Düren AnnaKirmes 06-08-2010

Echt, ik weet niet hoe jullie het hebben geflikt maar jullie hebben de show nog intenser meegemaakt! Gewoon vanaf het schietveld, wat een geluk geluk en nog eens geluk hahaha :p

Jur, Als ik dat verhaal zit te lezen heb ik zelfs een big smile op mn gezicht:D! wat een topavond hebben we weer gehad. Danke, voor je Duits(had je toch nog wat aan je verschrikkelijke schoolmeester:p!)

Heb nog wel een souvenir meegenomen, zodat als ik iedere keer dat stukje shell-hemi pak een big smile krijg!:D

Laatst bewerkt:
Foto's en verslag

Foto's en verslag

Sjezus wat een show. Echt ronduit totáál verkl00t! Ik heb eigenlijk geen freak gesproken, ik stond totaal verkeerd voor het maken van foto's/films, ik kreeg allemaal troep op me lens en in m'n haar, en ik moest nog Duits lu1len ook!
Maar ik stond wel op de VIP-plaats op 30 meter van de mortieren!!! We konden de effecten koppen, met de pyrotechnicus praten, uit ons plaat gaan! Ongelooflijk wat een schitterende plaats wij hadden! We zijn de man van de organisatie dankbaar voor deze belevenis!

Maar het begon wel anders...
Drie uur reistijd. We (Firedragon als chaffeur, killerdome, pyromaniac en ik) werden om de beurt opgepikt, dus dat kostte wel wat extra reistijd. Ik had er al een drukke dag op zitten, dus ik had zoiets van: waar ben ik aan begonnen? Verkrampte benen in de auto. StomStom werkte maar spordisch mee. Maar uiteindelijk toch om 20:30 uur op locatie. Parkeerplekkie zoeken, en op naar de kermis.
Wát een drukte man. Wel een gezellig sfeertje, maar voor mij hoeft het niet, zo'n kermis om een kermis. Je kon over de koppen lopen. Langzaamaan richting vuurwerk gebanjerd, waarbij de uitgeprinte plattegrond goed van pas kwam. Om half tien hebben we iemand van de organisatie weten te bereiken. Zoals Firedragon al vertelde, lukte het om onder begeleiding onze weg richting een goed plekje te vervolgen. Maar als die man dan zegt "hier rechts het hek door", dan denk je even dat die beste kerel zich vergist, aangezien we daar gewoon de blokken en buizen zagen staan!! Niet dus! We liepen zo de veiligheidszone in, pal tegen het schietveld aan! We stonden letterlijk 25 meter van de dichtsbijzijnde blokken, en 40 meter van de rekken met buizen! Man, wat waren wíj blij! Je kon ons wel opvegen! We kregen zelfs een stoel aangeboden. We stonden eigenlijk véél te dichtbij om de show fatsoenlijk op film en foto vast te leggen, maar ach, dan maar ONfatsoenlijk iets proberen! Pal boven ons klapten de shells, fall-out in je haar en op je lens. Rook vol in je muil. Sommige effecten gingen schuil achter de bomen voor ons. Maar op deze afstand is een dergelijke show ongelooflijk bruut om mee te maken! Met recht een VIP-plaats.

De show begon met drie stuks 4" salutes, en daarna meteen 5" en 6" siershells. Het was een hoog kaliber kwalitatief perfecte shells. Het aantal shells was misschien niet zo enorm veel, maar steeds werd er in kleine salvo's geschoten, en was het weer een verassing wat er werd voorgeschoteld.
Zeer unieke effecten hebben we gezien, variërend van brocades met keiharde breaks, tot tourbillions en meerslagen palm cylinders. Effecten die je zelden tegenkomt, werden hier op een prima manier gebruikt.
De finale was ongekend! KEIharde fluiters, superveel saluteblokken, hoog tempo, volle lucht, gouden muur! ZÓ vertyfd hard, dat je je oren dicht moest houden! Steeds kwam Steffes Ollig met wéér iets bijzonders op de proppen, dat je totaal omver blies.
Toen het was afgelopen gingen we finaal uit ons plaat! Adrenaline giert door je lijf! Meteen praten en genieten met elkaar. We vroegen of we het veld nog even op konden na afloop. Steffes ging de boel controleren, waarna wij erop mochten. Alles was af gegaan, en niets geks was er gebeurd (geen flowerpots of wat dan ook). We liepen rond over de brokstukken. Overal resten van shells, kruitdampen, nasmeulende plukjes papier. Het etiketjes zoeken maakte van ons even 10 jarige jochies die weigeraars gaan zoeken op 1 januari :p

