Düren AnnaKirmes 06-08-2010

Een bruut vuurwerk gezien op de AnnaKirmes in Duren. Zo een gelijk soort vuurwerk had ik ook verwacht in Keulen (17-07-10) Indrukwekkend was te zien dat de kermis zijn licht doofde bij de aankondiging van het vuurwerk. Het vuurwerk werd groots aangekondigd door 3 salutes (150mm?) af te vuren om de minuut. Een overweldigend geweldig spectakel werd getoont, bestaande uit Salutes, Mehr-schlag-bomben, Smily-bomben,Golden-willows, Screamers en ga zo maar door. Het zal me niet verbazen als er bommen van ABA en Nico bijgezeten hebben.

Kortom ik heb te staan genieten van de Deutsche Punktlichkeit. Op naar de volgende...

Was er ook met m'n vader, de show was heerlijk dreunend. Precies zoals ik had gehoopt! De afstand was ook heerlijk (35/50 meter??)het enige minpunt was dat het ook zo weer afgelopen was :p

Wat een fijne show!

Wij waren een beetje laat in duren en aangezien het voor ons de eerste keer was in dit stadje wisten de weg niet dus we hebben het maar vanaf de kermis gekeken. We stonden helemaal vooraan bij de EHBO post. (links naast de achtbaan) Gelukkig gingen alle lichten uit en konden we dus het perfect zien.

Het mooie aan deze show vond ik dat ze hoofdzakelijk shells en kaarsen schoten en bijna geen laag vuurwerk. Veel shells gezien met nieuwe effecten gezien en bij een enkele kwam het vuur zelfs over ons heen en viel achter ons tussen de mensen.

De show was super en de finale was heel erg bruut!

Volgend jaar weer!
zeker weten!

Thnx voor het posten van de beelden. (y)

Dit is geen show met pyrotechnische en choreografische hoogstandjes. Hierin zul je niet de hogere kunsten van het vak in terug vinden. Maar dat hoeft ook niet. De liefde bedrijven is fijn, maar soms laat je die uitsloverij voor wat het is en wil je gewoon recht toe recht aan neuken. Dat is wat deze show is. Mooie speciale 6inch shells die op een steenworp afstand worden geschoten en je de na brandende sterren soms wel héél dicht naar je toe ziet komen, een finale dat niets meer is dan chaos en vervolgens een afsluiting vol herrie om het ff af te leren. Ik heb er ook dit jaar van genoten.

Wat betreft de drukte. Ik was verrast van de opkomst. Ik, pyroteamzuid, silverpalm en (ik ben zijn forumnaam even vergeten hehe) waren er als eerste en had zoiets van; wie zien het wel wie arriveert. Maar het werd al heel snel druk. Het posten van mijn plattegrondje heeft toch effect gehad. Volgend jaar een kampje Holland bouwen met bbq en bier? :p

Gisteravond een schitterende show gezien in Duren,echt niet normaal hoe dicht je bij het vuurwerk staat, en de finale war echt bizar hard deed gewoon pijn aan m`n oren. :D

Veel plezier met de film.

Het posten van de plattegrond heeft zeker nut gehad 3307, nog dank daarvoor:) Ik en m'n pa liepen wat rond over de kermis, en ik dacht dat ik het wel zou herkennen, maar ik snapte er niks van? Toen uiteindelijk de Rutger von Scheven straBe ingelopen en toen herkende ik het van de plattegrond, gelukkig. Ik was er bang voor dat de show zou beginnen terwijl ik er nog een paar honderd meter vanaf stond, daar word je als freak niet echt vrolijk van natuurlijk:rolleyes:

Nogmaals: De show was top, ik had wel wat goed te maken nadat ik m'n pa 300 km had laten rijden naar Geel 09....

:bye:

Bedankt voor al jullie prachtige verhalen en films mannen
Jammer dat ik er niet bij was, zo te zien blijft Duren onder S.Olligs een topper.
Ik zie prachtige bommen voorbij komen, de show wordt in een regelmatig tempo geschoten, maar de finale dat doet het hem, deze is bloedstollend hard. Kicken.!!

Eindelijk weer eens show die de moeite waard is om een stuk voor te rijden! Dit wordt een blijvertje op m'n vuurwerk-kalender!
Veel speciale bommen gezien en niet veel standaard peonies.
De afstand tot het vuurwerk is hier perfect. Nog bedankt voor het plattegrondje :)

Laatst bewerkt:
Verslag Duren 6-8-2010

Iets later dan gepland om 12 uur vertrokken we richting Aachen, althans dat dacht ik. Na ongeveer een uur te hebben gereden gingen we de snelweg af, de omgeving kwam me bekend voor en ik kwam erachter dat we eerst even naar een caravan zouden gaan kijken.(Onthoud dat laatste woordje even.) Natuurlijk altijd leuk om naar dat soort dingen te gaan kijken dus zo erg was het niet. Na ongeveer een uur zelf te hebben rond gelopen kwam de baas van het bedrijf vragen of hij ons kon helpen, na een heleboel gepraat en 3 uur later werd er getekend voor een caravan. Was wel weer even bizar hoe dat dan gaat je gaat voor een vuurwerkshow maar je koopt onderweg even een caravan…….
Maar nu was het inmiddels zo laat geworden dat Aachen wel vergeten kon worden en dat we maar beter gelijk naar Duren konden rijden.

Na anderhalf uur rijden kwamen de eerste borden van Duren voorbij.
ibcuqg.jpg

Steeds dichter bij.
331lm5c.jpg

Rond 7 uur waren we in Duren. We zijn toen opzoek gegaan naar een parkeerplek die snel gevonden was. Daarna zijn we de stad zelf in gelopen om opzoek te gaan naar een Restaurant. Na ongeveer een kwartiertje lopen kwamen we bij een Italiaans restaurant tegenover de kerk. Een zeer goede keuze! In jaren niet zo’n lekker pizza gegeten! En de mensen die mij wat beter kennen weten dat ik niet zo snel tevreden ben. We werden bediend door de eigenaar van het restaurant, een italiaan, die zo vrolijk was als weet ik niet wat. Hij liep in het Italiaans te zingen en ging vrolijk alle tafels af want het zat helemaal vol buiten. Tevens is het daar nog spotgoedkoop! 8,50 voor een pizza die misschien nog wel beter smaakt dan die op de Champs Elysees!
Als ik volgend jaar weer naar Duren ga weet ik wel waar ik ga eten! Een echte aanrader dus.

10dwfmb.jpg

Inmiddels was het al kwart voor 9 en tijd om maar eens naar kermis te gaan. Na ongeveer een dik half uur te hebben gelopen kwamen we bij de kermis, gelijk was het duidelijk dat er een flink aantal aan snoepkramen stond want zoet dat het rook! Haha echt zoooo zoet. Maar dat was allemaal voor de terugweg na de show. Na even een rondje over kermis te hebben gelopen was ik even aan het kijken waar het vuurwerk nou zou moeten staan. Het was moeilijk om je goed te oriënteren en na het vragen aan de brandweer liepen we richting het vuurwerk, dachten we, maar er was niks te bekennen. Toen zijn we achter de achtbaan langs de kermis uitgelopen want de brandweer zei dat het daarachter moest staan. Al gelijk werd ons verzocht om ons achter het lint te begeven vanwege de veiligheidsafstanden.(???!) We zijn toen naar de andere kant van het riviertje gelopen om te kijken of daar wat freaks te bekennen waren maar daar ook niet. Uiteindelijk zijn we maar de parkeerplaats achter de kermis opgelopen na het advies van de parkeerwachter daar.
Na het opzetten van mij statief en camera ging iets na 22:30 de eerste salute de lucht in. Wat een heerlijke knal was dat zeg! Al snel volgde er nog 2 en begon de show, de knallen van de shells waren echt niet normaal daarzo! Het galmde echt flink door en ik had het nog nooit zo hard gehoord. Wel was gelijk duidelijk voor mijzelf dat is compleet verkeerd stond, de eerste bommen kwamen niet ver boven de bomen uit waar ik achter stond. De show zelf vanaf de plaats waar ik stond vond ik tegen vallen. Velen zullen hier anders over denken en ik ook na het zien van de films van de mensen die dichter bij het schietveld stonden. De finale was wel geweldig! Ook al had ik niet het beste zicht het was echt buiten porporties geweld! Flinke bonte finale gevolgd door een flink aantal salutes met een heleboel gouden bommen erboven! Echt mooi!
Toch vond ik de gehele show wat minder dan ik had verwacht, komt puur vanwege de plaats waar ik stond.
Na de show nog even op de kermis geweest om wat popcorn en suikerspin in de slaan want dat koste in vergelijking met Nederland niks daar.
En toen een lange rit richting huis van een dikke 2 uur. Rond half 5 lag ik in bed en kon ik terug kijken op een bizarre dag. We gingen voor een vuurwerkshow maar kochten een caravan gekker kan het niet.

Maar ik zal volgend jaar zeker proberen weer in Duren te zijn en niet nog een keer dezelfde fout maken……

Helaas deze keer geen film, hij is gewoon te slecht om online te zetten.

Zo heej, wat heb ik gister een topavond gehad. Wij hebben iets unieks gezien:D Beelden en foto's komen zo snel mogelijk!:D

Hier nog wat plaatjes.....

Reis verliep prima, het was gezellig onderweg en op een kleine file na waren we zo tegen 17.00 in Duren....

jaaa, dar gat ieeee:p......

Naast de kermis even het pad opgelopen om wat plaatjes te schieten van de opbouw, heerlijk om te zien wat een rekken:D........

Do not cross this line.....Stookgebied!

natuurlijk weer een stukje langs de prachtige beek geslenterd, waar weer menig forel zijn springkunsten liet zien.....

sfeer zat er goed in........:p

ook op de kermis was het weer genieten.....

ze smaakten goed he....Proost!

doe er nog maar 2 dan.....:p

gave attracties...:cool:....

Anna Kirmes 2010 was weer een enorm feest.
Na een gezellige middag werden we getrakteerd op een fenomenale dreunshow, een show waar freaks gewoon stil van worden, zo'n overweldigende indruk laat het achter.
Op de terugreis in de auto raak je er niet over uitgepraat, ook slapen gaat moeilijk als de adrenaline uren later nog door je lijf giert......echt gaaf:D

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de fantastische foto's, films, en reakties. Heerlijk om te zien en te horen dat jullie allemaal zo genoten hebben. Voor diegene die ik heb kunnen meeten, jongens het was weer een topavondje!

Volgend jaar zeker weer,

Grtzz TB:wink:

Düren, eerste keer voor mij en niet laatste keer! vondt het geweldige show! kijk en geniet van de film:

Laatst bewerkt:
Duren makes you SCREAM!!

Prachtige film echt gaaf om die finale zo te zien man, wat had ik graag naast je gestaan....hahaha

Volgend jaar weer?

Weer net als vorig jaar met de vertrouwde crew, Andreas/pyroteamzuid en 3307 onder weg naar wat elk jaar weer een spektakel is. En ik moet zeggen het was weer onovertroffen en zelfs beter als vorig jaar. Veel mooie en aparte shells voorbij zien komen met een spetterende finale als sluitstuk.
Duren heeft een vast plekje op de agenda. Ik denk dat veel freaks 3307 wel dankbaar kunnen zijn voor het plaatsen van de beste spot. Vorig jaar stonden wij met nog 3 mede-freaks (sorry ik weet jullie namen niet meer) en dit jaar was het al een stuk gezelliger druk. Misschien een idee voor een vwc-meeting:D:D:D:D:D:D

Heerlijk die reacties na afloop van de finale in de film van Michael.
Danke schon roept er iemand. Ja dat is wat anders he dan een gemiddelde kermisshow in Nederland
Prima gefilmd Michael, nieuwe camera, goed resultaat.
Leuk de beelden van voor en na de show.
WTF, jullie stonden er met jullie neus bovenop, zo dichtbij, kicken zeker?
Na afloop de schietlocatie op, het lijkt wel een brandhaard.
Bedankt Michael voor deze film

Zo. Ik ben ook weer neergedaald van de euforische vuurwerkwolk waar ik mij gisteren na deze verschrikkelijk heftige en mooie show op bevond.
Gisterenmiddag ben ik gestart met om 17.00 uur Killerdome van het station op te halen en daarna doorgereden om DarkSoul thuis op te pikken.
17.30 uur en two down, one to go. Nog één adres op de route om pyromaniac op te halen.

Iedereen aan boord, kon de uiteindelijke trip naar Düren pas echt beginnen.
We hadden er alle vier erg veel zin in, zeker ook door de films van de voorgaande edities en de veelbelovende reacties. De sfeer in de auto was top. Bedankt nog daarvoor jongens!
18.30 reden we weg bij pyromaniac, met een trip van 2uur voor de boeg (of zeg je bumper van de auto?).

Na de talloze en ontelbare stoplichten én mijn uitgebreide muzikale voorkeur getrotseerd hebbende, kwamen na 2 uren gereden te hebben de bordjes Düren eindelijk in beeld.
Ik was ook naar de Rütger-von-Scheven StraBe te Düren genavigeerd, om er vervolgens achter te komen dat het toch wel erg moeilijk was om daar aan de straat de auto te kunnen parkeren.
Gelukkig waren we blijkbaar net op tijd om te kunnen parkeren op een volgens mij geïmproviseerd grasveld parkeerterrein naast het Kanzan bedrijfspand. En tja voor die drie euro doe je niet moeilijk als je zo snel als mogelijk naar de zichtlocatie wil lopen om op tijd te zijn voor de show.

Zo. Eindelijk de auto geparkeerd en dus dan maar even het zeer handige kaartje van 3307 erbij gepakt (3307 nog bedankt voor je plattegrond, hij maakte een hoop duidelijk!) om uit te zoeken waar we naar toe moesten. We hadden nog maar een klein uurtje de tijd om een mooie plek op te zoeken en aan het begin van de kermis zonk ons de moed even flink in de schoenen. We vonden het erg druk op de kermis, maar wel een hele gezellige drukte. We hebben ook leuke standjes gezien die je volgens mij nooit tegenkomt op Nederlandse kermissen (maar goed ik ben dan ook geen kermiskenner he). Al schuivelend hebben wij ons een weg weten te banen naar de achtbaan achter op de kermis. Volgens de plattegrond zou het vuurwerk daarachter zijn, en liep er een weg langs het terrein waarlangs wij dachten op een grasveld te kunnen komen om ons op de show te kunnen voorbereiden.

Niet dus. Alle wegen waren afgezet, en verboden toegang voor onbevoegden. Balen!!!! Daar sta je dan met zijn vieren, een klein half uurtje voordat de show zou beginnen. Op een plek waarvan we geen van allen verwachten een top zicht te hebben. Wat nu? Ik ben maar gaan praten als brugman om toch te proberen de gewenste weg te vervolgen naar het geplande veldje, maar de suppoost hield haar standpunt (natuurlijk correct overigens) vast. Een goed gemutste en zeer vriendelijk Duitse heer probeerde ook voor ons een goed woordje te doen, maar het mocht niet baten. Een laatste sprankje hoop op een goede zichtlocatie begon net weg te ebben, toen ineens de door de suppoost met de mobilofoon opgeroepen leiding aangelopen kwam. Met nog maar een klein halfuurtje voor de show heb ik in mijn allerbeste Duits aan de beste heer uitgelegd wat we van plan waren en wat we ervoor over hadden om deze show te kunnen bekijken. Hij begreep onze wanhoop en overlegde met zijn inmiddels aangesnelde collega over onze situatie.

We kregen antwoord. We mochten de beste man volgen. Onder het veiligheidslint door naar het door ons veronderstelde grasveldje achter de veiligheidszone. Maar wat schetste onze grote verbazing, we sloegen af achter de achtbaan om en werden door een hek pontificaal langs het schietveld geleid!!! Dat hadden wij natuurlijk never en nooit kunnen bedenken!!! Daar stonden we dan als 4 kleine jongetjes zo blij. Vier freaks langs het schietveld met een smile van oor tot oor! Ongelooflijk. Eerst bijna geen zicht, en daar sta je dan. Pal naast de schietmeester van Steffes Ollig, die daar even later zijn schietkoffer in gereedheid staat te brengen. Een surrealistische en een voor mij nu nog steeds ondenkbare, maar verschrikkelijk mooie gebeurtenis kan ik jullie wel vertellen. Alle contact met de plaatselijke brandweer, de pyrotechneuten, de kermisleiding en de heren van de gemeente Düren waren erg leuk om van zo dichtbij te kunnen en mogen volgen. Alleen dat al. En toen moest de hele show nog beginnen! De adrenaline van deze kick gierde al door mijn lijf, en toen de startsalutes werden afgevuurd kon ik helemaal niet meer stil blijven staan. Grappig was wel dat tussen de 2e en 3e startsalute even werd gewacht want de achtbaan was nog in gebruik en die moest eerst binnen zijn voor de derde salute afgevuurd ging worden. Erg leuk deze communicatie eens van zo dichtbij te hebben meegemaakt. Na deze knallende start kon deze hopelijk niet once-in-a-lifetime-experience pas echt los gaan. En hoe!

Over de show kan ik gewoon kortweg zeggen: eigenlijk moet elke zelfzelf respecterende freak dit gewoon minimaal eens meegemaakt hebben! Wat een mooie keur aan effecten en loeiharde knallen zich daar manifesteerden. En dat zo kort vanaf de Nederlandse grens. Steffes Ollig heeft ons in ieder geval laten zien dat zij weten hoe je een boeiend gevulde hemel kunt verzorgen, en heeft ons freaks hier weer laten genieten van een verscheidenheid aan knal decibellen.Overigens stond de zeer knallende finale opgesteld in vier posten, verdeeld over het grasveld en ws het maximum kaliber 6 inch (150mm). Ook werd de show per effect met de hand getimed geschoten met behulp van de schietcomputer, en was het dus geen voorgeprogrammeerde show.

Nadat de show was afgelopen en de check op blindgangers was gedaan, mochten wij freaks van de brandweer en Steffes Ollig ook nog even het veld op om tussen de smeulende resten van de talloze shellrestanten te kijken naar de opgestelde en leeggeschoten blokken en mortiertubes. Het veld leek na afloop op iets wat je zo zou herkennen als een plek uit een oorlogsfilm. Overal trokken rookpluimpjes uit het gras omhoog en konden wij nog even nagenieten van de kruitdampen. Het einde van een voor mij zeker onvergetelijke avond, waarvan ik niet kon vermoeden dat deze zo zou verlopen toen ik 's middags om 16.45 in mijn auto stapte.

We hebben met zijn vieren nog zeker een halfuur aan het veld staan nagenieten en zijn toen maar eens in een soort trance naar de auto gewandeld.
Nog even onderweg gestopt bij de Mac, om de inwendige (stevig door de immense knallen) losgerammelde mens te verzorgen, om vervolgens de route in omgekeerde volgorde naar huis te volgen.

05.15 thuis, en in een gelukzalige toestand op bed neergevallen.

Lights out.....Zucht....Snurk....

Einde

Ook wil ik hier proberen in mijn beste Duits de heer van de gemeente van de stad Düren te bedanken voor zijn overweldigende gastvrijheid jegens ons freaks die avond:

Ich möchte sehr gern die Stadt Düren, und vor allem herr Schulze, danken für die über groBe erlebnis welche wir gehabt haben bei dem schieBplatz von dieses sehr schönes feuerwerk.

Vielen Vielen Dank für ihren Gastfreundschaft und offenheit zu uns, Freunden des Feuerwerk!!!!

PS: Pyroteam zuid heb ik je daar pal aan het schietveld gesproken? Kan ik mij bijna niet voorstellen, want waar wij stonden waren enkel de Dürense brandweer, de gemeentelijke ambtenaar belast met de opbouw en planning van de gehele kermis, de Steffes Ollig pyrotechneuten en schietmeester en waren enkele genodigden aanwezig. Ik heb daar nog wel een tweetal Nederlandse jongemannen gesproken, maar weet dus niet zeker of jij daar één van bent geweest...?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan