Fallas 2021 [Wie gaan er]

Tof, maar vooralsnog durf ik niet te boeken. Ben gelukkig dit jaar niet de bietenbrug op gegaan en heb het geld voor appartement en vlucht alsnog terug gezien, maar dat had ook heel anders kunnen lopen.

La consellera de Sanidad, Ana Barceló, ha asegurado hoy en rueda de prensa que «no es recomendable» que los colectivos festeros y los ayuntamientos organicen fiestas, en referencia a moros y cristianos o festejos patronales en general.

No hay que olvidar que ya adelantó que no se podrían celebrar las Fallas a no ser que estuviera antes la vacuna.

Barceló ha añadido que las fiestas patronales «tienen una parte muy afectiva y de comidas. Ahora mismo no es recomendable organizar fiestas«.

En este sentido, según ha explicado, «todos sabemos lo que pasa con las no fiestas, que no hay fiestas y luego se lleva a cabo en otros sitios».

La consellera ha indicado que se ha reunido con el colectivo de moros y cristianos de la Undef «y también con los municipios que no están incluidos en esta organización como Alcoy, Onteniente, Elda y Villena, y han entendido perfectamente la situación porque cada uno sabe cómo son sus fiestas, que atraen a muchos visitantes». Y ha añadido que «se llena de música y hay transmisión por las gotas que se generan con los instrumentos».

También ha opinado que «a los alcaldes hace falta decirles poco. Ellos mismos se adelantan y me dicen 'sabemos que no tendremos fiestas'», y ha añadido «o que a lo mejor las trasladarán cuando haya vacuna».

Según Barceló «la gente lo tiene asumido y los alcaldes más porque se preocupan e interesan por proteger la salud de sus vecinos». Por eso, ha afirmado que el compromiso de los alcaldes es altísimo «y cuando les piden autorizaciones, nos piden información para ver las incidencias».

A la pregunta de si ya se había constituido la comisión de seguimiento del protocolo de Fallas para el Covid-19, ha afirmado que todavía no se ha creado y de momento no hay prevista una reunión. En este sentido, el concejal de Cultura Festiva de Valencia, Carlos Galiana, ha añadido hoy en otra comparecencia que están esperando a que las juntas locales (de las fallas de los pueblos) nombren a sus portavoces para ir con Junta Central Fallera y el Ayuntamiento de Valencia a Sanidad y formalizar una reunión.

Helaas was natuurlijk te verwachten, zonder vaccin geen feestelijke activiteiten :cry:

Uit een stemronde is ook te concluderen dat ze liever wel een falla plaatsen en verbranden, maar dat ze accepteren dat festiviteiten en/of grotere vuurwerkshows en optochten zoals de Ofrenda niet kunnen met grote menigten. Geen feesttent is acceptabel, per wijk zullen ze er toch het beste van willen maken nog.

Heel zuur, maar ook erg benieuwd hoe ze dit wel vorm gaan geven, zo een volledige stop erop zoals dit jaar proberen ze gelukkig echt te vermijden. En typisch dat ze wel muziek willen bij o.a. de Ofrenda in een afgeslankte vorm, dat is ook wel gaaf om te zien, dat zit er diep in.

Verwachting is ook als er geen pirotechnische activiteiten zullen zijn (of minimaal) dat er een aantal zullen verdwijnen. Vuurwerk winkels zullen het wederom ook erg zwaar krijgen. Hopelijk is het eind van de tunnel nabij:rolleyes:

Hoe zuur ook, maar vind dit tog positief nieuws. Voor hun is Fallas het aller belangrijkste en zo kan iedereen tog weer de omzet pakken. Hopelijk redden ze het tot die tijd, kunnen we hopelijk het jaar erna weer die kant op.

The Fallas de València 2021 will not be planted in March and will be held between May and July The festival's reconstruction commission is already working on a new calendar, without ruling out that there will be events in March or that the Offering will be in May

The Fallas de València 2021 will not be planted and burned in March. And in case there was any doubt, other festivals that involve a concentration of people, such as Holy Week and the April Fair in Seville, have already announced their cancellation. But the party will take place and it will, if the Covid-19 vaccination schedule does not suffer any substantial setback, in a range that will go between May and July (except on Bonfire days), and until October is considered the deadline maximum elongation. All this, thinking that each city council can mold the program to its own calendar. It will not be, then, a uniform party throughout the territory, but it is taken for granted, counting on the fact that by then the immunity rates will be growing, that the celebrations will be able to be released, and more the more time passes.

This is one of the conclusions that has been reached within the reconstruction commission of the festival in which falleros from both Valencia and local councils and the administrations are carrying out with great care.

Bron: https://www.levante-emv.com/fallas/...d-no-plantaran-marzo-mayo-junio-26461389.html

Het gaat dus 100% niet in maart door, wat natuurlijk naar verwachting is. Hoe het er nu naar uitziet zal het in mei of juni gevierd worden, maar dat kan natuurlijk altijd nog verschoven worden aangezien het vaccineren rond die tijd pas op gang is voor de hele bevolking. Zoals je leest zijn andere feesten t/m april ook al afgelast.

Was te verwachten! Heb mn Airbnb voor maart maar geannuleerd. Hopelijk tegen die tijd nog een negatief reisadvies, zodat vluchten omgeboekt/geannuleerd kunnen worden.

Maar eens kijken of ik nog iets met het balkon kan regelen....

Echt balen , altijd super sfeer daar . En na dit jaar was er wel klein beetje hoop maar het is te verwachten erg jammer

Voor de mensen die via Transavia hebben geboekt, ze zijn al wat coulanter geworden vergeleken met een paar weken terug ( de ophef in het nieuws over vliegtickets zal een grote rol hebben gespeeld ).

Goedenavond , bedankt voor je bericht. Ik begrijp je vanwege de situatie rond Corona je vluchten niet wil gebruiken. Op dit moment vliegt Transavia heel beperkt voor reizigers met een noodzakelijke reis. Per twee weken bekijken we welke vluchten door kunnen gaan. Als je vluchten geannuleerd worden, krijg je daar per mail bericht over en kun je je geld terugvragen. Als je vluchten wel doorgaan, kun je niet je geld terugkrijgen als je zelf annuleert. Je kunt je vluchten dan omboeken naar een andere datum. Hier vind je daar meer informatie over: https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vlucht-wijzigen/. �� Groet, Marianna

Voor de gene die dus in maart de vliegtickets hebben staan kunnen via deze weg het geld hoogstwaarschijnlijk terug krijgen en in het ergste geval de tickets verplaatsen.

Dit topic had nu lekker moeten leven. Helaas gaat het hem voorlopig nog niet worden, mar was mis ik alles aan Valencia zeg. Ik mag tog hopen dat we er volgend jaar weer kunnen zijn.

Dit topic had nu lekker moeten leven. Helaas gaat het hem voorlopig nog niet worden, mar was mis ik alles aan Valencia zeg. Ik mag tog hopen dat we er volgend jaar weer kunnen zijn.

Hoogstwaarschijnlijk vieren ze het nog kleinschalig voor de locals, zoals in dat bovenstaande nieuwsbericht staat. Verder ben ik dit jaar al tevrede met uberhaupt een vuurwerkshow, dus ik zet m'n zinnen op het kleinschalige feest in oktober. Dan is er al 10 maanden een vaccin en de besmettingen zijn rond die tijd lager als je kijkt naar vorig jaar en het griepvirus. Naar mijn inschatting moet dat best een kans van slagen hebben.

Laten we hopen dat de Trophy door gaat dit jaar, eigenlijk is dat gewoon een dagje Fallas :cool:

Laten we hopen dat de Trophy door gaat dit jaar, eigenlijk is dat gewoon een dagje Fallas :cool:

De Trophy is geweldig mooi, maar haalt het in mijn beleving bij lange na niet bij een dag Fallas. Maar goed, ieder zijn mening uiteraard. Hopelijk kunnen we er snel allemaal weer naar toe en houden ze in Valencia het hoofd boven water.

De Trophy is geweldig mooi, maar haalt het in mijn beleving bij lange na niet bij een dag Fallas. Maar goed, ieder zijn mening uiteraard. Hopelijk kunnen we er snel allemaal weer naar toe en houden ze in Valencia het hoofd boven water.

Verhaal ging al dat ook dat niet door zou gaan ivm kosten

Back
Bovenaan