Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier begint het steeds meer te komen, al zie ik er niks van. Wel steeds vaker compoundje ofzo, naast losse knallen.

Minder dan andere jaren, percentage zware knallers (5gram+) lijkt ook fors minder.

Dat laatste vindt ik voor de beeldvorming niet zo erg.

Afgelopen weekend in Breda beduidend meer in de lucht gezien que cakes en een enkele 100 schots. Gelukkig nog steeds zo goed als geen harde klappen.

Begin september werd er hier meer geknald dan de voorbije weken. Vind ik op zich niet heel vervelend. In de weekenden gaan er wel wat cakes en enkele (Vlaamse) knallers af.

Hier is het sinds afgelopen weekend ook wat vaker raak. Lijkt wel sinds de Sint weg is dat het een beetje is begonnen allemaal.

Tijdens het verbod waren er vanaf november al elke nacht gigantische knallen te horen, nu bijna niets meer. Toevallig vanavond ging er wel een mooie compound de lucht in. Dat kan je beter hebben dan die nachtelijke knallen.

Na veel vuurwerk te hebben gehoord vanavond ook eindelijk in de verte een keer een cake zien gaan, erg fijn om het ook een keer te zien.

Gisteravond gingen hier constant dikke blokken de lucht in, minimaal dubbele compounds meerdere keren. Ik kon ze alleen net niet zien, dus op een gegeven moment maar buiten staan kijken :)

Gisteravond een cake gezien hier in 't dorp en toen ik naar bed wilde, rond 01:00, nog één cake gezien. Toch wel weer lekker om het te horen én te zien.

ja t begint nu wel wat meer te worden, de afgelopen dagen iedere avond wel een aantal knallen gehoord

Gisteravond was er een gek die een Delicious Mix van Broekhoff stond weg te stoken op het plein. Gelukkig was ik toen net mijn konijn aan het uitlaten en heb ik deze mooi op film kunnen vastleggen. :angel:

Mooi om te zien dat erna in de omgeving vanaf verschillende locaties cakes en een compound de lucht in gingen. Ook is het gepruttel en gefluit van categorie 1 vuurwerk dat door de kinderen wordt afgestoken zeer sfeer verhogend. Harde knallers hoor ik heel sporadisch, en daar ben ik wel content mee dat was vroeger een stuk meer.

Ook vandaag ging er vanaf hetzelfde plein weer een cake af rond etenstijd, was toen helaas in de keuken bezig. Heb alleen de finale salvo met green glitter en red dalia kunnen zien boven de daken, had wel flinke burst knallen ongeveer 19 shots denk ik zo,

Zoals altijd, vrij rustig bij mij in Rotterdam (behalve de reguliere explosies natuurlijk)

Qua vuurwerk echt niet veel, af en toe een potje of een knal, maar meer ook niet.

Sorry ik bedoel natuurlijk, HET LIJKT WEL EEN OORLOGSGEBIED HIERZO!! /s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan