Fallas 2021 [Wie gaan er]

Mijn heen en terug vluchten werden onverwacht omgeboekt door Transavia, kreeg de optie om te annuleren met refund, dat scheelt een hoop gedoe.
Hotel ook gratis kunnen annuleren.

Het is helaas niet anders, maar dit ging wel iets soepeler dan vorig jaar :bonk:

Meerdere bronnen samengevat, lijkt dit pas door te gaan bij de meest ideale omstandigheden waarbij minimaal 70% van het Spaanse volk ingeënt moet zijn. Ook verwacht ik dat je er als toerist pas heen kan wanneer je bent ingeënt.

Als ik het bericht van Fegefeuer goed begrijp willen ze iedereen gevaccineerd hebben.

Zou wat zijn als toeristen ook gevaccineerd moeten zijn. Gelukkig heb ik dan de beelden nog :D

Sinds de annulering van de Fallas in maart voor het tweede opeenvolgende jaar, hebben de Fallas-collectieven altijd duidelijk gemaakt dat het nodig was om een ​​'plan A' te maken, een 'plan B', een C en met alle letters totdat ze Z bereikten, evenals de wethouder voor feestelijke cultuur, Carlos Galiana, erkende dat de Fallas continuïteit zouden hebben in hun ritueel van planten, evenementen houden, buskruit hebben en bezwijken voor cremà.

Na de laatste opschorting van de festiviteiten als gevolg van de niet te stoppen oprukkende pandemie, vooral na de opleving als gevolg van de kerstvieringen, en met de hoop op de komst van nieuwe doses vaccins, beginnen de Fallas-collectieven van Valencia er drie te noemen: er liggen plannen op tafel om de Fallas nieuw leven in te blazen, aangezien we ook niet mogen vergeten dat veel commissies, vooral van de hoogste afdelingen, in een zeer gecompliceerde financiële situatie verkeren en dat de sectoren die met de partij verbonden zijn, zoals Fallas-artiesten, vuurwerk, dressoirs kunnen musici en bloemisten de inactiviteit van het feest niet langer weerstaan.

Hoewel sommige gemeenteraden hun voorgestelde data al openbaar hebben gemaakt, bevestigt in het geval van Valencia de president van de Interagrupación de Fallas, Guillermo Serrano, dat hij onderschrijft 'wat de burgemeester Carlos Galiana al zei, zo snel mogelijk voor ons, vanaf het tweede semester, zoals aangegeven door het ministerie van Volksgezondheid ». Dat gezegd hebbende, voegt hij eraan toe dat" we begrijpen dat het zo snel mogelijk half juli kan zijn "en bevestigt dat dit precies het 'plan A' is dat ze Juist aanstaande dinsdag kwam de Fallas-monitoringtafel intern bijeen, waarin de 63 lokale besturen vertegenwoordigd zijn en waar ook de Interagrupación en het Central Fallera Board aanwezig zijn. Hoewel elke gemeente de autonomie heeft om de data te zien die het beste bij hun gemeente passen, zijn de vertegenwoordigde entiteiten in Valencia toegewijd aan de tweede helft van juli.

"We denken dat het van 14 tot 18 juli mogelijk zou zijn, omdat het aantal dagen zou samenvallen met de gebruikelijke Fallas in maart en 18 juli op een zondag valt", zegt Serrano.

Het 'plan B' dat ze overwegen, is september, "en in dit geval zou het de eerste week zijn, dat wil zeggen voordat de kinderen weer naar school gaan", voegt hij eraan toe. De derde optie of 'plan C' zou oktober zijn, met de festiviteiten van 9 oktober (zaterdag) en 12 oktober. Een optie die vorig jaar al op tafel lag en die aan kracht zou kunnen winnen omdat afgelopen zomer het aantal besmettingen daalde en het wordt verwacht dat er meer gevaccineerde populatie zou kunnen zijn. De voorzitter van de Interagrupación legt uit dat deze ideeën al zijn gedeeld met de burgemeester van Cultura Festiva en “we zijn het erover eens dat hoe eerder mogelijk door de pandemie, hoe beter, maar tegelijkertijd is er nog geen datum omdat we begrijpen dat er is geen haast en mocht het later moeten worden geannuleerd ».

