Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond zal het wel los gaan als je ziet wat er hier voorhanden is.maar middag en vooravond zal wel rustig zijn maarre kan mij vergissen natuurlijk :angel:

Ik wacht sowieso tot vanavond. Allemaal Nsb'ers hier. Heb ook geen zin meer in constant maar achterom te kijken. Stikt van de handhaving hier, krijg ik ook al de kriebels van. Nog nooit zoveel gezien de laatste jaren. Jammer dat ik niet een stuk jonger ben. Had graag weer kat en muis spelletje gedaan met de wouten.

Hier in Den Haag angstvallig stil! Woon voor vuurwerk qua wijk compleet verkeerd maar dit had ik niet verwacht op deze lente dag

Buurvrouw 2 deuren verderop met angstig blafhondje "Om 18u ben ik weg met de hond, wil je tot dan niet meer dat geknetter afsteken?" Kan sinds zij 2 jaar die hond heeft niet meer overdag rustig voor de deur knallen, knetteren en fluiten. Irritant, maar moet het er maar mee doen; zij is tof, haar hondje is tof en heb het ook wel met dat beestje te doen, en ze is niet onrealistisch; weet dat 's avonds de boel toch de boel is. Maar kloten is het wel, te lui en moe om eindje te fietsen lopen voor wat knetterballen/linten :rolleyes: Nou moet ik zeggen dat dat matje van anderhalve doos knetterlinten met ladycrackers ook best wel lekker hard ging :D

Helaas, hier ook nog erg stil. Dat was een kleine 2 weken geleden wel even anders. Wat een heerlijke ram-show werd er toen in mij dorp geschoten. Heb alleen mijn gordijnen open hoeven doen om te genieten. Had ik wel even nodig om weer een beetje op te vrolijken in dit kruitloze jaar.

Ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren. Zelf ga ik einde van de middag lekker cat.1 met mijn dochter stoken. Die is overigens pissed dat zij van mijn ex d'r restanten thunderkings niet mag stoken. Eens zien/horen of ze al een beetje aan het puberen is :D

Wij hebben samen ook wat projectjes cat.1,5 in elkaar geknutseld. Ben benieuwd of deze een beetje zijn gelukt. Met die Funke Lüftheulers kan je in ieder geval heerlijk herrie draaizonnetjes maken. Gisteren een proefexemplaar afgestoken en die ging helemaal prima.

Het enige wat ik hoop dat de rust in het dorp stilte voor de storm is en dat het vannacht gewoon ouderwets los gaat. Al baal ik er wel van dat het gecriminaliseerd is en dit toch een beetje het ontspannen stoken verpest.

Sorry maar ik heb echt helemaal niets met dat carbid schieten..
En al helemaal niet als alternatief voor vuurwerk.

Net zoals de ballonnen aan een touwtje, die dan het effect van een klappermatje moeten geven, niet voor mij.
Ik wil alleen vuurwerk stoken...

OT:

Vandaag hoor ik tot nu toe weinig knallen...

Hier in t dorp geen enkel verschil met voorgaande jaren. Er wordt flink geknalt door de jeugd. Ze verzamelen bij de speeltuin en leven zich daar uit. En iedereen vindt t prima. Prachtig, toch?!

Kwam hier langzaam op gang en is wel minder dan andere jaren. Heb wel het idee dat iedereen een beetje de kat uit de boom kijkt en als andere het doen ook pas gaan stoken.

Dus er gaat direct zodra het donker is een cake de lucht in in de hoop dat andere volgen.

Was net ergens stookhout halen daar was de jeugd lekker aant knallen belgisch en Oostblok spul dat was als vroeger.

Net pak luftheulers onder de arm en de wijk door. Overal nu toch jongeren met een mix van cat 1, thunderkings en Belgisch spul. In de verte al shells. Echt genieten terwijl ik het begin van de ochtend nog somber in zag.

Ok net uren heerlijke zware Shell cake op de achtergrond. Wat een bak zeg! Ook eerste commentaar op een beetje knetter gahad.... Zucht. Politie ook al gezien. Renden achter jeugd met nitraten aan.
Wat een feest.....

Drama... Rondje door stad gefietst... Niets. 1 klein vuurtje, 1 hoop weggehaald door pokitie/gemeente. Geen vuurwerk... Ja, 2 plekjes waar iemand eenknetterbal en een fonteintje afstaken... In de verte in zuidkant van Stad Groningen wel wat geknal... Verder doodse stilte, wat afgrijselijk... Straks na eten weer ns rondje fietsen, andere hoek stad... Als zo om twaalven is, ga ik ook niks riskeren. Zelfs ons jaarlijkse vuur om de hoek is er niet, in m'n 15 jaar hier nog nooit meegemaakt...

Ok net uren heerlijke zware Shell cake op de achtergrond. Wat een bak zeg! Ook eerste commentaar op een beetje knetter gahad.... Zucht. Politie ook al gezien. Renden achter jeugd met nitraten aan.
Wat een feest.....

Gewoon drama inderdaad.
Politie rijdt hier ook al continue rond, volgensmij al 5x voorbij zien komen.
Wel steeds meer wat knallen, dus hoop dat het nog flink los gaat straks, ben benieuwd!
Heb in ieder geval 0,0 het idee of het gevoel dat het oud en nieuw is, sfeer van helemaal niks. Zodra de webshops weer open gaan in januari gauw bestellen en weer ergens naar uit kijken en dit jaar heel gauw vergeten, bah!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan