Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

‘Allereerst feliciteert Stichting HVLV oogarts Tjeerd de Faber. Als oogarts iedereen zand in de ogen weten te strooien is een prestatie van formaat. Wij wensen u veel genoegzaamheid in het dwepen met het verminderde aantal oogletsels.’

Zou Tjeerd wel zo happy zijn met wat er gebeurt/gaat gebeuren? Met de aanbevelingen van het Vuurwerkmanifest inzake de ontheffingen wordt, naar het lijkt, helemaal niets gedaan. Zie:

Goud trouwens, dat HVLV de zaak blijft monitoren. Opdat een ieder met bloed aan de handen publiekelijk aan de schandpaal gaat 👍
Goed trouwens, dat HVLV de zaak blijft monitoren. mooi geld binnen harken hun mogen wel vuurwerk afsteken die door ons is betaald. stighting he mooi er ingetuint

Goed trouwens, dat HVLV de zaak blijft monitoren. mooi geld binnen harken hun mogen wel vuurwerk afsteken die door ons is betaald. stighting he mooi er ingetuint
Blijf nou eens een keer van de drugs af, man.

Ik snap dat vandaag een kutdag is, maar je hebt niet het juiste pispaaltje te pakken. Ik heb van heel dichtbij mogen zien wat HVLV doet, hoe ze werken en hoe er écht met man en man bergen zijn bewogen. Hoe er dingen zijn toegezegd door politici, de staatsecretaris, fractiefiguren en hoe dat als het puntje bij paaltje komt keihard overboord wordt geflikkerd. Wordt maar boos op de VVD, die in dit hele verhaal de wolf in schaapskleding bleek.

Zijn er niet zijn geflest door hvlv

HVLV zullen je wel dankbaar zijn voor je reacties.
Het is echt moeilijk om tegenin de grijze dakduiven die in Den Haag zitten te zwemmen.
De Nederlandse overheid is een stroperige organisatie waar je echt zeer veel moeite moet doen om iets voor elkaar te krijgen.

Laat de HVLV maar die luis in de pels van de overheid blijven, hopelijk komt daar ooit iets goeds uit.
En ze doen dit niet voor de lol, want ze krijgen vanuit Den Haag heel veel negatieve stront over zich heen, daar moet je wel flink wat eelt op je ziel voor hebben.
Ik zal het niet kunnen, want ik ben nou eenmaal een zacht gekookt ei.

• Like
Waarderingen: bart

En wat heb jij gedaan om het verbod te voorkomen? Ik vermoed dat je even bij jezelf ten rade moet gaan.

Tal van keren hebben we vrijwilligers opgeroepen zich te melden en slechts een handje vol mensen deden dit. Jij zat er niet tussen...

Buiten onze werkuren om tot vaak zelfs diep in de nacht is er vrijwillig werk verricht. Nooit zijn we hier zelf iets beter van geworden.

Wij kunnen onszelf recht in de spiegel aankijken wetende dat we er alles aan hebben gedaan. Alles voor de vuurwerktraditie en de liefhebbers.

Hou dus je mond en ga wat nuttigs doen!

Zoals eerder vermeld hebben wij alles al laten toetsen door advocaten. Tegen een wet kun je in Nederland geen zaak beginnen.

Betreft de verenigingen, die AMvB gaan ze nu verder uitwerken. Wanneer deze definitief is gaan we kijken of het überhaupt zin gaat hebben hier iets mee te doen. Zoals het er nu namelijk uitziet ga je bijna nergens een ontheffing krijgen van de burgemeester.
Ik begreep dat ik het hier eens heb meegekregen dat er iets -zoals ik het toendertjjd begreep- collectief, laagdrempelig verenigingsgebeuren uit de hoge hoed zou getoverd worden bij een verbod. Staat dat verhaal nog steeds?

Toeval of kwestie van stoppen op je hoogtepunt van deze Pupil van de Week?

NOS Teletekst:

Esther Ouwehand van de Partij voor de
Dieren stopt als fractievoorzitter en
partijleider.Ze draagt de taken over
aan Kamerlid Christine Teunissen.Zelf
blijft ze wel in de Tweede Kamer.

Ouwehand zegt dat ze wetsvoorstellen
voor het einde van de bio-industrie en
het beperken van het lijden van dieren
bij de slacht "tot een goed einde wil
brengen". Ouwehand was in 2019 opvolger van Marianne Thieme.In 2023 kreeg ze het aan de stok met het partijbestuur maar ze trok aan het langste eind.

Teunissen,sinds 2018 in de Kamer,zegt
veel zin te hebben "om de grote
verantwoordelijkheid waar te maken".De
PvdD is "harder nodig dan ooit".

