Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Kaartje kost inderdaad een hoop, maar je overdrijft een beetje. €88,00 was ik kwijt. Vergeet niet dat je hiervoor 11 uur lang (!) vermaakt wordt op het hoogste niveau. Dus ja, veel geld, maar ik heb het er dubbel en dwars voor over!

Prima prijs voor zo’n evenement. Wel grappig om reacties hierover te lezen haha.
Met oud en nieuw worden er zonder blikken of blozen honderden tot duizenden euro’s in een paar minuten weggeknald…. Dan valt die paar tientjes voor een 11 uur lang top vermaak nog wel mee.

Nou, m'n reet 'overslaan'. Ik sta 20 november in een afgeladen Gelredome Qlimax te vieren. Ik pak alles wat ik nog kan. De komende jaren is niets meer zeker en dan heb ik die toch maar mooi in de tas.
Dat heb ik in de loop der jaren sowieso geleerd: stel nou geen leuke dingen uit als het niet hoeft, want voor je het weet kan of mag het niet meer. Financieel, overheid, gezondheid of wat dan ook, het is allemaal niet te voorspellen..

En die discussie over de prijzen van tickets.. 80 euro, 110 euro, ja het is veel geld. Maar een dikke compound is ook niet gratis.
Ik bedoel alleen maar, ieder geeft uit aan zijn hobby wat ie er voor over heeft. Ik heb ook 75€ voor een TD2021 ticket neergelegd, ik ga daar harder van genieten de hele dag/nacht dan van een compound van 1 minuut. (die ik overigens ook niet over zal slaan, want die schuift nog door van vorig jaar :))
Plus ook die hele branche is de klappen van de crisis nog niet te boven.. in die zin snap ik een kleine prijsstijging ook nog wel.

Qua dreigend verbod zal ik mij met bestellen dan ook niet tegen laten houden.
De kans is er altijd, maar ik schat die veel lager in dan vorig jaar. Het argument van toen is nu niet meer aan te dragen (vorig jaar eigenlijk al niet, maar toen slikte iedereen het nog). Daarnaast zoals gezegd, geniet er nou maar van, voor je het weet is het definitief voorbij.

Er dreigt zeker een verbod. Ik denk dat het een heel reeel scenario is. Ik heb (gelukkig) niet veel verstand van politiek en wetgeving, maar ik houd er wel degelijk rekening mee. Niet zozeer qua bestellingen, omdat ik een groot deel (verplicht) moest doorschuiven en aan het begin van het jaar al wat heb besteld.

Persoonlijk denk ik dat alles af zal hangen van 'de zorg' in relatie tot Covid (en Influenza). Dat is natuurlijk een perfect argument wat het gros van Nederland accepteert. Vanuit politiek oogpunt de ideale kapstok, mede om geen gezichtsverlies te leiden. Dat deed die verschrikkelijke Groene Kerel begin november vorig jaar ook heel slim. Maar of dat argument valide is hangt uiteraard af van het aantal ziekenhuisopnames, etc. We kennen het riedeltje allemaal wel.

Ik heb verder geen idee in hoeverre men binnen een demissionair kabinet bevoegd is om een dergelijke beslissing te nemen (met de corona noodwet als uitzondering verwacht ik). Men mag alleen lopende zaken afhandelen of zaken die dermate urgent zijn dat er nu stappen gezet moeten worden. Een landelijk vuurwerkverbod valt onder geen van beiden. Daarnaast is het ook de vraag in welk tempo de formatie onderhandelingen voortkabbelen, wanneer er een nieuwe regering opstaat en wat de politieke en juridische mogelijkheden dan nog zijn binnen de resterende tijd tot oud en nieuw.

Kortom, zolang 'de zorg' onder controle blijft zie ik het wel enigzins positief in, maar ik weet tegelijkertijd ook dat de politiek beslissingen veelal niet baseert op inhoudelijke argumenten. Alles kan dus.

