Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Niks in de nieuwsrubrieken van publieke oproep.. De dreiging dooft dit jaar uit als een nachtkaars volgens mij...

Als de gewonden zo zonder pijlen/single shots/knallers gaan meevallen, de lui met illegaal zich gedragen...dan kan deze jaarwisseling best eens een positieve boost voor de toekomst van ons siervuurwerk beteken...

Niks in de nieuwsrubrieken van publieke oproep.. De dreiging dooft dit jaar uit als een nachtkaars volgens mij...

Als de gewonden zo zonder pijlen/single shots/knallers gaan meevallen, de lui met illegaal zich gedragen...dan kan deze jaarwisseling best eens een positieve boost voor de toekomst van ons siervuurwerk beteken...
Dan moet eerst dat verhaal veranderd worden dat slachtoffers niet meer verzekerd zijn als ze illegaal vuurwerk hebben afgestoken.

Ik hoorde vandaag dat er een zorgvloed komt en code zwart gaat ontstaan.... en als ik dan zie dat ze dit onderwerp hebben geparkeerd dan weet ik genoeg.

Ziekenhuiscijfers beginnen de pan uit te rijzen. Ik ben bang dat we toch echt met het ergste rekening moeten houden tenzij ze vanaf maandag een keiharde lockdown aankondigen van 4 weken zodat we nog redelijk normaal de feestdagen kunnen vieren.

Aan de andere kant kun je het nieuwe jaar ook prima op een later moment feestelijk inluiden. Waarom maken ze daar eigenlijk geen plan voor. In plaats van een afsteekverbod op 31 december de afsteektijd verplaatsen naar 31 januari/1 februari en laat het gelijk samenvallen met Chinees Nieuwjaar (in het kader van diversiteit :p)

Laatst bewerkt:
Dinsdag komt de motie van GL en PvdD in stemming... tot die tijd is er nog niets officieel besloten.

Dinsdag komt de motie van GL en PvdD in stemming... tot die tijd is er nog niets officieel besloten.

Die motie zal weinig uitmaken. Als er morgen wordt besloten dat er geen verbod komt dan zal die motie ook geen meerderheid halen.

Als ministerraad morgen alle andere anti-geluiden naast zich neerlegt, incl het Kamerdebat erover, valt zo'n motie neer als een slappe slurf spuitbusslagroom.

Hoezo? Als het demissionaire kabinet morgen besluit om geen verbod in te stellen dan gaan ze niet dinsdag ineens voor een verbod stemmen. Tel daar ook de partijen bij op die bij voorbaat tegen zijn en de motie is verworpen.
Dat is dus eigenlijk precies wat ik bedoel:
Je weet nu niet wie er tegen zijn, partijen die tegen een permanent verbod zijn kunnen wel voor een eenmalig verbod zijn. Sterker nog, het is een dermate beladen onderwerp dat je er ook geen rekening mee kunt houden dat iedereen binnen partijdiscipline gaat stemmen.

Laten we wel wezen een aangenomen motie hoeft niet uitgevoerd te worden, maar zomaar roepen dat de motie wel verworpen wordt is wat te makkelijk.

Hoezo? Als het demissionaire kabinet morgen besluit om geen verbod in te stellen dan gaan ze niet dinsdag ineens voor een verbod stemmen. Tel daar ook de partijen bij op die bij voorbaat tegen zijn en de motie is verworpen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat dit als wisselgeld wordt gebruikt.
Dan krijgt GL zijn vuurwerkverbod als ze meestemmen voor een 2G beleid. Daar zijn ze nu namelijk nog tegen.
Eerst zien dan geloven.

Back
Bovenaan