Foto's en verslag
Foto's en verslag
Sjezus wat een show. Echt ronduit totáál verkl00t! Ik heb eigenlijk geen freak gesproken, ik stond totaal verkeerd voor het maken van foto's/films, ik kreeg allemaal troep op me lens en in m'n haar, en ik moest nog Duits lu1len ook!
Maar ik stond wel op de VIP-plaats op 30 meter van de mortieren!!! We konden de effecten koppen, met de pyrotechnicus praten, uit ons plaat gaan! Ongelooflijk wat een schitterende plaats wij hadden! We zijn de man van de organisatie dankbaar voor deze belevenis!
Maar het begon wel anders...
Drie uur reistijd. We (Firedragon als chaffeur, killerdome, pyromaniac en ik) werden om de beurt opgepikt, dus dat kostte wel wat extra reistijd. Ik had er al een drukke dag op zitten, dus ik had zoiets van: waar ben ik aan begonnen? Verkrampte benen in de auto. StomStom werkte maar spordisch mee. Maar uiteindelijk toch om 20:30 uur op locatie. Parkeerplekkie zoeken, en op naar de kermis.
Wát een drukte man. Wel een gezellig sfeertje, maar voor mij hoeft het niet, zo'n kermis om een kermis. Je kon over de koppen lopen. Langzaamaan richting vuurwerk gebanjerd, waarbij de uitgeprinte plattegrond goed van pas kwam. Om half tien hebben we iemand van de organisatie weten te bereiken. Zoals Firedragon al vertelde, lukte het om onder begeleiding onze weg richting een goed plekje te vervolgen. Maar als die man dan zegt "hier rechts het hek door", dan denk je even dat die beste kerel zich vergist, aangezien we daar gewoon de blokken en buizen zagen staan!! Niet dus! We liepen zo de veiligheidszone in, pal tegen het schietveld aan! We stonden letterlijk 25 meter van de dichtsbijzijnde blokken, en 40 meter van de rekken met buizen! Man, wat waren wíj blij! Je kon ons wel opvegen! We kregen zelfs een stoel aangeboden. We stonden eigenlijk véél te dichtbij om de show fatsoenlijk op film en foto vast te leggen, maar ach, dan maar ONfatsoenlijk iets proberen! Pal boven ons klapten de shells, fall-out in je haar en op je lens. Rook vol in je muil. Sommige effecten gingen schuil achter de bomen voor ons. Maar op deze afstand is een dergelijke show ongelooflijk bruut om mee te maken! Met recht een VIP-plaats.
De show begon met drie stuks 4" salutes, en daarna meteen 5" en 6" siershells. Het was een hoog kaliber kwalitatief perfecte shells. Het aantal shells was misschien niet zo enorm veel, maar steeds werd er in kleine salvo's geschoten, en was het weer een verassing wat er werd voorgeschoteld.
Zeer unieke effecten hebben we gezien, variërend van brocades met keiharde breaks, tot tourbillions en meerslagen palm cylinders. Effecten die je zelden tegenkomt, werden hier op een prima manier gebruikt.
De finale was ongekend! KEIharde fluiters, superveel saluteblokken, hoog tempo, volle lucht, gouden muur! ZÓ vertyfd hard, dat je je oren dicht moest houden! Steeds kwam Steffes Ollig met wéér iets bijzonders op de proppen, dat je totaal omver blies.
Toen het was afgelopen gingen we finaal uit ons plaat! Adrenaline giert door je lijf! Meteen praten en genieten met elkaar. We vroegen of we het veld nog even op konden na afloop. Steffes ging de boel controleren, waarna wij erop mochten. Alles was af gegaan, en niets geks was er gebeurd (geen flowerpots of wat dan ook). We liepen rond over de brokstukken. Overal resten van shells, kruitdampen, nasmeulende plukjes papier. Het etiketjes zoeken maakte van ons even 10 jarige jochies die weigeraars gaan zoeken op 1 januari
Nog even nagenieten bij de restanten en Steffes bedanken voor deze fenomenale avond. Terug naar de auto - luid pratend en hardop nagenietend! Onze maag begon op te spelen, dus even de gele M opgezocht (was nog druk ook, om half twaalf). Het werd laat, erg laat. Om 4:15 lag ik in bed, maar kon de slaap niet vatten. De adrenaline gierde nog steeds door m'n lijf, vol ongeloof dat het ons gelukt was om die VIP-plaats te krijgen. Vanochtend om 8:15 ging de wekker weer, maar ik was allang wakker. Ben nu dan ook aardig gebroken

Maar dat was het allemaal dubbel en dwars waard! Een geweldige ervaring rijker! Wat ben ik onze lift Firedragon dankbaar, maar uiteraard ook killerdome en pyromaniac! Met elkaar krijg je meer voor elkaar, en stijgt het moraal alleen maar. Het was een geweldige avond om nooit te vergeten!
Eén van de organisatoren bedanken voor deze perfecte plek.
Michael aan het 'werk'.
Ik denk dat dit wel goed laat zien waar wij stonden

ZO dichtbij dus!
Dáár staat de pyrotechnicus dus. Wij konden hem op de knoppen zien en horen drukken. Kickuh!
Mooie rings.
Falling leaves. Bleven uitzonderlijk lang branden. Deze foto met korte sluitertijd (4 sec).
En deze met een langere sluitertijd (8 sec).
Erg tof effect! Kleine salutes worden weggeslingerd.
Dit zijn smiley-shells, met een kleine trilling in m'n statief.
Één van de mooiere foto's van de avond.
Béétje overbelicht

kan je nagaan hoe dichtbij we stonden, en hoeveel licht het werkelijk heeft moeten geven.
Vanaf halverwege ben ik gaan
filmen in plaats van fotograferen. De show werd bruter, dus te veel chaos voor mooie foto's. Ook wilde ik wel erg graag de finale op film vastleggen, zeker gezien de korte afstand
Na afloop van de show nog de volgende foto's gemaakt. We mochten namelijk het veld op toen het "all clear" teken was gegeven.
Restanten van cylinderbommen.
Let niet op de spoken
Het cluppie op het nog nasmeulende veld