Dooft jou kaarsje langzaam?

Hahaha als ik dat zo hoor dan was het al lang houdoe en bedankt geweest. Je moet elkaar wat ruimte geven, hier heeft ze ook een hobby die heel veel ruimte in beslag neemt waar ik ook niet altijd blij mee ben maar het is geven en nemen, afzeiken zoals ik bij grizmo lees zou ik niet trekken.

Het kaarsje gaat hier niet zo snel uit, zoek altijd unieke vuurwerkjes waar ik echt van kan genieten (het hoeft niet altijd de hardste of grootste box te zijn). Zo hou ik voor mezelf het plezier erin en de laatste dagen van het jaar is het forum ook weer levend wat het leuk maakt om te lezen. Volgend jaar naar China en dan staat een tripje naar de vuurwerk stad ook gepland dus nog genoeg moois om naar uit te kijken.

Mijn kaarsje dooft meteen op 1 januari als het weer voorbij is.
Dan wakkert ie rond augustus weer aan,en tegen november is het een kampvuur.

Ja de sfeer is anders dan vroegah,dit ook mede door de anti lobby.
Het slechte weer heeft er ook mee te maken,maar ik geniet elk jaar weer van de aanloop naar oud en nieuw en de dag zelf.

Ik ben lid van een Facebook groep genaamd vuurwerkoverlast.
Gewoon om te kijken hoe erg de anti lobby bezig is..
En als ik lees hoe snel mensen lopen te klagen tegenwoordig...verschrikkelijk gewoon.
Vandaag werd een filmpje geplaatst van een groepje jeugd wat een beetje aan het knallen was,gevolg is dat ze gepakt zijn en heel veel vuurwerk in beslag is genomen..
Zo zie je maar weer al te goed..de verraders slapen nooit

Laatst bewerkt:
Juist nu. Ik heb uiteindelijk veel plezier op de dag der dagen, maar merk dus wel dat de verkoop dagen voor mij minder sfeer en meer stress opleveren. Vandaar juist dit topic op dit moment
Mijn belangstelling voor vuurwerk blijft maar mijn kaarsje noodzaak is verdwenen. Ik vind het altijd wel lastig deze dagen en kom erg vaak in de verleiding maar als ik dan de prijzen en ook het weer zie de afgelopen dagen.. dan denk pfffff ben blij.. al blijft het lastig en heb ik het altijd zwaar. Vorig jaar was ik ergens waar ze meeeeer dan genoeg legaal en illegaal spul hadden. Dit jaar wordt echt heel saai. Dus misschien toch nog even naar een winkel..

Snap je post maar voor vuurwerk dooft mijn kaarsje niet. mijn kaarje is aan het doven voor heel Nederland en dat linkse geouwehoer. Ben echt aan het twijfelen om volgend jaar in Duitsland oud en nieuw te gaan vieren. Maarja kan niet alles wat overblijft meenemen...

Zullen wel meerdere factoren zijn. Herken wel een beetje dat het minder word maar ik laat mij niet de les lezen of in een crimineel hoekje gedrukt worden door de overheid en de linkse ****** kwal. Het begint meer erop te lijken dat als je van vw houd je een Tokkie bent of zwaar crimineel voor een beetje vuurwerk. Je word in een negatieve hoek geduwd. Laats nog op feestboek meerdere meldingen met anoniem kliklijn. Zou je bijna zeggen dat er een hoop de jaren 40-45 missen.

Afijn. Wellicht dat je kaarsje meer te maken heeft met eenzaam stoken? Vroegah stonden wij met dik 10 man vanaf 10 uur te stoken met echte liefhebbers. Uiteindelijk stond je in de middag tegen de 20 man en dus aangevuld met personen die vw wel leuk vinden. Die gezelligheid mis ik. Want met de jaren is dat steeds minder geworden. Ik moet blij zijn als ik oud en nieuw door kom met 2a3 freaks. En dat maakt mijn kaarsje steeds iets minder. Die prijzen zijn kut en het weer ook maar denk dat het grootste de stook eenheid en gezelligheid is die je mist ?

Genoeg met dit zielige gedoe nu. Vol gas knallen tegen die kut azijn zeiker, pauper overheid en linkse pis vlekken !!

