Duitsland

Kwaliteit van het Duitse spul is goed, maar kan naar mijn idee toch niet tippen aan het Nederlandse! Daarom dit jaar gewoon weer Nederlands spul!

Kwaliteit van het Duitse spul is goed, maar kan naar mijn idee toch niet tippen aan het Nederlandse! Daarom dit jaar gewoon weer Nederlands spul!

Denk het ook, ga misschien niet meer naar Duitsland of alleen voor de toppers zoals Phoenix ed, die kwamen wel goed over hier :)

Geslaagt !

Geslaagt !

Ik reed naar Duitsland richting Emlichheinhelemaal geen grens controle ik hoorde zelfs dat het grenshuisje al een paar jaar gesloten was en dat daar geen post meer was :frusty:. Het was me eerste keer in Duitsland en een leuke ervaring.
Ik ben naar de LIDLin Emlichhein geweest en ik kwam daar aan zo rond 09.00 de alligator was helaas uitverkocht maar de Dragon-fire en de Laser waren er nog.
Ze hadden bij de ingang van het magezijn een bali gemaakt waar vuurwerk opstond en als het er niet stond kon je het vragen aan de medewerkers.
Mijn lijst was :

LIDL

1* Alligator 4 euro werd Evil light 5 euro
1* Fire-Fighter 9 euro
1* Dragon-Fire 8 euro
1* Uranus 6 euro
1* Laser 3 euro
1* Ocean of light 5 euro
1* Bombette 30 euro (daarin zitten bijv. Aquila en Calimbo)
1* Weco knalasortiment 3 euro

Daarna ben ik doorgereden naar de Posten-Börse ook in Emlichhein maar en daar heb ik dit gekocht:

1* Familien assortiment 5 euro
1* Lady Cracker 80 cent
1* Reusen KnallKette 3 euro

Ik vond trouwens het vuurwerk in Duitsland Goedkoop en het is een goeie kwalitiet :applause:.
Volgend jaar denk ik dat ik het weer in Duitsland ga halen :yes:!

ben in Nordhorn geweest van de 1ne lidl/aldi naar de andere.
druk maar goed te doen.

image

Ben dit jaar ook Nordhorn geweest rond 12 uur..
Nouw, ik kan je vertellen dat het wel rustig was maar de alligators en de black ice's waren uitverkocht. (wilde die juist)
Achjah.. voor 30 euro heb ik wel even iets neergezet hoor ;d

Dit jaar voor het eerst naar Duitsland geweest en is me zeker goed bevallen. Stukken goedkoper dan Nederland als je het met vergelijkbare producten vergelijkt. Reno, Phoenix, Uranus en Chicago echte toppers voor de prijs.
Volgend jaar maar alles in Duitsland halen en dan ook een aantal grotere potten proberen, heb er nou al zin in :D

Maar het blijft van mindere kwaliteit tov het nederlandse, ik gelukkig zie ik ook steeds meer mensen die beamen. En als je goed om je heen kijkt en zoekt kan je in nederland goede deals sluiten met bijna gelijkwaardige prijzen als Duitsland.

Maar het blijft van mindere kwaliteit tov het nederlandse, ik gelukkig zie ik ook steeds meer mensen die beamen. En als je goed om je heen kijkt en zoekt kan je in nederland goede deals sluiten met bijna gelijkwaardige prijzen als Duitsland.

ik ben beaam het iig niet. de prijs/kwaliteitsverhouding over het algemeen is in duitsland gewoon veel beter!

neem bijvoorbeeld de Poison (Reno) van de Aldi, 2,99 voor 16 schots, noem mij een vergelijkbaar product in nederland voor dezelfde prijs.. ben toch erg benieuwd!.

De burst van de Alligator viel mij ook al tegen! (Misschien kwam dat een beetje door de Extreme Salutes die ik had maar toch :p)

Ja idd burst was zwaar ruk! Had het idee dat ze vorig jaar bijna net zo hard als de reno gingen. Dit jaar vielen ze in het niet t.o.v. Reno.

Door de mindere burst waren de effecten ook een stuk kleiner.

Heb nu spijt dat ik de black ice heb laten liggen want was in de veronderstelling dat hij hetzelfde was als de Bazooka van vorig jaar.

Ja idd burst was zwaar ruk! Had het idee dat ze vorig jaar bijna net zo hard als de reno gingen. Dit jaar vielen ze in het niet t.o.v. Reno.

Door de mindere burst waren de effecten ook een stuk kleiner.

Heb nu spijt dat ik de black ice heb laten liggen want was in de veronderstelling dat hij hetzelfde was als de Bazooka van vorig jaar.

Ik had 5 Aligators vorig jaar heb ik ze niet gehad.
Vond de burst van de Aligator velen malen zachter dan die van de Reno.
Ook flopte sommige bombettes waardoor het boeket maar aan een kant eruit kwam.
Hoop dat de lichting van dit jaar beter wordt!

Dit filmpje kwam ik tegen en deze cake schijnt te koop te zijn bij de Hofer voor 20 euro en ik moet zeggen dat ik het een prachtige cake vind.

Hallo,

ik wil graag weten of het legaal is om vuurwerk in Duitsland te kopen en mee te nemen naar Nederland.
ik heb nergens een echt duidelijk antwoord gekregen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Hallo,

ik wil graag weten of het legaal is om vuurwerk in Duitsland te kopen en mee te nemen naar Nederland.
ik heb nergens een echt duidelijk antwoord gekregen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Kort gezegd "ja"

Het is zo goed als hetzelfde vuurwerk, maar er zit geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij. Dat maakt het illegaal.

Kort gezegd "ja"

Het is zo goed als hetzelfde vuurwerk, maar er zit geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij. Dat maakt het illegaal.

Er zijn meerdere Duitse verkooppunten die in het grensgebied zitten en er een NL-beschrijving op plakken! Maar dan nog neem je het mee de grens over en dat mag officieel nog steeds niet. Echter wordt het gedoogd zoals in de vorige pagina's meerdere malen is genoemd. Knalvuurwerk kan je beter laten liggen, daar is de douane scherp op!!

Is er misschien iemand die "Tips" kan geven voor het halen van vuurwerk in Duitsland? Het lijkt mij wel wat namelijk, en het moet ook wel de moeite waard zijn geweest :P. Alvast bedankt.

Hallo,

Ik weet niet of het in dit topic mag, anders verwijder hem maar ;) .
Ik zoek een Weco dealer in de buurt van Winterswijk (of Borculo waar ik woon, maar dat kent niemand XD), natuurlijk zijn Lidl en Aldi er, maar ik zoek eigenlijk een iets uitgebreidere winkel...
Weten jullie welke dicht bij is?

Edit:
Laat maar, plannen zijn helaas gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Als je Duitsland binnen rijd neem je de 4e afrit van de rotonde en dan altijd maar rechtdoor blijven rijden . Doe ik ook altijd !

Back
Bovenaan