Externe microfoon

Bij aldenhoven wil ik graag geluid opnemen met een rode videomic pro, wat zijn de beste instellingen? Ik begreep dat t best wel nauw komt met afstellen, of is dat bij hard vuurwerk niet zo? Ik zat zelf te denken, -10 db, geen high pass filter aan, en op de camera microphone level 3 of 4, iemand tips?

Welke dB stand is het best voor een vuurwerkshow? En het high pass filter aan of uit?

Bijlagen

• 20241124_114820(0).jpg
    20241124_114820(0).jpg
    809,7 KB · Weergaven: 24
Het valt me op dat van de laatste twee jaarwisselingen veel filmpjes verschijnen waar de burst niet op te horen is. Net of het allemaal ploffers zijn, het ‘laag’ in de burst mist volledig. Ligt dit aan de harde wind van de afgelopen twee jaar, of zijn er nieuwe type telefoon(s) die moeite hebben met het opnemen van het ‘laag’ in de burst? Erg jammer, want het doet enorm afbreuk aan veel straatvideo’s.

Willekeurig voorbeeld, van 00:17-00:34:

Ha leuk , filmpje van mij. Dit is gefilmd met een S24 , geluid is helemaal bagger. Voorheen met een S21 was het echt dikke prima. Nieuwe telefoons lijken het laag niet goed op te pakken. Dit jaar een externe microfoon eraan hangen :)

Ha leuk , filmpje van mij. Dit is gefilmd met een S24 , geluid is helemaal bagger. Voorheen met een S21 was het echt dikke prima. Nieuwe telefoons lijken het laag niet goed op te pakken. Dit jaar een externe microfoon eraan
Heb je de iso aangepast bij het filmen heb nu namelijk ook de s24

Ja, iso , sluiter en diagfragma, en dan nog het licht op -2. maar dit jaar pak ik de oude vertrouwde S22 weer, die filmt beter dan de S24. Zelf heb ik een iphone, dat is helemaal prut met filmen .

Ja, iso , sluiter en diagfragma, en dan nog het licht op -2. maar dit jaar pak ik de oude vertrouwde S22 weer, die filmt beter dan de S24. Zelf heb ik een iphone, dat is helemaal prut met filmen .
Ik vind voor overdag mijn s24 goed en doe in de avond mijn iphone se vind van allbei de kwaliteit goed en vind het geluid redelijk

Hoi,

Ik merk bij het terug kijken van de filmpjes er af en toe een moment is det het geluid blikkerig/distorted klinkt. Geen duidelijke reden waarom dit gebeurt en het stopt ook weer van zelf.

Dit gebeurt alleen als ik met mijn externe mic opneem en dit in combinatie met en pixel 8 Android telefoon.

Ik zelf dacht mogelijk aan andere apps die gebruik maken van de mic/geluid afspelen.

Jullie een idee?

Voorbeeld

Laatst bewerkt:
Direct aangesloten van usb naar usb.

Dat is idd ook nog wel een mogelijkheid. Mijn usb poort sluit soms niet helemaal lekker aan. (Merk ik ook met oplaadkabel).

Ga dat zo eens even testen. Goeie!

Meerdere filmpjes gemaakt en ik denk niet dat het de verbinding is.

Bij elk filmpje begint de storing rond de 50 seconden en duurt ongeveer anderhalf minuut. En dan rond de 5 minuten weer precies hetzelfde. Heb dit bij 4 filmpjes die ik heb gemaakt nu gehad dus dat kan bijna geen toeval zijn.

Direct aangesloten van usb naar usb.

Dat is idd ook nog wel een mogelijkheid. Mijn usb poort sluit soms niet helemaal lekker aan. (Merk ik ook met oplaadkabel).

Ga dat zo eens even testen. Goeie!

Als je oplader ook niet goed aansluit zou ik even met een tandenstoker (van hout) de poort schoonmaken. Grote kans dat er wat stof in zit :)

Als je oplader ook niet goed aansluit zou ik even met een tandenstoker (van hout) de poort schoonmaken. Grote kans dat er wat stof in zit :)
Al paar keer gedaan maar lijkt helaas niet effect te hebben. Kennen we altijd nog eens proberen.ga idd even die firmware controleren en andere apps proberen. Heb op internet al meerdere topics m.b.t. dit probleem en de pixel 8 voorbij zien komen. Grote kans dus dat het aan de telefoon ligt.

Al paar keer gedaan maar lijkt helaas niet effect te hebben. Kennen we altijd nog eens proberen.ga idd even die firmware controleren en andere apps proberen. Heb op internet al meerdere topics m.b.t. dit probleem en de pixel 8 voorbij zien komen. Grote kans dus dat het aan de telefoon ligt.

Ah een hardnekkig probleem. Dat is onhandig

Back
Bovenaan