Nog 78 dagen te gaan en bij iedere dag die verstrekt wordt de kans op een verbod iets kleiner. Verder leef ik vooral met de dag en geniet ik van het nu.

Er dreigt zeker een verbod. Ik denk dat het een heel reeel scenario is. Ik heb (gelukkig) niet veel verstand van politiek en wetgeving, maar ik houd er wel degelijk rekening mee. Niet zozeer qua bestellingen, omdat ik een groot deel (verplicht) moest doorschuiven en aan het begin van het jaar al wat heb besteld.

Persoonlijk denk ik dat alles af zal hangen van 'de zorg' in relatie tot Covid (en Influenza). Dat is natuurlijk een perfect argument wat het gros van Nederland accepteert. Vanuit politiek oogpunt de ideale kapstok, mede om geen gezichtsverlies te leiden. Dat deed die verschrikkelijke Groene Kerel begin november vorig jaar ook heel slim. Maar of dat argument valide is hangt uiteraard af van het aantal ziekenhuisopnames, etc. We kennen het riedeltje allemaal wel.

Ik heb verder geen idee in hoeverre men binnen een demissionair kabinet bevoegd is om een dergelijke beslissing te nemen (met de corona noodwet als uitzondering verwacht ik). Men mag alleen lopende zaken afhandelen of zaken die dermate urgent zijn dat er nu stappen gezet moeten worden. Een landelijk vuurwerkverbod valt onder geen van beiden. Daarnaast is het ook de vraag in welk tempo de formatie onderhandelingen voortkabbelen, wanneer er een nieuwe regering opstaat en wat de politieke en juridische mogelijkheden dan nog zijn binnen de resterende tijd tot oud en nieuw.

Kortom, zolang 'de zorg' onder controle blijft zie ik het wel enigzins positief in, maar ik weet tegelijkertijd ook dat de politiek beslissingen veelal niet baseert op inhoudelijke argumenten. Alles kan dus.

Nog 78 dagen te gaan en bij iedere dag die verstrekt wordt de kans op een verbod iets kleiner. Verder leef ik vooral met de dag en geniet ik van het nu.

Je eerste alinea haalt je hele boodschap onderuit :)

De situatie t.a.v. het aantal covid besmettingen en ziekenhuisopnames is nu idd totaal anders en niet te vergelijken met die van vorig jaar. 100% zekerheid is er niet maar met de huidige vaccinatiegraad is het niet denkbaar dat het toch de verkeerde kant uit zal gaan.. In die zin zal een verbod er niet komen en kunnen we gewoon ouderwets stoken op 31-12

Maar de situatie in de ziekenhuizen is ook niet dezelfde. Er is veel personeel weg en al IC capaciteit niet opgeschaald wordt/kan worden, dan kan een lager aantal patiënten voor een hogere druk op het systeem zorgen. Die liberale zuinigheid in de zorg heeft de hele pandemie al voor problemen gezorgd. Altijd zo minimaal mogelijke capaciteit voor zo weinig mogelijk geld. Kan dat lekker in de zak worden gehouden of verspild aan dure pretigeprojecten. En 'ach dan maar geen vw lolletjes voor de burger'.

De situatie t.a.v. het aantal covid besmettingen en ziekenhuisopnames is nu idd totaal anders en niet te vergelijken met die van vorig jaar. 100% zekerheid is er niet maar met de huidige vaccinatiegraad is het niet denkbaar dat het toch de verkeerde kant uit zal gaan.. In die zin zal een verbod er niet komen en kunnen we gewoon ouderwets stoken op 31-12
sprookjes van regering vertrouw ik niet meer dus hopelijk gaat door maar je weet nooit en al zelfs met nieuwe regering met d66 en spg na je ken zelf wel invullen he

Het aantal vuurwerkslachtoffers zal de IC-capaciteit niet belasten.. dus Tsja..en ja de politiek heeft haar geloofwaardigheid al lange tijd geleden verloren en is zeker niet te vertrouwen. Nu druk aan het formeren en dat duurt waarschijnlijk nog wel even, die hebben andere zaken aan het hoofd.. het redden van hun eigen hachje.. Aan doemscenario's wil ik dus niet denken.

Ik heb gewoon zin in lekker stoken!! :p

Laatst bewerkt:
Het aantal vuurwerkslachtoffers zal de IC-capaciteit niet belasten.. dus Tsja..de politiek heeft haar geloofwaardigheid al lange tijd geleden verloren en is niet te vertrouwen. De formatie duurt waarschijnlijk nog wel even dus die hebben andere zaken aan het hoofd.. Aan doemscenario's wil ik echter niet denken.

ja klopt, en toch was dat vorig jaar wel de reden.

Het aantal vuurwerkslachtoffers zal de IC-capaciteit niet belasten.. dus Tsja..de politiek heeft haar geloofwaardigheid al lange tijd geleden verloren en is niet te vertrouwen. De formatie duurt waarschijnlijk nog wel even dus die hebben andere zaken aan het hoofd.. Aan doemscenario's wil ik echter niet denken.

Ging niet alleen om ic opnames maar totale zorg ook 1ste hulp en huisartsen posten. Alsnog kul want in feburarie hadden we duizenden schaats slachttoffers en toen hoorde je niemand over zorg ontlasten ...

Het lijkt mij een heel slecht idee om weer een verbod in te stellen, HEEL slecht. Maar goed slechte ideeën uitvoeren daar drijft dit kabinet op. Qua economie en veiligheid zal t, laten we t volgens de regels houden, zeer problematisch worden.

Zolang festivals mogen zie ik voor vuurwerk geen problemen, zodra ze festivals weer aan banden leggen ga ik met wat zorgen maken. Maar ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat corona toch echt op zijn eind loopt, als je ziet hoeveel man er nu weer bij elkaar komen wat geen problemen oplevert dan moet dat wel goed komen.

Het kan altijd met dit kabinet. Ze doen echt maar wat. Ik maak me echter geen zorgen. Wel of geen verbod ik stook de hele avond door

Dit jaar ga ik voor de positieve insteek: er komt geen verbod! Waarom? Het zou echt (maar dan ook echt) absurd zijn naar de verkopers. Zoals al eerder benoemd zitten we in een heel andere situatie dan vorig jaar.
Mocht het tot een verbod komen dan moeten de winkeliers gewoon massaal uit gaan geven. Weet niet wat voor boetes erop staan, maar nog zo'n rampjaar kunnen ze niet aan, denk ik.

Als ik ergens geen vertrouwen meer in heb, dan is het wel in de 2e kamer. Ze zijn een ster in on logische beslissingen te maken ten opzichte van elk onderwerp, want het volk volgt toch wel.

Het zal mij niks verbazen in elk geval, als ze wederom met een kul reden aankomen, want dat doen ze met werkelijk alles.

Ik wou eigenlijk niet reageren op deze topic maar kon het eigenlijk toch niet laten, ik begrijp zeker de zorgen die heb ik zeker ook in dit falend kabinet maar toch denk ik dat er geen verbod komt dit jaar waarom, omdat we al op de 84% vacinatiegraad zit en we zeker met andere omstandigheden te maken hebben vergeleken met vorig jaar, dus ik blijf wel positief en mocht het verkeerd uitvallen dan is het helaas niet anders druk maken gaat niet werken dat heb ik inmiddels wel geleerd.

Verbod of niet,geknald zal er worden.
De gewone burger is dit jaar voorbereid op weer een verbod.
Veel mensen die normaal legaal afsteken zijn al lang de grens over gegaan onder het mom van,dat gaat me niet nog een keer gebeuren.

Denk ook echt dat als het gewoon zoals normaal word,dat er dit jaar extreem veel de lucht in zal gaan.
Door geschoven bestellingen,extra budget,illegaal spul wat nu ook al steeds meer op valt.

Back
Bovenaan