Externe microfoon

Op een iphone8 tot nu toe , ik verwacht dus geen topkwaliteit.
Waarom zo’n oude telefoon omdat ik een voorraad nieuwe heb liggen omdat ze vanwege mijn werk aan zware machines gemiddeld 3/4 maanden meegaan en dan is niet het scherm kapot maar de telefoon zo krom als een banaan.
Ik kan het beste overweg met ios bediening en gebruik ze normaal enkel om te bellen dus een duurdere kopen heeft weinig zin voor mij .
Verzekering blijft ook niet oneindig vergoeden he.

Op een iphone8 tot nu toe , ik verwacht dus geen topkwaliteit.
Waarom zo’n oude telefoon omdat ik een voorraad nieuwe heb liggen omdat ze vanwege mijn werk aan zware machines gemiddeld 3/4 maanden meegaan en dan is niet het scherm kapot maar de telefoon zo krom als een banaan.
Ik kan het beste overweg met ios bediening en gebruik ze normaal enkel om te bellen dus een duurdere kopen heeft weinig zin voor mij .
Verzekering blijft ook niet oneindig vergoeden he.
Oké prima toch zou wel zo'n wandkapstok er bij kopen

Zo’n haarbal heb ik erbij , dat is denk ik wat je bedoelt.
2018 had ik bijna alleen maar topspul geschoten wat echt voelbare burst had en achteraf de video was echt niks waard.
Beeld en geluid was ruk ,, voor het beeld schijn ik een app nodig te hebben maar zou nog niet weten welke ?
En ik hoop met deze microfoon een reëler geluid te krijgen.

Zo'n pluizenbol is ideaal voor wind, maar kan er ook voor zorgen dat de opnamevolume minder is. Heb je al iets gefilmd met die mic?

Nee nog niet , vandaar dat ik hier ff wilde checken of ik erop vooruit ga met dat type of dat het misschien niks is voor VW .

En anders ga ik zelf testen ,, maar was ook benieuwd welke app ik moet nemen om die autofocus en lichtstanden te regelen .

Mocht iemand op zoek zijn naar een externe microfoon voor bijvoorbeeld zijn telefoon, die niet al te duur is:

"Comica VM 10 Pro". Te koop voor ongeveer 40 euro. Heeft USB-C en 3,5mm mini jack. Je kunt hem dus aansluiten op je telefoon (USB-C) of je camera (3,5mm jack). Wanneer je USB-C gebruikt, kun je de 3,5mm jack aansluiting gebruiken voor je koptelefoon, om het geluid mee te monitoren. Bij gebruik van USB-C of 3,5mm jack, moet je nog wel de "digitaal/analoog" switch omzetten naar de juiste stand.

Je krijgt er een "cold shoe" houder bij, een etui en zo'n pluizebol tegen de wind.

https://www.comica-audio.com/product/VM10-PRO-116.html

Oke er wordt bij ons eigenlijk door verschillende iPhone's gefilmd maar het geluid is vreselijk bij die apparaten zoals bekend, nou heb ik al een externe mic (rode videomic Me-L) maar blijf het gewoon een bak popcorn vinden.. nu had ik op aanraden een app gedownload "Rodereporter" (zodat je ook kon zien of de mic er nu goed inzit/aangesloten is, hoe weet je anders of hij het doet..?:rolleyes:) nu kan je in die app in instellingen kiezen voor 2 optie's voor QUALTY
- standaard (hier stond hij op ingesteld)
48.0kHz 24-bit WAV
- Compressed
48.0kHz 256kbps MP3

en als je de Compressed aanvinkt als instelling kan je die ook nog veranderen in 128kbps - 256kbps - 320kbps..

dit is mij allemaal teveel van het goeie om er wijs van te worden en google wordt ik ook niet wijs van..
hopelijk iemand hier die ons op weg wilt helpen hiermee of weet waar je hem het beste op kan zetten? :D?

Tip: De Zoom IQ7 voor de Iphone. Wij hebben deze vergeleken met de Rode Stero Videomic Pro Rycote en de verschil is zeer klein! Als je geïntereseerd bent kun je altijd een pb'tje sturen.

Straatfilmpje :D Geweldige box dit! ..........

Aangesloten de Zoom IQ7 Stereo Microfoon (op een Iphone). Echt een aanrader! Stand 4 op 120 graden i.c.m. de Zoom WSU-1 deadkitten.

En een vergelijking mocht je interesse hebben:

Tip: De Zoom IQ7 voor de Iphone. Wij hebben deze vergeleken met de Rode Stero Videomic Pro Rycote en de verschil is zeer klein! Als je geïntereseerd bent kun je altijd een pb'tje sturen.

En een vergelijking mocht je interesse hebben:

Ik heb hiervan de Android / USB C Versie de Zoom AM7 met WSU-1 windkap.
Alles op mijn kanaal sinds de Huisman Demo is ermee opgenomen. Hieronder wat verschillende soorten met gelijke instellingen.

