Dooft jou kaarsje langzaam?

Kaarsje dooft zeker niet! Normaal in januari wel weer even klaar.. maar dit jaar merk ik dat ik met veel plezier compilaties zit te kijken, lijstjes zit te maken en op het forum zit. Het forum lijkt ook drukker bezocht in januari dan andere jaren, maar dat kan aan mij liggen. Blijft een leuke hobby voor mij!

Nu niet, dan niet, nooit niet.
En zo is het!

Ik weet niet of ik de enige ben maar ik steek ieder jaar af alsof het de laatste keer was. Dus ik maak er juist ieder jaar een feestje van. Zou iedereen moeten doen!

Hier in de buurt leeft het als nooit tevoren. Gewoon gaan met de banaan!
Hier kan ik mij bij aansluiten. Genieten en niks anders.

Heb hier ook het idee dat het juist meer leeft. Zo'n ander beeld dan dat nu wordt geschetst in de media.

Nee, totaal geen last van. Het lijkt zelfs met het jaar meer te worden. Uiteraard heb ik ook zorgen om de toekomst van oud en nieuw, maar laat me zeker niet gek maken en heb ergens nog wel vertrouwen. Mocht het daadwerkelijk verboden worden hier gaan we de opties om een huisje in Duitsland te vieren een goed bekijken, vieren we het daar. Buiten oud en nieuw is de vuurwerk hobby ook goed aanwezig, zo vliegen we de laatste jaren 4/5 per jaar naar het buitenland voor mooi trips, dat wordt nu al meer en mocht er een verbod komen dan wordt dat alleen nog maar meer. Nu stoken we nooit in Valencia bv, maar dat wordt dan wellicht ook interessanter om te doen. Gelukkig is er binnen Europa veel te zien, maar de wens om naar Japan/China/PGI te gaan groeit ook goed door en wil ik daar ook eens serieus naar kijken.

Uiteraard kan dat niet tegen het gevoel van oud en nieuw op, maar de hobby zal nooit verdwijnen, wellicht enkel een andere invulling. Maar mn dosis vuurwerk zal er niet minder op worden door een eventueel verbod.

Nee, gewoon elk jaar weer vieren of het het laatste jaar is! Sinds corona heb ik dat wel geleerd. Stiekem al wel plannen gemaakt/ideen opgedaan voor als het daadwerkelijk verboden word in nl. Eerste jaar nog gewoon stoken, daarna waarschijnlijk met het gezin naar curaçao oid.

Ook hier gelukkig absoluut geen last van. Zit er juist weer veel meer in dan eerdere jaren. Ja ik neem al de discussie over onze hobby serieus, maar kan het ook heel goed uitzetten. Probeer ook niet het gevoel te hebben van dit kan wel eens de laatste zijn. Hou toch in mijn hoofd dat ik hier nog jaren van kan genieten.

Zeker niet. Ja het afsteken met een verbod is wat spannender net als in Corona. Ben ook bang dat als je wel betrapt wordt met oud en nieuw dat de politie dan ook even binnen wil kijken

Nou inmiddels niet meer langzaam maar word keihard uitgeblazen!! Hoe kan het in dit land toch keer op keer dat onder valse cijfers en halve waarheden zomaar verboden word uitgedeeld/opgelegd.

Wanneer gaan ze eens inzien dat de relschoppers toch wel door blijven gaan en de gewone burger er wederom de dupe van word!
Je komt straks in situaties dat relschoppers die met zwaar geschut op hulpverleners schieten vogelvrij blijven en jan met pet en zijn 16 shots cake een straf gaat krijgen want ja verboden he......

Kan alleen in Nederland

Onvoorstelbaar. Als er een verbod komt mag wat mij betreft de maand december afgeschaft worden. Weg is het hele toeleven vanaf september tot aan de dag der dagen. Het woord kerst is niet meer van deze tijd en Zwarte Piet is ook niet meer wat het geweest is. Alles wat december zo magisch maakte is er dan ineens niet meer. Met dank aan de linkse partijen en de slappe rest die zich rechts schijnt te noemen. What's next???

Groot lichtpunt en steunpunt van het jaar is dan weg voor mij... Gelukkig is de verhoogde btw op cultuur niet doorgegaan anders was m'n 2e lichtpunt (een muziekfestival) wrs ook al weggeweest (vanaf 2026 iig)

Waar mijn kaarsje eerder doofde merk ik nu dat de interne rebel weer een beetje opkomt. Al dat afschaffen van tradities, doelmatig kapotmaken van cultureel erfgoed, valse feiten en leugens misbruiken voor politiek gewin. Ik ben het spuugzat. Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw. Tradities zijn ontstaan en houden pas op als wij het opgeven. Niet door linkse paljassen ingegeven politieke besluiten.

Back
Bovenaan