Fallas 2026 wie gaan er?

Een aantal hele mooie namen komen er weer voorbij, ik ben tevreden met het programma. Ook erg fijn dat Valenciana in het openingsweekend weer mag lopen beuken, kijk er nu alweer naar uit. Nog 33 dagen eindelijk weer die kant op😍

Zei het een tijdje geleden al in de chat, wat zou het vet zijn als Vulcano een avondshow schiet......

Zo te zien vallen we met onze neus (weer) in de boter :

• 23:59 - Nit d'Alba op Plaza Del Ayuntamiento (Siervuurwerkshow) Pirotecnia vulcano

😍 Pwoahhhh !!

Je zeker niet laten afschrikken door dat soort volk. Ik merk doorgaans vrij weinig van het vervelende gedrag van Nederlanders. Ik zou wel liegen als ik zou zeggen dat je niks merkt van het feit dat enkele locals wel klaar zijn met alle toeristen. Vorige editie knalde iemand een vlinder in de stad en wij kregen de volle laag van locals terwijl wij nooit zelf afsteken in Valencia. Dat is het nadeel van toerist zijn, soms ben je een easy target. Overigens is het mooie dat je bij de grote shows met diezelfde locals de vreugde en emotie beleeft.

Als je je gewoon normaal gedraagt is er niks aan de hand. Het is een enorme stad met heel veel mensen en enorm veel gezelligheid. Ik zou het zeker doen!

Over precies twee maandjes zijn we er weer. Heb er echt onzettend veel zin in al!
Er zijn in Valencia en andere steden sowieso groepen mensen helemaal klaar met toeristen en het massatoerisme (er circuleren ook filmpjes online over fietsende Nederlanders in Valencia die "belaagd"/tegenhouden worden. Dat komt mede omdat die toeristen veel onroerend goed wegkopen waardoor men dezelfde problemen ervaart als onze jeugd als het om het kopen van een woning gaat. Niks te koop of enkel als je heel veel geld hebt.... Laat dat laatste nu net een probleem zijn voor heel veel Spanjaarden.

Moet zeggen dat ik weinig last heb van tokkies, ik mijd Palau al zolang ik er kom en bij het plein heb ik een vaste stek (en ja dan ben ik er op sommige dagen wel al tussen 10.00 en 10.30 uur om daar ook te kunnen zitten). Handige kruk bij Beversport gekocht die me makkelijk kan dragen en met een aantal koude pilsjes en wat te kanen red ik het dan makkelijk tot 14.00 uur. Probeer samen met mijn vrouw ook altijd een praatje te maken met de Spanjaarden maar de meesten spreken amper Engels. Ik heb er wel weer zininin.... Nog 48 dagen tot inchecken..

Overigens begreep ik dat er heel veel animo was voor de balkons.... Heb dus ondanks het vroege "boeken" / reserveren ook nog geen zekerheid. Dat krijg ik volgende week. Heb ons ook voor de 14e maar aangemeld voor de avondshow van Tamarit...

Hmmmm… grote twijfel of ik tóch weer eens zal gaan. Ik wil het deze keer wel anders aanpakken. Tijdens een van mijn reizen heb ik in de regio een echt pareltje van een stadscamping ontdekt en het plan is nu om daar met mijn eigen caravan neer te strijken. Twee elektrische fietsen mee, kwartiertje trappen en klaar. Klinkt ideaal.
Alleen ja… dan die enorme drukte van tegenwoordig. Heb ik daar nog wel zin in, of ben ik officieel oud aan het worden? 🤔

Back
Bovenaan