[Dynasty] Dragsters

Maar even over de knal. Daar was iedereen zo dik enthousiast over. Hoe zit het dan met de Dynamite van Katan. Die knalt Dragsters wel eruit toch ?

Gister heb ik deze cake weer mogen aanschouwen, en ik moet zeggen dat ik hem vond tegenvallen.
Hij was niet zoals tijdens de demo van Wolff zelf.

Hij ging niet omhoog met die prachtige goud/oranje blinking tail zoals je in het filmpje van de beginpost kan zien, maar hij liet een dun gouden spoor achter.
Ook waren de boeketten voor m'n gevoel een stuk minder vol, de blinking palmtree was zoals op de film.. maar het boeket er omheen was wat minder overtuigend.

Nog steeds een mooie cake hoor, maar hij was anders als tijdens de demo.

Hebben Cass (forum member) gister ook nog even gesproken, en die had hem de dag daarvoor ook nog live gezien en vond hem toen beter als gister.
Ik ben dus benieuwd of meer mensen hem al hebben gezien tijdens een demo en wat ze er van vonden.

:)

Nou Erik, ik heb hem deze week 2 keer gezien en op allebei de demo's was hij hetzelfde.
En ik moet zeggen, het is een mooie cake, maar absoluut niet de topper die ik, na alle positieve berichten, in gedachte had. En wat je al zegt, die giga blinking tail van het filmpje vind je niet meer terug

Ik ben gister in de Bilt geweest en daar werd alles in een sneltreinvaart achter elkaar geschoten. De ene pot was nog niet klaar en de andere werd al afgeschoten. Hierdoor kreeg je een slecht beeld van wat de potten allemaal te bieden hadden. Het werd een beetje een warrige boel. Ook stond er aardig wat wind,wat de boeketten niet ten goede kwam.
Sniper was mooi maar waaide snel weg waardoor het mooie trage effect wegviel.
Dragsters kwam ook langs maar het ging allemaal veel te snel.
Ik vond de boeketten nog best groot van dragsters.
Ook de knallen van veel dynasty produkten waren aardig hard.
Had al met al meer van de demo verwacht maar ik blijf dit jaar voor dynasty gaan.
Heb dus ook gebruik gemaakt van vuurwerk orthen, hopenlijk is het met oud en nieuw gewoon windstil, kraakhelder en is het niet al te koud!!

maar in de winter is het bij kraakhelder windstil weer al gauw onder nul... ;)
Maar je hebt een goed punt met die wind, sjopies. Langzamer, dunner effect als het goud van de Sniper kan zomaar verwaaien...Laten we inderdaad op weinig wind hopen!

ontopic: Ik heb de Dragsters ook besteld. Of de knallen nou echt zo hard zijn of niet, ook de boeketten mogen er zijn qua kleur en glitter en zo'n nieuw product maak ik graag mee!

Ik heb de Dragsters gisteren op een demo mogen aanschouwen en ik vond hem ook enigszins tegenvallen.
Zoals kruitsnuiver ook zegt, vond ik ook het boeket om de blinking palm magertjes. Zeker als je vergelijkt met de film uit de beginpost. Maar het is zeker geen slechte pot, de blinking palms zijn prachtig en een burst waar je u tegen zegt.

Ik twijfel nog over deze...

Och, heb deze besteld bij vuurwerl Orthen-Tolbrug in Den Bosch... met 30% korting slechts 23 euro. Heb er maar meteen 2 van besteld.

Damn, jullie overal in 't land met die stuntprijzen. Bloedjejaloers ben ik! Hier alle adviesprijzen, zonder korting, zonder extraatjes :(

Ik zelf heb deze gistere mogen aanschouwen in Vught. En ik vond het een erg mooie pot. Alleen de prijs vind ik stukken minder.

2* Dragsters

Mooie pot, grote klasse. Maar het jammerre is dat hij in de hemel word gepreken waardoor hij alleen tegen kon vallen. Daarom vind ik hem raar genoeg ook niet zo denderend

hey ik zat nog ff wat filmpjes van de dragsters te kijken. Volgens mij komt het filmpje op vurrwerktoko wel overeen met de film van de orginele wolff demo, terwijl deze waarschijnlijk uit china komen toch? Ik blijf het vreemd vinden, niemand een verklaring?

Ik heb een mailtje naar Wolff gestuurd betreffende het kwaliteitsverschil van de Dragsters potten.

De reactie van Wolff (zeer netjes dat ze reageren);

"Bedankt voor je mail.

Graag willen wij wat toelichten naar aanleiding van je mail.

Normaal gesproken steken wij tijdens onze demo begin september producten af die al in grotere aantallen geproduceerd en bij ons binnen zijn gekomen.

De Dragsters en Daybreak waren daarop een uitzondering dit jaar. Deze potten waren medio juli nog niet in productie genomen. We hebben toen de leverancier gevraagd toch een “sample” van de Dragsters en Daybreak op te sturen om onze dealers zoveel mogelijk te kunnen laten zien.

Om je de waarheid te vertellen waren ook wij een beetje verrast door wat wij zagen op onze eigen show. Na de show hebben wij dan ook onze eigen opname in China, van medio augustus, gecheckt en zagen wel wat verschil met datgene wat we zagen op onze eigen show. Uiteraard hebben wij hierover contact met onze leverancier gehad. Hij was nog steeds van mening dat hij een correct monster had gestuurd.

Wij zien nu, net zoals U, tijdens de shows in den lande dat de Dragsters weer de cake is die wij in China hebben gezien, gefilmd en ingekocht. Een pot die ons toen opviel door een goede burst met blauw/groene effecten. Ik zie die effecten ook terug maar ik deel U mening dat ze wat minder zijn dan het “sample exemplaar” wat getoond werd op onze dealerdemo begin september.

Een voorbeeld waarbij het tegenover gestelde het geval is de cake Daybreak. Die viel ons op onze dealershow wat tegen, maar in de shows bij de dealers in den lande komt de Daybreak juist weer terug zoals wij hem in China gezien en ingekocht hebben. Misschien een zwak excuus maar vuurwerkproductie blijft handwerk dus soms zie je, vooral bij “samples”, wat verschillen. Producten uit een “productielot”vertonen deze verschillen veel minder. Hopende hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij."

Wat mij betreft een zeer nette reactie, met duidelijke en begrijpelijke uitleg. Waarmee Wolff wat mij betreft hun professionaliteit wederom aantoont.

Laatst bewerkt:
Helemaal goed, deze reactie van Wolf. Het maakt direct een heleboel duidelijk over het wel en wee in de vuurwerkhandel. Ik kan mij b.v. het eerste filmpje van de "Sacred World" herinneren, ik dacht, nu hoef ik echt niet meer naar Bels om supervuurwerk te halen en ook toen bleek later het effect behoorlijk tegen te vallen. Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar het blijft dus altijd oppassen.
Aan de andere kant zie je als voorbeeld de Daybreak. Heb deze jongen nu een paar keer op een demo gezien en hoewel de spinners het niet halen bij die van Marijn, vind ik dit een echte topper.

Keurig werk Escher, bedankt voor je inspanningen.
En Bravo voor de jongens van Wolff dat ze met een eerlijk verhaal komen.
Nu weten we tenminste hoe het in elkaar steekt.
Geeft ook aan dat de mensen die de demo van Wolff zelf gezien hebben, waaronder ik, niet uit hun nek hebben lopen kletsen. Die klappen van de Dragsters waren toen ook snoeihard.

Kijk dit kan ik nou waarderen, eerlijkheid. Het blijft tenslotte een dealer demo, de consument heeft geen verkeerd beeld te zien gekregen op de demo's in het land. Zeer netjes van Wolff om dan toch zo open naar de consument te reageren.

Toch benieuwd wat die chinezen dan met die eerste lichting hebben gedaan:P Daarnaast moet ik misschien mijn mening over de daybreak herzien, want die vond ik niet boeiend op de orginele demo terwijl hij "in het echt" dat toch schijnt te zijn.

ZnPyro vertelde mij ook dat Wolff in China ontzettend te spreken was over de Cyclone, deze valt op het filmpje heel erg tegen. Ben wel benieuwd of deze in het echt toch ook net zo goed is, net als bij Daybreak het geval was.

Ik heb een mailtje naar Wolff gestuurd betreffende het kwaliteitsverschil van de Dragsters potten.

De reactie van Wolff (zeer netjes dat ze reageren);

"Bedankt voor je mail.

Graag willen wij wat toelichten naar aanleiding van je mail.

Normaal gesproken steken wij tijdens onze demo begin september producten af die al in grotere aantallen geproduceerd en bij ons binnen zijn gekomen.

De Dragsters en Daybreak waren daarop een uitzondering dit jaar. Deze potten waren medio juli nog niet in productie genomen. We hebben toen de leverancier gevraagd toch een “sample” van de Dragsters en Daybreak op te sturen om onze dealers zoveel mogelijk te kunnen laten zien.

Om je de waarheid te vertellen waren ook wij een beetje verrast door wat wij zagen op onze eigen show. Na de show hebben wij dan ook onze eigen opname in China, van medio augustus, gecheckt en zagen wel wat verschil met datgene wat we zagen op onze eigen show. Uiteraard hebben wij hierover contact met onze leverancier gehad. Hij was nog steeds van mening dat hij een correct monster had gestuurd.

Wij zien nu, net zoals U, tijdens de shows in den lande dat de Dragsters weer de cake is die wij in China hebben gezien, gefilmd en ingekocht. Een pot die ons toen opviel door een goede burst met blauw/groene effecten. Ik zie die effecten ook terug maar ik deel U mening dat ze wat minder zijn dan het “sample exemplaar” wat getoond werd op onze dealerdemo begin september.

Een voorbeeld waarbij het tegenover gestelde het geval is de cake Daybreak. Die viel ons op onze dealershow wat tegen, maar in de shows bij de dealers in den lande komt de Daybreak juist weer terug zoals wij hem in China gezien en ingekocht hebben. Misschien een zwak excuus maar vuurwerkproductie blijft handwerk dus soms zie je, vooral bij “samples”, wat verschillen. Producten uit een “productielot”vertonen deze verschillen veel minder. Hopende hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij."

Wat mij betreft een zeer nette reactie, met duidelijke en begrijpelijke uitleg. Waarmee Wolff wat mij betreft hun professionaliteit wederom aantoont.

Beste Ruben,

ik was donderdag op kantoor bij wolff en zag je reactie. ik wist meteen dat jij het was. ik vertelde het aan Harry dat jij van het forum was en hij zou zowiezo dit probleempje serieus oppikken.

zo zijn er meerdere algemene klachten over het vuurwerk. ik heb nog eens gepraat over de little general of het "kanonslagen-fenomeen". dat sommige wel hard gaan en sommige niet... dit natuurlijk verder bij het kanonslagen topic.

ik hoop dat je, ondanks deze teleurstelling van de Dragsters, toch nog blij zult zijn met het vuurwerk dat je besteld hebt... zoals harry al zegt... zulke dingen zijn moeilijk in te schatten, maar verantwoordelijkheid blijft bij ons; Wolff vuurwerk.

heel veel succes!,

groetjes

Back
Bovenaan