Double Whammy [Compound]

Ik snap de teleurstelling wel, aan de andere kant krijg ik bij de mcdonalds ook nooit dezelfde burger als die op het bord staat ��

Daar praat je over 6 euro, hier over een product die standaard meer dan 100 euro kost. Slecht vergelijk dus

Ik ga er niet om heen draaien. De producten van evo en pangu die ik op demo heb gezien waren gewoon niet in het oude kwaliteit van deze merken. Blade runner heb ik met ideaal weer gezien bij kuiper. Burst was matig en spreiding ook niet geweldig. Het enige positieve was de hangtime van het goud.

We hoeven het niet goed te praten. Ik hoop dat evo en pangu weer op oud niveau komen. Ik gun het beide merknamen van harte en hoop zelf ook de oude kwaliteit terug te zien in de toekomst.

De uitgaven zijn me te kostbaar om te gokken de 31e.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk zekerheid dat de producten die ik uitkies, ook naar verwachting presteren. Ja, de cake doet wat ie moet doen,maar op basis van verwachtingen, 1e productfilm en ervaring met bepaalde merken wil ik de gok met dit product niet lopen.
Misschien loop ik zo een enorme topper mis, misschien maak ik de beste keuze. We gaan het zien.

Laatst bewerkt:
Daar praat je over 6 euro, hier over een product die standaard meer dan 100 euro kost. Slecht vergelijk dus

Hoeveel vergelijken wil je hebben? Hotels, games, duur speelgoed(drones), electrische auto's(actieradius) enz. enz. Er gaan miljarden om in de reclame wereld om een product beter te laten lijken zonder te liegen... Laten we niet doen alsof dit nergens gebeurt, specs kloppen dus ze doen niks verkeerd.
Ik ben als freak ook teleur gesteld maar tegelijkertijd weet ik dat wij de doelgroep niet zijn en ze het zo aantrekkelijk mogenlijk maken voor hun doelgroep.

Ik ga er niet om heen draaien. De producten van evo en pangu die ik op demo heb gezien waren gewoon niet in het oude kwaliteit van deze merken. Blade runner heb ik met ideaal weer gezien bij kuiper. Burst was matig en spreiding ook niet geweldig. Het enige positieve was de hangtime van het goud.

We hoeven het niet goed te praten. Ik hoop dat evo en pangu weer op oud niveau komen. Ik gun het beide merknamen van harte en hoop zelf ook de oude kwaliteit terug te zien in de toekomst.

Ik vond de Acatenango anders prima overkomen op de demo film, geen idee welke batch dit was.

Hoeveel vergelijken wil je hebben? Hotels, games, duur speelgoed(drones), electrische auto's(actieradius) enz. enz. Er gaan miljarden om in de reclame wereld om een product beter te laten lijken zonder te liegen... Laten we niet doen alsof dit nergens gebeurt, specs kloppen dus ze doen niks verkeerd.
Ik ben als freak ook teleur gesteld maar tegelijkertijd weet ik dat wij de doelgroep niet zijn en ze het zo aantrekkelijk mogenlijk maken voor hun doelgroep.

Dit gaat een eindeloze discussie worden maar alle 'normale consumenten' ( vind het altijd zo denigrerend klinken ) die om me heen stonden vonden dat gepruttel van alle kooiloze cakes ook helemaal niks, die reageren amper anders dan de liefhebbers op een demo. Dus welke doelgroep blijft er over dan?

Wat een onzin als je die kooiloze bagger nog goed probeert te praten met wat random kreten. Wind, regen, binnenkort volle maan. Het was al een feit dat je met maximaal 5% burst slappe uitwerkingen krijgt en er zijn wel eens in het verleden artikelen geweest die kooiloos waren en met meer dan 5% burst, foei natuurlijk. Nu hebben we weer goed bewijs van de kooiloze uitwerkingen en dan komen in het algemeen op het forum naar verwachting uiteraard van dezelfde accounts de standaard kulredenen en goedpratertjes. Dit product en andere GBV en de Vulcan artikelen zonder kooi die werden geschoten waren ( naar verwachting als je wat verstand hebt van de pyrotechniek zoals DeejayTim hierboven ook een beetje uitlegd ) zwaar ondermaats. De producten met kooi waren allemaal echt super goed, wereld van verschil. Alles is onder dezelfde omstandigheden opgebouwd en geschoten dat is juist het mooie van zo'n gemixde demo dus je kan niet eenzijdig bij de slechte prul producten met dat soort smoesjes aankomen. Respect trouwens Remco/3xh dat ondanks 'je verleden met Evo' je gewoon eerlijk je mening geeft!

Nou ik probeer overal en altijd opjectief te blijven.
Ik sta uiteraard volledig buiten de kooiloze keuzes van bedrijven.
Ik gun de heren en dames achter Evo de volledige wereld.
Maar ik moet ook eerlijk zijn.
Niet goed is niet goed!
Ik denk dat de heren van Evo dit jaar ook eens kritisch gaan kijken.
Zelfs met de wetgeving van geen kooi etc is er echt wel wat creatiefs te verzinnen,en verwacht dat dit ook in de toekomst zal gebeuren.
Helaas hebben wij als liefhebbers daar nu niets aan.
Goed is goed en niet goed niet..
Helaas valt deze en de insane niet lekker uit..
Gelukkig zijn er ook veel producten en kooiloos wat niemand is opgevallen in het verleden!
Ik som even er een paar van op.
Accatenango ,atlas, 4x16 , paranoid , 19shots cakes etc.
Al deze producten werden de hemel in geprezen en zijn/waren kooiloos.
Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat kooiloos minder is.
Effecten zoals blink/strobe of crackling of willows, die hebben het vaak van de hangtime nodig en niet van de burst. Dat kan makkelijk kooiloos.
Het is echt testen en afwegen in China voor het beste resultaat.
Ik vermoed dat daar wat minder focus heeft gelegen bij diverse importeurs.
Tijdgebrek, corona, nieuwe productie wetgeving in China heeft veel overhoop gegooid.
Dus kwa controle is er veel verloren gegaan.
Nou ja genoeg redenen voor verbetering in de toekomst.

Ongeacht merk label of importeur.. kritisch zijn is belangrijk.
Als wij of de impeurteurs dat niet zijn veranderd er ook niets!
Het is juist door de kritiek dat een importeur verbeterd en groot wordt!

Dit gaat een eindeloze discussie worden maar alle 'normale consumenten' ( vind het altijd zo denigrerend klinken ) die om me heen stonden vonden dat gepruttel van alle kooiloze cakes ook helemaal niks, die reageren amper anders dan de liefhebbers op een demo. Dus welke doelgroep blijft er over dan?

De andere 17 miljoen mensen die er niet waren :wink: We doen net of dat evo dit express doet, die willen ook gewoon een top product maken. Evo doet wat het beloofd de smaak ontbreekt alleen. Daarom is het altijd beter om te w88 op straat filmpjes (is al zo lang als ik op dit forum zit het geval)

De andere 17 miljoen mensen die er niet waren :wink: We doen net of dat evo dit express doet, die willen ook gewoon een top product maken. Evo doet wat het beloofd de smaak ontbreekt alleen. Daarom is het altijd beter om te w88 op straat filmpjes (is al zo lang als ik op dit forum zit het geval)

Jij hebt het over een zogenaamde doelgroep voor dit soort overprijste pruttelvuurwerk en ik gebruik de demo enkel als recent zeer toepasselijk voorbeeld dat 'de normale consument' iets als dit net zo goed troep vind. Bij alle demo's, shows, jaarwisselingen die ik heb meegemaakt zie ik de 'normale consument' net zo lyrisch reageren op goede producten en net zo teleurgesteld reageren op troep. Natuurlijk zijn wij 'fijnproevers' maar slecht is slecht en veel geld voor iets wat slecht presteert is helemaal triest, dat vind een ieder die van vuurwerk houdt. Dus nogmaals, ik ben benieuwd welke doelgroep er naast 'de normale consument' en de liefhebber is die daar dan totaal anders over denkt. Want die moet ik blijkbaar nog ontdekken

Laatst bewerkt:
Een beetje risico lopen doen we allemaal weleens in deze hobby! We doen zelfs allemaal weleens een miskoop! Maar als ik dit kan voorkomen omdat ik het op een demo heb gezien en hem slecht heb zien presteren, dan behoud ik me het recht voor om deze te kunnen cancelen of in te kunnen ruilen voor iets anders! Een miskoop kan je niet altijd voorkomen, maar daarom zijn er demo's! Zien en het is niet wat je er van had verwacht...dan kan je actie ondernemen! Ik probeer er met mijn dealer uit te komen van joh, ik wil em bij je inruilen voor iets anders, want 100 eur vind ik veel geld! Als ik teleurstelling of een risico kan voorkomen, kies ik graag wat anders! Overigens tegenwoordig zijn de meeste 'doorsnee consument' die een dure box wil aanschaffen niet echt helemaal achterlijk meer! Die doen ook hun huiswerk en zijn zich er vaak bewust van dat zij ook maar één keer hun geld kunnen uitgeven! Zeker in deze tijd! Voorkomen kan je nooit! Maargoed, nogmaals daar zijn demo's voor en een ieder moet zijn of haar beslissing maken op grond van wat je van je er zelf van vind!

Fijne december kruitstress discussie hier! Heerlijk om te lezen.

Btw kooiloos hoeft echt niet perse slecht te zijn, ik dacht dat de magnum city serie ook kooiloos was maar waren echt meer dan prima, in het verleden ook eens een 19s assortiment van royal fireworks gehad en ook leuk spul. Ik ga niet mee in het verhaal dat kooiloze producten per definitie slecht zijn. Kijk ook eens naar Funke bijv. De prijs moet er dan inderdaad wel naar zijn, en geen “premium kooi” prijs vragen want dat is laten we het zo zeggen niet netjes.

Sinds de overname van evo door weco is naar mijn idee de kwaliteit elke keer weer wat minder geworden, het was precies waar vele bang voor waren destijds, erg jammer want evo was de importeur waar ik het eerste naar keek bij het kopen van producten. Dit en vorig jaar geen enkel evo product meer. Voor mij is Broekhoff de beste op dit moment en dat is ook wel eens anders geweest.

Als je met een dergelijke china film komt aanzetten en dan zo een slecht product aflevert dan gaat er ergens in de keten iets goed fout. Het is wellicht onrealistisch maar dit moet je als importeur niet willen verkopen, uit de handel, omruilen of vergoeding zou op zijn plaats zijn.

Zo zonde, het product in de startpost is namelijk super

Laatst bewerkt:
Voor 75 euro haal ik hem gewoon op. Jammer maar helaas. Gaat mooi rond 18:00 de lucht in. Wellicht door de verschillende schietinrichtingen nog een beetje leuk in de straat. We doen het er gewoon mee, kan nu alleen nog maar meevallen.

Goedenavond allen.

Ik moet zeggen dat na het zien van het filmpje bij mij ook wel lichtelijk de irritatie op doemde.
Echter kan er ik momenteel nog niet heel veel van zeggen.
Wel ben ik van mening dat echt goed vuurwerk in een stevig jasje hoort te zitten, ik ben persoonlijk namelijk niet van dat slappe maar ieder zijn mening en smaak.
Helaas is er door diverse 6c testen een kink in de kabel gekomen betreffende gebruik van een kooi/gaas verpakking welke een onbekende factor is geworden waardoor men veelal voor producten heeft gekozen welke max 5% burst hebben.
Dit is geen keuze van Evolution, echter begrijpen we ook waarom men hier voor kiest want als Nederlandse importeur ben je continue bezig met Russisch Roulette.
Je spendeert een vermogen aan CE testen en keuringen en hier bestaat dan nog de kans op afkeur wat een godsvermogen kost.
We doen altijd ons uiterste best om met de mooiste creaties te komen, en in de meeste gevallen lukt dit ons wel maar soms hebben we ook een product wat minder is dan beoogd.

gr
Marchel

Ik heb hem besteld, ik laat de bestelling staan. Krijg een gratis box bij orthen erbij, want deze telde mee voor de actie. Ben benieuwd:p

Kijk dit zijn eerlijke reacties. Bedankt voor je reactie Marchel. Hopelijk krijgen jullie weer vrijheid voor meer gokjes.

Respect dat je het gewoon eerlijk en duidelijk uitlegd. Dat van het russische roulette en mogelijke grote financiele impact is absurd maar helaas de realiteit. Top dat je ieder geval even reageerde

Super eerlijke reactie Marchel iets wat ik van je gewend ben in de jaren.

Jammer om te zien dat producten die je zelf samen met het team anders voor ogen hebt, begrijpelijk dat je dan ook iets milder bent met een reactie geven. Ik begrijp het punt over de verpakking ook wel kost vaak een hoop en blijft een hele grote gok.

Wat iedereen hier al zegt, hopelijk zijn andere producten onder de evolution naam wel geslaagd voor wat je voor ogen hebt!
Op een goed feest de 31e

Back
Bovenaan