Nog even nagenieten bij de restanten en Steffes bedanken voor deze fenomenale avond. Terug naar de auto - luid pratend en hardop nagenietend! Onze maag begon op te spelen, dus even de gele M opgezocht (was nog druk ook, om half twaalf). Het werd laat, erg laat. Om 4:15 lag ik in bed, maar kon de slaap niet vatten. De adrenaline gierde nog steeds door m'n lijf, vol ongeloof dat het ons gelukt was om die VIP-plaats te krijgen. Vanochtend om 8:15 ging de wekker weer, maar ik was allang wakker. Ben nu dan ook aardig gebroken :p Maar dat was het allemaal dubbel en dwars waard! Een geweldige ervaring rijker! Wat ben ik onze lift Firedragon dankbaar, maar uiteraard ook killerdome en pyromaniac! Met elkaar krijg je meer voor elkaar, en stijgt het moraal alleen maar. Het was een geweldige avond om nooit te vergeten!

2gy840w.jpg

29bd1k0.jpg

4tpxsk.jpg

Eén van de organisatoren bedanken voor deze perfecte plek.

10xdk7a.jpg

Michael aan het 'werk'.

11bhr4k.jpg

Ik denk dat dit wel goed laat zien waar wij stonden :) ZO dichtbij dus!

35jgyft.jpg

Dáár staat de pyrotechnicus dus. Wij konden hem op de knoppen zien en horen drukken. Kickuh!

2144h9g.jpg

sy7520.jpg

2884e3b.jpg

9vcdxw.jpg

zyinfb.jpg

2v9eo9h.jpg

245ap6o.jpg

34yd0m8.jpg

Mooie rings.

hs10ly.jpg

1z35dw1.jpg

k59vl.jpg

euf3et.jpg

Falling leaves. Bleven uitzonderlijk lang branden. Deze foto met korte sluitertijd (4 sec).

e9chmo.jpg

En deze met een langere sluitertijd (8 sec).

2nm2nv6.jpg

2zea1w7.jpg

Erg tof effect! Kleine salutes worden weggeslingerd.

jabatv.jpg

Dit zijn smiley-shells, met een kleine trilling in m'n statief.

2rz2782.jpg

Één van de mooiere foto's van de avond.

ibx3rp.jpg

2wdyjx5.jpg

Béétje overbelicht :p kan je nagaan hoe dichtbij we stonden, en hoeveel licht het werkelijk heeft moeten geven.

Vanaf halverwege ben ik gaan filmen in plaats van fotograferen. De show werd bruter, dus te veel chaos voor mooie foto's. Ook wilde ik wel erg graag de finale op film vastleggen, zeker gezien de korte afstand :wink:

Na afloop van de show nog de volgende foto's gemaakt. We mochten namelijk het veld op toen het "all clear" teken was gegeven.

314z66s.jpg

102wbns.jpg

vx2b5z.jpg

Restanten van cylinderbommen.

wtston.jpg

Let niet op de spoken :wink:

2cwwy1h.jpg

2mz9z77.jpg

ogweog.jpg

r8z151.jpg

Het cluppie op het nog nasmeulende veld :blink:

Waanzinnig leuk verhaal Dark Soul,ik neem mijn petje voor je af.
Je beschrijft het verhaal als een spannende thriller, maar dan met een happy end.
En de laatste foto vindt ik het leukst, veelzeggend, alle 4 de duim omhoog.
Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.
Kunnen jullie voor altijd leuk op terugkijken.
Salute!!

Mijn film is inmiddels ook online. Het is grofweg de laatste helft van de show. Mijn film lijkt weinig toe te voegen aan de reeds geposte films. Toch is de film de moeite van het bekijken waard, omdat ik van zo dichtbij heb kunnen filmen. Een soort close-up dus!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Klik *hier* om de HD versie te bekijken op YouTube!

man man man , ik heb echt wat gemist , balen zeg .
een ongelofelijk mooie en krachtige show van steffes ollig , met geweldige kwaliteit bommen en 'n bizarre finale :p .
iedereen bedankt voor de mooie films en verslagen .

Ik zal mijn filmpje weer als laatste uploaden, teveel bezig met die geweldige kermis daar! Maar wat een show!!! Wat een geweld, jammer van de happeringen maar wat een knallen en mooie effecten zaten erin! En wat een drukte op het terrein, er was geen doorkomen aan maar Düren heeft zeker het beste kermisvuurwerk wat ik tot nu toe gezien heb. Vorig jaar was het ook al goed maar dit overtrof het toch maar weer eventjes!

mensen mensen mensen, jammer dat ik deze show heb gemist.

Maar ik wil iedereen bedanken voor alle mooie filmpjes,
Maar ook voor alle lange verhalen die jullie typen. Geeft een leuk beeld met hoeveel passie en plezier jullie zo show beleven !

Echt supper !

:thumbup:Ook ik heb deze show helaas gemist, ik zat tussen Frankfurt en Koln in toen de show bijna begon en dat was onbegonnen werk. Maar ook ik wil iedereen bedanken die hier beeld en fotomateriaal heeft gepost zodat ik toch nog heb kunnen genieten van deze show

Overigens stond de zeer knallende finale opgesteld in vier posten, verdeeld over het grasveld en ws het maximum kaliber 6 inch (150mm). Ook werd de show per effect met de hand getimed geschoten met behulp van de schietcomputer, en was het dus geen voorgeprogrammeerde show.

PS: Pyroteam zuid heb ik je daar pal aan het schietveld gesproken? Kan ik mij bijna niet voorstellen, want waar wij stonden waren enkel de Dürense brandweer, de gemeentelijke ambtenaar belast met de opbouw en planning van de gehele kermis, de Steffes Ollig pyrotechneuten en schietmeester en waren enkele genodigden aanwezig. Ik heb daar nog wel een tweetal Nederlandse jongemannen gesproken, maar weet dus niet zeker of jij daar één van bent geweest...?

De show werd aan de hand van voorgeprogrammeerde sequences geschoten. Elke volgende sequence wordt met de hand gestart. De cue's in een sequence gaan gewoon op tijd.

Verder ben je mij daar denk ik tegen gekomen. Ik was daar met een vriend van mij en zijn vrouw.

Een bruut vuurwerk gezien op de AnnaKirmes in Duren. Zo een gelijk soort vuurwerk had ik ook verwacht in Keulen (17-07-10) Indrukwekkend was te zien dat de kermis zijn licht doofde bij de aankondiging van het vuurwerk. Het vuurwerk werd groots aangekondigd door 3 salutes (150mm?) af te vuren om de minuut. Een overweldigend geweldig spectakel werd getoont, bestaande uit Salutes, Mehr-schlag-bomben, Smily-bomben,Golden-willows, Screamers en ga zo maar door. Het zal me niet verbazen als er bommen van ABA en Nico bijgezeten hebben.

Kortom ik heb te staan genieten van de Deutsche Punktlichkeit. Op naar de volgende...

Zaten geen bommen van ABA en Nico tussen. Steffes Ollig schiet eigen import en Parente. Zaten een hoop shells van Parente tussen, dat zeker. Die Italianen weten wel hoe ze shells moeten bouwen.

omdat wij naast de pyrotechnici stonden konden we natuurlijk ook op de schietlijst kijken:)

veel bommen van parente, ook lag er op het schietveld een label van 'forward fireworks' en dan inderdaad veel eigen import:D

allemaal zeer goede kwaliteit dus!:D

Nico importeerd ook parente, misschien vandaar de uitspraak van slingerland81.

Verder vind ik het een erg mooie show zeg. Baal weer dat ik er weer niet bij was, hopelijk wel bij st goar. Mooie producten en een hele hoop europese spullen, en dat zien we graag.

Bedankt voor de films, kon ik er toch nog van genieten en een leuk verslag Firedragon.

mvg

omdat wij naast de pyrotechnici stonden konden we natuurlijk ook op de schietlijst kijken:)

veel bommen van parente, ook lag er op het schietveld een label van 'forward fireworks' en dan inderdaad veel eigen import:D

allemaal zeer goede kwaliteit dus!:D

Hier staan wij ook altijd! Gave plaats hé!
Dit jaar kon ik er helaas niet bijzijn want ik zat bij een pyromusical in Oostende!

Grtz Kevin

Leuk om de show eens vanaf de voorkant te bekijken. Je staat weliswaar wat verder weg en je hebt een achtbaan voor het vuurwerk staan, maar je ziet de show dan wel zoals je `m als publiek behoort te zien. Echter vind ik niet dat je daarmee iets mist, wanneer je lekker dichtbij aan de zijkant van het veld staat. :p

Dynamite...Ooooh was jij dat? HAhaha, was vergeten te vragen naar jullie naam door de spanning denk ik. Aangenaam kennis te hebben gemaakt aldaar! Je hebt volkomen gelijk over de sequences. Een kleine nuance in het verhaal. Ik bedoelde meer te zeggen in mijn relaas dat het niet van A tot Z door de schietcomputer werd afgewerkt, maar met tussenkomst van de schieter het programma werd afgewerkt. In ieder geval bedankt voor je reactie! En misschien tot de volgende keer!?

Back
Bovenaan