[Fotos, videos, berichten] Bevel 23 - 02 - 2008

was een mooie show mensen,hoop freakz ontmoet, best wel raar een gezicht bij een forumnaam

ons kon je herkenen aan het kalle kopie

grtm mi-shell:bye:

Yes indeed that was a realy leuke Show. The Cylindric Shel was realy nice I dont see such a Shell before.

I missed the Mini Mascletta on my cam because it starts so suddenly :)

edit: I see i don#t miss it

The Cakes withe the small Pots are realy nice and the Final Blast was very impressive and loud :D

Video will be come online very soon. I work on it :)

Laatst bewerkt:
Zo ik ben ook weer terug.
en omdat ik terug ben is Moontan dat ook, die was mee gereden.:wink:
Leuke mensen ontmoet en ff op het schietveld staan praten met Vincent.
Aardige vent, en ik geloof, dat ik denk, dat ik het niet weet was een antwoord op een van mijn vragen en staat bij mij met stip op nummer een.
Een geweldige uitdrukking op zijn Belgisch :p
Das er een om in gedachte te houden.
IK GELLOOF DAT IK DENK IK DAT IK HET NIET WEET. :D

Samen met zijn jongens hebben zij daar tussen de woonhuizen achter de kerk een showtje gebouwd.
Het was mij meer dan de moeite waard omdat eens van zo dichtbij mee te mogen maken. (*%$$^&) nederland:angry:

Nu ook even beter kennis gemaakt met de mensen achter de forum namen.
Cas, Mantonix, Alex van feurwerk.net, jaja helemaal uit duitsland ff een showtje komen kijken. TOP, nog een groepje mensen uit Enschede, een clupje mensen van Crazy Fireworks en de mensen zelf van PW en VWC.
Gezellig mensen, bedankt, was toppie!!!

Voorafgaand van de show begonnen ze met twee salutes van lekker Formaat.
De opening was een rijtje Thunderking met een lijntje van vlinders nummertje 4.
Leuke combi mannen van de werkvloer.

Vervolgens werden er een aantal 4 inches weg geschoten afgewisseld met prof cakes en candels.
De parades waren ook rijkelijk aanwezig en kregen de nodige oes en aaas.

Af en toe een dikke 5 en 6 er bovenuit maakte het beeld compleet.
Dan een 2inch profblok die zijn weerga niet kent.
Wat een mooi ding was dat.
Hier en daar een volledig beslagen veld met crackling,
Ring of fire blok er achteraan en ook dit was weer een afgerond beeld.

De studata koos zonder problemen het luchtruim om vervolgens een bonte pracht met zilveren tails te laten zien.

Drie grote zonnen deden het ook erg goed en waren een leuke afwisseling in de show.
tot slot gingen de laatste 6 inches omhoog met in de finale als slot een dikke 8inch golden spider.
Mannen van DBK... ik heb genoten van jullie show.
Ik heb ook nog gefilmd en stuur het eerdaags wel ff toe om in het topic te laten zetten, en anders zet Jack zijn hele handel wel on line want die was goed bepakt en bezakt met al zijn cams aanwezig.
Hou dus dit topic in de gaten voor de mensen die NIET zijn geweest want de filmpjes komen er aan.

Groetjes Giron :bye:

EDIT: Ik heb het even terug gekeken en de 8 zit inderdaat in de opening :bonk:

Laatst bewerkt:
wanneer heb jij op het einde de 8" golden spider met green flashing pistil gezien? :D

Die was op het begin (Helaas) er was volgensmij kortsluiting gekomen in de schietkist waardoor de 8 incher meteen op het begin kwam.

Ook de mascleta ging niet helemaal in het geplande tempo maar het was toch erg mooi om te zien zo'n geweld:D

Ik zie weer de gebruikelijke producten voorbij komen op de video, opening was een beetje hetzelfde als met Kapellen 25-1-2008 met die nieuwe knalblokjes.

Verder weer veel mooie blokken, ook de nieuwe mines potjes zijn weer gebruikt zie ik. Op een gegeven moment veel bommen met wave effect gebruikt, ideetje van Jack?

Studata is inderdaad erg mooi te noemen. Maar er zijn ook nog vele andere zeer mooie bommen gebruikt moet ik weer zeggen.

Zonnen met die bengalen is ook erg leuk, zoiets origineels kan ik waarderen.

De bommen op 14.30 zijn erg mooi, felle kleuren en dan nog met report ook. Wat zijn dit voor shells?

Laatste bom had net iets sneller gemoeten denk ik, maar wat een juweeltje ook.

Mijn conclusie:
verdomme verdomme verdomme en nog eens verdomme dat ik niet aanwezig kon zijn. Heel mooie show, complimenten heren van DBK!

Die was op het begin (Helaas) er was volgensmij kortsluiting gekomen in de schietkist waardoor de 8 incher meteen op het begin kwam.

Ook de mascleta ging niet helemaal in het geplande tempo maar het was toch erg mooi om te zien zo'n geweld:D

Precieze oorzaak moet nog even achterhaald worden tot die tijd houden we het inderdaad even op een kortsluitinkje kan gebeuren natuurlijk...

De mascleta ging overigens wel in het geplande tempo namelijk 4 seconde alles weg maar was achteraf misschien toch wat sneller dan we dachten...

Uitgebreide review van mijn kant komt wel wanneer alle beelden online staan :wink:

:bye:

Gisteren een geweldige dag beleefd. En we hebben weer lekker patat met stoofvlees gegeten.
Leuk om zoveel mensen te ontmoeten:
Cass,Pyro-Rola,Pyromaniac,Sjemmie, Voreifelrambo had ik nog niet eerder ontmoet. Maar er waren ook veel members die ik al kende.
Echt gezelligheid troef. Prachtig ook een schietlocatatie waar het publiek met de neus boven op het vuurwerk staat. Hoe anders dan in Nederland.

Over de show zelf: DBk heeft hier een zeer goede show neergezet.
Ruim een kwartier lang continu een volle lucht met zeer gevarieerd vuurwerk.
De shell,s klonken prima en waren erg mooi uitgevoerd. Opvallend veel sierblokken maar ze waren erg mooi. Het blok op 14.30-14.40 Ring of Fire vond ik een prachtig mooi blok.

Opvallend mooi kleurgebruik ook.

Verder niets toe te voegen aan al het eerder geleverde commentaar.

DBK: complimenten en graag meer van dit soort shows met veel variatie

:bye:

was wel erg leuk om bijna heel vuurwerkcrew te meeten en pyroworld ook meeten (blackbaron kon ik al redbaron nog niet :P) verder ja Fred (moontan) moeten we ook niet vergeten, kwam aanlopen op parkeer terrein en gelijk: FRED HEY FRED roepen op afstand ahahaha

die fred konnen we echt niet missen :)

verder ja hele mooie show stond wel TE TE dichtbij met filmen.. maarja kon op laatste moment niet meer naar achteren om beter posititie te halen.. maar ach? van dichtbij was ook gaaf (+- 25mtr ??)

die shells uit de buizen met gigantische klap eens van dichtbij gehoord :) echt gaaf!

ik zal morgen mijn film online zetten, moet eerst nog op laptop plaatsen en dan ff door de bewerking programma heen racen :)

Gegroet,
Pyromaniac

Laatst bewerkt:
Zo ik ben ook weer beetje bijgekomen van gister wat een show zeg, jammer van het begin dat er kortsluiting was, maar verder was echt een topshow die DBK heeft weggezet! Ik heb ook nieuwe leden leren kennen waaronder Moontan zo wat een grote kerel zeg:D Maar verder een hardstikke aardige gast! Stef ook aardige gozer, verder kwam mijn naamgenoot uit Duitsland ook kijken ook nog even mee staan praten. Al bij al een topdag beleefd!

Zo ik ben ook weer beetje bijgekomen van gister wat een show zeg, jammer van het begin dat er kortsluiting was, maar verder was echt een topshow die DBK heeft weggezet! Ik heb ook nieuwe leden leren kennen waaronder Moontan zo wat een grote kerel zeg:D Maar verder een hardstikke aardige gast! Stef ook aardige gozer, verder kwam mijn naamgenoot uit Duitsland ook kijken ook nog even mee staan praten. Al bij al een topdag beleefd!

En Silberblitz ontmoet, natuurlijk niet te vergeten.
Het was er ook zo druk.
Ja ik ben een grote kerel, maar een klein hartje hoor. haha.
Doe geen vlieg kwaad. :bye:

ja hij was weer lekker zoals altijd:)

Er werden zat speciale bommen geschoten zoals de 8'' golden spider with green glittering pistel van Weco en de 6'' Silver mosaic studata van Parente.

Ook de nieuwe Vulcan bommen kwamen mooi uit de verf, dat waren de multi colour bommen met een ring effect wat uiteindelijk een thunder werd en midden in de ring een multi colour boeket. zeer mooie bommen.

Verder ging de lijn met grond knallers en de 8'' Weco bom wat vroeg af waardoor ik samen met Firespree en Silberblitz even dekking moesten zoeken voor de vertrekkende 8'' Weco golden spider shell.

Nadat de 8'' weg was gebeukt snel mijn foto camera + statief opgezocht op het schietveld en heb wat fotos gemaakt van de vertrekkende shells (een keer wat anders als de lucht effecten). Hierdoor stond ik op zo'n 10meter van de vertrekkende shells samen met Firespree.. gaf weer eens een lekker gevoel. Vooral bij de vertrekkende Parente cilinder ging het er hard aan toe, wat een heerlijke klap.

Ook een hele mooie was de aller laatste bom van de show, de 6'' shell van Zink. Echt een toppertje.

Hier een paar fotos, deze keer dus bijna alleen maar foto's gemaakt van het vertrekkende vuurwerk op de grond:

bevel23februaridbk004meks1.jpg

bevel23februaridbk013mell8.jpg

bevel23februaridbk018meko8.jpg

bevel23februaridbk048meea7.jpg

bevel23februaridbk089megb1.jpg

*KLIK*! voor de rest van de gemaakte fotos!

Ik heb ook een aantal foto's gemaakt alleen ze zijn eigenlijk allemaal mislukt omdat het een en ander verkeerd ingestelt was.
Toch heb ik even de beste eruit gekozen en even online gezet.

Ik hoop over een tijd toch wel een Canon spiegelreflex camera te hebben want dit schiet niet op.

Hier een aantal foto's.

normal_1.JPG

normal_1_%2812%29.JPG

normal_1_%2810%29.JPG

Hier de link naar het album: http://www.crazyfireworks.eu/album/thumbnails.php?album=54

We hebben ook nog gefilmt en die komt morgen online:)

Het was zeer gezellig, moeten we vaker doen met een groepje freaks.

Groeten Pyro-rola

Laatst bewerkt:
De eerste show voor mij weer dit jaar en dat was een hele fijne haha, harde klappen, mooie shells, gave studata en de afstand was erg fijn zoals altijd in België.

Heb weer een aantal mensen voor het eerst ontmoet, sommigen alleen een hand geschud, anderen nog even gesproken, maar dat krijg je bij zo'n show na een aantal maanden "rust" en je iedereen ineens weer ziet. :wink: Leek wel een soort van start van het nieuwe seizoen waar iedereen weer even bijeen komt, was zeker gezellig, zoiets moet vaker voorkomen. :D

Zonde dat het begon met het knal en de 8" Golden Spider, geheel onverwacht, maar aan de andere kant, het was wel een geweldige binnenkomer. :D
Ik heb prachtig vuurwerk gezien, mooie zonnen, goede cakes (vooral de 300s Z-shape tails en crossette :p), maar vooral de bommen sprongen er weer uit, zeer goede kwaliteit en aparte effecten, zeker netjes.
De studata was zeer mooi, niet het verwachte effect (alleen zilver), maar achteraf gezien had deze helemaal prachtig boven de rode en blauwe candles geweest, helaas is dat dus pas achteraf dan te zeggen... :)

De show zelf, vond de pauzes te duidelijk aanwezig, ook de kleintjes, want wanneer het los ging, ging het ook wel goed los, een stilte merk je dan erg snel op. Het einde was niet direct duidelijk, je merkte de finale wel op, maar er waren iets van 2/3 echt "langere" pauzes en door het begin met dat harde geknal verwacht je dat al helemaal in de finale. Deze dingen brachten geloof ik toch bij velen wat verwarring toe, was het nou wel afgelopen, of was het een pauze? :wink:
Moet ook zeggen dat de shells nu in een hoger tempo geschoten werden dan ik in voorgaande showtjes heb meegemaakt. Stond nu ook meer vuurwerk voor dezelfde tijd waardoor je wat meer tegelijk of sneller kunt schieten, maar het viel wel duidelijk op. Heb de opbouw niet meegemaakt, misschien waren de pyroclocks misschien maar 1 seconde korter, maar het gaat wel lekker door zo. :D

