Double Whammy [Compound]

Problemen met vocht is in mijn inziens pure speculatie:
-Heeft EVO mede gedeeld dat zij vochtproblemen ervaren door het vervoer per container op de boot?
-Zijn de producten van Evo/Pangu minder goed afgedekt op de regenachtige demo’s? (en andere goed presterende producten juist wel).

Problemen met een kooi zijn naar mijn inziens ook pure speculatie:
-Waarom presteren de producten zonder kooi van EVO/Pangu minder en hebben de producten zonder kooi van China Red hier bijvoorbeeld geen last van?
-Is er aantoonbaar mindere burst in de producten van Evo/Pangu omdat ze geen kooi gebruiken? En zijn daar specificaties van?

Speculeren zonder de feiten helder te hebben, zorgt naar mijn inziens alleen maar tot meer discussie.

Klopt, ik vind het heerlijk om deze discussies te lezen :yes: mensen zijn helemaal overstuur op basis van een filmpje. Geweldig!
Gewoon kopen die rommel en afsteken. Soms valt het mee, en soms wat tegen..
Genoeg bestellen, dan zit er altijd wat moois tussen :holland:

Klopt, ik vind het heerlijk om deze discussies te lezen :yes: mensen zijn helemaal overstuur op basis van een filmpje. Geweldig!
Gewoon kopen die rommel en afsteken. Soms valt het mee, en soms wat tegen..
Genoeg bestellen, dan zit er altijd wat moois tussen :holland:

Gewoon ff afsteken joh. Is maar 120 euro.
Want ja het geld licht tegenwoordig voor het oprapen.
Jan modaal zou deze cake prima vinden.
Maar de freak/ liefhebbers die sparen voor echte kwaliteit zijn natuurlijk teleurgesteld.

Je bent ook niet blij als je een fullHD TV koopt die achteraf niet had blijkt te zijn.(niet klagen het geeft beeld)
Of een nieuwe auto met krassen want ja de kleur is wel zoals in de catalogus.
Of een wielrenfiets en je krijgt een bak fiets.. (niet klagen, het heeft wielen)

Maar ik heb zo juist 10 euro in de fik gestoken. Ik verwachtte dat het een rode vlam zou geven.
Helaas het was een gele vlam.
Maakt niet uit joh is maar 10euro..
Je snapt me punt.
We hebben het over serieuze uitgaven.. want vuurwerk is een dure luxe geworden..
Dan wil je ook waar voor je uitgave.

Gewoon ff afsteken joh. Is maar 120 euro.
Want ja het geld licht tegenwoordig voor het oprapen.
Jan modaal zou deze cake prima vinden.
Maar de freak/ liefhebbers die sparen voor echte kwaliteit zijn natuurlijk teleurgesteld.
Maar ik heb zo juist 10 euro in de fik gestoken. Ik verwachtte dat het een rode vlam zou geven.
Helaas het was een gele vlam.
Maakt niet uit joh is maar 10euro..
Je snapt me punt.
We hebben het over serieuze uitgaven.. want vuurwerk is een dure luxe geworden..
Dan wil je ook waar voor je uitgave.

Ik snap jullie ook wel.. Als ik een Mercedes koop verwacht ik er ook veel van, maar daar zit ook wel eens een keer een blauwe maandagauto tussen die kapot gaat. Dan roepen dat al deze auto's slecht zijn is ook niet waar denk ik. Dat is ook een beetje wat Vuurwerkfeestje uit probeert te leggen.
Maar ik snap je.. Op basis van de demo bij Souman nog de Magic in the Air besteld.. Straks was het wel een demo product en gaat hij bij mij voor geen meter.
Maar het is hoe het is.

Nou ik heb eieren voor mijn geld gekozen en heb de whammy geruild. Ik heb de Insane ook en beide waardeloos op de demo. Lijkt me sterk dat het allebei heel toevallig maandagochtend producties zijn

Los van hoe de kooiloze producten presteren, zal het laten drogen nauwelijks effect hebben op de uitwerking.
Natte of vochtige flash brandt immers in zijn geheel niet.
Daarnaast zit er in 25mm tubes krap 15 gram tot 20 gram effectlading. In 20mm tubes past een magere 7 gram.
Reken daar tot 5% flash (0,35 gram flash of bij 25mm 0,75-1 gram flash) en je hebt tot de helft of minder spreiding vergeleken met een 1.3G (gekooid) artikel.
De kracht van flash neemt immers exponentieel toe, dus verwacht minstens de helft of minder spreiding. Dat is ook duidelijk in de video's terug te zien.
Tot 1 gram flash in deze producten is simpelweg te weinig voor mooie volle effecten en bijbehorend geluid.

Neem dit gegeven in overweging in de keuze om een dure, nieuwe kooiloze cake of compound te kopen.

Laatst bewerkt:
Ik snap jullie ook wel.. Als ik een Mercedes koop verwacht ik er ook veel van, maar daar zit ook wel eens een keer een blauwe maandagauto tussen die kapot gaat. Dan roepen dat al deze auto's slecht zijn is ook niet waar denk ik. Dat is ook een beetje wat Vuurwerkfeestje uit probeert te leggen.
Maar ik snap je.. Op basis van de demo bij Souman nog de Magic in the Air besteld.. Straks was het wel een demo product en gaat hij bij mij voor geen meter.
Maar het is hoe het is.

