[Demo] Quartel Pijnacker - 16 december 2023

Ietwat rommelige demo (zoals bij alle demo's die ik tot dusver heb gezien dit jaar). en veel producten die toch tegenvielen. Qua organisatie wel prima, goed aantal mensen ook dus zeker geslaagd. Finale was wel ok voor consumenten vuurwerk, maar vooral de fluiters vielen op. Het schot van de Kingsmen die bijna het publiek in ging was wel even spannend. Misschien toch wat meer afstand volgende keer.

Volgens mij zag ik tijdens de final zowel de Immortal gold als de kingsmen voorbij komen. Weet nu zeker dat ik de kingsmen volgend jaar moet hebben, damn.
Grote kans dat je dat dan niet lukt, die is uitloop en restanten zijn/worden dit jaar verkocht.

Een erg geestige omroeper, en leuk publiek, daar is het meeste wel mee gezegd. Katan-cakes deden het goed, maar verder heel rommelig (waaier-cakes verkeerd om), ploffers, vlagerige wind (precies zoals afgelopen jaarwisseling) en vuurwerk wat daar erg veel last van leek te hebben. De Dragon Master was echt niet in orde, zowel in de demo als in de finale. Daar klopt duidelijk iets niet. Dank voor de organisatie!

Op het laatste moment toch nog besloten hier heen te gaan maar viel een beetje tegen achteraf. Veel producten gewoon troep en finale beetje een rommeltje.

Welke ik goed vond overkomen waren voor mij de King of Blue (Katan), Delta Echo (Katan), Silver Ice (Rubro) en Transbomber (Rubro).

Eerst demo Benfried en dan hier heen gescheurd om nog net de laatste paar producten te kunnen zien van de schietlijst en de finale.
Finale was niet echt super, maar achteraf hoorde ik dat er behoorlijk wat producten die in de finale zouden zitten, nog niet waren geleverd. Ze mochten de gaten niet opvullen met andere producten. daar door kwam het wat rommelig en niet lopend over. jammer, maar toch een leuke avond gehad.

Wat mij kon bekoren, Delta echo, La bomba, Diamond tiger, Silver Ice, Transbomber, Vortex, Acatenango! Nog ff nahangen na de show, nog ff nahangen in de winkel! Ik heb me best vermaakt!

King of Blue, Delta Echo, Silver Ice, Transbomber en Acatenango goed. Rest echt troep, wat een kooiloos geflop.

Altijd leuk een demo en het was gelukkig niet ver weg. Ben altijd benieuwd naar nieuwe artikelen en we hebben er aantal gezien. Evolution/GBV Weco was helaas érg slecht bij de nieuwe artikelen. Sommige producten waren mooi met kleur en glittergoud maar je merkt een enorm verschil met de producten die wel gekooid waren. Pruttelboeketten die zeker niet beter presteren dan de Duitse supermarkt artikelen terwijl je er een premium prijs voor betaald... De ( uiteraard gekooide ) Katan en Rubro/Bonfireworks producten waren overduidelijk vele malen dikker, ook de Acatenango was super. Helaas want sommige producten zouden erg goed zijn geweest met de juiste burst. Vulcan was helaas ook erg matig, voorheen waren dat de dikste compounds en nu is het slappe burst en moeten ze het hebben van het tempo. Doodzonde, vond dat altijd een top merk.

Maar weer over de demo in het algemeen. Leuke variatie van artikelen. Alleen snap ik niet dat er muziek aan staat tijdens de demo artikelen? En tijdens de finale was de muziek maar erg kort en ging de show daarna verder zonder muziek. Het was ook vrij rommelig en een beetje random op de eind-finale na want die was wel erg lekker! Ook leuk met die hoogwerker.

Toch een leuke avond gehad en bedankt aan de schieters/sponsors/Quartelvuurwerk voor het mogelijk maken.

Ook hier weer een leuke, ietwat rommelige, demo gezien. Ik had een mooi plekje in het pers vak. Wat mij betreft mag volgend jaar de muziek tijdens het schieten van de producten wel weer achterwege gelaten worden. Voor wat betreft de producten die we gezien hebben was het spul van nieuwe spul van GBV/Evo/Pangu echt ondermaats. Zelf heb ik de Double Whammy besteld en die was, om het netjes te zeggen, ronduit karig. Totaal geen burst. Ook de Insane is bijvoorbeeld insane matig geworden en daarvoor geld hetzelfde; totaal geen burst. Evolution onwaardig! Ook de producten van Vulcan vond ik matig, maar deze werden vorig jaar ook geschoten en ook toen was dit al het geval. In die zin geen verrassing dus. Dan het positieve nieuws! Ik vond de spullen van Katan goed overkomen. De King of Blue leek een tikkeltje minder, maar dit kan ook de vlagerige wind zijn geweest. De Vortex vond ik bijvoorbeeld ook erg fijn! De Bombas Blancas viel ook positief op, gewoon een lekkere cake. En ook de La Bomba deed het prima. De 2 cakes van Bonfireworks waren ook beiden goed. En de Transbomber ging ook weer erg lekker, zelfs nog een tikkeltje beter dan in Zoetermeer. Al sta je er bij deze demo ook wat dichter op. Om met een positieve noot over Evolution af te sluiten. De Acatenango vond ik erg dik.

De finale was wat rommelig, maar dat is ook niet zo gek als er veel producten ontbraken. Dit is in ieder geval het lijstje met producten die er wel in zaten. Op volgorde:

8x 90 seconden blink
3x Paradise Fountain
3x Snow Crystal
4x Breezer
3x Pescar
2x Splitting Stars
2x Brocade Waterfall
5x Splitting Red
4x Neon Blaster
2x SuperB
2x Silver Ice
2x Crackling Traum
2x U Too
2x Spirits
2x Shiny Palms
4x One Billion
1x Stingray
1x Python
2x Bling King
1x Double Whammy
1x Immortal Gold
1x Metallion Blitz
1x Dragon Master
4x Delicious Thunder
2x Silver Whistling
1x Acatenago
2x Kingsmen
3x Special #5

En de bijbehorende beelden:

Het was gisteravond weer gezellig druk waaronder ook veel gezinnen met kinderen. Dat laat maar al te goed zien dat vuurwerk/oud & nieuw een geweldige traditie is. Wederom weer prima geregeld qua parkeergelegenheid en verkeersregelaars. Bij aankomst keurig een schietlijst ontvangen en een papieren versie in je hand tijdens een demo dat is toch wel het meest fijn.

Flink gevarieerde schietlijst met producten van verschillende importeurs. Ik vind de demo's juist interessant omdat je zo heel efficiënt producten kan vergelijken. Over een aantal artikelen is denk ik al genoeg gezegd. Al ben ik best wel geschrokken van de kwaliteit van bijvoorbeeld een Double Whammy, Insane, Dragon Master etc.

De Arctic Horizon van Bonfireworks is totaal anders dan de Arctic Horizon van TNT Pyro vorig jaar, maar dit was zeker een leuke cake. Als ik zo naar de effecten kijk dan is dit een omlabeling van de Heavy Legend 25sh. Prima cake voor het geld.

De cakes van Katan waren ook stuk voor stuk goed. Misschien net iets minder fenomenaal dan de eerste batch, maar nog steeds goed. De Beast Mode schoot nu wat rustiger en dat beviel me eigenlijk wel. Ook de Delta Echo blijft een topper van Katan en ook gisteravond maakte deze cake weer indruk.

De La Bomba vond ik ook wel leuk. De fluiter was wat apart van toon, maar het concept van een salvo met voornamelijk sierboeketten en 1 fluiter die elkaar in hoog tempo opvolgen is gewoon goed en dit werkt vandaag de dag nog steeds.

De Silver Ice van Bonfireworks was één van de toppers van de avond. Wel was dit een volledig vernieuwde versie met totaal andere maar zeker mooie effecten en ook de enorme vertragingen tussen de rijen was aangepast. Al met al een verbetering en een schitterende waaier.

De Transbomber maakte in tegenstelling tot de demo van de Vuurwerkhal nu wel indruk. Tussen de cakes kon ik vrijwel geen verschil in burst ontdekken waar dat eerder wel zo was. Spreiding goed, burst goed, tempo geweldig en na het zien van deze versie snap ik de liefde van velen voor dit product wel. Ook de normale consument heeft hier natuurlijk een heerlijke rammer mee in de straat staan en daar is het velen toch wel om te doen.

Ook de Acatenango was erg fijn en stak met kop en schouders boven de Dragon Master uit.

Daarnaast nog een eervolle vermelding voor een aantal producten in de finale. De Splitting Stars waren ook nu weer wonderschoon. De Crackling Traum van Cafferata is wat mij betreft een onbekende topper. Echt een fantastische box en het dubbele crackling effect is echt gaaf. De Immortal Gold gaat al wat jaren mee, maar ook nu is dit nog een topper van een box. Harde burst, flinke spreiding en goed uitgewerkte effecten.

De Special 5 van Katan met 3 stuks tegelijk was een goede finale. Het is een klein compact compoundje maar de uitwerkingen zijn er niet minder door. Geweldig product.

Na de demo verzamelde zich een flinke groep forumleden bij elkaar en hebben we nog even gezellig een nabeschouwing gehouden om zodoende onze geweldige passie te kunnen delen. Mooi om te zien dat zoveel forumleden elkaar ook naast het forum kennen en dit geeft de decembermaand veel meer sfeer.

Quartel en sponsoren weer bedankt voor de demo en hopelijk mogen er nog velen edities volgen.

Back
Bovenaan