Filmen met een mobiele telefoon

Helaas had ik zelf wat problemen dit jaar om het geluid goed optenemen met de nieuwe externe mic! Het input volume stond tussen de 20 en 30% uitraard had ik de anti ruis sok erop gedaan. Het geluid lijkt te hard binnen te komen helaas en het schettert heel hard soms . Uitraard baal ik hiervan . Al geprobeerd met adobe audience en Davinci resolve dit op te lossen maar t lijkt niet te helpen . Uitraard kan ik de db naar beneden bij stellen maar dit haalt het schetter geluid niet weg helaas.

Weet iemand hoe het kan dat de camera app er ineens mee op houd? Elke keer willekeurig tijdens het filmen van de show. Heb er een externe mic aan. De Røde stereo videomic pro.

Ik zelf heb gefilmd met iPhone 13 met een Rode VideoMic ME-L + Deadkitten, maar de wind is nog hoorbaar, komt dat gewoon door het extreme weer of doe ik wat fout?
Wel je plopkap erop? Bij mij was wind redelijk te horen.. maar het was dan ook echt een goeie windkracht 6

Persoonlijk vind ik dit toch wel een van de beste kwaliteit filmpjes van vuurwerk. @Mattenfreak , uit het topic van de TDS400 begreep ik dat je filmt met een Pixel 8 XL. Welke instellingen gebruik jij om deze kwaliteit te krijgen? En gebruik je nog een externe mic?

Ik ben er zelf ook tevreden mee en het is een heel stuk eenvoudiger dan met losse videocamera's aangezien je die niet even in je broekzak stopt.

Film zo simpel mogelijk, enkel Full HD en 60 fps ingesteld, de rest niets gewijzigd of extra.
In de videobewerking doe ik altijd bass erbij en wat nadruk op de kleuren, maakt dit resultaat.

Vrij basic dus, bevalt prima.

Back
Bovenaan