Kaarsje dooft niet per se, begin het het langzaam aan wel iets minder leuk te vinden. Voornaamste reden is dat ik steeds minder mensen om mij heen heb, die vuurwerk ook leuk vinden en het af willen steken. Oud en nieuw vind ik toch wel een gezamenlijk feest en vaak is het zoeken waar ik oud en nieuw ga vieren, liefst zie ik er meerdere mensen van genieten ipv dat ik alleen bij mij voor de deur sta.

Ander dingetje is dat ik toch wel een beetje klaar ben met klein spul, en ook het feit dat allerlei leuke producten tijdelijk zijn of extreem prijzig.
Rood/groen crackling ja dat weten we nu ondertussen wel, zie steeds minder leuke producten zoals spinner cakes.

Ook ieder jaar weer van die mensen die dan zeggen dat je een tokkie bent en je geld verbrand, terwijl ik het meer als een feest zie met vuurwerk. Zelf heb ik niks met drank maar vele wel, die gaan ieder weekend zowat uit en dat gaat soms toch ook over aardige bedragen. Sommige gaan een weekje weg en zijn 3000 kwijt, ja die mensen sparen daarvoor en ik spaar deels voor vuurwerk.

Maar goed ik word nog steeds blij als ik vuurwerk heb/kan afsteken, ook een vuurkorf aansteken maakt mij meer dan blij dus voorlopig blijven we branden.

Ik herken het verhaal volledig van de topicstarter. Plezier neemt af en stress overschaduwd.
Bij de genoemde punten kan bij mij nog toegevoegd; een totaal vuurwerkhysterisch/panisch geworden vrouw, nadat ik bij het tweede coronavuurwetkverbod me stond te ontdoen van wat 2 jaar oude restvoorraad (wat zij niet meer op zolder wilde hebben), in een f*ing weiland In the middle of nowhere en daar betrapt wordt door een stel platte petten die ivm een aanrijding in de buurt waren. Met een waarschuwing vanaf gekomen, maar m'n vrouw heeft nu 4 dagen stress, bij het ophalen/transporteren, omdat er 24,999999kg vuurwerk in huis ligt, stress als ik cat 1 (ok soms 1,5) afsteek voor m'n zoontje, stress als er 2 tolletjes aan elkaar geknoopt worden, etc. Dat verhoogt nu niet echt de sfeer. Dan nu nog die tyfuswind die voorspeld wordt op het enige f*ing moment dat je nog "vrij" met je hobby bezig mag zijn. En inderdaad voor het derde jaar op rij.
En de kosten maken de collectie ook niet leuker. Als het zo doorgaat, vind ik de 25kg straks geen belemmering meer...

Ik voel hét niet meer als vroeger, helaas.

Dat herken ik ook daar had ik vroeger nooit last van. Nu merk ik dat ik alles enigzins ongemakkelijk uit de kofferbak mijn huis in sta te sjouwen.
Precies dit gevoel sinds n aantal jaar ja, vanacht half 1 uitgeladen en toch beetje ongemakkelijk als er iemand met een hond ofzo voorbij komt.
Op de dag zelf inladen liefst in het donker uurtje of 5, blijf het maar niks vinden die 25kg regel.

Precies dit gevoel sinds n aantal jaar ja, vanacht half 1 uitgeladen en toch beetje ongemakkelijk als er iemand met een hond ofzo voorbij komt.
Op de dag zelf inladen liefst in het donker uurtje of 5, blijf het maar niks vinden die 25kg regel.
Ja je staat toch een beetje om je heen te kijken als je je compoundjes naar binnen staat re sjouwen en dan zit ik nog onder de 25 kg dus niemand kan me we wat maken en toch.....voelt het een beetje of je wat fout doet.

Vroeger was dit nooit en eerlijk dat gevoel begint me nu wel een beetje dwars te zitten.

• Like
Waarderingen: GMP
Mijn kaarsje is bijna uit, dit vanwege externe factoren, waaronder mijn vrouw die ieder jaar maar blijft zeuren en ook iedere keer de wens uitspreekt en hoopt dat ik er eens een keer helemaal mee kap. Ze heeft er een gruwelijke hekel aan dat ik er geld aan uitgeef en het zelf allemaal afsteekt, maakt zich altijd enorm veel zorgen, terwijl ze over het algemeen gezien vuurwerkshows wel mooi vind om naar te kijken. Dus, door mijn vrouw krijg ik er ieder jaar steeds minder zin in omdat het ook lijkt dat ze er steeds vaker over uitspreekt, het begint al wanneer ik begin december start met het afsteken van F1 vuurwerk. Dan hoor ik haar weer zeggen "Begin je nu alweer? Hopelijk stop je hier eens een keer helemaal mee, die dag zou voor mij een zegen zijn!" Dus dit dus. :(
Scheiden dan maar?

Afijn. Wellicht dat je kaarsje meer te maken heeft met eenzaam stoken? Vroegah stonden wij met dik 10 man vanaf 10 uur te stoken met echte liefhebbers. Uiteindelijk stond je in de middag tegen de 20 man en dus aangevuld met personen die vw wel leuk vinden. Die gezelligheid mis ik. Want met de jaren is dat steeds minder geworden. Ik moet blij zijn als ik oud en nieuw door kom met 2a3 freaks. En dat maakt mijn kaarsje steeds iets minder. Die prijzen zijn kut en het weer ook maar denk dat het grootste de stook eenheid en gezelligheid is die je mist ?

Hier zit ook wel wat in ja. Ik ben de enige in de straat die stookt. Vieren met een medefreak gebeurt/lukt al jaren niet meer.

M'n zoontje (nu 3,5) vindt het geweldig, maar dat geeft nog onvoldoende boost. Misschien komt het nog eens terug.

Ik snap het gevoel wel en ook weleens gehad. Begon me op een gegeven moment af te vragen waardoor het nou kwam en het bleken alleen maar externe invloeden te zijn zoals meningen van anderen, het nieuws, het weer, de kosten en ga zo maar door. Ik vind het heerlijk om de topics te lezen, het 1 en ander uit te zoeken, met een maat al jaren het land rond te rijden om 1 boxje op te halen, vervolgens een oliebol 100km verderop en vervolgens nog een pot op een andere plek. Dit doen we al jaren zo, we leven ernaar toe, het is iets om naar uit te kijken, het is een ervaring, het geeft plezier en het geeft herinneringen die je bij blijven, het is iets 'jeugdigs' voor ons, iets onbezonnen en iets dat simpelweg plezier geeft. Dat er jammer genoeg veel meer mensen dan vroeger zijn die het idee van leef en laat leven en gun een ander ook iets, niet kennen, dat kan me werkelijk geen ene snars meer uitmaken als het om een paar uurtjes per jaar gaat, waar hebben we het dan over denk ik dan. Maar, ook de ellenlange uren op het forum rondstruinen, veel topics lezen want ik post nauwelijks wat en aan het eind van de spreekwoordelijke dagen uit te hebben gezocht wat je wilt afsteken, dan is de 31e een leuke dag waar familie en vrienden zijn, buren ook, de BBQ staat aan, muziek erbij, de oliebollen, appelbeignets en nog heel veel meer lekkers. Dan gaat om 1800uur het eerste lontje aan, dan sta ik erbij en kijk ernaar, met een heerlijk gevoel en denk voor geen seconde aan wat anderen ervan vinden. Ik doe het niet voor anderen en steek het lontje aan en geniet ervan. Maar, ook wanneer ik me om draai zie ik altijd, echt elke keer, meer dan genoeg mensen staan die er ook van genieten. Wat ik zeg is: focus alsjeblieft op het positieve, het negatieve raakt je over het algemeen 'harder' maar er zijn ook zoveel positieve invloeden. Waar ik van geniet: het voorbereiden, uitzoeken wat nu echt het product is dat je wilt zien, het forum doet veel, de drukte in de winkels en de dag weg met m'n maat. Heerlijk om dan de 31e ook met anderen wat gezelligheid te hebben. Ik geniet ervan en zal dat ook blijven doen, ook al is het maar met 1 of 2 potten. Ieder z'n manier toch.

Tranentrekkertje hoor hey dit topic..moeten we stichting slachtofferhulp inschakelen of redden de heren het nog?

:d :biertje:

Hahaha ff bellen.

Maar denk dat je ook moet beseffen dat er een hoop die nu de traantjes laten ook jaren geleden van alles meegemaakt hebben( in plezierig vw opzicht) en in de handjes gehad hebben als je snapt wat ik bedoel. En dat komt niet meer terug.

• Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan