Ik snap de frustraties van de mensen wel, maar Breda mag toch zelf kiezen hoe ze handelen. Omdat andere winkels hun zaken op hun manier regelen hoeft toch niet te betekenen dat Breda het ook zo moet doen. Naja, ik hoop dat iedereen nog een beetje een leuke dag heeft en genoeg stookt! Verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe![]()
Oneens, ik heb alles tot de bodem uitgezocht en het is gewoon in strijd met de wet. Die onzin argumenten over "wij hebben het ingekocht jullie zijn eigenaar" is gewoon onzin. Er is 1 regel die geld, en dat is dat breda niet kan uitleveren en dat ze dus niet aan hun overeenkomst met de klant kunnen voldoen. Bel eens naar juridisch loket, consuwijzer etc en doe je verhaal, dan zul je dit als antwoord krijgen.
Daarnaast kun je ze hierna een redelijke termijn geven om alsnog aan hun afspraken te voldoen (die termijn betreft doorgaans om en nabij de 2 weken). Echter is dat bij wet niet mogelijk, dus kunnen ze deze dingen niet nakomen. Daarvoor kun je bredavuurwerk in gebreke stellen, aangezien de klant niets met het verbod of dergelijke te maken heeft. De klant koopt een product, de handelaar kan niet leveren dan is het heel simpel en gewoon geld terug.
Maar zelfs na ingebrekestelling kunnen ze niet reageren bij bredavuurwerk. Als je een zaak opzet win je deze gegarandeerd maar dhr vd horst en zn denken dat niemand dat doet voor de bedragen die hierin omgaan omdat een zaak doorgaans duurder is als de order. Dat geeft ze hier vrij spel om de regels niet na te leven, schijt te hebben aan de wet en gewoon hun eigen plan te trekken.
Cees vd horst heeft diverse bv's en kan deze zomaar laten ploffen en een doorstart maken. En wat gebeurd er dan met de doorschuivers die ze zo dankbaar zijn? Juist... die kunnen lekker ff fluiten naar dr zuurverdiende geld. Exact wat dhr Cees vd horst mij telefonisch vertelde.
Bedankt Bredavuurwerk, pure oplichting wat jullie doen.