

Wat denken jullie hier op het forum te bereiken met klagen? Als ik daar een volledige aanbetaling had uitstaan en via mail en telefoon van het kastje naar de muur word gestuurt. Dan zou ik er even langs gaan om het er onder 4 ogen even over te hebben.

Het is absurd om 100 procent aan te betalen voor iets wat je misschien over 12 maanden krijgt. Het is totaal niet realistisch om er van uit te gaan dat we weer terug gaan naar de oude situatie. Aan de ene kant kunnen we over 12 maanden nog steeds in lockdown zitten, je gemeente kan het verbieden en het totaal verbod is heel dichtbij.

Succes

Ja moeten we alleen even wachten tot na de Lockdown.

Gewoon terug storten, dit is gewoon diefstal maar dan met een omweg. Erg onvriendelijke behandeling ook, en niets wat we kunnen doen? Ohjawel, een zaak opstarten en die win je gegarandeerd. Sowieso mag je altijd je klacht (indien je vind dat je die hebt) neerleggen bij de consuwijzer.
Wat er nu gebeurt is van je eigen probleem (als verkoper) een ander zn probleem maken (de klant, en tot dusver gedupeerde).

Compensatie afwachten is ook slap gelul, die compensatie is grotendeels voor de importeurs, de opslag en dat soort dingen. De verkooppunten krijgen 3500€ per verkooppunt, dus al moet je daarop wachten om je vaste en trouwe klanten terug te betalen zie ik het somber in. Maargoed ik lees eigenlijk in de recenties van de diverse catering en evenementen bv's onder naam Cees vd Horst veel negativiteit en onredelijkheid als het om geld draait.

Mijn order zou met terugbetalen naar voren geschoven worden werd mij telefonisch verteld, als ik dit verhaal en wat ik eerder reageerde voor me zou houden. Daar pas ik dus voor, ik wil mn zuurverdiende centjes terug en gun dat mijn medefreaks ook. Maargoed zelfs na ingebrekestelling krijg ik geen gehoor, tsja dan rest mij niets dan ook het negatieve te melden. Waar ik in het verleden erg positief was... Het schijnt nogal lastig te zijn, maar hey BredaVuurwerk ik wil gewoon netjes waar ik recht op heb, mijn geld terug en geen onzin en smoesjes.

Ik ben toch blij dat ik hier alles heb geannuleerd.
Mijn vertrouwen in deze zaak is tot een dieptepunt gezakt.
Hoe moeilijk kan het zijn om klanten aan de collega winkeliers te verliezen.
Bij vragen of antwoorden kan dit topic geraadpleegd worden.

s6 BredaVuurwerk

Het zou nu wel even tijd worden voor een duidelijke reactie vanuit bredavuurwerk.

Ik heb de orders doorgeschoven, omdat ik al jaren met plezier mijn vuurwerk daar haal.
Nooit problemen gehad,zelfs mooie prijzen gewonnen tijdens de freakmiddag.
Niets dan lof,maar als ik nu zulke berichten lees over het laten klappen van BV,s begin ik me toch af te vragen hoe en wat....

Edit: aan de andere kant hebben ze zelf van te voren gezegd pas te crediteren als de compensatie ontvangen was.
Komt deze pas in maart/april dan behoor je dus dan je geld terug te krijgen binnen 3 werkdagen.

Laatst bewerkt:

Succes

Exact dit. Het is in Breda en dan kan je gelijk bij de vuurwerkbunker wat cat1 ophalen wanneer deze weer open is;)

Gewoon erna toe gaan en daar oplossen... Kom je echt wel tot een oplossing. Cees zal het liefste ook alles willen verkopen

Het zal me benieuwen zeg, hoe dit afloopt. Met de opening van de freaksite en aanvullingen vorig jaar, dacht ik van daar wil ik volgend jaar echt weer terug heen. Maar ik denk dat ik het toch maar achterwege laat! Jammer hoor, niet verwacht van Breda Vuurwerk.

Tuurlijk wil Ceesie verkopen, maar het is duidelijk dat Cees de binnengekomen centen niet meer heeft en dus niet kan terug betalen.

Succes iedereen met de afhandeling!

Is dit iets wat je weet of iets wat je denkt? Want als je dit niet zeker weet is het misschien beter niets te zeggen. De situatie is al gespannen en om dan ga je met dit soort uitspraken twijfel zaaien bij de doorschuivers, zoals ik ook ben. Als je informatie kan delen prima maar een beetje roeptoeteren gaat niemand helpen.

Is dit iets wat je weet of iets wat je denkt? Want als je dit niet zeker weet is het misschien beter niets te zeggen. De situatie is al gespannen en om dan ga je met dit soort uitspraken twijfel zaaien bij de doorschuivers, zoals ik ook ben. Als je informatie kan delen prima maar een beetje roeptoeteren gaat niemand helpen.

Ik roeptoeter niks maar heb mijn bericht genuanceerd.

Ook ik heb daar een bestelling staan en na een persoonlijk gesprek begin december heb ik nog steeds het volste vertrouwen in Breda vuurwerk.
Feit blijft dat ze daar ook niet blij zijn met de situatie die is ontstaan door de overheid.

Wat denken jullie hier op het forum te bereiken met klagen?

Ik denk dat Breda momenteel ook wel bezig is de wonden te likken van de jaarwisseling. Men heeft al uitleg gegeven hoe men eea wil oplossen. Ben je het daar niet mee eens, zorg dan dat je men hunzelf in contact komt. Bel, mail, ga langs (mits men open is, vermoed nog van niet) maar zorg voor contact. Het forum is daar niet het medium voor.
Uiteraard kan je je ervaring wel hier kwijt, maar doe dat wel op een normale manier :wink: ook wij willen graag dat alles voor alle partijen zo goed mogelijk wordt opgelost!

Bastiaan, als Breda dan ook het fatsoen heeft om inhoudelijk te reageren dan is langs gaan/bellen of mailen inderdaad een prima oplossing.

Nadeel is alleen dat Breda de bek dicht houd en als een kluizenaar aan het leven is, enige uitlaatklep is dus dit forum. Breda is mij als klant kwijt, wat de rest doen moeten ze uiteraard zelf weten maar deze winkel is geen stuiver waard gezien hoe het met klanten om gaat.

Hoewel het natuurlijk tussen de klanten en Breda Vuurwerk is, hebben ook wij een berichtje gestuurd met de melding dat hier meerdere opmerkingen en vragen geplaatst worden die ons inziens beter beantwoord kunnen worden.

Dit puur ter info, meer kunnen we ook niet doen natuurlijk, hopende dat dit snel en voor zowel klanten als Breda Vuurwerk naar tevredenheid opgelost kan worden. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan