Externe microfoon

Zojuist de Zoom AM7 MS besteld, 95 euro:frusty:
Op welke instellingen hebben jullie hem staan?

Stand 4, 120 graden.

Maar let op: het kleine wiel draait heel makkelijk weg. Een stukje doorzichtige plakband hier overheen plaatsen lost dit probleem heel goed op. Ik zal thuis ook even een foto maken straks.

Tip: de Zoom WSU-1 Deadkitten mee bestellen tegen windruis. Hij past als gegoten :thumbup: Maakt de microfoon wel 3x zo groot, maar onmisbaar wanneer de wind iets harder waait. Zie dat Stefan Works ook de deadkitten heeft :thumbup:

Die Zoom iQ7 is wel schaars zeg, of voor de hoofdprijs, of lange levertijd. :bonk:

Baxshop 6 op voorraad momenteel voor €99 ps. Dit is de normale prijs die ik er ook voor betaald heb. De Rode videomic Pro Rycote kost bijvoorbeeld al gauw het dubbele. Dus op zich valt het mee en je krijgt er nagenoeg dezelfde geluidskwaliteit voor terug.
Ik heb geen belangen bij het promoten van deze microfoon, behalve dat ik er enthousiast over ben toen ik ook zoekkende was naar de beste opnamekwaliteit voor een Iphone. Help graag waar dat kan als mede liefhebber :D

Zojuist een mail gekregen dat hij niet meer op voorraad is.
Jammer, hopelijk kan ik hem nog wel ergens anders krijgen.

Ik had zeer snelle verzending via reporterstore.nl
Niet om hier nu reclame voor te maken maar die hebben 'm volgens de site op voorraad nog en voor 17h besteld zelfde dag verzonden.

Baxshop 6 op voorraad momenteel voor €99 ps. Dit is de normale prijs die ik er ook voor betaald heb. De Rode videomic Pro Rycote kost bijvoorbeeld al gauw het dubbele. Dus op zich valt het mee en je krijgt er nagenoeg dezelfde geluidskwaliteit voor terug.
Ik heb geen belangen bij het promoten van deze microfoon, behalve dat ik er enthousiast over ben toen ik ook zoekkende was naar de beste opnamekwaliteit voor een Iphone. Help graag waar dat kan als mede liefhebber :D

Gisteren was hij bij Bax niet meer op voorraad, vanmiddag weer wel. Toch nog besteld. :D

Het valt me op dat van de laatste twee jaarwisselingen veel filmpjes verschijnen waar de burst niet op te horen is. Net of het allemaal ploffers zijn, het ‘laag’ in de burst mist volledig. Ligt dit aan de harde wind van de afgelopen twee jaar, of zijn er nieuwe type telefoon(s) die moeite hebben met het opnemen van het ‘laag’ in de burst? Erg jammer, want het doet enorm afbreuk aan veel straatvideo’s.

Willekeurig voorbeeld, van 00:17-00:34:

Zoom AM7 getest met oud en nieuw.
En geluid is zeer prima te noemen, niet zo best als de Rode videomic Pro Rycote.
Qua bass en echo is hij wel een stukje minder, maar de prijs is daar ook naar.

Ik had ook het probleem dat hij een raar geluid/piep maakte.
Zie hieronder wat ik bedoel met het geluid, vanaf 0:30.

Het valt me op dat van de laatste twee jaarwisselingen veel filmpjes verschijnen waar de burst niet op te horen is. Net of het allemaal ploffers zijn, het ‘laag’ in de burst mist volledig. Ligt dit aan de harde wind van de afgelopen twee jaar, of zijn er nieuwe type telefoon(s) die moeite hebben met het opnemen van het ‘laag’ in de burst? Erg jammer, want het doet enorm afbreuk aan veel straatvideo’s.

