Eerste knallen al gehoord?

Handige info misschien: Iemand die bij de politie werkt, die ik ken, zei dat het 'vuurwerk-team' (2 man) van deze regio weer actief is (Noord-Brabant). Ze komen op meldingen af, dus niet ergens te lang blijven rondhangen.
Natuurlijk zijn wij allemaal zo braaf om niet te vroeg af te steken. :angel:

2 minuten geleden ging hier tegen over een belgisch cakeje de lucht in. Wel zonde, want was mooie willow cakeje :p

Vandaag was een rustige dag qua vuurwerk hier in Goverwelle. Gisteren daarentegen wat een geweld gewoon, om de 5 minuten wel iets. Waarvan 1 lawine pijl voor me deur:D

Gisteravond rond 21:00 een pot in Arnhem-Zuid. Een straat achter mijn eigen straat. Was een mooie mixed effects pot van zon +/- 9 shots. Schoot vrij rustig....

de plaatselijke vuurwerkgek uit de wijk kwam net ff met een atomyc 6 aanlopen :bonk: (dat is hetzelfde als een cobra 6 maar dan in een nieuw jasje) Dus dat kon ik natuurlijk niet ongefilmt laten :D
Wat een dreun zeg, een paar vrienden die we zo'n 2 kilometer verderop tegenkwamen zeiden dat ze het ook erg hard gehoord hadden :rolleyes:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Stoer hoor. :frusty:
Des te erger het wordt elk jaar, des te sneller je een algeheel vuurwerkverbod kan verwachten...
Al het zover is, moeten we niet op de anti-vuurwerklobby mekkeren, maar op dit soort figuren die de boel staan te verzieken voor de serieuze liefhebber.

Stoer hoor. :frusty:
Des te erger het wordt elk jaar, des te sneller je een algeheel vuurwerkverbod kan verwachten...
Al het zover is, moeten we niet op de anti-vuurwerklobby mekkeren, maar op dit soort figuren die de boel staan te verzieken voor de serieuze liefhebber.

Dit is tot nu toe het 3e stuk vuurwerk wat ik dit jaar heb afgestoken... Jij noemt mij indirect gelijk een "niet-liefhebber", terwijl ik dat zeker wel ben. Ik weet dat zwaar spul als dit eigenlijk zinloos en gevaarlijk is, en zeker als je het de dagen voor o&n afsteekt, maar we deden dit op een zeer afgelegen gebied aan de rand van de wijk, waar nauwelijks iemand komt. En ook namen we een erg grote afstand.
Mijn bedoeling met dit is al helemaal niet om het te verpesten voor de anderen, maar gewoon om even een flinke dreun te horen. En nu moet je nogmaals niet denken dat ik elke dag zware knallers af steek, want ik steek zelden iets af voor o&n zelf.(hooguit af en toe een nitraat & nu toevallig effe een atomyc voor de kick). Ik vind dat jij gewoon overdreven reageert, want er zijn ook dwazen die er nog even liters benzine bij kwakken en zo gebeuren er dus ongelukken en mede daarom willen ze dus een vuurwerkverbod. Maar ik steek het af zoals het hoort en de kans is zo erg kleind at er wat fout gaat:wink:

Mijn bedoeling met dit is al helemaal niet om het te verpesten voor de anderen, maar gewoon om even een flinke dreun te horen.

Zo verpest je het juist wel voor anderen...
De meesten worden juist moe van dat vroegtijdig afsteken (= één van de grootste ergenissen) en het begint steeds maar eerder.
Zoals al gezegd help je hiermee alleen maar de anti-vuurwerk lobby aan meer steun (ook wanneer je maar "af en toe" afsteekt).
Maar goed denk niet dat deze topic bedoeld is voor een discussie hierover, dus ik laat het hier verder bij.
Maak me gewoonweg ongerust dat het op deze manier vandaag of morgen afgelopen is met de (vuurwerk)pret, is verder ook niet persoonlijk bedoeld.

wel iets gehoord nu net, maar kan er niet echt bij wat het was. Een hele doffe dreun maar heel erg zacht. Volgens mij iets in een put ofzo.

Iig heb ik nog niks liggen dus ik kan ook niks afsteken, en anders doe ik het niet. Maar niks tot je beschikking hebben is de beste remedie om ergernissen en/of straffen te voorkomen.

dubbele gevoelens, lag ik gister bijna lekker te slapen, dikke dreun hier in de wijk. boos omdat ik weer wakker was, maar wel leuk om weer dikke boem te horen :D

Bij mij was er laatst iets heel raars! Het leek even of iemand zijn sigaret in een tas met vuurwerk had laten vallen! Opeens was er in de lucht heleboel licht en knallen...

ja mijn over buurman:p die doet nog wel eens wat en ik 29, 30, dan kan ik het echt niet laten dan schiet ik perongeluk uit dan gaat weer een crackling ball aan of een wondertol of zo!!
maar het is hier niet zo rustig best veel knallen in de omgeving enzo
gr

Eerst knallen van dit jaar gehoord van iemand anders :p Ze stonden vlak bij school zwarte doos nitraten te stoken man wat gaan die dingen hard !:)

Hier is het elke avond/nacht wel raak de laatste tijd :D
Meeste is knal, maar zo nu en dan zie ik een pijl de lucht in gaan..

Word weer moeilijker en moeilijker om ook niet even de zolder op te gaan om even wat spulletjes te pakken haha

Hier is al erg veel geknal. Had nooit verwacht dat het al zo snel was. Maar dit jaar is er extreem veel knal in de buurt voor mijn gevoel.

het gaat hier al aardig aan toe af en toe zelf ook wat maar ik doe nog rustig aan bij begint het pas echt rond kerst

Back
Bovenaan