Duitsland

Dagblad de Limburger heeft al 2 keer een stuk geschreven over hoeveel Nederlanders er wel niet naar Duitsland gaan voor hun vuurwerk.
En eigenlijk is het ook heel erg logisch: kwalitatief goed vuurwerk voor een veel lagere prijs!
Het is voor ons veel te aantrekkelijk!
Daarom moet er iets veranderd worden! (het liefst iets in Nederland natuurlijk!)

Vandaag voor het eerst naar Duitsland geweest. Toch wel gaaf om gewoon vuurwerk in een supermarkt te kopen en wat een belachelijk lage prijzen. Eerst Rees geprobeerd, maar daar waren de Aldi en Lidl al bijna leeggeplunderd. Toen maar doorgereden naar Wesel en daar was alles nog volop op voorraad bij de Aldi. Tevens nog wat ander spul gehaald bij de REWE en Penny. Het was niet al te druk vandaag. Al met al goed bevallen dus volgend jaar waarschijnlijk gewoon al t vuurwerk in Duitsland halen :D

Ik begrijp nog steeds niet dat er zoveel naar Duitsland gaan, veel goedkoper is het niet, kwaliteit is stukken minder, je moet er een pleuris eind voor rijden (brandstofkosten), je riskeert een boete en als je in nederland goed om je heen kijkt kan je voor een lagere prijs veel beter en mooier legaal spul krijgen. Neem bijvoorbeel Valk. Ik heb nu super cakes voor nog geen 9 euro per stuk. hahha ik lag die Weco afstekers dubbel en dwars uit met hun prut boeketjes.

Heb net even een weco alligator geprobeerd maar het leek wel of er een stuk mindere burstknal inzit als vorig jaar! Iemand hier ook ervaring mee?

Ik begrijp nog steeds niet dat er zoveel naar Duitsland gaan, veel goedkoper is het niet, kwaliteit is stukken minder, je moet er een pleuris eind voor rijden (brandstofkosten), je riskeert een boete en als je in nederland goed om je heen kijkt kan je voor een lagere prijs veel beter en mooier legaal spul krijgen. Neem bijvoorbeel Valk. Ik heb nu super cakes voor nog geen 9 euro per stuk. hahha ik lag die Weco afstekers dubbel en dwars uit met hun prut boeketjes.

ben je wel eens geweest?en over dat eind rijden,er zijn hele volkstammen in nederland die een kwartiertje van bv een duitse lidl wonen

ben je wel eens geweest?en over dat eind rijden,er zijn hele volkstammen in nederland die een kwartiertje van bv een duitse lidl wonen

ik woon 5 minuten van de grens hier maar ik laat het mooi liggen vind het kwalitatief niet veel. haal mijn spul wel bij valk zo als hier boven ook gezegd word veel scherpere prijzen voor veel mooier vuurwerk. en voor valk moet ik een dik uur rijden:)

ik woon 5 minuten van de grens hier maar ik laat het mooi liggen vind het kwalitatief niet veel. haal mijn spul wel bij valk zo als hier boven ook gezegd word veel scherpere prijzen voor veel mooier vuurwerk. en voor valk moet ik een dik uur rijden:)

nou afstand geef ikniks om maar ik kan het niet met je eens zijn als je kijkt wat ze verkopen in duitsland en je neemt de moeite om ze op te zoeken op youtube,en je vergelijkt het met nederlandse potten zijn ze wat mij betreft beter en goedkoper:bye:

En voor sommige mensen is Duitsland maar een half uurtje rijden en Valk zo'n 2uur..
Misschien slim om ook eens aan iemand anders te denken en niet alleen aan je eigen situatie.
Weer een bagger praat want als je een beetje goed uitzoekt zijn er prima producten te koop. Bovendien zijn die kortingen in NL alleen per karton, en ik hoef persoonlijk lang niet allemaal kartonnen.
Nee nee zo te zien ben je nog nooit in DE geweest :D. Maar prima probeer het vooral niet want dan heb ik het rustiger hehe :p
Zijn idd prachtige kortingen in NL maar loop dan niet te zwammen dat alles in DE ***** spul is :wink:

Een voorbeeld:

De Weco Terminator heb ik een x in België gekocht voor 18,50. Toen waren de omstanders onder de indruk van de boeketten.
Vorig jaar heb ik de terminator voor 25 euro ,geloof ik, in Nederland gekocht en ook deze x was het gewoon een hele mooie cake.
Dit jaar heb ik de Weco dragon fire wat dus de Terminator met een ander label is voor 8 euro en ineens zou het een flut cake zijn. Ik moet het nog zien, maar ik geloof het absoluut niet.

Je moet niet kijken naar een reno potje en een aligator, dat zijn van die potjes die hier ongeveer 10 euro kosten als je de schoten en de effectgrote vergelijkt. Zulke potjes vergelijk ik ook niet met een pot van 30 euro die uit Nederland komt. Als ik voor 20 euro een 500 grams cake in duitsland kan kopen waar je hier 60 euro of meer voor betaald dan is die cake niet slechter hoor. Je moet alleen kijken wat je koopt.

Dit jaar weer zo geslaagd. Heerlijk, hou der van. Volgend jaar toch maar met een Transporter de grens over ;)

Zoals gezegd Duitsland is voor mij 10min rijden ga er zowiezo altijd tanken. Deze keer dus maar meteen even gestopt bij de Aldi. Er zit idd veel tussen van mindere kwaliteit. Veel romeinse kaars effecten. Maar er zit ook genoeg leuk spul tussen zoals de Aligator, Phoenix, Reno. deze heb ik zelf dan ook maar er is genoeg leuk spul. Helemaal als je een beperkt budget hebt. Heb voor de grap eerst bij Sparkels in Sittard op de site gekeken en voor een paar € per potje krijg je niet veel. Er staat trouwens ook een onderwerp hier op het forum over de Phoenix(wordt in de topic titel wel een andere naam gebruikt). Deze zou ook bij loots verkocht worden voor €15,- hij kost dit jaar bij de aldi €7,99

Al met al van te voren goed alles uitzoeken op het wereld wijde web en je kan voor weinig leuk vuurwerk hebben.

Ben dit jaar ook naar DE geweest, vooral de Lidl. De Black Ice van 17 euro. OMG wat een vette pot. Soort gelijk betaal je hier in NL zeker 50 eu voor

Black ice is voor deze prijs een echte topper maar de rise of the gladiators en de excalibur zijn maar saaie bakken met een veel te traag tempo en ook nog eens middelmatige boeketten.Reno was weer een toppertje en de toronto.Maar mijn favoriet blijft de laser fontein wat een prachtding is dat

Ik was over alles wel tevreden behalve de Aligator, die had toch een beduidend mindere burst dan vorig jaar.
Maar voor de rest allemaal prima spul, en de Black Ice was inderdaad de 'goede' variant van de Bazooka, met fluiters op het eind :D

Ik was over alles wel tevreden behalve de Aligator, die had toch een beduidend mindere burst dan vorig jaar.
Maar voor de rest allemaal prima spul, en de Black Ice was inderdaad de 'goede' variant van de Bazooka, met fluiters op het eind :D

De burst van de Alligator viel mij ook al tegen! (Misschien kwam dat een beetje door de Extreme Salutes die ik had maar toch :p)

wel veel weigeraars ben ik achter gekomen,met het verbranden van de verpakkings,verder voor de prijs kan je niet klagen

Back
Bovenaan