Maar, bij Mercedes kan je aankloppen om je auto kostenloos te laten repareren. Dat gebeurt niet zo veel in vuurwerkland bij een tegenvallend product.

En ja, het moet nog maar blijken of die echt zo slecht is. Maar ik geloof er niet zo in dat die magisch gaat presteren.

Dan vergelijk je hem ook wel meteen met de 5-voudig cakebox van het jaar hè.

Dus, wat is het punt?
Zelfde demo, zelfde camera, zelfde weersomstandigheden.
Ik zoom in op een specifiek stukje, waarbij beide producten gouden effecten schieten.
Het gaat mij dan niet om de Transbomber. Als je hem vergelijkt met de King of Blue, wederom zelfde demo, zelfde camera, zelfde weersomstandigheden komt de King of Blue veel sterker er uit.

Dus puur op basis van deze filmpjes lijkt de Double Whammy gewoon ondermaats.
Dan de prijs, je betaalde voor de Double Whammy in de freakactie minstens 75 euro.
Oftewel 94 cent per schot. Voor een King of Blue betaalde je in de freakactie minstens 17 euro dit jaar, 68 cent per schot. Voor de Transbomber 95 euro, 66 cent per schot.
Al met al: de Double Whammy is multishape, dus dat zou hem iets duurder kunnen maken dan de I-shape producten waarmee ik hem zojuist vergelijk, echter is de Double Whammy wel weer kooiloos. Rechtvaardigt dat zo'n groot prijsverschil?

Een 80 shots 25mm compound voor 94 cent per schot, zonder kooi, versus een 144 shots 25mm compound voor 66 cent per schot, met kooi. Je betaald dus veel meer voor een compound die het veel minder doet.

Niet besteld, maar vooral ook een domper voor het bedrijf zelf. Hopelijk kan er volgend jaar iets meer gedaan worden, qua kwaliteitscontrole. Hoop dat het uiteindelijk meevalt, over de gehele lijn van Evolution.

Niet besteld, maar vooral ook een domper voor het bedrijf zelf. Hopelijk kan er volgend jaar iets meer gedaan worden, qua kwaliteitscontrole. Hoop dat het uiteindelijk meevalt, over de gehele lijn van Evolution.
Jan modaal komt de winkel binnenlopen en koopt het product gewoon en koopt volgend jaar een ander product niet wetende dat het van dezelfde importeur is. Het bedrijf zelf verdient er gewoon dik aan de laatste 3 dagen.

Jan modaal komt de winkel binnenlopen en koopt het product gewoon en koopt volgend jaar een ander product niet wetende dat het van dezelfde importeur is. Het bedrijf zelf verdient er gewoon dik aan de laatste 3 dagen.
Uiteindelijk wel inderdaad. Maar ondanks dat, denk ik dat je als bedrijf blijer was geweest, met een product dat op zijn best presteert.

Wat een onzin als je die kooiloze bagger nog goed probeert te praten met wat random kreten. Wind, regen, binnenkort volle maan. Het was al een feit dat je met maximaal 5% burst slappe uitwerkingen krijgt en er zijn wel eens in het verleden artikelen geweest die kooiloos waren en met meer dan 5% burst, foei natuurlijk. Nu hebben we weer goed bewijs van de kooiloze uitwerkingen en dan komen in het algemeen op het forum naar verwachting uiteraard van dezelfde accounts de standaard kulredenen en goedpratertjes. Dit product en andere GBV en de Vulcan artikelen zonder kooi die werden geschoten waren ( naar verwachting als je wat verstand hebt van de pyrotechniek zoals DeejayTim hierboven ook een beetje uitlegd ) zwaar ondermaats. De producten met kooi waren allemaal echt super goed, wereld van verschil. Alles is onder dezelfde omstandigheden opgebouwd en geschoten dat is juist het mooie van zo'n gemixde demo dus je kan niet eenzijdig bij de slechte prul producten met dat soort smoesjes aankomen. Respect trouwens Remco/3xh dat ondanks 'je verleden met Evo' je gewoon eerlijk je mening geeft!

Ik snap de teleurstelling wel, aan de andere kant krijg ik bij de mcdonalds ook nooit dezelfde burger als die op het bord staat ��

Ik snap de teleurstelling wel, aan de andere kant krijg ik bij de mcdonalds ook nooit dezelfde burger als die op het bord staat ��
Feitelijk doen ze precies hetzelfde, zolang het kruit gewicht, tube diameter en aantal schots kloppen doen ze niks raars.

Maar als ik een bigtasty bestel en ze zeggen dat de saus op is hoef ik hem ook niet.
Deze box mist ook gewoon wat saus.

Afijn, genoeg geouwehoer. Hoop voor andere dat deze box alsnog goed presteerd.
Ik heb hem zojuist geannulleerd, ga het risico niet lopen en haal een andere box die zich al bewezen heeft

Maar als ik een bigtasty bestel en ze zeggen dat de saus op is hoef ik hem ook niet.
Deze box mist ook gewoon wat saus.

Afijn, genoeg geouwehoer. Hoop voor andere dat deze box alsnog goed presteerd.
Ik heb hem zojuist geannulleerd, ga het risico niet lopen en haal een andere box die zich al bewezen heeft

Dat is dus precies wat hier niet gebeurt (alles waar ze mee adverteren zit erin) ,de smaak valt alleen tegen.

Back
Bovenaan