Serrano herinnert eraan dat het in ieder geval "zal afhangen van wat Health zegt en dat de vergaderingen van presidenten altijd degenen zijn die de beslissing nemen". Wat wel kan worden gezegd, is dat er binnen de Fallas-monitoringtabel al een commissie is die de kwestie van data bestudeert op elk punt waar Fallas wordt gehouden en een andere die verschillende scenario's zal voorbereiden om te analyseren hoe de festiviteiten kunnen worden gevierd volgens dat kenmerk Health.

Aan de andere kant begonnen de Interagrupación en de federaties van Primera A, Especial en Ingenio y Gracia gisteren de ronde van contacten met Europarlementariërs om Europese hulp te zoeken voor alle Fallas. De eerste die hen bijwoonde was Adrián Vázquez, uit Ciudadanos, die aangaf dat ze in aanmerking zouden kunnen komen voor twee beurzen van de Cultuurcommissie, een andere voor de digitalisering van de partij en een staatsbeurzen als ze zich aansluiten bij de rest van elf immaterieel erfgoed van Spanje. Vázquez vertelde hen zelfs dat Denemarken meerdere miljoenen heeft ontvangen voor een culturele actie en ook voor de festivals van Vuur van de Pyreneeën.

De wethouder van de Popular Group, Santiago Ballester, eiste dat "de goedkeuring van sommige bases die de toekenning van directe hulp aan Fallas reguleren niet langer wordt uitgesteld. Ballester voegde eraan toe dat" de gemeenteraad van Ribó en PSOE beheert de middelen die ze hebben niet goed door verlaten delen van de festivals en tradities achter te laten waarvan het voortbestaan ​​essentieel is voor de economische en culturele activiteit van de stad. "De burgemeester herinnerde eraan dat Cultura Festiva in 2020 geen 2,8 miljoen zijn budget vanwege de opschorting van de kalender en vraagt ​​dat "de 478.000 euro aan restanten van de Raad worden toegewezen aan directe steun aan de commissies.

Bron:
https://www.lasprovincias.es/fallas-valencia/tres-fechas-celebrar-20210216220211-nt.html

Samenvattend:

Plan A = half juli omdat het dan qua dagen hetzelfde valt als maart

Plan B = 1e week september omdat de kinderen dan nog vrij zijn

Plan C is rond de festiviteiten van 9 oktober

Laatst bewerkt:
Ik hoop echt van harte dat het door kan gaan dit jaar, maar ben er bang voor eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat er dit jaar al duizenden mensen daar door de straten lopen, laat staan dat wij er heen kunnen. Maar ik hoop het zeer, wil donders graag weer die kant op.

De laatste jaren was het al heel erg druk maar de aankomende edities gaat het echt een compleet gekkenhuis worden in Valencia.

Als je dat bericht goed leest wat ik heb geplaatst dan zie je ook snel dat het eigenlijk meer een bericht voor de buhne is en om de showschieters wat hoop op perspectief te geven. Maar de kans dat er uberhaupt enige vorm van viering voor Fallas kan doorgaan dit jaar is nihil. Ik denk zelfs dat 2022 grote beperkingen zal hebben, maar de tijd zal het leren.

Los van dat heb ik nog wel het idee dat er kleinere feesten zeker wel door kunnen gaan dit jaar. De feesten waar weinig toeristen op af komen ( zoals in oktober ). Ik heb daar een beetje m'n hoop op gevestigd en ben al super blij als ik maar iets van een ( knal ) show kan meemaken dit jaar.