Willekeurig voorbeeld, van 00:17-00:34:

Dit heb ik precies dus ook als ik alleen met de telefoon film (Samsung S22) zonder Externe microfoon.
Het lijkt alsof hij het geluid niet lekker oppakt. Terwijl de burst wel hard was.
Zie hieronder als voorbeeld wat ik dus had zonder externe microfoon.
Mijn idee is dat de camera's steeds beter worden maar de microfoons juist minder.

Zoom AM7 getest met oud en nieuw.
En geluid is zeer prima te noemen, niet zo best als de Rode videomic Pro Rycote.
Qua bass en echo is hij wel een stukje minder, maar de prijs is daar ook naar.

Ik had ook het probleem dat hij een raar geluid/piep maakte.
Zie hieronder wat ik bedoel met het geluid, vanaf 0:30.

Dat geluid kan met meerdere factoren te maken hebben. De connector niet goed in de telefoon zit of dat er microgolven worden waar genomen. Zoom adviseert om te filmen met de telefoon in vliegtuigstand.

Plus het verhaal over microfoons is zeker waar. In het verleden kregen wij van vele complimenten over het geluid van de microfoon. Terwijl wij filmde met een iphone 5s. Bij de ihpone 6s was het opeens heel plat geluid en nu met iphone 14 totaal niet verbeterd. Hierdoor filmen wij ook al jaren met een externe micro.

Dat geluid kan met meerdere factoren te maken hebben. De connector niet goed in de telefoon zit of dat er microgolven worden waar genomen. Zoom adviseert om te filmen met de telefoon in vliegtuigstand.

Plus het verhaal over microfoons is zeker waar. In het verleden kregen wij van vele complimenten over het geluid van de microfoon. Terwijl wij filmde met een iphone 5s. Bij de ihpone 6s was het opeens heel plat geluid en nu met iphone 14 totaal niet verbeterd. Hierdoor filmen wij ook al jaren met een externe micro.
Ik denk zelf dat de usb c connector af en toe net er half uithing.
Hele gewicht van microfoon op alleen connector ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Had meerdere malen in de avond de microfoon er terug in moeten stoppen.

Ik weet dat mijn Ipod Touch behoorlijk goed geluid had terwijl dat al een jaar of 14 of misschien nog wel langer terug is geweest.
Zie hieronder video waarbij ik met de Ipod filmde. Qua camera was hij niet slecht maar het geluid ook niet.

Ik denk zelf dat de usb c connector af en toe net er half uithing.
Hele gewicht van microfoon op alleen connector ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Had meerdere malen in de avond de microfoon er terug in moeten stoppen.

Ik weet dat mijn Ipod Touch behoorlijk goed geluid had terwijl dat al een jaar of 14 of misschien nog wel langer terug is geweest.
Zie hieronder video waarbij ik met de Ipod filmde. Qua camera was hij niet slecht maar het geluid ook niet.

Update over de microfoon.
Wat een kl*te ding is het ook, heb nogmaals getest maar de ene keer doet hij het prima. En de andere keer krijg ik dat kl*te geluid weer.
Ding kan zo de prullenbak in, de connector zit goed in de telefoon (zonder hoesje dus kan niet verder erin).

Wat een kl*te ding is het ook, heb nogmaals getest maar de ene keer doet hij het prima. En de andere keer krijg ik dat kl*te geluid weer.
Ding kan zo de prullenbak in, de connector zit goed in de telefoon (zonder hoesje dus kan niet verder erin).

Heb je ook die extra "verdikking" er al af getrokken? Ik heb die er af gehaald en heb nergens last van... werkt perfect en valt er niet uit, zelfs niet met windshield.

20240115_222131.jpg

USB-C connecters willen nog wel eens vol zitten met stof op de bodem, dit zit vaak goed aangestampt van het laden. Dat kan net de genadeslag zijn voor de verbinging.

Zelf ben ik zeer te vreden over de Zoom IQ7 + Zoom WSU-1 in samenwerking met iPhone 13.

Back
Bovenaan