Al met al een fijn showtje, zeer veel vuurwerk gezien, lekker tempo geschoten, mooi vuurwerk en veel gezelligheid, toppie! :)

Zo, het was die ruim 6 uur rijden meer dan waard, wat heb ik mij vermaakt zaterdag en wat een zeer mooie show met nog mooier vuurwerk.
Weer wat mensen gesproken, erg gezellig.

Enigste minpuntje van de show vond ik de pauzes, dit was echt zonder.

Dat er kortsluiting was vond ik niet zo heel erg, want zo'n begin van een show is toch helemaal geweldig.
Ik schrok me dood zeg, zo uit het niest. Wat een knallen, ongeloofelijk.:D

Maar het allermooiste van de show vond ik de afstand, wat heb ik hier van genoten. Het was echt 'zere nek krijgen van het naar boven kijken'. Veel shells die ontploften gewoon recht boven je, echt helemaal supper.

Bedankt DBK voor deze zeer leuke en afwisselende show,top.

Zo hehe eindelijk tijd om wat te typen.

Wat een heerlijk weekend was dit. Zaterdag naar Antwerpen geweest om te winkelen. Vervolgens een hotel uitgezocht in de buurt van bevel. Onverwachts in een lux hotel beland:D
Toen naar de show wat erg gezellig was. Heb veel mensen leren kennen waar ik de namen niet meer allemaal van weet. :bonk:

Het was idd de aftrap voor een nieuw jaartje vuurwerk EN WAT VOOR EEN AFTRAP!
Het was erg leuk om zo dicht bij de buizen te kunnen staan (met mede freaks) Heerlijk om niet alleen maar oohhh oeeehh te zeggen maar ook even serieus over het vuurwerk te kunnen praten. Grappig om eens wat mensen in het echt te zien.

De show zelf was leuk gedaan. veel afwisseling,mooie bommen en veel lawaai. Vooral de trueno,s in het begin kwamen uit een onverwachte hoek(whaha) Die had ik nog even niet verwacht dus was gelijk verblind. Voor de rest kijk ik niet al te kritisch naar deze show:wink:

Zondag een rondje benelux gedaan, was gelukkig mooi weer.

Al met al ben ik blij dat ik die kant op ben gereden. En heb ik gelukkig niks gemist.

zo, na de zondag even uitgepuft te hebben van de dag ervoor in Bevel. Dan hier eindelijk mijn posting over Bevel :D

Al om 8 uur het bed uit om hier thuis ons voor tebereiden om naar Belgie te gaan. Maar eerst moesten we nog 2 man ophalen van het station Roosendaal. Nadat gedaan te hebben blug door tuffen naar Alpeco om daar te verzamelen. Na de nodige grappen en grollen zijn we door gegaan naar Bevel.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_096.JPG

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_094.JPG

De mini mascleta

Het is alweer de 2e keer dat wij in Bevel neerstreken net achter de kerk op het veld. En ook alweer voor de 2e keer voor dezelfde opdrachtgever. Dit keer voor zijn 60e verjaardag. En geef nou zelf toe, wie zou er niet een mooi vuurwerk voor zijn verjaardag willen hebben pal voor zijn of haar deur!?

Tegen half drie arriveerde we met de hele ploeg in Bevel alwaar we meteen begonnen met het uitladen van onze zwarte Mercedes bus en de aanhanger. Daarna was het een kwestie van alles op de juiste plek zetten, mortierrekken koppelen aan de beugels, palen ind e grond steken voor de zonnen, fonteien endergelijke, en de bedrading van al het vuurwerk koppelen aan ons digitaal Pyroleda afvuursysteem.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_084.JPG

De Studata van Parente moest natuurlijk even op foto worden vast gelegd

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_077.JPG

Het blijft altijd een secuur werkje het aansluiten van alle ontstekers

Een speciaal onderdeel van onze show betrof de mini Mascleta. Dit knallend huzaren stukje heb ik bewust tot het aller laatste moment geheim gehouden. want er moet tenslotte toch nog wel iets van een verassing in de show blijven he?