Laatst bewerkt:
Hier een filmpje met een S22 zonder externe microfoon.
Burst pakt hij niet echt lekker op.
Heb vorig jaar geouwehoer gehad met mijn externe Rode Stereo Videomic Pro Rycote.
Zit nu te twijfelen of ik een ander aanschaf....

Welke instellingen hebben jullie de Rode Stereo Videomic Pro Rycote staan?

Hier een filmpje met een S22 zonder externe microfoon.
Burst pakt hij niet echt lekker op.
Heb vorig jaar geouwehoer gehad met mijn externe Rode Stereo Videomic Pro Rycote.
Zit nu te twijfelen of ik een ander aanschaf....

Welke instellingen hebben jullie de Rode Stereo Videomic Pro Rycote staan?

Wat voor geouwehoer had je? Ik hield hem altijd op de 2 middelste standen.

De Rycote werkte bij mij alleen helemaal niet i.c.m. een Iphone (zie topic Komodo Dragon). Ben daarom opzoek gegaan naar het beste alternatief en zodoende op de Zoom IQ7 uitgekomen (Zoom AM7 voor Android toestellen) :wink:

Was graag bij de Rycote gebleven, maar om de kwaliteit van een Iphone te evenaren (4K 60 FPS) in een camera/camcorder moet je gauw €1000+ uitgeven. Maar gelukkig is het verschil tussen de Zoom en Rode (Rycote) echt minimaal. De Zoom klinkt iets oppervlakkiger en de Rode Rycote iets dieper met een heel klein beetje meer bass in zich. De Rycote komt daardoor echt een ietsiepietsie beetje beter over als in het echt. Maar de verschillen zijn zoals gezegd minimaal.

Wat voor geouwehoer had je? Ik hield hem altijd op de 2 middelste standen.

De Rycote werkte bij mij alleen helemaal niet i.c.m. een Iphone (zie topic Komodo Dragon). Ben daarom opzoek gegaan naar het beste alternatief en zodoende op de Zoom IQ7 uitgekomen (Zoom AM7 voor Android toestellen) :wink:

Was graag bij de Rycote gebleven, maar om de kwaliteit van een Iphone te evenaren (4K 60 FPS) in een camera/camcorder moet je gauw €1000+ uitgeven. Maar gelukkig is het verschil tussen de Zoom en Rode (Rycote) echt minimaal. De Zoom klinkt iets oppervlakkiger en de Rode Rycote iets dieper met een heel klein beetje meer bass in zich. De Rycote komt daardoor echt een ietsiepietsie beetje beter over als in het echt. Maar de verschillen zijn zoals gezegd minimaal.
Dit had ik dus, zie video onder bericht.
Het leek alsof hij hardere geluiden niet kon opnemen, dus boven limit zat.
Wat ik denk is dat ik hem toen op +20 db had staan. Maar ik weet het niet meer zeker.
Ik heb dus ook nog maar weinig vertrouwen in deze microfoon.

Dit had ik dus, zie video onder bericht.
Het leek alsof hij hardere geluiden niet kon opnemen, dus boven limit zat.
Wat ik denk is dat ik hem toen op +20 db had staan. Maar ik weet het niet meer zeker.
Ik heb dus ook nog maar weinig vertrouwen in deze microfoon.

Ik heb dezelfde ervaring met de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (tennisbal uitvoering) op de Iphone. Vond het ook heel vreemd... En heb alles goed aangesloten. Dus de 3.5mm van de Rode mic op een SC4 kabel (van Rode) wat van de TRS aansluiting een TRSS aansluiting maakt en daarop weer de "Apple Lightning naar mini jack adapter".

Onderstaand dus de Iphone icm de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (Niet aan beginnen dus)

Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heb mij vooraf wel goed geïnformeerd en de juiste kabels gebruikt.

Maar een lang verhaal kort: het is wat het is. Gelukkig kunnen we elkaar op dit forum opweg helpen. Vanwege de beeldkwaliteit kies ik voor de Iphone i.c.m. de Zoom IQ7. Voor Android gebruikers is er een Zoom AM7. Beter ga je niet vinden… ja de Rode videomic pro Rycote maar die werkt dus niet naar behoren i.c.m. een mobiele telefoon (in ieder geval Iphone’s).

Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heb mij vooraf wel goed geïnformeerd en de juiste kabels gebruikt.

Maar een lang verhaal kort: het is wat het is. Gelukkig kunnen we elkaar op dit forum opweg helpen. Vanwege de beeldkwaliteit kies ik voor de Iphone i.c.m. de Zoom IQ7. Voor Android gebruikers is er een Zoom AM7. Beter ga je niet vinden… ja de Rode videomic pro Rycote maar die werkt dus niet naar behoren i.c.m. een mobiele telefoon (in ieder geval Iphone’s).
Blijf het apart vinden, hiervoor deed het het prima.
Ook als ik hem nu test doet hij het gewoon goed.

Dit was na de show met slecht geluid, deed het gewoon weer zoals ie moest doen.

Back
Bovenaan