Einde van producten in kooi.

Lees net op teletekst dat er 40 zaken worden doorgeschoven naar het volgende kabinet, misschien hebben we mzzl dat onze zaak mbt vuurwerk ook doorgeschoven wordt 🙏 weet niet of er een lijst is vd 40 zaken ,iemand ??

Kabinet is er al klaar mee hè. Verbod is mee ingestemd, kooiverhaal is enkel verandering dus hoeft kabinet niks mee. Verbod ligt bij Eerste Kamer en die zit er gewoon actief dus die gaat ermee door. Stemt die in, dan kan enkel de uitvoering nog wat vertraging oplopen. Dus maximaal positief mogelijke is dat verbod jaartje uitstel krijgt maar reken er maar niet op.

Maar stel he. Stel. We krijgen een kabinet met alleen partijen die pro vuurwerk zijn. Kan die wet in wording dan op papier nog steeds worden afgeschoten?

Kabinet is er al klaar mee hè. Verbod is mee ingestemd, kooiverhaal is enkel verandering dus hoeft kabinet niks mee. Verbod ligt bij Eerste Kamer en die zit er gewoon actief dus die gaat ermee door. Stemt die in, dan kan enkel de uitvoering nog wat vertraging oplopen. Dus maximaal positief mogelijke is dat verbod jaartje uitstel krijgt maar reken er maar niet op.
Jammer, zag even een sprankeltje hoop

Maar stel he. Stel. We krijgen een kabinet met alleen partijen die pro vuurwerk zijn. Kan die wet in wording dan op papier nog steeds worden afgeschoten?
pas nadat iedereen een miljoen op zijn rekening krijgt na de overwinning van de Gratis Bier Partij

Goeie vraag, weet iemand anders vast zekerder dan ik, maar ik denk dat zolang het niet definitief/gepubliceerd is, en men brengt het opnieuw in stemming in een nieuw gevormde Tweede Kamer (als dat kan, en nodig is, wat ik wel denk) en dan wordt het weggestemd... Leuke droom dude!

Alleen op gerecycleerd papier.

Er is alleen geen enkel voorstel geweest de afgelopen jaren, wat zo een grote kamermeerderheid heeft gehaald.

Dat Kabinet hadden we….
totdat wilders de stekker eruit trok en volgens mij was de vvd er uiteindelijk toch ook " voor het verbod " zij het met "strikte voorwaarde waar aan voldaan moest kunnen worden " die overigens niet haalbaar of iig niet snel haalbaar waren dus dat was zeg maar weer het politieke achterdeurtje ,tijd zal het leren mensen

totdat wilders de stekker eruit trok en volgens mij was de vvd er uiteindelijk toch ook " voor het verbod " zij het met "strikte voorwaarde waar aan voldaan moest kunnen worden " die overigens niet haalbaar of iig niet snel haalbaar waren dus dat was zeg maar weer het politieke achterdeurtje ,tijd zal het leren mensen
Die zogenaamde voorwaarden waren alleen een dingetje van "kijk eens we geven niet zomaar toe". Daar hoor je straks niemand meer over

"De ILT heeftin de signaalrapportage aangegeven niet uit te kunnen sluiten dat de geconstateerde massa-explosiviteit verband houdt met de volledige omsluiting door gaas van de vuurwerkartikelen in combinatie met een hoge ladingsmassa." (bron: Wijziging van de Regelingaanwijzing consumentenvuurwerk: IENW/BSK-2025/136310). Klinkt als een onvolledig onderzoek; er kan geen goede conclusie worden getrokken, dus lijkt het onderzoek mij niet een goede basis voor een wetsverandering.

Edit: Verderop in dezelfde brief wordt eenzelfde quasi-drogreden gebruikt voor een wetswijziging: "Omdat onvoldoende uit testen is gebleken dat fluit- en whirllading in consumentenvuurwerk bij opsluiting (in kartonnen dozen in eenvuurwerkopslag), geen massa-explosieve reactie laat zien, is het advies van het RIVM om fluit- en whirllading in al het consumentenvuurwerk te verwijderen" (zelfde bron)

Het is zo ongeveer het enige dat het kabinet voor elkaar heeft gekregen. De oppositie regeert in dit land. Beloftes en standpunten voor de verkiezingen maken niets uit. Zum kotsen.

Het is zo ongeveer het enige dat het kabinet voor elkaar heeft gekregen. De oppositie regeert in dit land. Beloftes en standpunten voor de verkiezingen maken niets uit. Zum kotsen.
Met zo een waardeloos kabinet heb je ook geen oppositie nodig.
Wat een enorme zwakke hap vd partijen was het weer.

Niet dat de volgende verkiezingen iets gaat uitmaken trouwens..

Back
Bovenaan