Deze mini mascleta werd opgebouwd rond Ricassa Trueno Nr4 knallers, 2inch thunderking cilinder mortiertjes (de oude goede nog!), en wat zwaardere knallers. tijdens het bouwen van de show kwamen de eerste bekende koppies al een kijkje nemen bij ons. Zoals Moontan en Giron. Wat ik erg respectvol vond was de komst van een bekende Duitser die we wel vaker bij grote duitse shows zien, en wel Voreifelrambo!

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_000.jpg

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_021.jpg

zo rond 18:00 uur stond de show op enkele onderdelen na helemaal klaar. En zijn we even wat gaan eten. Na 19:00 uur werd het stillaan drukker op de parkeerplaats voor het veld, en aan de zeikant van het veld op de straat begonnen zich ook al wat groepjes met mensen te vormen.

Diverse bekende en minder bekende koppies zag ik voorbij komen, en hebben we kennis meegemaakt. Zo waren daar present onze bijna voltallige crew van Pyroworld en Vuurwerkcrew. Heb ik mensen gezien van Crazyfireworks, diverse forummembers van ons VWC\PW forum. en zelfs mensen die via mond op mond reclame op de show zijn afgekomen.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_029.jpg

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_044.jpg

zo tegen 21:00 was het een gezellige drukte intussen en rond 21:20 was het goed druk op het parkeerterrein voor het veld. En stond het in de straat naast het veld helemaal vol met mensen. Het was toen tevens tijd om de eerste aankondigingssalute de lucht in te jagen.

Om half 10 exact was het tijd om de show te starten. alhoewel het de bedoeling was om de mini mascleta als kers op de taart als laatste af te schieten werd deze per ongeluk als eerste "weggedrukt" op onze schiet apparatuur. Volgens Vincent zat het allemaal goed aangesloten en si een vermoedelijke kort sluiting in de knoppenkast oorzaak van deze verwisseling.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_049.jpg

een leuke drukte verzamelde zich voor op de parkeerplaats

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_012.jpg

Niet dat het bepaald stoorde, want deze overweldigende dreunen caravaan van net 4 seconde kon rekenen op de nodige ooohhs, aahs, applaus en komische schrik reacties. Leuk dus! De mini mascleta werd afgesloten met een 200 milimeterbom van het type golden spider met green glittring pistil.

De show vervolgde met een nieuw consumenten knalblokjes kwartet van Bonbridge. De nieuwe noviteit van deze 4 blokjes is, is dat je deze via extra schietlonten aan de onderkant kunt doorlonten , zodat er een groot 100 schots blok ontstaat! Dit hebben we dus ook gedaan.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_062.jpg

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_030.jpg

De studata van Parente

De rest van de show was een spectaculaire aan eenschakeling van blokken, bommen, fonteinen, zonnen, bengaalse vuren en candles van onder andere Zarragozanna, Vulcan, Nico Lunig Events, Bonbridge, Skyline, Weco, Zink en Parente.

De salute finale vormde het slot van deze leuke show. ondanks de de soms iet wat lange pauzes, kan ik niks anders zeggen ( al zeg ik eht zelf) dat ik dit een zeer geslaagde show vond! De wat grotere pauzes werdem overigens veroorzaakt door een rek met 3 inch shells en een waaier van candles die dienst weigerde.

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_015.jpg

DBD_BEVEL_60E_VERJAARDAG_23-2-2008_060.jpg

een deel van de Finale

al met al kan ik niet anders zeggen dat dit een leuke dag was. Die zeker kwa opkomst publiek, bekende, forumleden, enzovoorts geslaagd was. Verder zou ik graag ook nog in het bijzonder onze ploeg willen bedanken die de hele dag in touw zijn geweest om deze show te bouwen, en dus mogelijk te maken. te weten: Leen, Daan, Joshua, Alex, Gerdo, Vincent en natuurlijk mijzelf :wink:

We hopen volgend jaar daar weer op het veld present te zijn, om weer een fantastische show te mogen wegzetten!!!!

De show is natuurlijk ook vast gelegd op video, en deze kun je dan ook *HIER* downloaden! meer fotos van de show kun je *HIER*bekijken!

Veel kijk plezier! :D

Back
Bovenaan