Ik begreep dat ik het hier eens heb meegekregen dat er iets -zoals ik het toendertjjd begreep- collectief, laagdrempelig verenigingsgebeuren uit de hoge hoed zou getoverd worden bij een verbod. Staat dat verhaal nog steeds?
Dat kan denk in niet meer omdat motie is aangenomen: verzoekt de regering in het definitieve besluit een voorwaarde van lokale binding op te nemen voor verenigingen en stichtingen die een ontheffing aanvragen voor het afsteken van vuurwerk,

constaterende dat de Raad van State heeft gewezen op het belang van een goed handhaafbaar ontheffingsstelsel en heeft gewaarschuwd dat een laagdrempelige toegang tot ontheffingen het effect van het vuurwerkverbod kan ondergraven;

overwegende dat effectieve handhaving cruciaal is voor het slagen van het vuurwerkverbod;

verzoekt de regering om bij de verdere uitwerking van het ontheffingsstelsel handhaafbaarheid nadrukkelijk mee te wegen en hierover in overleg te blijven met gemeenten en burgemeesters,

Dus kan nog alle kanten op betreft ontheffing

Blijf nou eens een keer van de drugs af, man.

Ik snap dat vandaag een kutdag is, maar je hebt niet het juiste pispaaltje te pakken. Ik heb van heel dichtbij mogen zien wat HVLV doet, hoe ze werken en hoe er écht met man en man bergen zijn bewogen. Hoe er dingen zijn toegezegd door politici, de staatsecretaris, fractiefiguren en hoe dat als het puntje bij paaltje komt keihard overboord wordt geflikkerd. Wordt maar boos op de VVD, die in dit hele verhaal de wolf in schaapskleding bleek.

De VVD, met hun drie keiharde voorwaarden.

Het is ook nu weer duidelijk geworden hoe die partij functioneert, rechts lullen, links vullen. Stelletje deugers zijn het.

Verhaal staat op de plank in grove lijnen. Echter, toen der tijd zag het er redelijk goed uit betreft verenigingen. Ze gaan het nu alleen nog moeilijker maken. En dat samen met collectieve afspraken onder burgemeesters om geen ontheffing te gaan geven...

Even afwachten wat de daadwerkelijke AMvB gaat inhouden.

Zoals eerder vermeld hebben wij alles al laten toetsen door advocaten. Tegen een wet kun je in Nederland geen zaak beginnen.

Betreft de verenigingen, die AMvB gaan ze nu verder uitwerken. Wanneer deze definitief is gaan we kijken of het überhaupt zin gaat hebben hier iets mee te doen. Zoals het er nu namelijk uitziet ga je bijna nergens een ontheffing krijgen van de burgemeester.
Dat snap ik niet hoor was toch een harde voorwaarde maar goed was dus duidelijk dan zoethoudertjes dus dan en nu gewoon er maar doorheen gedrukt...is er geen maar dat als blijkt dat er nergens ontheffingen wordt verleend etc dat ze dan terug kunnen komen op het besluit volgend jaar ? Want je ziet de bui al hangen nu er doorheen drukken en uiteindelijk staat er niks fatsoenlijks tegenover

En wat heb jij gedaan om het verbod te voorkomen? Ik vermoed dat je even bij jezelf ten rade moet gaan.

Tal van keren hebben we vrijwilligers opgeroepen zich te melden en slechts een handje vol mensen deden dit. Jij zat er niet tussen...

Buiten onze werkuren om tot vaak zelfs diep in de nacht is er vrijwillig werk verricht. Nooit zijn we hier zelf iets beter van geworden.

Wij kunnen onszelf recht in de spiegel aankijken wetende dat we er alles aan hebben gedaan. Alles voor de vuurwerktraditie en de liefhebbers.

Hou dus je mond en ga wat nuttigs doen!

Buiten onze werkuren om tot vaak zelfs diep in de nacht is er vrijwillig werk verricht ojaa wat dan?

Verhaal staat op de plank in grove lijnen. Echter, toen der tijd zag het er redelijk goed uit betreft verenigingen. Ze gaan het nu alleen nog moeilijker maken. En dat samen met collectieve afspraken onder burgemeesters om geen ontheffing te gaan geven...

Even afwachten wat de daadwerkelijke AMvB gaat inhouden.
toen der tijd zag het er redelijk goed uit betreft verenigingen ojaaa Helemaal niet regels waren al duidelijk eigen gemeente en per gemeente kan verschillen benieuwd hoe nu de bal bij de gemeentes komen te liggen en importeurs gaan jullie rechtzaak aanspannnen? willen graag ook documenten hier zien jullie krijgen zoveel donaties weten mee gaat doen als jullie beweren wat jullie zijn geloof er niks van van begin af aan al en die vonc het zelfde

Ergens heb ik het idee dat wanneer dit voor de rechter gaat komen, want de branche, winkels en leveranciers zullen dat doen, dat dat wel een heel interessant kan zijn.

Back
Bovenaan