Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Ik heb nog niet het overtuigende gevoel dat ik zeker weet dat we het eind van het jaar kunnen afhalen. Ik laat mij de pret er niet door bederven maar hou wel rekening met een scenario als vorig jaar in mijn achterhoofd. Ik denk dat het gevoel pas verdwijnd als de kogel definitief door de kerk is

Hier moeten we geen aandacht aan besteden.
Dat noem ik struisvogelen, we kunnen het hier toch gewoon over hebben, dit heeft direct invloed om onze gezamelijke passie.
De laatste jaren staat onze hobby onder druk en vergrootglas, en dan kom er nu de huidige situatie nog bij.
Ben echt oprecht benieuwd hoe jullie erin staan en of mijn zorg terecht is.

Dat noem ik struisvogelen, we kunnen het hier toch gewoon over hebben, dit heeft direct invloed om onze gezamelijke passie.
De laatste jaren staat onze hobby onder druk en vergrootglas, en dan kom er nu de huidige situatie nog bij.
Ben echt oprecht benieuwd hoe jullie erin staan en of mijn zorg terecht is.

Ik snap je zorgen wel.
En leven helaas in een tijd waar we echt geen kloot hebben aan die grijze dakduiven in Den Haag.
Aangezien ze de oren laten hangen aan externe informatie wat corona betreft.

Ik weet het ook niet, maar we moeten ons ook niet al te gek maken door de pers.
De meeste mensen die niet de hele dag met vuurwerk bezig zijn, lezen de anti berichten ook niet.
Ik ben nu op vakantie naar Duitsland en helaas moet je in winkels en zo een muilkapje opdoen.
En dan ook nog zo'n medische, dus ik heb mijn Thunderdome mondkapjes helaas thuis moeten laten.
Maar ik ben erg benieuwd wat Duitsland gaat doen, het is in Duitsland nu herfstvakantie en je merkt dat de Duitsers ook klaar zijn met mondkapjes.

Eerlijk gezegd had ik gisteren voor het eerst ook deze gedachte. Het is in mijn ogen een optelsom:

- Klimaatgezeik
- Hoge druk op de zorg
- Personeelstekorten
- Griepgolf
- Coronacijfers

Het zou niet moeten kunnen, maar ik hou er langzaam wel een beetje rekening mee in het achterhoofd.

Precies de bovenstaande redenen en het nogal voorspellende karakter van beslissingen die de laatste 2 jaar worden genomen, heb ik het idee dat het inderdaad reëel is dat er dit jaar weer een afsteekverbod gaat komen. Dat blijft natuurlijk speculeren maar dat 'onderbuik gevoel' voor zover je het kan noemen wordt wel steeds groter bij mij.

Er worden wel veel extremere besluiten genomen die 100e miljarden kosten, grote bevolkingsgroepen teleurstellen en praktisch amper uitvoerbaar zijn. Het probleem van het opgeslagen vuurwerk, de eventuele tegemoetkoming en het geld wat het totaal gaat kosten stellen daar niks bij voor. Het is nogal naief om te denken dat er daarvoor een afsteekverbod vermeden zal worden.

Natuurlijk moeten we positief blijven en niet random gaan stoppen met bestellen. Dat moeten we juist namelijk gewoon blijven doen; als een eenheid achter de hobby blijven staan en elkaar steunen. Het is ook pas half oktober en de tijd zal het leren wat er ons te wachten staat. Vorig jaar werd half november de knoop doorgehakt, dat zie ik nu niet zo snel gebeuren. Ik denk dat als ze hier een besluit over nemen, dat het vrij laat zal zijn richting de laatste weken van het jaar.

Ik zie het niet snel gebeuren, wat dat betreft zie ik het wel redelijk positief in.
En mocht er weer een verbod komen verZinnen we wat anders, geen jaarwisseling meer met enkel categorie 1 meer, ging afgelopen jaar toch wel los hier en toen baalde ik.

Het zou wel weer erg krom zijn gezien wat er wel kon in Zandvoort.
besmettingen zeggen geen reet meer zolang de ziekenhuizen het aankunnen is er niks meer aan de hand.

als ze het verbieden ga ik ergens anders spullen regelen dit jaar.
vorig jaar nog braaf gedaan, nu is het wel klaar.

Eigenlijk al sinds het begin van de "Corona Pandemie" heb ik zo vaak bij mn eigen gedacht, "het is toch niet te geloven" En toch gebeurde het....

Wat ik tot nu toe geleerd heb is dat je nergens meer op moet hopen, doe je dat wel dan krijg je des te harder de deksel op je neus.

Vorig jaar hebben vele van ons het respect gehad, zich ingehouden, F1 gestookt, het was een rare jaarwisseling waarbij je elke keer over je schouder moest kijken... Ik snap dan ook heel goed dat vele van ons dat dit jaar niet nog een keer gaan doen...

Blijf positief, gewoon bestellen en verder nergens op hopen, dat is denk ik het beste advies :wink:

De boel wordt niet "in stelling" gebracht in dienst van een vuurwerkverbod, zo belangrijk is het niet voor ze itt ons. Feit is wel dat overheid, en nu ook RIVM, continu achter de feiten aanhobbelen en je op je vingers kon natellen dat er dit najaar/winter een nieuwe covidpiek zou/zal komen, met/dankzij de laatste versoepelingen. Tel daarbij op dat er opeens geen capaciteit van 1100 (ofzo, wat was de max in de piek) IC bedden meer zijn, en Gommers vandaag nog meldde dat de IC's geen piek van 400 patiënten aan gaan kunnen... Ik ben er ook niet gerust op, en heb expres nog niet veel besteld. Lokaalverbod kan me aan me reet roesten als ik gewoon aan het vuurwerk kan komen. Mocht het landelijk weer een jaar opschuiven, blijft het spul deze keer wel staan ivm de hogere prijzen die er zeker gaan komen volgend jaar. Alles is nu nog prijzen van vórig jaar. Wij zijn er het hele jaar mee bezig, politiek begint pas nu en vooral nov/dec met de discussies erover...

ik ben toch wel nieuwsgierig hoe de winkels hier naar kijken, met het verbod van vorig jaar en de inadequate compensatie was het natuurlijk een flinke klap voor de meesten. En als ze het nog een jaar op rij doen met nog een keer inadequate compensatie zullen er misschien wel er paar tussen zitten die zeggen “genoeg is genoeg!” En gaan dan onder de toonbank verder...

Allemaal speculatie, aannames, wat dan ook tot nu toe maar niet geheel onrealistisch lijkt me :rolleyes:

IK ben er niet zo bang voor. Je kan de situatie niet vergelijken met vorig jaar. 80% is gevaccineerd, vorig jaar 0. Laten we zeggen eind dit jaar 85.

Ging hun om de IC bedden.

Eigenlijk al sinds het begin van de "Corona Pandemie" heb ik zo vaak bij mn eigen gedacht, "het is toch niet te geloven" En toch gebeurde het....

Wat ik tot nu toe geleerd heb is dat je nergens meer op moet hopen, doe je dat wel dan krijg je des te harder de deksel op je neus.

Vorig jaar hebben vele van ons het respect gehad, zich ingehouden, F1 gestookt, het was een rare jaarwisseling waarbij je elke keer over je schouder moest kijken... Ik snap dan ook heel goed dat vele van ons dat dit jaar niet nog een keer gaan doen...

Blijf positief, gewoon bestellen en verder nergens op hopen, dat is denk ik het beste advies :wink:

Met dat Formule 1 verhaal zijn ze echt door de mand gevallen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zat ook met een dikke sigaar en een glas bier voor de tv, maar toen ik die kudde mensen zag... wat de neuk?

En ondanks dat vermijd ik nog steeds mensenmassa's.
Thunderdome op 11 december, leuk, maar ik sla toch even over.

Maar terug naar de Formule 1, toen werd wel duidelijk dat er met 2 maten wordt gemeten.

Met dat Formule 1 verhaal zijn ze echt door de mand gevallen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zat ook met een dikke sigaar en een glas bier voor de tv, maar toen ik die kudde mensen zag... wat de neuk?

En ondanks dat vermijd ik nog steeds mensenmassa's.
Thunderdome op 11 december, leuk, maar ik sla toch even over.

Maar terug naar de Formule 1, toen werd wel duidelijk dat er met 2 maten wordt gemeten.

Nou, m'n reet 'overslaan'. Ik sta 20 november in een afgeladen Gelredome Qlimax te vieren. Ik pak alles wat ik nog kan. De komende jaren is niets meer zeker en dan heb ik die toch maar mooi in de tas.

Nou, m'n reet 'overslaan'. Ik sta 20 november in een afgeladen Gelredome Qlimax te vieren. Ik pak alles wat ik nog kan. De komende jaren is niets meer zeker en dan heb ik die toch maar mooi in de tas.

Nou.. met of zonder corona, ging altijd naar festivals en feesten maar nu een gezin en aan het minderen, maar no way dat ik 110 euro voor een fcking qlimax kaartje betaal... paar jaar terug had je heel weekend defqon voor 130...

Die goeie ouwe tijd inderdaad! Vind de prijzen echt belachelijk hoog, maar voor die qlimax beleving zou ik het wel voor over hebben. Er dreigt wel zeker een groep moeite te willen doen voor een totaalverbod dit jaar. Maar dan denk ik, wtf ga je als overheid met al die bunkers vol vuurwerk doen, hoe ga je dat vergoeden? Zijn die winkeliers überhaupt al gecompenseerd...Het verbieden van vuurwerk is voor vele maar een prestige project, weten dondersgoed dat de consequenties grotere nadelen gaan geven waar ze nog geen oplossing voor hebben.

Nou.. met of zonder corona, ging altijd naar festivals en feesten maar nu een gezin en aan het minderen, maar no way dat ik 110 euro voor een fcking qlimax kaartje betaal... paar jaar terug had je heel weekend defqon voor 130...

Kaartje kost inderdaad een hoop, maar je overdrijft een beetje. €88,00 was ik kwijt. Vergeet niet dat je hiervoor 11 uur lang (!) vermaakt wordt op het hoogste niveau. Dus ja, veel geld, maar ik heb het er dubbel en dwars voor over!

Het is net wat je ervoor over hebt. Een fantastisch mooie compound die in 1 minuut leegschiet of een hele dag maximaal genieten van de mooiste muziek (inclusief een beetje vuurwerk) :p

Welke datum kregen we vorig jaar te horen dat het verbod doorging ? Volgensmij was het vorig jaar rond deze tijd al veel erger gesteld met de corona cijfers.

Welke datum kregen we vorig jaar te horen dat het verbod doorging ? Volgensmij was het vorig jaar rond deze tijd al veel erger gesteld met de corona cijfers.

Vorig jaar was het vrijdag de 13e. Dit jaar zou dat de 12e zijn , over ongeveer 4 week.
Volgens mij zijn de cijfers nu beter en was de discussie al eerder op gang gekomen.

Back
Bovenaan