zo, na de zondag even uitgepuft te hebben van de dag ervoor in Bevel. Dan hier eindelijk mijn posting over Bevel
Al om 8 uur het bed uit om hier thuis ons voor tebereiden om naar Belgie te gaan. Maar eerst moesten we nog 2 man ophalen van het station Roosendaal. Nadat gedaan te hebben blug door tuffen naar Alpeco om daar te verzamelen. Na de nodige grappen en grollen zijn we door gegaan naar Bevel.
De mini mascleta
Het is alweer de 2e keer dat wij in Bevel neerstreken net achter de kerk op het veld. En ook alweer voor de 2e keer voor dezelfde opdrachtgever. Dit keer voor zijn 60e verjaardag. En geef nou zelf toe, wie zou er niet een mooi vuurwerk voor zijn verjaardag willen hebben pal voor zijn of haar deur!?
Tegen half drie arriveerde we met de hele ploeg in Bevel alwaar we meteen begonnen met het uitladen van onze zwarte Mercedes bus en de aanhanger. Daarna was het een kwestie van alles op de juiste plek zetten, mortierrekken koppelen aan de beugels, palen ind e grond steken voor de zonnen, fonteien endergelijke, en de bedrading van al het vuurwerk koppelen aan ons digitaal Pyroleda afvuursysteem.
De Studata van Parente moest natuurlijk even op foto worden vast gelegd
Het blijft altijd een secuur werkje het aansluiten van alle ontstekers
Een speciaal onderdeel van onze show betrof de mini Mascleta. Dit knallend huzaren stukje heb ik bewust tot het aller laatste moment geheim gehouden. want er moet tenslotte toch nog wel iets van een verassing in de show blijven he?
Deze mini mascleta werd opgebouwd rond Ricassa Trueno Nr4 knallers, 2inch thunderking cilinder mortiertjes (de oude goede nog!), en wat zwaardere knallers. tijdens het bouwen van de show kwamen de eerste bekende koppies al een kijkje nemen bij ons. Zoals Moontan en Giron. Wat ik erg respectvol vond was de komst van een bekende Duitser die we wel vaker bij grote duitse shows zien, en wel Voreifelrambo!
zo rond 18:00 uur stond de show op enkele onderdelen na helemaal klaar. En zijn we even wat gaan eten. Na 19:00 uur werd het stillaan drukker op de parkeerplaats voor het veld, en aan de zeikant van het veld op de straat begonnen zich ook al wat groepjes met mensen te vormen.
Diverse bekende en minder bekende koppies zag ik voorbij komen, en hebben we kennis meegemaakt. Zo waren daar present onze bijna voltallige crew van Pyroworld en Vuurwerkcrew. Heb ik mensen gezien van Crazyfireworks, diverse forummembers van ons VWC\PW forum. en zelfs mensen die via mond op mond reclame op de show zijn afgekomen.
zo tegen 21:00 was het een gezellige drukte intussen en rond 21:20 was het goed druk op het parkeerterrein voor het veld. En stond het in de straat naast het veld helemaal vol met mensen. Het was toen tevens tijd om de eerste aankondigingssalute de lucht in te jagen.
Om half 10 exact was het tijd om de show te starten. alhoewel het de bedoeling was om de mini mascleta als kers op de taart als laatste af te schieten werd deze per ongeluk als eerste "weggedrukt" op onze schiet apparatuur. Volgens Vincent zat het allemaal goed aangesloten en si een vermoedelijke kort sluiting in de knoppenkast oorzaak van deze verwisseling.
een leuke drukte verzamelde zich voor op de parkeerplaats
Niet dat het bepaald stoorde, want deze overweldigende dreunen caravaan van net 4 seconde kon rekenen op de nodige ooohhs, aahs, applaus en komische schrik reacties. Leuk dus! De mini mascleta werd afgesloten met een 200 milimeterbom van het type golden spider met green glittring pistil.
De show vervolgde met een nieuw consumenten knalblokjes kwartet van Bonbridge. De nieuwe noviteit van deze 4 blokjes is, is dat je deze via extra schietlonten aan de onderkant kunt doorlonten , zodat er een groot 100 schots blok ontstaat! Dit hebben we dus ook gedaan.
De studata van Parente
De rest van de show was een spectaculaire aan eenschakeling van blokken, bommen, fonteinen, zonnen, bengaalse vuren en candles van onder andere Zarragozanna, Vulcan, Nico Lunig Events, Bonbridge, Skyline, Weco, Zink en Parente.
De salute finale vormde het slot van deze leuke show. ondanks de de soms iet wat lange pauzes, kan ik niks anders zeggen ( al zeg ik eht zelf) dat ik dit een zeer geslaagde show vond! De wat grotere pauzes werdem overigens veroorzaakt door een rek met 3 inch shells en een waaier van candles die dienst weigerde.
een deel van de Finale
al met al kan ik niet anders zeggen dat dit een leuke dag was. Die zeker kwa opkomst publiek, bekende, forumleden, enzovoorts geslaagd was. Verder zou ik graag ook nog in het bijzonder onze ploeg willen bedanken die de hele dag in touw zijn geweest om deze show te bouwen, en dus mogelijk te maken. te weten: Leen, Daan, Joshua, Alex, Gerdo, Vincent en natuurlijk mijzelf
We hopen volgend jaar daar weer op het veld present te zijn, om weer een fantastische show te mogen wegzetten!!!!
De show is natuurlijk ook vast gelegd op video, en deze kun je dan ook
*HIER* downloaden! meer fotos van de show kun je
*HIER*bekijken!
Veel kijk plezier!