Dooft jou kaarsje langzaam?

Tranentrekkertje hoor hey dit topic..moeten we stichting slachtofferhulp inschakelen of redden de heren het nog?

:d :biertje:
Nee maar is wel een serieus onderwerp waar veel van de oudere garde zig in kunnen vinden. Ik snijd een (goed) onderwerp aan. De een kan zig er in vinden, de ander heeft er totaal geen last van. Ik vind het juist mega interessant om te lezen wat andere er van vinden of ervaren.
Daar wordt je als liefhebber wel wijzer van!

Er is de laatste jaren inderdaad veel veranderd op dit gebied. Ben ik het me eens. Je let wel meer op die dingen, wat het niet makkelijker maakt. Ik ben wel minder gaan besteden aan de hoeveelheid vuurwerk. De laatste jaren was het zoveel, dat ik meer bezig was met het afsteken van mijn vuurwerk, dan van het genieten. Daar ben ik sinds vorig jaar wel in veranderd. Dus voor mij iets minder vuurwerk inslaan zodat er tijd is om ook echt te genieten van het vuurwerk. Maar het kaarsje is zeker nog niet uit!

Nee maar is wel een serieus onderwerp waar veel van de oudere garde zig in kunnen vinden. Ik snijd een (goed) onderwerp aan. De een kan zig er in vinden, de ander heeft er totaal geen last van. Ik vind het juist mega interessant om te lezen wat andere er van vinden of ervaren.
Daar wordt je als liefhebber wel wijzer van!

Zeker! Dat maakt een forum ook leuk. Alle verschillende perspectieven!

• Like
Waarderingen: 3xh
Ben met 28 jaar geen oude garde, zo voel ik mij althans niet. Kan het wel begrijpen, vrienden inmiddels niet meer zo stokerig met vuurwerk. De helft heeft intussen een gezinnetje of dat komt er binnenkort aan. Nauwelijks nog stookmaten over en weet nog niet eens of ik de 31e bij vrienden thuis ga stoken of zelf thuis. Heb ze uitgenodigd maar bijna niemand weet wat ze willen op de 31e.
Daarom beleef ik de hobby steeds meer solo tegenwoordig. Stookte vorig jaar wel bij vrienden, maar slechts 2 die elke keer meegingen. De rest boeide het gewoon te weinig tijdens het grootste deel van de avond. Gisteren ook alleen naar Duitsland op en neer geweest.

De vlam brandt nog levendig zoals ik hier eerder in het draadje aangaf. Alleen wel steeds meer geïsoleerd van medevlammetjes die uit aan het doven zijn of niet eens meer branden. Wat dat betreft is dit forum deze jaarwisseling een heerlijke toevoeging voor mij.

Ben met 28 jaar geen oude garde, zo voel ik mij althans niet. Kan het wel begrijpen, vrienden inmiddels niet meer zo stokerig met vuurwerk. De helft heeft intussen een gezinnetje of dat komt er binnenkort aan. Nauwelijks nog stookmaten over en weet nog niet eens of ik de 31e bij vrienden thuis ga stoken of zelf thuis. Heb ze uitgenodigd maar bijna niemand weet wat ze willen op de 31e.
Daarom beleef ik de hobby steeds meer solo tegenwoordig. Stookte vorig jaar wel bij vrienden, maar slechts 2 die elke keer meegingen. De rest boeide het gewoon te weinig tijdens het grootste deel van de avond. Gisteren ook alleen naar Duitsland op en neer geweest.

De vlam brandt nog levendig zoals ik hier eerder in het draadje aangaf. Alleen wel steeds meer geïsoleerd van medevlammetjes die uit aan het doven zijn of niet eens meer branden. Wat dat betreft is dit forum deze jaarwisseling een heerlijke toevoeging voor mij.

Dit kan ik volledig beamen.

Kop op, en laat je niet kisten door het weer.
Ik laat me niet kisten, maar het komt de uitwerking niet te goede. Daar heb je dan goudgeld voor afgetikt, voor verwaaide effecten?

Daarbij kun je er vergif op innemen dat er meer ongevallen/schade/letsels e.d. gaan gebeuren, omdat de doorsnee consument niet verder nadenkt. Als niemand ze zegt dat windkracht 6 of hoger meer risico's met zich meebrengt, dan zal het wel veilig zijn toch? Koren op de molen van...?