The pyrotechnics of Valencia propose a great night show on 19th March 2021!!
If this is the case, and it's looking possible, the fireworks would be fired on the night of San José from various different points to be visible from all over the city.
The pyrotechnics association of Valencia, Piroval, has proposed to the Valencia City Council to fire a pyrotechnic show on 19th March, Saint Joseph's Day, from different points of the city at night. This will again be designed so that it can be seen from windows, balconies and terraces for ultimate safety and to avoid large groups of people.
This initiative, with the Fallas suspended, would have a fallas spirit and would serve to reactivate the summer campaign of the pyrotechnic sector, with the town hall as a reference, as the president of Piroval, María José Lora, has indicated to EFE, after meeting with the Councilor for Culture Festive, Carlos Galiana.
María has said, "the City Council has been receptive and the proposal has been well accepted, although they have to study it and consult it with the health authorities first and foremost".
The intention is to carry out a pyrotechnic show on the day of San José, after 10pm, and that it be broadcast on television so it can be seen by citizens from their homes.
They want to reactivate the summer campaign which runs from June to October/November, the most important time for this business, in the current situation of uncertainty.
In other news, the association of pyrotechnic companies, that is made up of 27 companies, have called a demonstration for 1st March in Plaza del Ayuntamiento, symbolically coinciding with what would be the first official mascletà of the Fallas of 2021 gunpowder calendar.
For the moment, the sector has not received any aid from the government administration.

Alles ligt plat natuurlijk, maar blijft tch kriebelen deze periode.... bij deze toch kleine sfeermaker. Hopelijk weer snel naar normaal. Zijn trouwens wel paar piro activiteiten,

18e om 20u nocturna in paterna
19e 14u mascleta almassera
19e 14.30u sponsor mascleta l'olleria
19e 16 castillos om 22u in valencia (tijd van de avondklok)

13e om 23u ook 3x castillo in mn dorp dus zal ff kijken of ik beetje sneaky tussen de fruitvelden dichtbij kan komen, aangezien ik buiten het dorp woon.:devil:

Zoals het er nu uitziet wordt Fallas 2021 alsnog gehouden. Ze zijn aan het kijken of het in juli of september door kan gaan. Steeds meer stemmen gaan uit naar september omdat dan veel meer mensen gevaccineerd zijn. Als het goed is wordt er maandag meer bekend en komen ze met een datum.

En zojuist is bekend geworden dat Fallas 2021 doorgang zal vinden van 1 tm 5 september. Hoe en wat is niet duidelijk, maar dat er iets gaat gebeuren staat vast en is fantastisch nieuws voor de Valencianen. Ik ga het zeker even in de gaten houden en kijk over een tijdje of de mogelijkheid er is om te gaan. Maar voor nu geweldig nieuws, ook financieel gezien voor alles mbt Fallas.

Mattenfreak en ik hebben gister wel direct een hotel geboekt, kunnen hem gratis annuleren dus lopen geen risico. Ticket wachten we nog wel even mee en kijken eerst hoe alles gaat qua vaccineren en op reis gaan.

Laatst bewerkt:
afgelopen maandag appartement geboekt inmiddels groepje van 5 man bij elkaar.

Zoals het er nu naar uitziet ff lekker genieten in Valencia <3

Op fpm lees ik dat er geen shows op plein en bedding zijn, geen ofrenda verenigingen mogen geen tentjes neerzetten maar die mogen wel mascletas schieten en paar cremas. Dus qua pyro zou dat het enige zijn.

Ofrenda gaat voor zover ik weet wel door. Ook de Falla's worden opgebouwd, muziek bands zullen er zijn en er zal zat vuurwerk in de straten zijn. Genoeg reden om te gaan dus haha.

Het ligt er ook aan hoe droog het is maar er zal anders ook wel een gedoogbeleid zijn van stoken.

Ze gaan zich vooral richten qua vuurwerk op de straatmascletas. Maar dat is qua afstand vaak juist zeer heftig dus je komt er niks te kort. Zo'n mascleta van de Trophy stelt daar niks bij voor zeg maar.

Back
Bovenaan