Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Steeds vaker is er een knalletje te horen en niet alleen om 0:00 voor een verjaardag

Ook afgelopen weekend weer redelijk wat vuurwerk gehoord, begint hier nu wel echt behoorlijk op gang te komen zeg.

Begint nu echt lekker op gang te komen. Vanmiddag zeker een paar uur wat kids met Cat1 aan het stoken geweest op het schoolplein voor de deur.

Gister wat cakes en knallers. :handsup:

Hier sinds een week ook ineens dagelijkse meerdere dingen hoorbaar. Zag nog een dikke salutecake in de verte :) heerlijk die sfeer!

Af en toe een harde salute knal vanaf de rand van de stad, of het buitengebied, geeft wel sfeer. Maar hoor het geknal de laatste tijd meer in de stad, ik vind dat wel storend soms. Vooral verleden week twee dagen ook tussen 4 en 6 uur in de ochtend... Dan zit ik al aan mn ontbijt doorgaans, maar snap dan wel dat er genoeg mensen een hekel aan hebben, helaas.

Hier in de buurt in jaren niet zo rustig geweest als nu. Wordt elk jaar rustiger lijkt het wel behalve de klagers,want die schijnen het elk jaar wel drukker te hebben.

Bij mij in de buurt steeds vaker van die keiharde knallen. Ook al regelmatig Boa's en politie langs geweest lees ik op de preventie app. Je hebt wel heel veel zure mensen tegenwoordig valt me op, ook al schrik je je soms wezenloos.

Heb het idee dat ze hier echt stukken meer aan het knallen zijn sinds de situatie waarin we nu zitten, en dan voornamelijk de hardere dreunen zijn er ineens.

Hier ging het vanavond eigenlijk de hele avond wel door, elke 5 minuten een knal ofzo. Alsof iemand een pak thunderkings aan het opstoken was.

Laatste reacties kunnen hier gedeeld worden. Gisterenavond ook meerdere keren wat gehoord, met name ook de hardere klappen. Is ook sinds de discussie vorige week ineens aanwakkerde. Vorige jaren was dat lang niet zoveel al zo vroeg voor o&n. Dus dat belooft nog wat als het verbod erdoor komt. Illegale handel komt nu goed op gang. Hoe langer deze discussie door blijft gaan, hoe onrustiger de jaarwisseling zal gaan verlopen heb ik het idee.

Berichten in de media dat er steeds vroeger geknald wordt zijn onzin. Vroegah, begin jaren 80, de tijd van de strijkers, begon het al vanaf begin oktober. Zo gauw het korter licht wordt, het kouder wordt en de herfst in de lucht is, dan wordt er geknald en vuurwerk afgestoken. Het zit in de menselijke aard kou en donkerte te bestrijden met licht en vuur.

Gisteren om een uurtje of 7 ging dr nog een klein potje af vlak bij. Snel naar buiten maar helaas precies achter die ene boom die er staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan