Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Volgens mij is dit eerder nog een reactie van de burgemeester op de raadsvragen die gesteld waren in oktober. Frappant wel dat dit nu uitkomt, stond nergens op de agenda want ik heb bijna dagelijks gekeken. Ben wel erg benieuwd hoe de nieuwe burgemeester erin staat, want hoe de raad erin staat is duidelijk en Jorristma wilde altijd voor een landelijk verbod gaan.

Ook bizar om te lezen dat de burgemeesters blijkbaar in oktober al hebben aangedrongen op een vuurwerkverbod, slaat echt nergens op. Europees gezien kan dit allemaal niet zonder goede onderbouwing, ik hoop echt dat het OMT iets logisch zegt en aangeeft dat de getallen geen enkele aanleiding geven.

Ja inderdaad in oktober al, vond ik ook verbazingwekkend. Misschien probeerden ze het toen erdoor te drukken zonder dat er al teveel aandacht aan besteed werd?

Net zoals het kabinet zich niet dient te verschuilen achter het OMT, dienen GL en PVDD zich niet te beroepen op het argument de zorg te ontlasten. Walgelijke clubs zijn het.

Maar met een besmettingscijfer van 16000 word ingrijpen nu toch wel nodig...gooi de boel even dichr en laat iedereen de feestmaand leuk vieren aub.

Te laat ja en nee. We zijn nog behoorlijk van december af. Sinterklaas vieren de meeste waarschijnlijk toch niet. Maar kerst is voor de meeste toch het feest van het jaar. Maar dan zouden ze morgen in moeten grijpen want 16.000+ is erg veel. Maar of het te laat is ja en nee het is krapjes

Maar met een besmettingscijfer van 16000 word ingrijpen nu toch wel nodig...gooi de boel even dichr en laat iedereen de feestmaand leuk vieren aub.

Gaat nu wel gebeuren hoor ingrijpen, die 2 weekse lockdown komt wel. De cijfers liegen er nu niet om.

Maar het gaat er om spannen of we een normale feestmaand krijgen. Dan moeten alle maatregelen zaterdag direct ingaan en niet wachten tot woensdag ofzo. Dat is het wel in de politiek ze wachten veel te lang met ingrijpen.

https://www.nu.nl/politiek/6167217/...erbod-kabinet-verschuilt-zich-achter-omt.html

Dit nieuwsbericht wat 14:41 uur binnenkomt, zit in mijn inziens vol angst voor het advies van het OMT.
Blijkbaar was/is het nodig om dit te doen, omdat het kabinet het advies van het OMT afwacht.
In mijn inziens krijgen GL en PVDD nu te zenuwen, omdat het OMT meet op basis van cijfers en feiten..
Ik ben benieuwd, ik zie het al een positieve ontwikkeling!

Exact dit dacht ik dus ook. En als ik het nog eens lees en erover nadenk sorteren deze ‘partijen’ er al op voor dat het OMT niet voor een vuurwerkverbod gaat adviseren. En als ik de huidig beschikbare info zo bekijk denk ik dat het OMT een forse tik uit wil delen om snel een afvlakking en wellicht een knock down te bereiken. Als dat gehaald wordt kunnen we de feestdagen redelijk normaal doorkomen. Dus qua maatregelen echt korte termijn denken en werken. Daar past een vuurwerkverbod op de langere termijn dus niet tussen.

Al vraag ik me het nut van dat korte termijn denken wel af, maar dat is een andere discussie. Nog 24 uur te gaan, dan gaan we het horen!

Zo, ik kom ook maar eens uit mn graf om me te bemoeien. Ik verwacht een gevalletje geen nieuws is goed nieuws. Vooral omdat chef Gommers vorig jaar al geen voorstander van sen verbod was.

Zou het verboden worden zou het allang gelekt zijn. Ook geeft de bijna smeekbede van GL en PvdD me een goed gevoel.

Zo, ik kom ook maar eens uit mn graf om me te bemoeien. Ik verwacht een gevalletje geen nieuws is goed nieuws. Vooral omdat chef Gommers vorig jaar al geen voorstander van sen verbod was.

Zou het verboden worden zou het allang gelekt zijn. Ook geeft de bijna smeekbede van GL en PvdD me een goed gevoel.
Gommers is dacht geen OMT lid meer, dus hij kan wat vinden maar er zal niets mee gedaan worden.

Gommers is dacht geen OMT lid meer, dus hij kan wat vinden maar er zal niets mee gedaan worden.

Gommers die er wel of niet inzit, het OMT stuurt op basis van cijfers en feiten.
Als leden van het OMT goed en realistisch met hun werk bezig zijn, heb ik er wel vertrouwen in.
De meeste vuurwerkslachtoffers komen niet op de IC, deze cijfers hebben ze ook..
Het gaat ze voornamelijk om de IC opnamen en besmettingen.
Ze geven nu een advies aan het kabinet “of een vuurwerkverbod nodig zou zijn” en of oud en nieuw toch op een veilige manier gevierd kan worden (er word niet voor niks advies gevraagd).
Als er een vuurwerkshow georganiseerd zou worden, zou dit voor extra besmettingen zorgen..
Als mensen individueel vuurwerk afsteken, kunnen de burgers toch oud en nieuw vieren en zijn er wel gewonden maar niet veel IC opnamen (waar het om gaat)..

Nogmaals ik zie het positief in en ik hoop het ook.

Back
Bovenaan