Shows worden gecancelled vanaf 5bf, dat zijn professionals. Maar een land vol amateurs met windkracht 6 is geen probleem joh. Ik ben tegen alles kapotreguleren, maar in dit geval begrijp ik er echt geen jota van dat er geen "backup" dag in het vuurwerkbesluit is opgenomen bij een voorspelling van ijzel, wind >5, stortregen, etc. Ze willen immers ook niet dat alle zolders en schuren een jaarvvol liggen...

Hé dan zoek het lekker uit chagrijn. Bier drinken op straat is ook verboden, toch doet menig Nederlander en Pool het gewoon. Net als dat bij mij overmorgen alles de lucht in gaat, regen of droog, windkracht 4 of 5. Goed stookweer heb ik in de laatste 10-12 jaar niet eens meer meegemaakt, dat boeit inmiddels weinig meer.

Edit: morgen moest natuurlijk overmorgen zijn. 🤣

Laatst bewerkt:
Ik laat me niet kisten, maar het komt de uitwerking niet te goede. Daar heb je dan goudgeld voor afgetikt, voor verwaaide effecten?

Daarbij kun je er vergif op innemen dat er meer ongevallen/schade/letsels e.d. gaan gebeuren, omdat de doorsnee consument niet verder nadenkt. Als niemand ze zegt dat windkracht 6 of hoger meer risico's met zich meebrengt, dan zal het wel veilig zijn toch? Koren op de molen van...?

Shows worden gecancelled vanaf 5bf, dat zijn professionals. Maar een land vol amateurs met windkracht 6 is geen probleem joh. Ik ben tegen alles kapotreguleren, maar in dit geval begrijp ik er echt geen jota van dat er geen "backup" dag in het vuurwerkbesluit is opgenomen bij een voorspelling van ijzel, wind >5, stortregen, etc. Ze willen immers ook niet dat alle zolders en schuren een jaarvvol liggen...
Tja dat het een hoop geld kost is natuurlijk geen excuus, dat risico neem je zelf en als je het te gevaarlijk vind dan is het nog steeds jou keus om binnen te blijven.
Maar een backup dag kun je wel uit je hoofd zetten, verbieden ligt dan meer in de lijn der verwachting dus laat het maar lekker zoals het is.

Ik ben tegen alles kapotreguleren, maar in dit geval begrijp ik er echt geen jota van dat er geen "backup" dag in het vuurwerkbesluit is opgenomen bij een voorspelling van ijzel, wind >5, stortregen, etc. Ze willen immers ook niet dat alle zolders en schuren een jaarvvol liggen...
Hier snap ik ook werkelijk niks van... zo moeilijk hoeft het niet te zijn om via een soort lokaal besluit het afsteken een dag te verlaten als het 31/12 echt niet te doen is.

En hier sla je de spijker wat mij treft op de kop! Veiligheid gaat voorop toch? Dat gebruiken ze ook om een verbod te manifesteren. Als veiligheid zo belangrijk is,, dan kunnen ze ook prima een Reserve dag in het besluit opnemen ivm veiligheid

Gast jij bent woke of niet… de maatschappij anno 2024 waar we niet meer tegen een stootje kunnen😂
Gast, er is nog een gradatie tussen "aso/ego/alles moet kunnen" en "woke". Ik spreek je nog wel als je eigen huwelijk op klappen staat, of je het dan nog steeds een grappige opmerking vindt.

Gast, er is nog een gradatie tussen "aso/ego/alles moet kunnen" en "woke". Ik spreek je nog wel als je eigen huwelijk op klappen staat, of je het dan nog steeds een grappige opmerking vindt.
Kan je vertellen als m’n vriendin het zou verbieden, dan is daar de deur! Getrouwd, ongetrouwd i dont care! Het is een deel van iemand z’n leven en dat heeft je partner te accepteren!

En ja alles moet kunnen tot zeker hoogte, vond deze opmerking alles behalve te ver!

De hoeveelheid popcorn die ik dit jaar heb gegeten in de topics coconut bounty, het weer, color hypnose en nog een paar anderen is ongekend.

Back
Bovenaan